/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Tylny hamulec
Autor Wiadomość
Sepco 

Motocykl: Honda VT 500
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: 2016-05-07, 21:38   Tylny hamulec

Witam,

Zaznaczę, że jestem początkującym motocyklistą.
Podczas hamowania tylnym hamulcem często nie czuję oporu ze strony tylniego koła -> naciskam mocniej hamulec -> ciągle słaby opór -> naciskam jeszcze mocniej -> koło stoi i wpada w poślizg.

Czy to normalne zachowanie hamulca bębnowego i wynika to jeszcze z braku moich umiejętności czy też powiniennem się temu przyjrzeć? (Mechanik powiedział mi, że to normalne ale ja średnio ufam mechanikom...)

Z góry dziękuję za pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez potfur 2016-05-09, 08:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kall 

Motocykl: shadow vt 600 1993
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 216
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-05-07, 21:44   

A przy jakiej prędkości to zjawisko występuje?
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-07, 21:46   

A oponki to w jakim stanie są i ile mają lat?
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Sepco 

Motocykl: Honda VT 500
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: 2016-05-07, 22:18   

Przy każdej prędkości raczej. Przy większej w szczególności (stąd boję się jechać więcej niż 90 i zbytnio zbliżać do innych pojazdów aby nie powodować zagrożenia).
Przednią oponę na jesień wymieniłem na nówkę bo była spękana już a tylnia... Trudno mi zweryfikować (na oko początkującego wygląda OK, mechanicy też mi mówili, że raczej OK ale ręczył za nich nie będę), jak będę w garażu to zobaczę na rocznik chociaż wcześniej motor dużo stał (przebieg to 10k mil, był sprowadzany. Oczywiście sam nie dowierzałem przebiegowi jak na ten rocznik (85) ale trzech niezależnych mechaników mi potwierdziło, że jak najbardziej realny).
 
 
Kall 

Motocykl: shadow vt 600 1993
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 216
Skąd: Brzeszcze
Wysłany: 2016-05-07, 23:21   

To jest w zasadzie normalne (i nie tylko przy hamulcach bębnowych) zwłaszcza przy dużych prędkościach, stąd też należy hamować przede wszystkim hamulcem przednim.
Hamulec tylni z założenia jest hamulcem wspomagającym, służy do przesunięcia środka ciężkości i rozłożenia masy motocykla podczas hamowania, dzięki czemu tylne koło nie zostanie podniesione i nie stracisz przyczepności. Oczywiście, na upartego, można nim zahamować, ale droga hamowania będzie długości pasa startowego.
Dobrze sprawdza się też przy jeździe parkingowej.
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-08, 15:12   

Kolego, masz dwa Tematy otwarte: w jednym skopany główny hamulec, przedni... A tutaj pytasz czemu ten co został sam nie daje rady, skoro powinien robić tylko za 30%.
Uważaj na siebie i innych i napraw motocykl zanim się rozpędzisz znów do 90km/h i zbliżysz do innych pojazdów ;)
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-05-08, 20:16   

Na temat hamowania jest sporo na kursie prawa jazdy :-)8
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
MiSzcz 
Michał


Motocykl: VT750 CS RC50 ABS 2011r.
Wiek: 41
Dołączył: 10 Mar 2013
Posty: 319
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-08, 22:41   

Miałem kiedyś podobny problem z tylnym hamulcem bębnowym (co prawda to nie była honda,ale zasada działania jest jednakowa). Mianowicie jedna szczęka się uszkodziła (odłamała się okładzina ) i metal tarł o bęben nie hamując,a od razu go blokując.Ale wtedy było też słychać nienaturalne "chrobotanie" (tarcie metalu)...Rozbierz hamulec,sprawdź szczęki i bęben od środka czy nie ma żadnych wżer itp uszkodzeń
 
 
 
Sepco 

Motocykl: Honda VT 500
Dołączył: 07 Maj 2016
Posty: 10
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: 2016-05-09, 07:42   

MARQ napisał/a:
Kolego, masz dwa Tematy otwarte: w jednym skopany główny hamulec, przedni... A tutaj pytasz czemu ten co został sam nie daje rady, skoro powinien robić tylko za 30%.
Uważaj na siebie i innych i napraw motocykl zanim się rozpędzisz znów do 90km/h i zbliżysz do innych pojazdów ;)


Eh, nie wiem skąd ta protekcjonalność. Jestem świadomym kierowcą i gdyby przedni hamulec w ogóle nie działał to bym w ogóle nigdzie nie jechał. "Mój" przebieg to aktualnie około 100 km aby własnie sprawdzić motocykl po ostatniej naprawie u mechanika. I przypomnę, że właśnie problem z przednim hamulcem pojawił się po 50 km - gdy wracałem o czym napisałem w innym temacie. Mam jakieś wątpliwości - to się pytam innych bardziej doświadczonych ode mnie. Nie wiem co w tym złego... :-?
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1708
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-09, 19:57   

Masz krótki staż na forum i nie dałeś się jeszcze poznać to niektórzy cię traktują protekcjonalnie. Jak to w życiu. Się nie przejmuj.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-09, 21:31   

Sorry, ale jak czytałem temat po temacie to nie wyglądało to najciekawiej.
Mam nadzieję, że szybko rozwiążesz zagadkę, no i oczywiście napiszesz nam co dolegało maszynie..
_________________
kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
 
 
walek81 

Motocykl: VT 1100 ACE '92
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: WOLBÓRZ
Wysłany: 2016-05-10, 14:26   

Bez wyjęcia koła nic nie zrobisz. Powodów może być milion niestety. Ściągaj kółko i daj znać co tam znalazłeś.
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-05-10, 14:52   

Jako posiadacz 500 odpowiem tak
- hamuję głównie przednim hamulcem, tak mnie nauczono i jak sądzę tak jest poprawnie
- przy awaryjnym hamowaniu, na mokrym itp. dodaje tył
- na piasku, trawie staram sie hamować głównie tyłem ale nie jest to prędkość 90km/h ;-)

Generalnie 500 ma słabe hamulce parokrotnie zdarzyło mi się przestrzelić pasy :-/
Z 90km/h potrzeba dobrych kilkadziesiąt metrów żeby bezpiecznie się zatrzymać.
Musisz to brać pod uwagę i ..... ćwiczyć
PS. Warto też zajrzeć do obu kół
A protekcjonalnym tonem sie nie przejmuj i nie bierz wszystkiego zbyt osobiście ;-)
Na forum masz wystarczająco dużo fajnych gości którzy podzielą się wiedzą nie wbijając szpili chociaż..... te działają czasem skuteczniej :lol:
_________________
never as good as the first time
 
 
walek81 

Motocykl: VT 1100 ACE '92
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: WOLBÓRZ
Wysłany: 2016-05-11, 09:03   

Ja jeżdżę VT 1100 i hamuję przednim i tylnym jednocześnie. oczywiście bardziej przednim :-) Przyzwyczajenie z MZ gdzie przedniego nie było :-/ W łukach, jak chcę przyciaśnic to tylnym... nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja opisana przez Sepco....
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 254
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-05-11, 23:03   

walek81 napisał/a:
Ja jeżdżę VT 1100 i hamuję przednim i tylnym jednocześnie. oczywiście bardziej przednim :-) Przyzwyczajenie z MZ gdzie przedniego nie było :-/ W łukach, jak chcę przyciaśnic to tylnym... nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja opisana przez Sepco....

Ja podobnie, ABS -u nie ma, więc trzeba rozważnie dozować przód- tył. Bardzo duże znaczenie ma wiek i producent opony, stare mają małą przyczepność.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM