/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
moto nie odpala i teraz nawet nie zakręci
Autor Wiadomość
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-01-24, 14:59   

Todek ma rację (jak zwykle zresztą :-D ) - w mojej instrukcji też stoi jak byk, by gasić kluczykiem. W mojej szabli nie kręci w pozycji OFF przełącznika.
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
Teresa 
Mama Ojka


Motocykl: VT600 -> VT1100 C3 AERO i BMW 1200 GS
Wiek: 60
Dołączyła: 21 Sie 2013
Posty: 2356
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2015-01-24, 15:14   

Krzychoo napisał/a:
Todek napisał/a:
Oficjale ServiceManuale, zalecają gaszenie silnika przy użyciu stacyjki. Natomiast w sytuacjach awaryjnych, przy użyciu "czerwonego przycisku".

No proszę, człowiek się całe życie uczy. Ja myślałem że właśnie gasić moto trzeba tym przyciskiem.


No to zgłupłam całkiem. Robiłam A całkiem niedawno, na kursie uczyli mnie, że silnik wyłączam przełącznikiem czerwonym na kierownicy (Suzuki Bandit) i na egzaminie, jak poległam zwalając moto i siebie na glebę, egzaminator na bank wyłaczył silnik przyciskiem a nie kluczykiem. No i na jazdach doszkalających instruktor nie zawarczał, jak wyłaczałam czerwonym przełącznikiem (gdyby było nie tak, to powinien zwrócić uwagę tak myślę).
Cały czas robię źle? Czemu to szkodzi, jak się używa czerwonego guzika?
I najważniejsze - jak to właściwie powinno być?
 
 
 
Leo 


Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64
Dołączył: 02 Maj 2013
Posty: 3111
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-01-24, 15:17   

Teresa napisał/a:
jak poległam zwalając moto i siebie na glebę, egzaminator na bank wyłaczył silnik przyciskiem a nie kluczykiem.


do takich awaryjnych sytuacji właśnie służy ów przycisk :-)
_________________
never as good as the first time
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2015-01-24, 16:48   

Teresa napisał/a:

Cały czas robię źle? Czemu to szkodzi, jak się używa czerwonego guzika?
I najważniejsze - jak to właściwie powinno być?

Myślę że nic w tym złego, tyle tylko że chyba moduł zapłonowy jest pod napięciem, światła świecą, więc akumulator niepotrzebnie się rozładowuje. Ja zresztą i tak po chwili wyłączam stacyjkę.
 
 
towalsky 


Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 1232
Skąd: Puławy
Wysłany: 2015-01-24, 16:53   

Inna sprawa, że na kursie uczą jak zdać egzamin, a nie jak prowadzić motocykl. Przynajmniej ja wyniosłem takie wrażenie.

Odnośnie przełącznika, mnie nauczył gasić kluczykiem kolega Dziki zaraz po tym, jak kupiłem moto i tak już zostało ;)
_________________
-=ShadoW=-
 
 
 
gwidi71 


Motocykl: Honda VT750C RC14 84r
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 16
Skąd: pomorskie/GPU
Wysłany: 2015-01-25, 13:13   

Rozrusznik nie kręci gdy jest włączony bieg,sprzwdź czy jest włączony neutral
 
 
Skorupek 


Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37
Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 1180
Skąd: Morszków/WSK, Marki
Wysłany: 2015-01-25, 15:36   

sprawdz bezpiecznik przy przekaźniku rozrusznika i czy klemyt sa odpowiednio mocno dokręcone. miałem podobnie, swiatła świeciły a rozrusznik nie kręcił co nie było stałego przepływu. kolejna sprawa to przewody przy regulatorze. sprawdz kostkę która je spina, oczyść dokładnie i sprawdz czy nie są nigdzie przecięte i nie stykają z masą. taki są objawy spięcia instalacji.
 
 
Robercik 


Motocykl: Shadow 125 -> Shadow VLX 600
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 326
Skąd: Lubartów
Wysłany: 2015-01-26, 12:22   

gwidi71, rozrusznik nie zakręci również jak rozłożona jest stopka.. (jeśli mogę wtrącić)
_________________
Primum non nocere
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9501
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-26, 12:54   

Robercik napisał/a:
gwidi71, rozrusznik nie zakręci również jak rozłożona jest stopka.. (jeśli mogę wtrącić)

Aczkolwiek, niekoniecznie. Jak moto jest na "luzie", to normalnie odpala. Z tym, że może być różnie, w różnych modelach.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
waludi 
Waldek


Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 590
Skąd: Zabrze, Pradła
Wysłany: 2015-01-26, 15:32   

dokładnie tak jest w niektórych modelach nie odpalisz na stopce a w niektórych wręcz przeciwnie nie ma problemu, tylko musi być luz, po wbiciu biegu gaśnie
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2015-01-26, 16:39   

A nie rozbierałeś przypadkiem manetki gazu. Ja u siebie jak wymieniałem manetki to nie zauważyłem, że wypadła mi jakaś blaszka z wyłącznika awaryjnego. Rozrusznik kręcił, iskra na świecy była ale nie zapalał. Ile nerwów straciłem zanim znalazłem problem, teraz mam zlutowane kabelki i wyłącznik nie działa.

Co do wyłączania motocykla kluczykiem/wyłącznikiem to chyba są 2 szkoły. Jak robiłem kurs na instruktor mnie uczył, że najpierw wyłącznik a potem stacyjka. Natomiast jak na jazdach doszkalających obok WORD tuż przed egzaminem tak zrobiłem to instruktor się skrzywił i upomniał mnie,że wyłącznik jest używany tylko w sytuacjach awaryjnych i wyłączamy tylko stacyjką.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
sym200 

Motocykl: honda shadow vt 700c
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2015-01-26, 18:47   

już zrobione problemem był jeden bezpiecznik który był ukryty w lampie za zwojem kabli schowany w małym czarnym pudełeczku musiał się spalić od pompy paliwa która się spaliła i zrobiła zwarcie muszę ją zawieź do przezwojenia bo moto nie odpala dzięki za wszystko
 
 
Chrusta 


Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 64
Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
Wysłany: 2015-01-26, 21:01   

Nie wiem jaka jest instalacja w VT700, ale bezpiecznik od pompy paliwa w lampie? :-) Ciekawe.
 
 
Maruda 


Motocykl: Shadow VT750 83r.
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-01-26, 21:35   

bezpiecznik rurkowy w lampie jest od wentylatora chłodnicy a pompa paliwa sie spaliła bo zatarł się w niej popychacz i prawdopodobnie przekaźnik też będzie spalony
 
 
sym200 

Motocykl: honda shadow vt 700c
Wiek: 37
Dołączył: 06 Wrz 2013
Posty: 24
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 2015-01-27, 17:16   

nie bezpiecznik w lampie był od elektromagnesu który daje prąd na rozrusznik i mam tam cztery bezpieczniki , a pompa jest nadal uwalona tłoczek nie jest zatarty bo lekko pracuje po naciśnięciu uszkodzone ma raczej magnesy stałe chyba że przebicie na izolatorach musze to pomierzyć jeszcze

[ Dodano: 2015-01-27, 17:16 ]
może ktoś wie jaki można wstawić zamiennik ogyginalnej pompy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM