moto nie odpala i teraz nawet nie zakręci |
Autor |
Wiadomość |
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-01-24, 14:59
|
|
|
Todek ma rację (jak zwykle zresztą ) - w mojej instrukcji też stoi jak byk, by gasić kluczykiem. W mojej szabli nie kręci w pozycji OFF przełącznika. |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
|
Teresa
Mama Ojka
Motocykl: VT600 -> VT1100 C3 AERO i BMW 1200 GS
Wiek: 60 Dołączyła: 21 Sie 2013 Posty: 2356 Skąd: Kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 2015-01-24, 15:14
|
|
|
Krzychoo napisał/a: | Todek napisał/a: | Oficjale ServiceManuale, zalecają gaszenie silnika przy użyciu stacyjki. Natomiast w sytuacjach awaryjnych, przy użyciu "czerwonego przycisku". |
No proszę, człowiek się całe życie uczy. Ja myślałem że właśnie gasić moto trzeba tym przyciskiem. |
No to zgłupłam całkiem. Robiłam A całkiem niedawno, na kursie uczyli mnie, że silnik wyłączam przełącznikiem czerwonym na kierownicy (Suzuki Bandit) i na egzaminie, jak poległam zwalając moto i siebie na glebę, egzaminator na bank wyłaczył silnik przyciskiem a nie kluczykiem. No i na jazdach doszkalających instruktor nie zawarczał, jak wyłaczałam czerwonym przełącznikiem (gdyby było nie tak, to powinien zwrócić uwagę tak myślę).
Cały czas robię źle? Czemu to szkodzi, jak się używa czerwonego guzika?
I najważniejsze - jak to właściwie powinno być? |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-01-24, 15:17
|
|
|
Teresa napisał/a: | jak poległam zwalając moto i siebie na glebę, egzaminator na bank wyłaczył silnik przyciskiem a nie kluczykiem. |
do takich awaryjnych sytuacji właśnie służy ów przycisk |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-01-24, 16:48
|
|
|
Teresa napisał/a: |
Cały czas robię źle? Czemu to szkodzi, jak się używa czerwonego guzika?
I najważniejsze - jak to właściwie powinno być? |
Myślę że nic w tym złego, tyle tylko że chyba moduł zapłonowy jest pod napięciem, światła świecą, więc akumulator niepotrzebnie się rozładowuje. Ja zresztą i tak po chwili wyłączam stacyjkę. |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2015-01-24, 16:53
|
|
|
Inna sprawa, że na kursie uczą jak zdać egzamin, a nie jak prowadzić motocykl. Przynajmniej ja wyniosłem takie wrażenie.
Odnośnie przełącznika, mnie nauczył gasić kluczykiem kolega Dziki zaraz po tym, jak kupiłem moto i tak już zostało ;) |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
gwidi71
Motocykl: Honda VT750C RC14 84r
Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 16 Skąd: pomorskie/GPU
|
Wysłany: 2015-01-25, 13:13
|
|
|
Rozrusznik nie kręci gdy jest włączony bieg,sprzwdź czy jest włączony neutral |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2015-01-25, 15:36
|
|
|
sprawdz bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika i czy klemyt sa odpowiednio mocno dokręcone. miałem podobnie, swiatła świeciły a rozrusznik nie kręcił co nie było stałego przepływu. kolejna sprawa to przewody przy regulatorze. sprawdz kostkę która je spina, oczyść dokładnie i sprawdz czy nie są nigdzie przecięte i nie stykają z masą. taki są objawy spięcia instalacji. |
|
|
|
|
Robercik
Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2013 Posty: 326 Skąd: Lubartów
|
Wysłany: 2015-01-26, 12:22
|
|
|
gwidi71, rozrusznik nie zakręci również jak rozłożona jest stopka.. (jeśli mogę wtrącić) |
_________________ Primum non nocere |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-01-26, 12:54
|
|
|
Robercik napisał/a: | gwidi71, rozrusznik nie zakręci również jak rozłożona jest stopka.. (jeśli mogę wtrącić) |
Aczkolwiek, niekoniecznie. Jak moto jest na "luzie", to normalnie odpala. Z tym, że może być różnie, w różnych modelach. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
waludi
Waldek
Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62 Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 590 Skąd: Zabrze, Pradła
|
Wysłany: 2015-01-26, 15:32
|
|
|
dokładnie tak jest w niektórych modelach nie odpalisz na stopce a w niektórych wręcz przeciwnie nie ma problemu, tylko musi być luz, po wbiciu biegu gaśnie |
|
|
|
|
garnett
Majsterpopsuj
Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2013 Posty: 1617 Skąd: Warszawa-Wesoła
|
Wysłany: 2015-01-26, 16:39
|
|
|
A nie rozbierałeś przypadkiem manetki gazu. Ja u siebie jak wymieniałem manetki to nie zauważyłem, że wypadła mi jakaś blaszka z wyłącznika awaryjnego. Rozrusznik kręcił, iskra na świecy była ale nie zapalał. Ile nerwów straciłem zanim znalazłem problem, teraz mam zlutowane kabelki i wyłącznik nie działa.
Co do wyłączania motocykla kluczykiem/wyłącznikiem to chyba są 2 szkoły. Jak robiłem kurs na instruktor mnie uczył, że najpierw wyłącznik a potem stacyjka. Natomiast jak na jazdach doszkalających obok WORD tuż przed egzaminem tak zrobiłem to instruktor się skrzywił i upomniał mnie,że wyłącznik jest używany tylko w sytuacjach awaryjnych i wyłączamy tylko stacyjką. |
_________________ Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać. |
|
|
|
|
sym200
Motocykl: honda shadow vt 700c
Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 24 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2015-01-26, 18:47
|
|
|
już zrobione problemem był jeden bezpiecznik który był ukryty w lampie za zwojem kabli schowany w małym czarnym pudełeczku musiał się spalić od pompy paliwa która się spaliła i zrobiła zwarcie muszę ją zawieź do przezwojenia bo moto nie odpala dzięki za wszystko |
|
|
|
|
Chrusta
Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 64 Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
|
Wysłany: 2015-01-26, 21:01
|
|
|
Nie wiem jaka jest instalacja w VT700, ale bezpiecznik od pompy paliwa w lampie? Ciekawe. |
|
|
|
|
Maruda
Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2015-01-26, 21:35
|
|
|
bezpiecznik rurkowy w lampie jest od wentylatora chłodnicy a pompa paliwa sie spaliła bo zatarł się w niej popychacz i prawdopodobnie przekaźnik też będzie spalony |
|
|
|
|
sym200
Motocykl: honda shadow vt 700c
Wiek: 37 Dołączył: 06 Wrz 2013 Posty: 24 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: 2015-01-27, 17:16
|
|
|
nie bezpiecznik w lampie był od elektromagnesu który daje prąd na rozrusznik i mam tam cztery bezpieczniki , a pompa jest nadal uwalona tłoczek nie jest zatarty bo lekko pracuje po naciśnięciu uszkodzone ma raczej magnesy stałe chyba że przebicie na izolatorach musze to pomierzyć jeszcze
[ Dodano: 2015-01-27, 17:16 ]
może ktoś wie jaki można wstawić zamiennik ogyginalnej pompy |
|
|
|
|
|