Witam. Dziś zabrałem się za wymianę cieknącego uszczelniacza przedniego zawieszenia.
Oczywiście korzystając z forum i opisu kolegi Cezara.
Pierwsza laga (ta cieknąca) poszła bez problemu. Natomiast w drugiej dolna śruba goleni niby puściła a jednak zaczęła się kręcić i nie da się jej wykręcić. Czy ma ktoś jakiś patent na odkręcenie tej śruby? Kolega Cezar wspomniał o takiej ewentualności, ale nie napisał jak sobie z tym poradzić nie udając się do serwisu.
Za każdą wskazówkę z góry dziękuję i pozdrawiam Gaweł VT700C :)
Odpowiedz do tematu
: Dolna śruba goleni VT700C (problem z wykręceniem)
Gaweł
:
1. Zapraszam http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=24
2. Nie raz było na forum. Nie pamięta jaka tam śruba idzie ale klucz był wykonywany z łba śruby imbusowej przyspawanego do długiego pręta. Na dzisiejsze koszty można kupić oryginalną nasadkę i długa przedłużkę lub krótką przedłużkę i wspawać w środek pręt aby wydłużyć - albo poświęcając nasadkę wspawać w nią pręt.
2. Nie raz było na forum. Nie pamięta jaka tam śruba idzie ale klucz był wykonywany z łba śruby imbusowej przyspawanego do długiego pręta. Na dzisiejsze koszty można kupić oryginalną nasadkę i długa przedłużkę lub krótką przedłużkę i wspawać w środek pręt aby wydłużyć - albo poświęcając nasadkę wspawać w nią pręt.
Maruda od urodzenia
:
Dziękuję za odpowiedź.
Co do podpunktu 1 to już dawno to zrobiłem (jak tylko się zarejestrowałem)
Pozdrawiam
Co do podpunktu 1 to już dawno to zrobiłem (jak tylko się zarejestrowałem)
Pozdrawiam
Gaweł
:
Szukałem na forum ale nie nie znalazłem. Bardzo proszę o jakiś link albo konkretne namiary na ten klucz. Jak to zrobić
Gaweł
:
Dotyczy VT 500 - Klucz do odkręcania dolnej śruby amortyzatora 24 mm imbus.Zrobiłem go z pręta nagwintowanego (chyba 16 mm dokładnie nie pamiętam) długość ok. 60 cm i 4 nakrętek zakontrowanych na końcach.
:
Ok. Dzięki. Sprawa zalatwiona. Pozdrawiam
Gaweł
:
Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica.
W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki.
W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17.
Pozdrawiam kolegów serdecznie.
:
Brawo Cepelia
cepelia napisał/a: |
Odświeżę temat dla potomnych.
Do VT700C z 85r nie pasuje opis Cezara. Wczoraj wymieniałem jeden uszczelniacz i się okazało że kluczem imbusowym nr 24 nie da się nic zrobić. Dobierałem łby śrub od 24 a skończyłem na śrubie 15. Śrubę 15 szlifowałem na szlifierce zmniejszając jej średnicę. Jak się udało już prawie dopasować to i się udało wykręcić dolną śrubę z lagi. Po rozkręceniu i wyjęciu wszystkiego z lagi okazało się, że jest tam rurka okrągła tak jakby się ku dołowi zmniejszała delikatnie jej średnica. W okolicy soboty 8 kwietnia będę wymieniał uszczelniacz w drugiej ladze także zrobię zdjęcia jak to wygląda od środka i zmierzę średnicę tej rurki. W sumie nie jest to straszne i każdy sobie sam da radę wymienić uszczelniacze. Też pierwszy raz to robiłem i cała operacja z dopasowywaniem jakiegoś patentu aby wykręcić tą śrubkę z dołu zajęła mi od 14 do 17. Pozdrawiam kolegów serdecznie. |
Brawo Cepelia
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider
CrusaderRider
:
Ja tą dolną śrubę odkręcam pneumatem jak jest laga cała jeszcze zmontowana ze sprężyną.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
:
cepelia, jakich użyłeś uszczelniaczy, bo też przybieram się do tego
:
Witam.
