gabaryty 125 vs silniejsze wersje |
Autor |
Wiadomość |
_eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-11, 08:59 gabaryty 125 vs silniejsze wersje
|
|
|
Hej wszystkim,
przymierzam się do kupna shadow 125. Jestem laikiem i będzie to mój pierwszy motor, dlatego chciałbym zacząć od niego.
Powiedzcie, bo dane z internetu mało mi mówią, czy gabarytowo 125 jest aż tak mniejsza od silniejszych wersji? Widziałem różnicę ok 100kg, skąd ona wynika?
Nie chciałbym wyglądać na niej jak na skuterze :) |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2015-03-11, 09:31
|
|
|
1 Zapraszam do powitalni
2 zobacz sobie tutaj http://cycle-ergo.com/ |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
zielonyne [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-11, 09:33 Re: gabaryty 125 vs silniejsze wersje
|
|
|
_eddy napisał/a: | Hej wszystkim,
przymierzam się do kupna shadow 125. Jestem laikiem i będzie to mój pierwszy motor, dlatego chciałbym zacząć od niego.
Powiedzcie, bo dane z internetu mało mi mówią, czy gabarytowo 125 jest aż tak mniejsza od silniejszych wersji? Widziałem różnicę ok 100kg, skąd ona wynika?
Nie chciałbym wyglądać na niej jak na skuterze :) |
No cześć kolego
raczej to największy chopperek w tej klasie
i jest spory mimo pojemności 125
pozdrawiam |
|
|
|
|
Robercik
Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 326 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2015-03-11, 09:38
|
|
|
Popieram przedmówcę - najpierw przejdź przez powitalnię.
A po drugie: piszesz, że Cytat: | będzie to mój pierwszy motor | ale wcześniej jeździłeś na motorynce/skuterze (TFU!)/motocyklu, czy Hanula będzie Twoim pierwszym i dziewiczym motocyklem? |
_________________ Primum non nocere |
|
|
|
|
skies
Sebastian
Motocykl: VTX1800C'03
Wiek: 48 Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 467 Skąd: Rybnik ( Bogunice)
|
Wysłany: 2015-03-11, 10:15
|
|
|
Różnica w wadze wynika przede wszystkim z wielkości silnika a nie samej ramy. Silnik + osprzęt dla pojemności 1100 na pewno waży sporo więcej niż dla pojemności 125 ccm. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-11, 12:38
|
|
|
słabe to to chyba ;) posadziłem siebie na vt125 i wyglądam mam nadzieję inaczej ;)
trzeba będzie porównać z foto |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-03-11, 13:00
|
|
|
MARQ napisał/a: |
słabe to to chyba ;) posadziłem siebie na vt125 i wyglądam mam nadzieję inaczej ;)
trzeba będzie porównać z foto |
No właśnie, posadziłem się na najwiekszym motocyklu i wygladam jak 20cm zwód u karła hahahaha. A na zdjeciach całkiem inaczej :D.
Vt125 To najcieższy i największy CRUISER w tej klasie, Parkowałem kiedyś przy litrowym szmelcu...jak im tam a custom harleyu, i różnica była niewielka, przeważnie dot. ona wielkości tylniego koła, i wielkości silnika i bum koniec. |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2015-03-11, 13:03
|
|
|
MARQ napisał/a: |
słabe to to chyba ;) posadziłem siebie na vt125 i wyglądam mam nadzieję inaczej ;)
trzeba będzie porównać z foto |
Zapewne jesteś mniej kańciasty :) no i nie taki żółty ale reszta może się zgadzać. Czasem w niektórych modelach może być przekłamanie takie, że zdjęcie motocykla jest zrobione jak stoi bez obciążenia kierowcy i jest przez to trochę wyższy. Mi w niektórych modelach wychodziło że tylko palcami u stopy będę dotykał ziemi ( egzaminacyjny Gladius ) a faktycznie było zupełnie inaczej |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2015-03-11, 15:34 Re: gabaryty 125 vs silniejsze wersje
|
|
|
_eddy napisał/a: | Hej wszystkim,
przymierzam się do kupna shadow 125. Jestem laikiem i będzie to mój pierwszy motor, dlatego chciałbym zacząć od niego.
Powiedzcie, bo dane z internetu mało mi mówią, czy gabarytowo 125 jest aż tak mniejsza od silniejszych wersji? Widziałem różnicę ok 100kg, skąd ona wynika?
Nie chciałbym wyglądać na niej jak na skuterze :) |
Jak chcesz zacząć przygodę z moto to poszukaj najlepiej jakiejś 750 - jako pierwszy motocykl nie powinna cię przerosnąć a i posłuży trochę. Budżetowo nie wielka różnica (zależy od modelu stanu wyposażenia).
Oczywiście zakładając ze masz prawo jazdy kat A. Jak nie to i tak polecił bm ci zrobienie kategorii i kupno większej maszyny -> chyba że uparty jesteś na ten już sezon aby jeździć na B. ale w 125 to zawsze będzie 125 i momentalnie będzie cie korciło do zakupu większej maszyny -> o ile motocykle naprawdę cie ciągną. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Szymon
Motocykl: VT 700C 1985
Wiek: 29 Dołączył: 06 Lip 2012 Posty: 216 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-11, 17:15
|
|
|
Popieram przedmówcę :P
Moja 700 jest idealna dla początkującego ;p |
|
|
|
|
_eddy [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-13, 15:08
|
|
|
Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Niestety nie mam kategorii A, chcę za to wykupić sobie godziny z instruktorem, by móc zobaczyć czym jest przygoda z motorem. Ewentualnie później zrobić prawko na większy motor. Nigdy nie jeździłem na motorze... raz skuterem ;)
Garnett dzięki za stronę, mam to czego szukałem :) |
|
|
|
|
Duszeek
Motocykl: Honda vt shadow
Wiek: 52 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 133 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-03-13, 17:49
|
|
|
Jak nigdy nie jeździłeś motocyklem ani w zasadzie skuterem - to wykupienie jazdy w szkole jest bardzo dobrym pomysłem.
Zresztą nawet po skuterze polecam kilka jazd w szkole ... |
|
|
|
|
Robercik
Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 326 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2015-03-13, 22:27
|
|
|
Marlboro, nie byłbym taki pewien czy 750 na dzień dobry to dobry pomysł (moim skromnym zdaniem..). Zgodzę się, że taka maszyna ma zapas mocy i jazda na niej sprawia nie lada frajdę, ale ta drzemiąca moc i przyśpieszenie mogą być zgubne dla początkującego. Nie wiem dlaczego, ale jestem konserwatystą w tym względzie - na dzień dobry mniejsza pojemność, żeby opanować sztukę jazdy na trasie. |
_________________ Primum non nocere |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2015-03-13, 22:49
|
|
|
Robercik napisał/a: | Marlboro, nie byłbym taki pewien czy 750 na dzień dobry to dobry pomysł (moim skromnym zdaniem..). Zgodzę się, że taka maszyna ma zapas mocy i jazda na niej sprawia nie lada frajdę, ale ta drzemiąca moc i przyśpieszenie mogą być zgubne dla początkującego. Nie wiem dlaczego, ale jestem konserwatystą w tym względzie - na dzień dobry mniejsza pojemność, żeby opanować sztukę jazdy na trasie. |
Ja zaczynałem przygodę od swojej 500 (którą nadal jeżdżę) i fakt że może z perspektywy czasu się inaczej na to patrzy ale wydaje mi się że z 750 nie miał bym problemów -> wcześniej nie jeździłem żadnym jednośladem oprócz roweru (no może za dzieciaka parę razy komarem. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-03-13, 23:05
|
|
|
Ja podobnie jak Marlboro tylko moim pierwszym motocyklem jest VT 700 ta sama, którą posiadam do tej pory. |
_________________ Matrix w Trasie
Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com |
|
|
|
|
|