/
|
VT1100C z 1987r, spory przebieg, za co się zabrać w zimę? |
Autor |
Wiadomość |
gregor
Motocykl: cbx 750
Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 48 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-10-26, 20:16
|
|
|
Kiedyś sprawdzaliśmy motocykle od chłopaków z ..............i(wiecie o których mi chodzi ) ostatnio zmienili adres i nazwę ha ha al. do rzeczy oni maja moto z przebiegami 10-15 tyś mil. Byliśmy u nich z kilku spisaliśmy nr vin następnie dwutygodniowe śledztwo i o mało nie dostałem zawału 80% moto posiadało przebieg ponad 70 tyś mil.
Resztę pozostawiam do własnych przemyśleń |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-10-26, 20:21
|
|
|
gregor napisał/a: | Kiedyś sprawdzaliśmy motocykle od chłopaków z ..............i(wiecie o których mi chodzi ) ostatnio zmienili adres i nazwę ha ha al. do rzeczy oni maja moto z przebiegami 10-15 tyś mil. Byliśmy u nich z kilku spisaliśmy nr vin następnie dwutygodniowe śledztwo i o mało nie dostałem zawału 80% moto posiadało przebieg ponad 70 tyś mil.
Resztę pozostawiam do własnych przemyśleń |
No właśnie o to mi chodziło. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
malutkisan
Darek - perkusista
Motocykl: shadow VT 700C wer. USA
Wiek: 59 Dołączył: 03 Paź 2010 Posty: 180 Skąd: Gończyce
|
Wysłany: 2014-10-26, 20:42
|
|
|
Faktem jest że handlarze (większość) kręcą liczniki i tego chyba nikt nie neguje. Druga strona medalu to sposób obsługi tych silników. Jeden dba i wymienia oleje i płyny w/g instrukcji a drugi jeździ do czasu aż coś nie odpadnie. Takie działania mają ogromny wpływ na sprawność każdego silnika a co dopiero motocyklowego gdzie olej smaruje i skrzynię biegów i cylindry. W przypadku takiego zaniedbanego motocykla przebieg nie ma aż tak wielkiego znaczenia |
_________________ VT 700C USA - cudna i nareszcie dopieszczona :) |
|
|
|
|
Chrusta
Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 64 Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
|
Wysłany: 2014-10-27, 10:43
|
|
|
Dzięki ogromne za odpowiedzi :).
Fakt, kompresję można by sprawdzić, to już coś powie o silniku.
Przebieg w sumie nie wydaje mi się żeby był kręcony, chociaż kto wie... Dużo trudności jest ze sprawdzeniem przebiegu po numerze VIN? Jak to w ogóle wygląda?
I jeszcze mam pytanie odnośnie tych części z USA. Jak jest z cłem? Wiem, że znajomy zamawiał sobie z USA opony do moto, i faktycznie wyszło go sporo taniej. Jednak słyszałem, że to tak na dwoje babka wróżyła. Raz się uda, raz nie, że zależy czy ktoś wyśle jako używane, czy coś takiego, nie wiem jak to dokładnie jest.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
gregor
Motocykl: cbx 750
Wiek: 47 Dołączył: 07 Kwi 2013 Posty: 48 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2014-10-27, 11:54
|
|
|
Chrusta napisał/a: | Dzięki ogromne za odpowiedzi :).
Fakt, kompresję można by sprawdzić, to już coś powie o silniku.
Przebieg w sumie nie wydaje mi się żeby był kręcony, chociaż kto wie... Dużo trudności jest ze sprawdzeniem przebiegu po numerze VIN? Jak to w ogóle wygląda?
I jeszcze mam pytanie odnośnie tych części z USA. Jak jest z cłem? Wiem, że znajomy zamawiał sobie z USA opony do moto, i faktycznie wyszło go sporo taniej. Jednak słyszałem, że to tak na dwoje babka wróżyła. Raz się uda, raz nie, że zależy czy ktoś wyśle jako używane, czy coś takiego, nie wiem jak to dokładnie jest.
Pozdrawiam. |
Na wstępie proponuje żebyś skontaktował się z Marudą z forum:)Miałem taki sam problem z silnikiem i on całe szczęście uratował "serce" w mojej hani:)
Sprawdzenie moto po nr VIN trudne i zajmuje dużo czasu. Trzeba mieć kogoś w Stanach(tutaj ukłony dla mojej koleżanki)
A tutaj coś na temat opłat celnych:
Fakt czy paczka zostanie oclona i obciążona podatkiem VAT zależy tylko i wyłącznie od urzędnika służby celnej w Polsce. Wpływ na taką decyzję ma kilka czynników ( m. in. deklarowana wartość towarów, aktualna wartość towarów, fakt czy towary są nowe czy używane)W praktyce bywa tak, że jeżeli paczka jest dużych gabarytów i jest ciężka to na pewno ja sprawdzą(prześwietlą) i ewentualnie doliczą cło i VAT. Jeżeli jest małych gabarytów jest jedynie "prześwietlana" bez stosowania procedury celnej tzn. bez cła i VAT-u.Przesyłki o wartości towarów od 45 Euro do 150 Euro mogą zostać zwolnione z cła ale podlegają opłacie VAT-u w wysokości 23%.
