Dziwne stuki w silniku na wolnych obrotach.
Odpowiedz do tematu

marcinosss
[Usunięty]
: Dziwne stuki w silniku na wolnych obrotach.
Witam wszystkich , mam mały (mam nadzieje) problemik, ponieważ w mojej maszynce na wolnych obrotach coś stuka, puka w silniku. Po dodaniu gazu przestaje, a gdy z powrotem spadnie na wolne obroty to po chwili znowu zaczyna pukać. Najdziwniejsze jest to że po przechyleniu motocykla na prawą stronę stuk znika. Stuki słyszale są koło cylindrów, jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.

:
Miałem to samo - kosz sprzęgła. Mechanik powiedział, że nie ma po co tego robić, nie wystuka się jeszcze przez kilakdziesiąt tysięcy, a jak się zrobi, to i tak niedługo znowu zacznie....

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
marcinosss
[Usunięty]
:
Oooo a wiesz nie myślałem o tym myślałem że to może łożysko na główce korbowodu.

A kiedy kiedy moto się nagrzeje to stuki też znikają

marcinosss
[Usunięty]
:
potfur napisał/a:
Miałem to samo - kosz sprzęgła. Mechanik powiedział, że nie ma po co tego robić, nie wystuka się jeszcze przez kilakdziesiąt tysięcy, a jak się zrobi, to i tak niedługo znowu zacznie....








a jeszcze jedno ten stuk po przechyleniu na prawo u ciebie też znikał?

:
marcinosss napisał/a:
potfur napisał/a:
Miałem to samo - kosz sprzęgła. Mechanik powiedział, że nie ma po co tego robić, nie wystuka się jeszcze przez kilakdziesiąt tysięcy, a jak się zrobi, to i tak niedługo znowu zacznie....








a jeszcze jedno ten stuk po przechyleniu na prawo u ciebie też znikał?


Bez jaj, 500 ma to do siebie, że postukuje. Może to być rozregulowany zawór albo klepie dźwigienka zaworowa. Jeśli przestaje klepać po rozgrzaniu to po prostu klasyczne skasowanie luzu rozszerzenie materiału. Najpierw sprawdź, czy masz prawidłowo ustawione luzy zaworowe a dopiero potem ewentualnie szukaj dalej.

:
znika po nagrzaniu, czasami jest tak, że na luzie go słychać bardzo, na jedynce mniej. Przechylania na nasłuchu nie próbowałem :-)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
marcinosss
[Usunięty]
:
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że na 90% kosz sprzęgła, tylko powiedział że musiał by rozebrać żeby konkretnie powiedzieć co... A tak apropo to jeśli coś z koszem to jest do naprawienia czy do wymiany?

:
Jak powiedział mój mechanik (a w zasadzie dwóch) - do przyzwyczajenia się ;-)

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
marcinosss napisał/a:
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że na 90% kosz sprzęgła, tylko powiedział że musiał by rozebrać żeby konkretnie powiedzieć co... A tak apropo to jeśli coś z koszem to jest do naprawienia czy do wymiany?


odpal motocykl, jak słychać furkot to wciśnij sprzęgło, jeśli furkot zniknie to to faktycznie kosz sprzęgła, jeśli nie zniknie?...

To furkot czy pukanie? jeśli pukanie to raczej nie kosz... Może raczej zawór, bądź tłok Ci się rozpina z trzpienia :p

Jadę jadę na motorze...
marcinosss
[Usunięty]
:
No wlasnie po wcisnieciu sprzegla dalej halasuje. Ale jak sie dobrze nagrzeje to cichnie. A z tym rozpinaniem to po przechyleniu na prawa strone by raczej nie cichlo tylko dalej naparzalo.

:
Cezar napisał/a:
marcinosss napisał/a:
Byłem dzisiaj u mechanika i powiedział że na 90% kosz sprzęgła, tylko powiedział że musiał by rozebrać żeby konkretnie powiedzieć co... A tak apropo to jeśli coś z koszem to jest do naprawienia czy do wymiany?


odpal motocykl, jak słychać furkot to wciśnij sprzęgło, jeśli furkot zniknie to to faktycznie kosz sprzęgła, jeśli nie zniknie?...

