Śrubsztyk do gaźników. |
Autor |
Wiadomość |
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-03-24, 21:10 Śrubsztyk do gaźników.
|
|
|
Witajcie!
Śrubokręt do regulacji gaźników to najbardziej wkurzajaca sprawa tego motocyklu, kiedy wiekszosc ma śruby regulacyjne w łatwo dostępnych miejscach, nasze, są schowane, pod pionem do ziemi i zasłonięte rurkami i filtrem paliwa. Brawa na stojąco dla Hondy.
No ale nie płaczemy. Po wyczyszczeniu gaźników, chodzą tak, że płacze przy każdym odpaleniu. I teraz pytanie.
Skąd dorwaliście taki śrubokręt? Jak zrobiliście ten śrubokręt.
Prosze o szybką odpowiedz. |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2015-03-25, 06:52
|
|
|
ja bym ci na starcie polecił przejść się do jakiegoś sklepu z narzędziami - teraz jest wszelaki wybór narzędzi - nawet na sztuki dostępnych - coś powinieneś podebrać. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2015-03-25, 07:10
|
|
|
Miałem podobny problem w Gienku. Jedyną sensowną metodą było wepchanie tam paluchów z bitem bo na żaden śrubokręt nie było tam miejsca. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-03-25, 12:35
|
|
|
marlboro niestety nie ma :D ot tak fajnie, a sklepy specjalistyczne tutaj niezłe są.
Xexepan Palcy tam nie wcisne bo wyciągne grzanki hahaha. Troche za ciepło tam by grzebać. |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-03-25, 20:01
|
|
|
Co Ty właściwie chcesz regulować? |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-03-25, 23:39
|
|
|
Zsynchronizować gaźniki musze. ładną mieszaneczkę paliwowo powietrzna wiesz. Idle fuel/air mixture. W tej chwili zapomniałem profesjonalnej nazwy po polsku |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
Wojti
V-tec
Motocykl: Shadow VT 125
Wiek: 40 Dołączył: 24 Paź 2014 Posty: 69 Skąd: Korycin
|
Wysłany: 2015-03-26, 08:23
|
|
|
Do tego som potrzebne wakuometry, dwa chyba nawet. |
_________________ I don't drive Fast...
I fly low ;D |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-26, 09:26
|
|
|
Wojti napisał/a: | Do tego som potrzebne wakuometry, dwa chyba nawet. |
i między innymi taki śrubokręt wygięty 90 stopni ;)
MadJiitensha:
sam nie szukałem jeszcze tej śruby... widziałem tylko w serwisówce narządź.
może kupić prostą przedłużkę i próbować wygiąć na ciepło? jeśli nie da się znaleźć tego wichajstra... albo coś pospawać.
a może na sześciokątną końcówkę (tego bit'a) możesz klucz płaski wcisnąć? |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
Panoramiks
Sławek
Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37 Dołączył: 06 Cze 2014 Posty: 1707 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 2015-03-26, 10:05
|
|
|
Złap bita małą żabką i już masz klucz wygięty 90 stopni. |
_________________ NIL MORTIFI SINE LUCRE |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-03-26, 12:22
|
|
|
Jak zdejmiesz zbiornik, przekręcisz trochę manetkę gazu to wkręt regulacyjny masz dostępny od góry. Uruchamiasz moto z podłączonymi wakumetrami, zapamiętujesz ile który pokazuje, gasisz moto, i przekręcając manetkę udostępnisz sobie wkręta. Kręcisz w lewo lub prawo. Uruchamiasz moto i patrzysz czy różnica jest większa czy mniejsza. Jak mniejsza to gasisz i kręcisz dalej tę samą stronę a jak się zwiększyła to w przeciwną. Znów uruchamiasz i sprawdzasz. I tak aż wskazania Ci się wyrównają. I wystarczy Ci do tego zwykły średniej długości wkrętak.
[ Dodano: 2015-03-26, 12:24 ]
Oczywiście musisz zapewnić dopływ paliwa z jakiegoś prowizorycznego zbiorniczka. |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-03-26, 12:29
|
|
|
Krzychoo my tutaj o 125 mowimy :D.
a ta śruba jest tutaj.
Ale zapytałem na innym forum
Cytat: | Weź kawałek drutu 3-4 mm, sklep i oszlifuj końcówkę, zagnij kombinerkami i utnij zbędną część. Gotowe. Kilka razy tak robiłem - zdaje egzamin. Mam nawet taki wkrętak-pokrętak do synchronizacji gaźników zrobiony z drutu sposobem wyżej opisanym. 5 czy 6 rok się sprawdza |
No i jak przestanie padać zaczynam działać :D.
Uwierzcie bardzo ciezko dostać się do tej śruby, zwłaszcza Tylniego cylindra. |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
zielonyne [Usunięty]
|
|
|
|
|
Alabaster
Maciej
Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52 Dołączył: 18 Paź 2012 Posty: 2818 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-03-26, 17:02
|
|
|
A może przedłużka typu "gęsia szyjka" załatwi sprawę ? |
_________________ Silnik, dwa koła i mina wesoła |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-03-26, 18:31
|
|
|
No tak, przepis dotyczy mojego gaźnika. Myślałem że w 125 jest podobnie |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9496 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-03-26, 19:40
|
|
|
MadJiitensha napisał/a: | Uwierzcie bardzo ciezko dostać się do tej śruby, zwłaszcza Tylniego cylindra. |
Czytam, czytam, i tak prawdę mówiąc nie wiem co chcecie regulować. Skład mieszanki, czy synchro gaźników? Skład mieszanki reguluje się oddzielnymi śrubami dla każdego gaźnika, a synchro robi się 1 śrubą znajdującą się pomiędzy gaźnikami. W większości motocykli dostęp do niej nie jest łatwy, przeważnie trzeba zdejmować zbiornik paliwa. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
|