Odpowiedz do tematu
: Sprzęgło
Witam wszystkich kolegów i mam krótkie pytanko a mianowicie ; wymieniam tarczki sprzęgła i czy przed zamontowaniem tarczki moczy się w oleju czy nie , bo na jakimś filmiku gość mówił że minimum 24 godziny przed założeniem . Pozdrawiam
Poziom radości z jazdy nie ma nic wspólnego z ceną motocykla .
:
Na opakowaniu tarcz Lucas/TRW jest nawet zalecenie producenta żeby moczyć w oleju przed montażem.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Należy stosować się do wskazań producenta, niemniej na życzenie klienta zamontowałem nie moczone tarcze,zanurzone jedynie przed montażem.Efekt,kolega jeżdzi trzeci sezon zadowolony jak bąk.
:
Moczyć takie jest moje zdanie i zakładając u siebie namoczyłem , z reszta w instrukcji było by moczyć ,
Moja 2 pasja http://morfi.flog.pl/
:
Dzięki serdeczne za odp . Pozdrawiam .
[ Dodano: 2015-01-11, 18:20 ]
Nie chcę tworzyć nowego tematu więc zadam jeszcze jedno pytanie w tym ; czy te sprężynki w koszu sprzęgłowym są wymienne czy nie bo jak przekręcam koszem to jest luz lewo prawo i przypominam sobie że jak jeździłem i przyśpieszałem i odejmowałem manetkę to czułem szarpnięcia to chyba może być to ? Pozdrawiam .
[ Dodano: 2015-01-11, 18:20 ]
Nie chcę tworzyć nowego tematu więc zadam jeszcze jedno pytanie w tym ; czy te sprężynki w koszu sprzęgłowym są wymienne czy nie bo jak przekręcam koszem to jest luz lewo prawo i przypominam sobie że jak jeździłem i przyśpieszałem i odejmowałem manetkę to czułem szarpnięcia to chyba może być to ? Pozdrawiam .
Poziom radości z jazdy nie ma nic wspólnego z ceną motocykla .
:
Luz na obwodzie kosza usuwałem, przez wstawianie krążków dystansowych przy każdej sprężynie,dorabiałem na tokarce dystans z wystającym wypustem który wchodzi w spręzynę aby nie wypadł.Najpierw trzeba roznitować kosz,a na koncu nowe nity stalowe i zanitować.Robiłem to dwa lata temu myśłąc że jest to powód cykania na wolnych obrotach.Jednak powód cykania to były sworznie korbowodu.
: Sprzęgło
U mnie luz na tych sprężynkach jest około 4-5 mm . Nie mam dostępu do tokarki jak ty , ale coś pokombinuje . Rozumiem że dorobiłeś trochę grubsze tuleje niż luz na sprężynkach ? A jakim wiertłem rozwiercałeś nity , i z jakiego materiału to dorabiałeś i czy nity też dorabiałeś czy kupowałeś , jeżeli tak to gdzie je można kupić . Sorki że tyle pytań ale mam rozebrane sprzęgło , po raz drugi bo jak złożyłem po wymianie tarczek i sprężyn to się okazało że sprzęgło mi szarpie i rozebrałem ponownie . Nie zwróciłem uwagi na jakość przekładek i okazało się że są powichrowane i muszę je wymienić . Napisz mi co możesz i z góry serdeczne dzięki . Pozdrawiam.
Poziom radości z jazdy nie ma nic wspólnego z ceną motocykla .
:
Odpowiedz do tematu
Tokarki też nie posiadam ale mieszka u nas wiosce pan który ma sprzęt wykonuje szlify tulei i on mi dorabiał.Rozmiar dopasowywał do każdej sprężyny osobno na lekki wcisk ,ponieważ sprężyny twarde i ciężko ich ugiąć do wkładania.Nity wystarczy obciąć szlifierką i wybić nie potrzeba rozwiercać.Rozmiar typowy nie było problemu zakupem najwyżej skróćić .Nitowaliśmy młotkiem przez taki specjalny sworzeń z wklęsłą powierzchnią która formuje główkę nita.Krążki muszą mieć wystające 0.5cm bolce które wchodzą do sprężyny chroniąc przed wypadnięciem.Poprawa w czasie ruszania i zmiany biegów jest nie wielka ponieważ większy luz jest na wałku zdawczym i musi być przy napędzie wałkiem.Jest za to cichsza praca sprzęgła na biegu jałowym bo luźne sprężyny bez obciążenia obijają się o kosz i halasują.