Zwolnione z cła i VAT-u są paczki o charakterze upominkowym o wartości towarów do 45 Euro(paczki o charakterze upominkowym - towary w małych ilościach o charakterze niehandlowym. Za przywóz o charakterze niehandlowym uważa się przesyłki, które maja charakter okazjonalny np. raz w miesiącu i zawierają towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy lub jego rodziny )W praktyce wiele drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych.
Cło jest liczone od całości kosztów zakupu towaru to jest ceny zakupu wraz z kosztami wysyłki. VAT jest liczony od wartości towaru powiększonej o cło.
Koszt zakupu $900
Koszt wysyłki $100
Wartość celna $1000
Cło 5% $50
Wartość z cłem $1050
VAT 22% $231
Razem $1281
Koszt transportu ma wpływ na wysokość cła i VAT. Dlatego dla wielu, zwłaszcza ciężkich towarów jedynym opłacalnym sposobem wysyłki jest transport morski.
Obowiązek odprawy celnej należy do odbiorcy przesyłki |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2014-10-27, 17:04
|
|
|
Chrusta napisał/a: | I jeszcze mam pytanie odnośnie tych części z USA. Jak jest z cłem? Wiem, że znajomy zamawiał sobie z USA opony do moto, i faktycznie wyszło go sporo taniej. Jednak słyszałem, że to tak na dwoje babka wróżyła. Raz się uda, raz nie, że zależy czy ktoś wyśle jako używane, czy coś takiego, nie wiem jak to dokładnie jest. |
Z praktyki ostatnich zakupów, wygląda to tak, że jeśli paczka przychodzi z fakturą zakupu, czyli np. ze sklepu, to urząd celny prosi o jakieś tam papiery typu tłumaczenie tej faktury - ale możesz to zrobić we własnym zakresie, bez oficjalnego tłumacza - i dolicza 23% VAT i drobną opłatę celną (kilka zł).
Zwykle takie firmy od razu uprzedzają (ciekawe czemu...) że nie wysylają jako "gift"
Jeśli kupujesz od osoby "prywatnej" np. na ebay to zwykle przychodzi bez problemu - dziś odebrałem tak paczkę z kompletną skrzynią biegów, bez cła i urzędu.
Nawet z VAT i tak wychodzi taniej o ile kupujesz kilka konkretnych rzeczy - naprawiając silnik potrzebowałem wodzików do skrzyni - w PL w Hondzie chcieli 720 za dwa (tylko te które potrzebowałem), w USA kupiłem trzy (czyli komplet), plus uszczelki pod głowicę x2 (w PL ok. 90/zł szt.), plus jakieś drobne pi...łki - z przesyłką i VAT zapłaciłem 630 zł. Tyle, że trwało to nie 2 a 4 tygodnie i musiałem się pofatygować do UC... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Chrusta
Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 64 Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
|
Wysłany: 2015-01-04, 03:45
|
|
|
Okej panowie, dzięki wielkie za powyższe porady, pewnie przydadzą się kiedyś w przyszłości.
Stan na dzień dzisiejszy:
Moto w częściach, silnik na stole. Ostro klekotało mi w przednim garze. Zdjąłem pokrywy z głowic. Z tylnym garem raczej nic nie było robione, a przedni - porażka.
1.Śruby dokręcał chyba jakiś pudzian - zdecydowanie za mocno, ktoś chyba pomylił motocykl z jakimś kombajnem czy coś .
2. Ten dinks spod sprężynki, blokujący wałek popychaczy, z przedniego gara od zaworu wydechowego - trochę starty, tak jak by zaczynał się robić stożkowaty. Nie wiem czemu, może za mało podkładek pod kasowatorem.
3. Gniazdo w pokrywie, które to gniazdo robi za łożysko dla wału - totalnie zaorane. Wał też ma dwie rysy po obwodzie, dość głębokie, około 0,1mm na oko i zaorany jest. Ale tylko na tym odcinku - tj. między zębatką a końcem wału. Wygląda jak by wpadł tam np. jakiś spory opiłek i zakleszczył się między wałem a pokrywą i narobił chaosu. Poniżej kółkiem zaznaczyłem, które to miejsce.
Co o tym sądzicie? Pokrywa na pewno do wymiany. Na zdjęciu nie widać, ale w jednym punkcie w czerwonym kółku wygląda to tak, jak by ktoś wręcz młotkiem przyłożył
Aha, same kasowatory są chyba w porządku - trzymają się sztywno, nie mają jakichś luzów.
A podkładki na tylnym garze miałem tak jak teoretycznie w oryginale, a w tym kombinowanym (przednim) pomieszane, któreś były po dwie a któreś po trzy chyba nawet.
