/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Liczniki akcesoryjne
Autor Wiadomość
pawelku 

Motocykl: VT 700 C `86
Wiek: 53
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 80
Skąd: ESI
Wysłany: 2016-10-27, 11:22   Liczniki akcesoryjne

W związku z przebudową motocykla, rozglądam się nieco za różnymi możliwościami modyfikacji wizualnych, funkcjonalnych i technicznych. Ostatnio natknąłem się na temat akcesoryjnych liczników. Koso, Acewell, Daytona, róźne klony HD, chińczyki...
Czy ktoś praktykował taką zmianę ? Jakie są Wasze opinie w tym temacie ?
Wolałbym pojedynczy kubek, niż podwójny. Nie jestem tradycjonalistą i purystą, który ma na celu utrzymanie 100% oryginału, ale też nie zamierzam robić z motocykla wiochy.
Ograniczenie do minimum akcesorium wieszanych na kierownicy (zegarek, termometr i inne), estetyczny wygląd, funkcjonalność, pozyskanie praktycznych, dość dokładnych danych i informacji - taki jest cel ewentualnej zmiany.
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1072
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-27, 15:21   

Weź tylko pod uwagę, że VT700 bierze odczyt ze ślimaka. Nowe liczniki są zwykle elektroniczne, więc niekoniecznie uda się taki podłączyć.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
pawelku 

Motocykl: VT 700 C `86
Wiek: 53
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 80
Skąd: ESI
Wysłany: 2016-10-27, 18:32   

Zgadza się, są elektroniczne. Biorę to pod uwagę.
Te liczniki mają przewody indukcyjne, a na tarczę hamulca zakłada się impulsator magnetyczny.
Liczniki są też w pełni skalowalne, więc nie ma niebezpieczeństwa, użycia niewłaściwego przelicznika obrotu koła.
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2016-10-27, 19:56   

Pierwszą sprawą jest to czy takie coś przejdzie przegląd.

Druga sprawa dokładność tych prędkościomierzy przy wyższych prędkościach - znajomy sobie kiedyś założy elektroniczny do GPZ1100 głownie z powodu fajnego zegarka - do 140-150 było relatywnie oki - powyżej już jak mu się chciało)
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
PJKOS 

Motocykl: vt750dc szpyryt 2007r.
Wiek: 39
Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 32
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2016-11-07, 08:44   

dlaczego przegląd??
nie "siedze" w temacie ale z tego co wiem to jedynie obwarowanie jest takie że prędkościomierz/drogomierz ma być w "w polu widzenia kierowcy"
sposób ustalania prędkości nie jest opisany ale mogę się mylić.

dla @pawelku mam jeszcze propozycję do przemyślenia mianowicie licznik oparty o gps
prawdopodobnie będzie to na dzień dzisiejszy najdokładniejsza forma liczenia prędkości/ przebiegu. Gotowe zestawy dostępne są w Polsce za śmieszne pieniądze zobacz tutaj zestaw jest gotowy do zrobienia obudowy i finał - bez kabelków (oprócz zasilania), bez magnesików, ślimaków i innych dupereli

Uprzedzam pytanie - można zmienić wyświetlacz,

oczywiście przy pomocy takiego rozwiązania można mieć informacje z satelit odnośnie daty, godziny i wysokości n.p.m. zwykły licznik tego nie ma choć datę można pominąć

[edit] kurka - troche sie rozpędziłem za te 30zł to nie jest cały komplet więc trzeba to sobie dobrze wyczytać. Ja teraz nie mam czasu , muszę smykać, ale sam pomysł warty przemyślenia
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2016-11-07, 09:28   

PJKOS napisał/a:
ale sam pomysł warty przemyślenia
No nie powiem - ciekawe :chytrusek:
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Dżej dżej 

Motocykl: VT700C, GL500, GL1500CF
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1072
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-11-07, 10:42   

Pomysł fajny, ale w sumie załatwia to każdy GPS.
Przyznam, że dopiero jak kupiłem TomToma dowiedziałem się jak mocno zawyża prędkość licznik. Co ciekawe, nie jest to stały współczynnik procentowy. Przy różnych prędkościach przekłamania są różne.
_________________
___________________________
Ja wlokę cień, cień wlecze mnie,
Kałuże lśnią nam pod nogami.
 
 
pawelku 

Motocykl: VT 700 C `86
Wiek: 53
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 80
Skąd: ESI
Wysłany: 2016-11-07, 11:09   

Nie sądzę by były jakiekolwiek problemy z przeglądem technicznym. Byłoby to już czyste czepialstwo.
Co do ewentualnych różnic w prędkościach powyżej 150 km/h...
Hmm... jak często targasz takie prędkości swoją 500 ? No właśnie. Ja też :)
Nasze motocykle, to nie są demony prędkości, a ja jeżdżę bez szyby. Owszem, zdarza mi się pogonić Hankę i 160-170 km/h, ale nie jest to komfortowa jazda. Największą frajdę mam, kręcąc się w okolicach 100-130 km/h i to jest moja najczęstsza prędkość.

Co do samej idei prędkościomierza, to wolałbym zachować choć umownie oldskullowy charakter motocykla i wrzucić coś w tym stylu chociażby



 
 
PJKOS 

Motocykl: vt750dc szpyryt 2007r.
Wiek: 39
Dołączył: 28 Kwi 2015
Posty: 32
Skąd: małopolskie
Wysłany: 2016-11-08, 13:12   

ZA 400 stówki mozesz u chińczyka takie cos zakupić
 
 
pawelku 

Motocykl: VT 700 C `86
Wiek: 53
Dołączył: 05 Wrz 2016
Posty: 80
Skąd: ESI
Wysłany: 2016-11-08, 21:40   

Trochę mało informacji jak na 4 stówy.
Nadal widzę tu przewagę prezentowanego Acewella, nawet pomimo tego, że wychodzi jeszcze raz tyle.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM