Cześć wszystkim
Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie.
Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny. T
Czy to normalne ???
Wydaje mi się że jak kupiłem to się dało bez sprzęgła a problem się zrobił po wymianie oleju ale może mi się wydawało tylko
U znajmamgo na junaku 125 na postoju wbiłem z 1 na 5 i z 5 na 1 bez problemu nie puszczając sprzęgła.
Odpowiedz do tematu
: Zrzucanie biegów na postoju.
: Re: Zrzucanie biegów na postoju.
Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...
Po drugie, jeśli zwalniasz, na tyle szybko, że masz wciśnięte sprzęgło, to potem, żeby np. z 5-ti, 4-ki, czy 3-ki zjechać do "neutrala", między każdym biegiem wyciskaj trochę klamkę sprzęgła, wtedy każdy niższy bieg powinien Ci wejść bez problemu...
Ostatnio zmieniony przez MARi0 2016-08-30, 10:28, w całości zmieniany 2 razy
Znachu napisał/a: |
Cześć wszystkim
Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie. Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny. T Czy to normalne ??? Wydaje mi się że jak kupiłem to się dało bez sprzęgła a problem się zrobił po wymianie oleju ale może mi się wydawało tylko U znajmamgo na junaku 125 na postoju wbiłem z 1 na 5 i z 5 na 1 bez problemu nie puszczając sprzęgła. |
Po pierwsze, jak zwalniasz przed skrzyżowaniem, to nie wciskaj sprzęgła i zwalniaj, tylko redukuj biegi...
Po drugie, jeśli zwalniasz, na tyle szybko, że masz wciśnięte sprzęgło, to potem, żeby np. z 5-ti, 4-ki, czy 3-ki zjechać do "neutrala", między każdym biegiem wyciskaj trochę klamkę sprzęgła, wtedy każdy niższy bieg powinien Ci wejść bez problemu...
Ostatnio zmieniony przez MARi0 2016-08-30, 10:28, w całości zmieniany 2 razy
...póki oddychasz nie trać nadziei...
:
Redukuj biegi zanim się zatrzymasz.
Ale jeśli już jadąc np na 5 biegu tak się zatrzymasz to jak zrzucisz na 4 i 3 już nie chce wskoczyć, lekko cofnij motong do tyłu, 3 wejdzie bez problemu. I tak analogicznie na każdym biegu
Ale jeśli już jadąc np na 5 biegu tak się zatrzymasz to jak zrzucisz na 4 i 3 już nie chce wskoczyć, lekko cofnij motong do tyłu, 3 wejdzie bez problemu. I tak analogicznie na każdym biegu
:
Lub cofnij trochę do przodu .
Iceman31 napisał/a: |
..... lekko cofnij motong do tyłu.... |
Lub cofnij trochę do przodu .
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Ale to musi usiąść tyłem do kierunku jazdy
Trom napisał/a: | ||
Lub cofnij trochę do przodu . |
Ale to musi usiąść tyłem do kierunku jazdy
:
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia.
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
:
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił...
Piwek napisał/a: |
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować. W momencie zatrzymania masz mieć zapiętą jedynkę. Podczas jazdy luz nie istnieje dla ciebie. Może zaistnieć tylko wtedy, kiedy stoisz w korku i za tobą już stoi jakiś pojazd. Wtedy wolno ci wrzucić luz. W każdym innym wypadku masz mieć możliwość nagłego i awaryjnego ruszenia. |
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił...
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
:
No mam zryty beret... mam...
Fatum napisał/a: |
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... |
No mam zryty beret... mam...
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
:
bardziej mi chodziło o to, że nasłuchałeś się pewnego jego mościa na szkoleniu i teraz zamiast stać na neutralu i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach, to zestresowany stoisz na jedynce i gapisz się w lusterko czy oby nikt za długo nie hamuje...
moim zdaniem trochę skrajne zachowanie, ale czasem warto je zastosować
Piwek napisał/a: | ||
No mam zryty beret... mam... |
bardziej mi chodziło o to, że nasłuchałeś się pewnego jego mościa na szkoleniu i teraz zamiast stać na neutralu i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach, to zestresowany stoisz na jedynce i gapisz się w lusterko czy oby nikt za długo nie hamuje...
moim zdaniem trochę skrajne zachowanie, ale czasem warto je zastosować
VT 600 -> VT 750 DC -> VZR M1800R -> Triumph Tiger SE 1050
:
Lepiej przeznaczyć trochę grosza na jakieś dodatki do moto, niż na naprawę po stłuczce
Fatum napisał/a: | ||
ktoś tu komuś pranie mózgu zrobił... |
Lepiej przeznaczyć trochę grosza na jakieś dodatki do moto, niż na naprawę po stłuczce
:
Brawo Piwek, dobra szkoła
Piwek napisał/a: |
Tak, jak piszą koledzy. Dojeżdżając MUSISZ się nauczyć redukować |
Brawo Piwek, dobra szkoła
never as good as the first time
:
Każdy może być mocny w... ale wiesz jak jest... tyle naszego, co se pogadamy Ciekawe, czemu na Shadowisku nie byłeś taki "zalotny"
...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich
Fatum napisał/a: |
(...)i posyłać zalotne uśmiechy do pięknych dziewczyn na światłach (...) |
Każdy może być mocny w... ale wiesz jak jest... tyle naszego, co se pogadamy Ciekawe, czemu na Shadowisku nie byłeś taki "zalotny"
...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche
Pozdrawiam
Tomek
Pozdrawiam
Tomek
:
zgadzam się z kolegami powyżej, jednak mimo wszystko w sytuacji np zatrzymania awaryjnego gdy nie masz możliwości "doredukowania" przed zatrzymaniem, powinieneś mieć możliwośc swobodnego zrzucenia biegów na postoju bez jakiejkolwiek zabawy sprzęgłem - a przynajmniej w mojej tak jest że na postoju mogę sobie przerzucac od 1 do 5 i w druga stronę
:
Czyli zaczynamy dyskutować o rozmiarach?
Piwek napisał/a: |
...poza tym moje możliwości są znacznie skromniejsze od Twoich |
Czyli zaczynamy dyskutować o rozmiarach?
:
Nie jest to norma, ale bardzo częsty przypadek, zwłaszcza u świeżych motocyklistów, choć nie powiem, mi też się czasami zdarza.
Tak, to bardzo normalne i sam odpowiedziałeś sobie jak z tego wybrnąć - nic dodać nic ująć.
Odpowiedz do tematu
Znachu napisał/a: |
Chciał bym skonfrontować jedną rzecz dzięki temu ustalić czy to jest norma czy nie. |
Znachu napisał/a: |
Lecę sobie 5 - 4 lub 3 biegu zwalniam do krzyżowania staję i chcę zrzucić na luz udaje mi się wbić tylko jeden bieg w dół wtedy muszę poluźnić sprzęgło ( coś zatrybi ) i dopiero wtedy mogę zrzucić następny.
Czy to normalne ??? |
Tak, to bardzo normalne i sam odpowiedziałeś sobie jak z tego wybrnąć - nic dodać nic ująć.