No, i jeszcze same wykorbienia na wałkach rozrządu. Wałki też chyba do wymiany. Wykorbienia nie są idealnie owalne, tylko tak jakby starte już, coś w ten deseń:
Oczywiście nie aż tak mocno jak na rysunku.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
mordimer
Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 182 Skąd: tu_i_tam
|
Wysłany: 2015-01-04, 11:47
|
|
|
W kwestii wałka... |
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 23:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
marcin k
KARDAN SHADOG
Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49 Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 480 Skąd: Rokietnica k. P-nia
|
Wysłany: 2015-01-04, 11:58
|
|
|
90.000 to nie jest duży przebieg, pytanie czy nie jest to drugi raz. 37 kw zdławienie było przeważnie robione na Niemcy, też mam w kwitach 37 kw (750) naliczanie podatku. zobacz króćce gaźnikowe tam były dławione (połowa przelotu) normalnie króciec ma przelot co najmniej taki jak gardziel gaźnika. ale przypuszczam ,że po 1. przeglądzie wjechały z pełnym przelotem . tak było u mnie właśnie, pełne 62 KM |
_________________ Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer |
|
|
|
|
Chrusta
Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 64 Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
|
Wysłany: 2015-01-04, 16:23
|
|
|
Gaźniki zdejmowałem wczoraj i nie zauważyłem żadnych przegród / przesłon czy czegoś innego co mogło dławić przelot, ale jeszcze się przyjrzę. Fakt jest taki, że z moją wagą (64kg) przy ruszaniu jak się za mocno "depnie", to koło bez problemu buksuje / zrywa przyczepność. Nawet podczas nie za szybkiej jazdy jak mocniej przygazuję to potrafi zarzucić, więc może faktycznie odblokowana jest .
Co do wałka, na tej aukcji jest mniej więcej podobnie:
http://www.ebay.com/itm/0...T-/121327478333
Kurcze, sporo aukcji przejrzałem i wszędzie te wałki są idealnie owalne, a nie takie zjechane z jednej strony... |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-01-04, 21:06
|
|
|
Jak się dobrze przyjrzysz, to zobaczysz, że nie są idealnie owalne. A wałek z Twojego linku jest do VT750, a nie do VT1100C. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Chrusta
Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013 Posty: 64 Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
|
Wysłany: 2015-01-05, 04:10
|
|
|
Jeśli chodzi o link, to chodziło mi tylko o zdjęcie które tam jest.
Ma ktoś może jeszcze jakieś informacje o tym ograniczaniu mocy przez Hondę? Może moje faktycznie nie są zużyte, tylko oni załatwiali to też jakoś przez zmianę fazy rozrządu. Jutro postaram się dodać jeszcze jakieś zdjęcia.
A jeśli chodzi o regenerację wałka. Wiem, że takie coś się wykonuje, ale czy możliwe jest zregenerowanie też tej powierzchni ślizgowej (na wałku), w miejscu łożyska ślizgowego? Tzn. to miejsce które zaznaczyłem w moim wyższym poście czerwonym kółkiem. I w głowicy to miejsce też nie jest idealne... (na zdjęciu jest pokrywa). Jest troszkę chropowate i ma jakieś ryski. Wymiana głowicy jest konieczna? Albo czy np. w głowicy także można zregenerować to miejsce?
I jeszcze jedno pytanie, jaka może być przyczyna tego, że ten kołek zabezpieczający ze sprężynką (przy zaworze wydechowym), starł się mniej więcej tak:
? |
|
|
|
|
mordimer
Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 182 Skąd: tu_i_tam
|
Wysłany: 2015-01-05, 12:57
|
|
|
Jak wszystko, |
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 23:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9499 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2015-01-05, 15:01
|
|
|
mordimer napisał/a: | zmniejszono chyba także stopnie sprężania |
Dokładnie tak. VT1100 z lat 85-86 miały 9.0:1, VT1100 z lat 87-96 miały 8.5:1, a VT1100 z lat 97-07 miały 8.0:1. I dlatego była coraz mniejsza moc. Te pierwsze miały około 78 KM, następnie około 67 KM, a te ostatnie w zależności od modelu od około 52 KM do około 60 KM. Oczywiście w wersjach niedławionych. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Heinrich7
Motocykl: VT1100 86r
Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 87 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-01-09, 13:11
|
|
|
to rozumisz panie masz zagwozdke znajdz zaklad zajmujacy sie regeneracja glowic wszelakich i sie tam poprosu wybierz a wszystko stanie sie jasne (graty wez ze soba) jak dla mnie to sie poprosu przez zaslepki jakos syf dostal lub (bo na zdjeciu nie widze ) smarowanie nie takie miales bo kolor jak by przejarany stop byl. moze na silikon skladali i sie cosik zapchalo itp. co do kasowatorow to sprawdz ile sie je da wcisnac i sprawdz w tabeli ile i jakich podkladek musisz miec i gdzie. temu kolkowi daj spokoj, niech sobie bedzie :) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|