Uszczelniacze oraz olej z allegro. : uszczelniacze od sprzedającego IR
Przedstawię poniżej jak to robiłem.
Zacznę jednak od przyrządu do odkręcenia dolnej śruby. Ja zrobiłem jak pisałem wyżej z łba śruby dospawanego do pręta, ale myślę, że równie dobrze było by użyć kija drewnianego od szczotki tylko go przyszlifować na wymiar taki jaka jest średnica otworu zrobić z niego taki klin w kształcie litery V. Niestety nie mogłem tego wypróbować na drugiej ladze bo śruba z dołu ładnie się wykręciła.
Oto zdjęcie narzędzia za pomocą którego udało mi się wykręcić śrubę w pierwszej ladze oraz zdjęcie tego w środku lagi do czego jest przykręcona to śruba od dołu wraz z wymiarami wewnętrznymi.
[img][/img]
[/img]
[img]
W pierwszej kolejności odkręcamy śrubę na dole lagi i pozwalamy aby olej opuścił lagę:
[img][/img]
Jak się nie uda odkręcić tej śruby to po wykręceniu lagi i rozkręceniu jej góry i zlaniu oleju górą dociskamy takim narzędziem dorobionym od góry i jednocześnie wykręcamy tą śrubę.
Odkręcamy szczęki hamulcowe:
[img][/img]
Odkręcamy śrubę aby wykręcić ośkę koła:
[img][/img]
Odkręcamy i ściągamy wspornik lag:
[img][/img]
Wykręcamy ośkę koła oraz ściągamy koło:
[img][/img]
Luzujemy górną nakrętkę w ladze tą z wentylkiem do nabijania powietrza (znajduje się przy kierownicy pod korkiem) :
[img][/img]
Następnie luzujemy dwie śruby imbusowe te które trzymają legę, jedna jest wyżej zaraz przy samej górze lagi imbus nr 6, a druga poniżej imbus nr 8:
[img][/img]
Po wyjęciu lagi odkręcić górną śrubę tą z zaworkiem , pod nią jest sprężyna która będzie starała się wyskoczyć:
Wyciągamy wszystko ze środka:
Zlewamy resztę oleju:
[img][/img]
Delikatnie podważamy uszczelniacz pyłowy i go ściągamy:
Następnie ściągaczem do segerów ściągamy blokadę znad uszczelniacza olejowego:
Po ściągnięciu segera szybkim ruchem ciągniemy za lagę oraz za rurę celem rozłączenia goleni od lagi:
Po założeniu nowego uszczelniacza i złożeniu wszystkiego razem należy dobić nowy uszczelniacz aby wszedł na swoje miejsce. Ja w tym momencie użyłem rury 2 calowej i dobijałem delikatnie młoteczkiem:
[img][/img]
Zabezpieczamy segerem:
[img][/img]
Wkładamy do środka to co wyjeliśmy:
Zakładamy uszczelniacz przeciw pyłowy i dociskamy go :
[img][/img]
Ja użyłem takiego kleju aby przykręcić dolną śrubę :
Teraz nakładamy tego kleju na gwint śruby i dokręcamy ją:
[img][/img]
[img][/img]
Następnie przygotujemy odmierzoną wartość oleju i wlewamy do lagi od góry po czym kilka razy należało by przepompować z góry na dół lagą:
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Po czym dokręcamy górną śrubę tą z zaworkiem palcami a dokręcimy ją później po zamontowaniu lagi z odpowiednim momentem.
[img][/img]
Następnie wkładamy lagę na miejsce :
[img][/img]
Dokręcamy wszystkie śruby, zakładamy koło, zaciski hamulcowe oraz wszystko to co orkręciliśmy:
[img][/img]
[img][/img]
Na koniec dobijamy ciśnienia do 0,4 i gotowe.
[img][/img]
Czas wykonania półtorej godziny.
Uszczelniacze oraz olej z allegro. : uszczelniacze od sprzedającego IR
Przedstawię poniżej jak to robiłem.
Zacznę jednak od przyrządu do odkręcenia dolnej śruby. Ja zrobiłem jak pisałem wyżej z łba śruby dospawanego do pręta, ale myślę, że równie dobrze było by użyć kija drewnianego od szczotki tylko go przyszlifować na wymiar taki jaka jest średnica otworu zrobić z niego taki klin w kształcie litery V. Niestety nie mogłem tego wypróbować na drugiej ladze bo śruba z dołu ładnie się wykręciła.
Oto zdjęcie narzędzia za pomocą którego udało mi się wykręcić śrubę w pierwszej ladze oraz zdjęcie tego w środku lagi do czego jest przykręcona to śruba od dołu wraz z wymiarami wewnętrznymi.
[img][/img]
[/img]
[img]
W pierwszej kolejności odkręcamy śrubę na dole lagi i pozwalamy aby olej opuścił lagę:
[img][/img]
Jak się nie uda odkręcić tej śruby to po wykręceniu lagi i rozkręceniu jej góry i zlaniu oleju górą dociskamy takim narzędziem dorobionym od góry i jednocześnie wykręcamy tą śrubę.
Odkręcamy szczęki hamulcowe:
[img][/img]
Odkręcamy śrubę aby wykręcić ośkę koła:
[img][/img]
Odkręcamy i ściągamy wspornik lag:
[img][/img]
Wykręcamy ośkę koła oraz ściągamy koło:
[img][/img]
Luzujemy górną nakrętkę w ladze tą z wentylkiem do nabijania powietrza (znajduje się przy kierownicy pod korkiem) :
[img][/img]
Następnie luzujemy dwie śruby imbusowe te które trzymają legę, jedna jest wyżej zaraz przy samej górze lagi imbus nr 6, a druga poniżej imbus nr 8:
[img][/img]
Po wyjęciu lagi odkręcić górną śrubę tą z zaworkiem , pod nią jest sprężyna która będzie starała się wyskoczyć:
Wyciągamy wszystko ze środka:
Zlewamy resztę oleju:
[img][/img]
Delikatnie podważamy uszczelniacz pyłowy i go ściągamy:
Następnie ściągaczem do segerów ściągamy blokadę znad uszczelniacza olejowego:
Po ściągnięciu segera szybkim ruchem ciągniemy za lagę oraz za rurę celem rozłączenia goleni od lagi:
Po założeniu nowego uszczelniacza i złożeniu wszystkiego razem należy dobić nowy uszczelniacz aby wszedł na swoje miejsce. Ja w tym momencie użyłem rury 2 calowej i dobijałem delikatnie młoteczkiem:
[img][/img]
Zabezpieczamy segerem:
[img][/img]
Wkładamy do środka to co wyjeliśmy:
Zakładamy uszczelniacz przeciw pyłowy i dociskamy go :
[img][/img]
Ja użyłem takiego kleju aby przykręcić dolną śrubę :
Teraz nakładamy tego kleju na gwint śruby i dokręcamy ją:
[img][/img]
[img][/img]
Następnie przygotujemy odmierzoną wartość oleju i wlewamy do lagi od góry po czym kilka razy należało by przepompować z góry na dół lagą:
[img][/img]
[img][/img]
[img][/img]
Po czym dokręcamy górną śrubę tą z zaworkiem palcami a dokręcimy ją później po zamontowaniu lagi z odpowiednim momentem.
[img][/img]
Następnie wkładamy lagę na miejsce :
[img][/img]
Dokręcamy wszystkie śruby, zakładamy koło, zaciski hamulcowe oraz wszystko to co orkręciliśmy:
[img][/img]
[img][/img]
Na koniec dobijamy ciśnienia do 0,4 i gotowe.
[img][/img]
Czas wykonania półtorej godziny.
:
Świetne fotki i opisy :)
Mam nadzieję, że sam skorzystam :)
Mam nadzieję, że sam skorzystam :)
:
Super Cepelia Widzę że zdjęcia udało się wrzucić na forum
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider
CrusaderRider
:
Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :)
:
Zdolna dziewczyna Pozdrów Ją
Odpowiedz do tematu
cepelia napisał/a: |
Tak, poprzez fotosika, dzięki Gabrysi są :) ja miałem tłuste ręce od oleju to robiła :) |
Zdolna dziewczyna Pozdrów Ją
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider
CrusaderRider