/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbiorniczek płynu hamulcowego - kilka problemów
Autor Wiadomość
eban1000 
Mazi


Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-14, 20:22   Zbiorniczek płynu hamulcowego - kilka problemów

Witajcie,

zaczęło się od tego, że chciałem uzupełnić płyn hamulcowy w zbiorniczku - miało być szybko i bez problemu... Pierwszym problemem okazały się objechane główki śrub. Po poradach udało się za pomocą takiego "ustrojstwa / świdra z zewnętrznym odwrotnym gwintem" odkręcić śruby :-)

Rozwierciłem główkę, nawierciłem otworek i wkręciłem świder



Oczywiście wyciągnąłem płyn który był w zbiorniczku i zabezpieczyłem, żeby wiórki z wiercenia nie wpadły.

Drugim problemem było to, że został mi w zbiorniczku taki element:



Nie jestem pewien do czego służy i czy właściwie go ponownie umieściłem:



Znalazłem go na schemacie FRONT BRAKE MASTER CYL. SCHEMATIC element 4 Protector, ale to i tak mi nic nie mówi - "protector"

Dodatkowo mam pytanie - ponieważ "poprzednik" użył czegoś w rodzaju czerwonego silikonu - chyba z zamiarem uszczelnienia - czy ja też mam taki silikon dać? Z rantów dekielka i z uszczelki go już wyczyściłem.



Jutro mam zamiar kupić nowe śruby + uzupełnić płyn i tu pojawia się problem 3 i zarazem pytanie czy będzie potrzebne odpowietrzanie?
_________________
Permanent Surveillance
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-04-14, 21:29   

1. Ta blaszkę założyłeś odwrotnie, powinna być tymi "nóżkami" do dołu.
2. odpowietrzenie będzie potrzebne, są na to różne metody, ja ostatnio próbowałem wszystkie i chyba najszybciej idzie napełnianie strzykawką od strony zacisku, 3min i po robocie.
3. Co do silikonu to skręć wszystko bez, zabezpiecz czymś moto żeby w razie czego płyn nie kapał na niego i zobacz czy zbiorniczek będzie szczelny.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
eban1000 
Mazi


Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-14, 21:54   

garnett napisał/a:
1. Ta blaszkę założyłeś odwrotnie, powinna być tymi "nóżkami" do dołu.


ok poprawię

garnett napisał/a:
2. odpowietrzenie będzie potrzebne, są na to różne metody, ja ostatnio próbowałem wszystkie i chyba najszybciej idzie napełnianie strzykawką od strony zacisku, 3min i po robocie.


czy możesz w 2 zdaniach rozwinąć "napełnienie strzykawką od strony zacisku" :-?

garnett napisał/a:

3. Co do silikonu to skręć wszystko bez, zabezpiecz czymś moto żeby w razie czego płyn nie kapał na niego i zobacz czy zbiorniczek będzie szczelny.


ok
_________________
Permanent Surveillance
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-04-15, 00:26   

Bierzesz strzykawkę dużą 100ml i napełniasz płynem , przy pomocy wężyka łączysz ją z zaworkiem przy zacisku. Luzujesz zaworek przy zacisku i pompujesz płyn ze strzykawki, oczywiście przy otwartym zbiorniczku płynu. Jak płyn zakryje otworki w zbiorniczku zakręcasz zaworek przy zacisku, dolewasz płynu do zbiorniczka i po robocie. Przydaje się druga osoba do tego żeby nie wpompować za dużo płynu i nie przelać.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
eban1000 
Mazi


Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-15, 07:07   

Wszystko jasne i zrozumiałe Dzięki.

Ps. Wydaje się to trochę robota od ,,dupy strony'' hehe ale jak działa to czemu nie spróbować :mrgreen:
_________________
Permanent Surveillance
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-04-15, 09:20   

eban1000 napisał/a:

Wydaje się to trochę robota od ,,dupy strony'' hehe ale jak działa to czemu nie spróbować :mrgreen:


Może i tak, ale działa i nie trzeba pompką pompować przez godzinę, poza tym wypychasz powietrze do góry czyli zgodnie z prawem grawitacji a nie próbujesz przepompować przez płyn do dołu
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
baton2156 

Motocykl: VT500c
Wiek: 30
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 30
Skąd: Krosno
Wysłany: 2016-04-16, 20:18   

mam pytanko ma ktoś takie coś u sb?
http://allegro.pl/pokrywa...5517280837.html
lub
http://allegro.pl/pokrywa...5085437062.html
pasuje do vt500?
sorki za offtop ale widziałem, kiedyś takie coś na 500, a sprzedawcy nie bardzo potrafią odpowiedzieć \....
Czy pokrywy w vt 750 sa takie same?
Ostatnio zmieniony przez baton2156 2016-04-16, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kall 

Motocykl: shadow vt 600 1993
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 216
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-04-16, 20:24   

garnett napisał/a:
1. Ta blaszkę założyłeś odwrotnie, powinna być tymi "nóżkami" do dołu.

Jesteś na pewno pewny, że nóżki mają być u dołu?
A wiesz może do czego ona właściwie służy?
 
 
Morfi 63 


Motocykl: Honda Shadow VT 1100 88 r
Wiek: 60
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 337
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 2016-04-16, 21:13   

baton2156 napisał/a:
mam pytanko ma ktoś takie coś u sb?
http://allegro.pl/pokrywa...5517280837.html
lub
http://allegro.pl/pokrywa...5085437062.html
pasuje do vt500?
sorki za offtop ale widziałem, kiedyś takie coś na 500, a sprzedawcy nie bardzo potrafią odpowiedzieć \....
Czy pokrywy w vt 750 sa takie same?

