/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Niesprawna pompa paliwa
Autor Wiadomość
mat9hew 

Motocykl: VT600C
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-21, 16:41   Niesprawna pompa paliwa

Witam.
Moja pierwsza Hanka zakupiona niedawno ma bolączkę... Jak w temacie.

Wydaje mi się, że problem leży właśnie w pompce. Paliwo dochodzi ze zbiornika, ale przy kręceniu rozrusznikiem pompka pluje powietrzem :( Świece suche. Brak rakcji...

Proszę o pomoc. Co robić? Czy jakieś zestawy naprawcze wchodzą w grę? Może da się uratować pompkę domowymi sposobami?

Pozdrawiam
 
 
Fr0g 
pan Wyindywidualizowany


Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 1570
Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
Wysłany: 2016-06-21, 16:53   

podeślij foto Twojej pompki :shock:
bo...

Nie ma pompki w 600... zbiornik jest opadowy, czyli ze zbiornika paliwo spływa na kranik i dalej do gaźników...
_________________
-> Oddaj proszę 1% podatku <-

Moja VT 600
 
 
mat9hew 

Motocykl: VT600C
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-21, 17:20   

A może dlatego że nazywa się Individual V2 Custom posiada pompę?

IMG_20160613_155020-004.jpg
Z karnika na pompkę, od razu pod siedzeniem. Zaraz mogę model pompki podesłać. Na pewno Mitsubishi
Plik ściągnięto 52 raz(y) 64,83 KB

 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1180
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2016-06-21, 17:22   

Przyczyny mogą być dwie lub trzy, skoro pompka pracuje i pluje powietrzem zamiast paliwem to znaczy ze paliwo do niej nie dochodzi. Musisz sprawdzić czy po pierwsze wychodzi z kranika ( zdjąć bak ściągnąć przewód i odkręcić w pozycji on i res *( to ważne, bo jeden sysak może być niedrożny ( o ile jest w ogóle...)
Kolejną przeszkodą jest filtr paliwa, który jest z reguły przed pompka paliwa umieszczona pod siodłem.
Wymień na nowy zgodnie z kierunkiem przepływu - patrz strzałka na filtrze. Kolejny problem to elektro włącznik w pompie - to możesz kupić na allegro albo w Larssonie za około 60 zł i wymienić samemu - potrzebna lutownica. Jeżeli to nie pomaga możesz pominąć pompę paliwa i podłączyć grawitacyjnie. Będzie chodziła ale w takim przypadku możesz zapomnieć o poruszaniu się na rezerwie bo nie zejdzie do końca sama. Jak po kolei zaczniesz sprawdzać to przyczyna się znajdzie. Ps. pod zbiornikiem idzie przewód od kranu który chowa się pomiędzy górna ramę nośną i wchodzi pod siodło razem z instalacją i przelewem chłodnicy. zwróć uwagę czy nie jest w tamtym miejscu skręcony lub załamany.
Powodzenia!!! :mrgreen:


FrOgu Pompka była od 1988 rokudo 1997 roku. Jak wszedł jeden gaźnik zrezygnowano z tego luksusu i było tak jak mówisz. :ride: :toast:


A i jeszcze jedna ważna rzecz - zaworek iglicowy przy wlocie do komory pływakowej. Może się czasmi przycinac i nie wpuszczać waszki do gaźnika stąd suche świece, MOżesz wyciągnąć ssanie i spróbować odpalić na ssamiu bez gazu. Jk odpali możesz przyjąć że to moze być on. Jeżeli to nie on szukaj przyczyny w baku lub zaraz za nim.
 
