Włączone światła + kierunkowskazy = gaśnięcie silnika |
Autor |
Wiadomość |
kjuba
kjuba
Motocykl: honda vt 500 E
Wiek: 54 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-04-09, 22:35 Włączone światła + kierunkowskazy = gaśnięcie silnika
|
|
|
Witam wszystkich.
Moi drodzy, czy ktokolwiek z Was z tym dziwacznym problemem?? Objawy jak w temacie. ALE żeby było ciekawiej, są widoczne dopiero po podgrzaniu silnika. Na zimno nie ma problemu.
Jak "efekt uboczny" zauważyłem dość marudne włączanie silnika. ALe też tylko na gorąco.
Moja teoria: coś się dzieje na wysokim napięciu, ale dlaczego to się uaktywnia po włączeniu żarówek świateł drogowych, a zwł kierunków? Nie wiem!!!
Co zrobiłem: nowy akumulator (na 100% OK), wymieniony regulator napiecia (na 100% OK), wyczyszczono alternator (chyba OK - nie wiem jak sprawdzić). Poza tym świece wymieniono 3 lata temu (zaglądałem, nie wyglądają źle).
Za co wziąć się teraz? Moduł??
Czy ktokolwiek się z czymś takim się zetknął???? Jakieś pomysły?
pozdr poświątecznie
Jakub |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2333 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2015-04-10, 14:52
|
|
|
Jesteś pewien, że to zależy od temperatury a nie np od wibracji? Motocykl można zgasić zwierając odpowiednie kable do masy - może tu jest problem. |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
Gibek
Mroczny Kosiarz Traw
Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54 Dołączył: 30 Mar 2012 Posty: 664 Skąd: Karczew
|
Wysłany: 2015-04-10, 22:02
|
|
|
Jak na wysokim napięciu to zaczynaj od przewodów. |
_________________ Ukłony dla ciebie Gość .
|
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-04-11, 19:49
|
|
|
Żarówka świateł mijania to ok. 50W, kierunki to następne 40W. Najwyraźniej przy takim obciążeniu napięcie zasilania modułu spada tak że nie jest w stanie generować iskry. Pewnie gdzieś masz bardzo kiepski styk. Sprawdź klemy, jakość podłączenia minusa aku do ramy. Jak nic nie znajdziesz to sprawdź po kolei stacyjkę, skrzynkę bezpieczników i wszystkie połączenia, wtyczki po drodze. Problem jest najprawdopodobniej po stronie zasilania z akumulatora. |
|
|
|
|
|