To furkot czy pukanie? jeśli pukanie to raczej nie kosz... Może raczej zawór, bądź tłok Ci się rozpina z trzpienia :p


Cezar, czy Ty zawsze musisz wszystkich straszyć? Normalnie mu dźwigienka stuka, jak przesunie motor to mu się tam albo coś lekko przemieszcza albo olej przepływa albo jeszcze coś :-) A ty od razu "tłok rozpina" :-)

marcinosss
[Usunięty]
:
Mateusz napisał/a:
Cezar, czy Ty zawsze musisz wszystkich straszyć? Normalnie mu dźwigienka stuka, jak przesunie motor to mu się tam albo coś lekko przemieszcza albo olej przepływa albo jeszcze coś A ty od razu "tłok rozpina"










A jeśli to ta dzwigienka to trzeba ją wymienić czy wystarczy podregulować zaworki :-) ?

Ostatnio zmieniony przez Mateusz 2008-11-18, 17:51, w całości zmieniany 1 raz
:
marcinosss napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Cezar, czy Ty zawsze musisz wszystkich straszyć? Normalnie mu dźwigienka stuka, jak przesunie motor to mu się tam albo coś lekko przemieszcza albo olej przepływa albo jeszcze coś A ty od razu "tłok rozpina"


A jeśli to ta dzwigienka to trzeba ją wymienić czy wystarczy podregulować zaworki :-) ?


Ja bym zaczął od regulacji i sprawdzenia najłatwiej dostępnych elementów. Czy dźwigienkę trzeba wymieniać to nie wiem - nie da się tego określić "na odległość". Trzeba by "organoleptycznie" :-) Odpal maszynę i przykładając np. przedłużkę od kluczy postaraj się wysłuchać, gdzie ten dźwięk jest najmocniejszy - jeśli na górze, w okolicach pokryw to możesz mieć za duży luz zaworowy, wyklepana śrubę regulacyjną, krzywe zawory/gniazda wyklepaną dźwigienkę zaworową, wżer na krzywce wałka rozrządu, luz na wałku rozrządu itd itp. (chyba ustawiłem to od najmniej kłopotliwego do coraz gorszego :-) ). Posłuchaj i bezwzględnie zacznij od sprawdzenia, czy śruby regulacji zaworów masz całe i jeśli tak to bezwzględnie wyreguluj luz zaworowy. Jeśli nadal będzie stukało to wtedy dopiero trzeba będzie szukać poważniejszego problemu.

:
no to go uspokoiłeś :)

jasne, że zacząć od sprawdzenia luzu zaworowego a później będziesz się martwił dalej

Jadę jadę na motorze...
marcinosss
[Usunięty]
:
Mateusz napisał/a:
marcinosss napisał/a:
Mateusz napisał/a:
Cezar, czy Ty zawsze musisz wszystkich straszyć? Normalnie mu dźwigienka stuka, jak przesunie motor to mu się tam albo coś lekko przemieszcza albo olej przepływa albo jeszcze coś A ty od razu "tłok rozpina"


A jeśli to ta dzwigienka to trzeba ją wymienić czy wystarczy podregulować zaworki :-) ?


Ja bym zaczął od regulacji i sprawdzenia najłatwiej dostępnych elementów. Czy dźwigienkę trzeba wymieniać to nie wiem - nie da się tego określić "na odległość". Trzeba by "organoleptycznie" :-) Odpal maszynę i przykładając np. przedłużkę od kluczy postaraj się wysłuchać, gdzie ten dźwięk jest najmocniejszy - jeśli na górze, w okolicach pokryw to możesz mieć za duży luz zaworowy, wyklepana śrubę regulacyjną, krzywe zawory/gniazda wyklepaną dźwigienkę zaworową, wżer na krzywce wałka rozrządu, luz na wałku rozrządu itd itp. (chyba ustawiłem to od najmniej kłopotliwego do coraz gorszego :-) ). Posłuchaj i bezwzględnie zacznij od sprawdzenia, czy śruby regulacji zaworów masz całe i jeśli tak to bezwzględnie wyreguluj luz zaworowy. Jeśli nadal będzie stukało to wtedy dopiero trzeba będzie szukać poważniejszego problemu.








Jak wczoraj byłem u mechanika to osłuchiwał mi silnik słuchawkami i powiedział że najbardziej słychać na wysokości kosza sprzęgłowego. A tak zastanawiałem się czy przypadkiem łańcuszek napędu pompy oleju mógłby mieć takie luzy że by postukiwac o coś.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group