Ja mam taką z 1 linku-pasuje do 500
_________________
Moja 2 pasja http://morfi.flog.pl/
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-04-16, 22:33   

Kall, masz rację


Mój błąd, widać poprzedni właściciele obu moich motocykli założyli odwrotnie :mrgreen: i ja myślałem że tak ma być.

W sumie to ta blaszka wcale nie jest konieczna, według mnie jedyne jej zastosowanie to jak przy otwartym zbiorniczku będziesz pompował klamką to płyn nie będzie pryskał poza zbiorniczek bo ona zasłania otworek powrotny
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Kall 

Motocykl: shadow vt 600 1993
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 216
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-04-16, 22:40   

Nie starałem się wytknąć błędu, bo sam nie byłem pewny. W którymś z moich tematów pytałem o założenie tej blaszki i odpisano mi, że "nóżki" mają być u góry. Wpadłem w lekką konsternację i sam nie wiedziałem, czy otwierać zbiorniczek i poprawiać, czy też nie. No ale się wyjaśniło.
 
 
eban1000 
Mazi


Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-20, 22:07   

...kontynuacja, po kilku dniach przerwy

Wielkie Dzięki za pomoc i szybką odpowiedź na PW garnett :thx: - niestety nie zlokalizowałem u siebie odpowietrznika.







Czy ktoś się orientuje czy na pewno muszę odpowietrzać hamulec? Prawda jest taka, że (nie znalazłszy odpowietrznika) dolałem płynu do pełna i zamknąłem dekielek - nie dawałem żadnego silikonu - nic nie cieknie. Klamka nie jest ani miękka ani twarda (nie da się jej docisnąć do końca) i ogólnie hamulec działa poprawnie. Przejechałem najpierw kilka metrów testując działanie a później około 30km i pięknie hamuje.

Cytat:
Kall "nóżki" mają być u góry

dzięki za info - zmienię na prawidłowo (chodź faktycznie nie wiem jakie to ma znaczenie).
_________________
Permanent Surveillance
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9489
Skąd: Kostry/Parczew/LPA

Wysłany: 2016-04-20, 22:51   

eban1000 napisał/a:
Czy ktoś się orientuje czy na pewno muszę odpowietrzać hamulec?

Nie ma możliwości odpowietrzenia układu hamulcowego bez odpowietrznika.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2016-04-21, 08:16   

Nie zrobiłeś zdjęcia zacisku od strony przewodu hamulcowego. Odpowietrznik powinien być między przewodem a linką prędkościomierza. Jeśli go nie ma, to trzeba kupić odpowiedni rozmiar (i skok gwintu) w najbliższym sklepie motoryzacyjnym - nie musi być oryginał, bo to jeden pies.
Blaszki nie przekładaj, masz ją dobrze założoną. To jest tłumik ciśnienia powrotnego - ma za zadanie zmniejszyć "siknięcie" płynu po odpuszczeniu klamki.
Nie oklejaj niczego sylikonem - gumową uszczelkę nakładasz na dekielek i wszystko razem wpasowujesz w zbiorniczek. Można odwrotnie - najpierw gumę w zbiorniczek a potem dekielek, ale trzeba uważać, żeby krawędzie gumy nie wpadły do środka.
Przed wkręceniem nowych śrub dekla posmaruj je smarem miedziowym (smar w sprayu lub w paście) - nie będziesz miał więcej problemów z ich odkręceniem, a trzeba to robić co sezon, maks co dwa lata - płyn hamulcowy jest silnie higroskopijny, chłonie wodę jak gąbka i maks co dwa lata należy go wymienić. A najlepiej przed każdym sezonem.
NIE JEŹDZIMY z nieodpowietrzonymi hamulcami. Możesz przejechać i 500 km, ale jak będziesz miał awaryjne hamowanie z ponad 100km/h i hamulce gwałtownie dostaną temperatury, to nawet najmniejsze bąbelki spowodują, że stracisz hamowanie w najgorszym możliwym momencie. A wtedy to - w scenariuszu pesymistycznym - czarny worek.
A tak z własnego doświadczenia z 500 - sprawdź opisy na przewodach hamulcowych - zapewne masz jeszcze oryginały - i WYMIEŃ JE JAK NAJSZYBCIEJ NA NOWE. Jak nie chcesz w oplocie to na gumowe ale NOWE. No chyba że lubisz duże dawki adrenaliny i ekstremalny brak hamowania, jak Ci przewód spuchnie i nie będziesz miał ciśnienia.
W ogóle chyba by Ci się przydał serwis układu hamulcowego. Można go spokojnie zrobić samemu.
 
 
eban1000 
Mazi


Motocykl: VT 500C '83
Wiek: 39
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 43
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-04-21, 08:47   

Dzięki za info Mateusz, a jeszcze...

Mateusz napisał/a:
Nie zrobiłeś zdjęcia zacisku od strony przewodu hamulcowego. Odpowietrznik powinien być między przewodem a linką prędkościomierza.

Obejrzałem dokładnie cały zacisk i odpowietrznika na pewno niema. Sprawdzałem wg. zdjęcia które przesłał garett :



na tym zdjęciu dobrze widać, że u mnie jest to "zaślepione" to jakby cały metalowy element



Cytat:
Blaszki nie przekładaj, masz ją dobrze założoną. To jest tłumik ciśnienia powrotnego - ma za zadanie zmniejszyć "siknięcie" płynu po odpuszczeniu klamki.

czyli ostatecznie nóżki w górę czy w dół ?
_________________
Permanent Surveillance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM