Proszę o fachową pomoc |
Autor |
Wiadomość |
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-11-18, 00:50 Proszę o fachową pomoc
|
|
|
Dzisiaj zlałem płyn chłodniczy z mojego moto zakupionego niedawno. Po odkręceniu śruby spustowej na pompie wody wyleciał płyn koloru różowego, a po zdjęciu przewodu ze zbiorniczka wyrównawczego zleciał płyn koloru zielonego - zaskoczenie i myśl czy poprzednik wymieszał płyny?. Ze zbiorniczka wyleciało sporo syfów, jutro zamierzam go wyjąc i przepłukac porządnie tak jak chlodnice. Ale nie o to chciałem się was zapytać, czy posiadacie wymiary oringów, które siedzą w bloku cylindra nr 11 na rys.
https://www.google.pl/sea...05bB7iFbZGhM%3A
Nie mogę znaleść ich wymiarów a chciałem je wymienić bo zauważyłem małą ilość cieczy w jednym gnieździe. Gaźniki są na zewnątrz dostęp jest ok pokrywy zaworów zdjęte to warto wymienic .Jeszcze jedno pytanko czy pod śrubę spustową pompy wody dajecie podkładkę miedzianą w celu uszczelnienia tak jak w przypadku śruby oleju? Po odkręceniu śruby spustowej pompy zastałem normalną podkładkę z blachy czy tak powinno być?
Jeśli ktoś z kolegów posiada wymiary tych oringów to proszę o info
Pzdr |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2016-11-18, 09:32
|
|
|
To nie są takie zwykłe okrągłe o-ringi, to są takie specjalne gumowe uszczelniacze.
PS. Wpisz może w profilu rocznik moto, będzie łatwiej na przyszłość. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-11-18, 12:31
|
|
|
Dziękuję za odpowiedz, czyli muszę się udać do serwisu Hondy. Czy wymiana tych uszczelniaczy jest problematyczna? trzeba jakieś sztuczki znać, czy wystarczy tylko je podważyć i wyciągnąć? |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-11-18, 16:17
|
|
|
Części zamówiłem w serwisie Hondy plus uszczelki nr 10 i klips 7 (wymienię przy okazji). koszt z przesyłka 99,64zl. Zabiorę się za wymianę po otrzymaniu części. Dziękuje za wszelkie odpowiedzi. |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-11-18, 23:20
|
|
|
Cytat: |
To nie są takie zwykłe okrągłe o-ringi, to są takie specjalne gumowe uszczelniacze. |
Okazuje się, że są to zwykłe oringi, taką informację otrzymałem od pracownika HONDY. Dzisiaj wyjąłem te oringi są zdeformowane. Jak otrzymam paczkę to was poinformuję zainteresowanych tematem jak to wyglada. |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-11-24, 21:41
|
|
|
Todek, Zwracam Ci honor miałeś rację nie są to zwykłe oringi, są to uszczelniacze z kołnierzem.
Teraz mam dylemat jak mam go osadzić w otworze kołnierzem do dołu czy do góry?? Na necie widać na zdjęciach że kołnierz jest na dole, ale zdjęcia są nie wyraźne. Może haynes coś wyjaśni |
|
|
|
|
karolccia3
Motocykl: yamaha
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 8 Skąd: Szyldy
|
Wysłany: 2016-11-25, 08:36
|
|
|
No faktycznie, ale nie wyglądały na zwykłe więc mogłeś się pomylić. |
_________________ Get more info |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2016-11-27, 10:39
|
|
|
Ja w supermagnie miałem taki podciek, zastosowałem normalny oring - dobrałem najgrubszy ktòry udało się wcisnąć. Posmarowane olejem kujawskim przy składaniu. Też nie miałem pewności jakie dać i to była konsultacja z warsztatem - zapewniali że będzie ok. Trzyma już 4 lata. Przy braku czasu na zamøwienie z serwisu można śmiało tak zrobić. |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2016-11-27, 15:06
|
|
|
marian07 napisał/a: | Posmarowane olejem kujawskim... |
marian07, kolega Ruffi, prosił o fachowe porady. |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2016-11-27, 16:20
|
|
|
to właśnie taka rada, najbezpieczniejszy czyli obojętny chemicznie środek dla gumy. on ma tylko ułatwić ułożenie się uszczelnienia. sposób pozyskania: minutowa wizyta w kuchni. jeśli bliżej do łazienki to może być wazelina kosmetyczna, olejek bambino itp.
druga droga: można zakupić opakowanie czegoś markowego i zużyć drobinkę. wierz mi zadziała tak samo. |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2016-11-27, 17:30
|
|
|
Wiesz, może i to prawda, że olej rzepakowy jest obojętny dla gumy. Ale na pewno nie jest odpowiedni do smarowania czegokolwiek w motocyklu. Jak się kupuje maszynę za kilka tys. lub więcej pln-ów to chyba można zainwestować jeszcze piątaka w tubkę wazeliny technicznej. I stosować w miarę możliwości oryginalne części zamienne. |
|
|
|
|
marian07
WIR
Motocykl: Kawasaki VN900C
Wiek: 59 Dołączył: 19 Paź 2016 Posty: 147 Skąd: Zajezierze
|
Wysłany: 2016-11-27, 19:24
|
|
|
cytuję siebie: "Przy braku czasu na zamøwienie z serwisu można śmiało tak zrobić." |
_________________ Najdroższa jest pierwsza butelka |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2016-11-27, 20:04
|
|
|
Cytuję siebie: I stosować w miarę możliwości oryginalne części zamienne. |
|
|
|
|
Ruffi
Motocykl: Yamaha Xv1900CU Raider, HD Dyna fxdl
Wiek: 48 Dołączył: 08 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2016-12-18, 11:36
|
|
|
Rurki złożone z oryginalnymi uszczelniaczami (nie kosztowały majątku). Podejrzałem na necie jak te gumki były ułożone. Wymienione również o ringi na połączeniu cylindrów (też orginał). Postanowiłem założyć oryginalne hondowskie uszczelniacze łącznie z wymianą klipsa metalowego. Ponieważ jest to układ chłodzenia postanowiłem nie dawać żadnych zamienników co by się nie rozczarować po odpaleniu i dłuższej jeździe motocyklem. Zalałem już płyn chłodniczy BORYGO - różowe, czy też na takim jeździcie? |
|
|
|
|
Śp.Generał
Jarek
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C 87', WSK125 i Ogar 205
Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 796 Skąd: Małoszyce 'SZA'
|
Wysłany: 2016-12-18, 13:04
|
|
|
Ja zalałem takim .
Myślę, że lepszy od borygo. |
_________________ Czołem Gość |
|
|
|
|
|