 
Fr0g 
pan Wyindywidualizowany


Motocykl: Hanki: VT 600 1994 + VT 1300 Interstate 2010
Wiek: 39
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 1570
Skąd: (Sercem PŁO) WUWUA
Wysłany: 2016-06-21, 17:42   

Skorupek napisał/a:



FrOgu Pompka była od 1988 rokudo 1997 roku. Jak wszedł jeden gaźnik zrezygnowano z tego luksusu i było tak jak mówisz. :ride: :toast:


To ja już pójdę mecz oglądać ;-)

Sam nie wiem co mam :oops:
_________________
-> Oddaj proszę 1% podatku <-

Moja VT 600
 
 
mat9hew 

Motocykl: VT600C
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-21, 18:04   

Hmm już Hankę rozbierałem...od tej pompki w stronę baku wszystko drożne. No i do pompki paliwo dochodzi na 100%. I też dziwię się że nie wychodzi pomimo pracy pompki wraz z rozrusznikiem :o

Co naprawiają te zestawy naprawcze?

I o tym zaworku iglicowym słyszałem, jednak chwilowo jestem skupiony i wierzę że winna jest tylko i wyłącznie pompka :p
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1180
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2016-06-21, 18:40   

Zestaw naprawczy wygląda tak http://allegro.pl/pompa-p...6253287513.html i naprawia w zasadzie tyle że styki elektromagnes mogą właściwie przerywać. I wymienia sią go w przypadku gdy pompa nie pracuje wcale. czy słyszysz jej krótką pracę po przekręceniu kluczyka??? Taki e pyknięcie i krótki szmerek??

sprawdź bezpieczniki czy całe i czy łączą.

jest jeszcze coś... jak rozbierałeś ją to czy na pompie nie zamieniłeś miejscami wylotu z wlotem?

:mrgreen:

Wygląda na to że pompa działa w druga stronę i albo jest to pomylone albo elektro włącznik nie działa prawidłowo i nie pompuje albo przekaźnik pompy nie działa i trzeba go wymienić...

to coś takiego http://allegro.pl/ir-prze...6000732972.html
 
 
mat9hew 

Motocykl: VT600C
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-21, 19:29   

Nie wiem jak to jest ale u mnie nie pracuje po przekręceniu kluczyka ale razem z rozrusznikiem :p Ale najważniejsze - PRACUJE.

Z pominięciem pompki połączyłem przewody paliwowe i Hania pracuje aż miło :D I...zapomniałem odpiąć zasilanie pompki i...też pracuje jak dzika Oo

I bezpieczniki całe.

Elektro OK.

Wczoraj zanim tylko oczy do snu zamknąłem. Właśnie ta myśl mnie nawiedziła i zaniepokoiła xD No ale jestem pewien. Bo już wcześniej odpiąłem przewód wychodzący z pompki i powietrzem dmuchała...
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1180
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2016-06-21, 20:05   

Tu masz opisaną jeszcze jedną z możliwych przyczyn.
http://www.shoc.pl/viewtopic.php?t=17837
Musisz w tym celu zdjąć plastikową osłonę z tyłu pompy - chyba na jednej śrubie siedzi zamocowane.
 
 
mamamuszi 


Motocykl: honda vt 500 c 87
Wiek: 65
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 333
Skąd: Czarnków
Wysłany: 2016-06-21, 20:14   

Jak pompka nie wirnikowa,to musi mieć wewnątrz zawór zwrotny lub zaw.kierunkowe i tam będzie niesprawność,ewentualnie membrana jak jest.
 
 
mat9hew 

Motocykl: VT600C
Dołączył: 21 Cze 2016
Posty: 5
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-22, 09:45   

Wczoraj późno wróciłem i nie dałem rady poinformować...

Połączyłem przewody paliwowe z pominięciem pompy. Od razu zapalił jak gdyby nigdy nic. Ale zapomniałem wypiąć zasilanie pompki i też chodziła aż miło. Postanowiłem jeszcze raz podpiąć pompę i...No i działa. :o

Nie rozumiem... Ale działa. Być może chwilowo... nie wiem. I właśnie to powód późnego powrotu :D Jazda bez problemów.

Dwie ostanie odpowiedzi to konkrety, które z pewnością zagłębie jeśli jeszcze będę miał problemy ;)

Śliczne dziękuję za pomoc :thx: szybkie odpowiedzi :thx:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM