/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
VT1100C z 1987r, spory przebieg, za co się zabrać w zimę?
Autor Wiadomość
gregor 

Motocykl: cbx 750
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 48
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2014-10-26, 20:16   

Kiedyś sprawdzaliśmy motocykle od chłopaków z ..............i(wiecie o których mi chodzi :-? ) ostatnio zmienili adres i nazwę ha ha al. do rzeczy oni maja moto z przebiegami 10-15 tyś mil. Byliśmy u nich z kilku spisaliśmy nr vin następnie dwutygodniowe śledztwo i o mało nie dostałem zawału 80% moto posiadało przebieg ponad 70 tyś mil.
Resztę pozostawiam do własnych przemyśleń
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-10-26, 20:21   

gregor napisał/a:
Kiedyś sprawdzaliśmy motocykle od chłopaków z ..............i(wiecie o których mi chodzi :-? ) ostatnio zmienili adres i nazwę ha ha al. do rzeczy oni maja moto z przebiegami 10-15 tyś mil. Byliśmy u nich z kilku spisaliśmy nr vin następnie dwutygodniowe śledztwo i o mało nie dostałem zawału 80% moto posiadało przebieg ponad 70 tyś mil.
Resztę pozostawiam do własnych przemyśleń

No właśnie o to mi chodziło. :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
malutkisan 
Darek - perkusista


Motocykl: shadow VT 700C wer. USA
Wiek: 59
Dołączył: 03 Paź 2010
Posty: 180
Skąd: Gończyce
Wysłany: 2014-10-26, 20:42   

Faktem jest że handlarze (większość) kręcą liczniki i tego chyba nikt nie neguje. Druga strona medalu to sposób obsługi tych silników. Jeden dba i wymienia oleje i płyny w/g instrukcji a drugi jeździ do czasu aż coś nie odpadnie. Takie działania mają ogromny wpływ na sprawność każdego silnika a co dopiero motocyklowego gdzie olej smaruje i skrzynię biegów i cylindry. W przypadku takiego zaniedbanego motocykla przebieg nie ma aż tak wielkiego znaczenia
_________________
VT 700C USA - cudna i nareszcie dopieszczona :)
 
 
Chrusta 


Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 64
Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
Wysłany: 2014-10-27, 10:43   

Dzięki ogromne za odpowiedzi :).

Fakt, kompresję można by sprawdzić, to już coś powie o silniku.

Przebieg w sumie nie wydaje mi się żeby był kręcony, chociaż kto wie... Dużo trudności jest ze sprawdzeniem przebiegu po numerze VIN? Jak to w ogóle wygląda?

I jeszcze mam pytanie odnośnie tych części z USA. Jak jest z cłem? Wiem, że znajomy zamawiał sobie z USA opony do moto, i faktycznie wyszło go sporo taniej. Jednak słyszałem, że to tak na dwoje babka wróżyła. Raz się uda, raz nie, że zależy czy ktoś wyśle jako używane, czy coś takiego, nie wiem jak to dokładnie jest.

Pozdrawiam.
 
 
gregor 

Motocykl: cbx 750
Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 48
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2014-10-27, 11:54   

Chrusta napisał/a:
Dzięki ogromne za odpowiedzi :).

Fakt, kompresję można by sprawdzić, to już coś powie o silniku.

Przebieg w sumie nie wydaje mi się żeby był kręcony, chociaż kto wie... Dużo trudności jest ze sprawdzeniem przebiegu po numerze VIN? Jak to w ogóle wygląda?

I jeszcze mam pytanie odnośnie tych części z USA. Jak jest z cłem? Wiem, że znajomy zamawiał sobie z USA opony do moto, i faktycznie wyszło go sporo taniej. Jednak słyszałem, że to tak na dwoje babka wróżyła. Raz się uda, raz nie, że zależy czy ktoś wyśle jako używane, czy coś takiego, nie wiem jak to dokładnie jest.

Pozdrawiam.




Na wstępie proponuje żebyś skontaktował się z Marudą z forum:)Miałem taki sam problem z silnikiem i on całe szczęście uratował "serce" w mojej hani:)
Sprawdzenie moto po nr VIN trudne i zajmuje dużo czasu. Trzeba mieć kogoś w Stanach(tutaj ukłony dla mojej koleżanki)
A tutaj coś na temat opłat celnych:
Fakt czy paczka zostanie oclona i obciążona podatkiem VAT zależy tylko i wyłącznie od urzędnika służby celnej w Polsce. Wpływ na taką decyzję ma kilka czynników ( m. in. deklarowana wartość towarów, aktualna wartość towarów, fakt czy towary są nowe czy używane)W praktyce bywa tak, że jeżeli paczka jest dużych gabarytów i jest ciężka to na pewno ja sprawdzą(prześwietlą) i ewentualnie doliczą cło i VAT. Jeżeli jest małych gabarytów jest jedynie "prześwietlana" bez stosowania procedury celnej tzn. bez cła i VAT-u.Przesyłki o wartości towarów od 45 Euro do 150 Euro mogą zostać zwolnione z cła ale podlegają opłacie VAT-u w wysokości 23%.
Zwolnione z cła i VAT-u są paczki o charakterze upominkowym o wartości towarów do 45 Euro(paczki o charakterze upominkowym - towary w małych ilościach o charakterze niehandlowym. Za przywóz o charakterze niehandlowym uważa się przesyłki, które maja charakter okazjonalny np. raz w miesiącu i zawierają towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy lub jego rodziny )W praktyce wiele drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych.
Cło jest liczone od całości kosztów zakupu towaru to jest ceny zakupu wraz z kosztami wysyłki. VAT jest liczony od wartości towaru powiększonej o cło.
Koszt zakupu $900
Koszt wysyłki $100
Wartość celna $1000
Cło 5% $50
Wartość z cłem $1050
VAT 22% $231
Razem $1281
Koszt transportu ma wpływ na wysokość cła i VAT. Dlatego dla wielu, zwłaszcza ciężkich towarów jedynym opłacalnym sposobem wysyłki jest transport morski.
Obowiązek odprawy celnej należy do odbiorcy przesyłki
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1953
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2014-10-27, 17:04   

Chrusta napisał/a:
I jeszcze mam pytanie odnośnie tych części z USA. Jak jest z cłem? Wiem, że znajomy zamawiał sobie z USA opony do moto, i faktycznie wyszło go sporo taniej. Jednak słyszałem, że to tak na dwoje babka wróżyła. Raz się uda, raz nie, że zależy czy ktoś wyśle jako używane, czy coś takiego, nie wiem jak to dokładnie jest.


Z praktyki ostatnich zakupów, wygląda to tak, że jeśli paczka przychodzi z fakturą zakupu, czyli np. ze sklepu, to urząd celny prosi o jakieś tam papiery typu tłumaczenie tej faktury - ale możesz to zrobić we własnym zakresie, bez oficjalnego tłumacza - i dolicza 23% VAT i drobną opłatę celną (kilka zł).
Zwykle takie firmy od razu uprzedzają (ciekawe czemu...) że nie wysylają jako "gift"
Jeśli kupujesz od osoby "prywatnej" np. na ebay to zwykle przychodzi bez problemu - dziś odebrałem tak paczkę z kompletną skrzynią biegów, bez cła i urzędu.

Nawet z VAT i tak wychodzi taniej o ile kupujesz kilka konkretnych rzeczy - naprawiając silnik potrzebowałem wodzików do skrzyni - w PL w Hondzie chcieli 720 za dwa (tylko te które potrzebowałem), w USA kupiłem trzy (czyli komplet), plus uszczelki pod głowicę x2 (w PL ok. 90/zł szt.), plus jakieś drobne pi...łki - z przesyłką i VAT zapłaciłem 630 zł. Tyle, że trwało to nie 2 a 4 tygodnie i musiałem się pofatygować do UC...
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Chrusta 


Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 64
Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
Wysłany: 2015-01-04, 03:45   

Okej panowie, dzięki wielkie za powyższe porady, pewnie przydadzą się kiedyś w przyszłości.

Stan na dzień dzisiejszy:

Moto w częściach, silnik na stole. Ostro klekotało mi w przednim garze. Zdjąłem pokrywy z głowic. Z tylnym garem raczej nic nie było robione, a przedni - porażka.

1.Śruby dokręcał chyba jakiś pudzian - zdecydowanie za mocno, ktoś chyba pomylił motocykl z jakimś kombajnem czy coś :-) .

2. Ten dinks spod sprężynki, blokujący wałek popychaczy, z przedniego gara od zaworu wydechowego - trochę starty, tak jak by zaczynał się robić stożkowaty. Nie wiem czemu, może za mało podkładek pod kasowatorem.

3. Gniazdo w pokrywie, które to gniazdo robi za łożysko dla wału - totalnie zaorane. Wał też ma dwie rysy po obwodzie, dość głębokie, około 0,1mm na oko i zaorany jest. Ale tylko na tym odcinku - tj. między zębatką a końcem wału. Wygląda jak by wpadł tam np. jakiś spory opiłek i zakleszczył się między wałem a pokrywą i narobił chaosu. Poniżej kółkiem zaznaczyłem, które to miejsce.



Co o tym sądzicie? Pokrywa na pewno do wymiany. Na zdjęciu nie widać, ale w jednym punkcie w czerwonym kółku wygląda to tak, jak by ktoś wręcz młotkiem przyłożył :shock:

Aha, same kasowatory są chyba w porządku - trzymają się sztywno, nie mają jakichś luzów.

A podkładki na tylnym garze miałem tak jak teoretycznie w oryginale, a w tym kombinowanym (przednim) pomieszane, któreś były po dwie a któreś po trzy chyba nawet.

No, i jeszcze same wykorbienia na wałkach rozrządu. Wałki też chyba do wymiany. Wykorbienia nie są idealnie owalne, tylko tak jakby starte już, coś w ten deseń:


Oczywiście nie aż tak mocno jak na rysunku.

Pozdrawiam.
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2015-01-04, 11:47   

W kwestii wałka...
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2015-01-04, 11:58   

90.000 to nie jest duży przebieg, pytanie czy nie jest to drugi raz. 37 kw zdławienie było przeważnie robione na Niemcy, też mam w kwitach 37 kw (750) naliczanie podatku. zobacz króćce gaźnikowe tam były dławione (połowa przelotu) normalnie króciec ma przelot co najmniej taki jak gardziel gaźnika. ale przypuszczam ,że po 1. przeglądzie wjechały z pełnym przelotem :-D . tak było u mnie właśnie, pełne 62 KM :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
 
 
Chrusta 


Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 64
Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
Wysłany: 2015-01-04, 16:23   

Gaźniki zdejmowałem wczoraj i nie zauważyłem żadnych przegród / przesłon czy czegoś innego co mogło dławić przelot, ale jeszcze się przyjrzę. Fakt jest taki, że z moją wagą (64kg) przy ruszaniu jak się za mocno "depnie", to koło bez problemu buksuje / zrywa przyczepność. Nawet podczas nie za szybkiej jazdy jak mocniej przygazuję to potrafi zarzucić, więc może faktycznie odblokowana jest ;-) .

Co do wałka, na tej aukcji jest mniej więcej podobnie:
http://www.ebay.com/itm/0...T-/121327478333

Kurcze, sporo aukcji przejrzałem i wszędzie te wałki są idealnie owalne, a nie takie zjechane z jednej strony...
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-04, 21:06   

Jak się dobrze przyjrzysz, to zobaczysz, że nie są idealnie owalne. A wałek z Twojego linku jest do VT750, a nie do VT1100C.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Chrusta 


Motocykl: Honda Shadow VT1100C 87r.
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 64
Skąd: Toruń/ Piotrków Kuj.
Wysłany: 2015-01-05, 04:10   

Jeśli chodzi o link, to chodziło mi tylko o zdjęcie które tam jest.

Ma ktoś może jeszcze jakieś informacje o tym ograniczaniu mocy przez Hondę? Może moje faktycznie nie są zużyte, tylko oni załatwiali to też jakoś przez zmianę fazy rozrządu. Jutro postaram się dodać jeszcze jakieś zdjęcia.

A jeśli chodzi o regenerację wałka. Wiem, że takie coś się wykonuje, ale czy możliwe jest zregenerowanie też tej powierzchni ślizgowej (na wałku), w miejscu łożyska ślizgowego? Tzn. to miejsce które zaznaczyłem w moim wyższym poście czerwonym kółkiem. I w głowicy to miejsce też nie jest idealne... (na zdjęciu jest pokrywa). Jest troszkę chropowate i ma jakieś ryski. Wymiana głowicy jest konieczna? Albo czy np. w głowicy także można zregenerować to miejsce?

I jeszcze jedno pytanie, jaka może być przyczyna tego, że ten kołek zabezpieczający ze sprężynką (przy zaworze wydechowym), starł się mniej więcej tak:

?
 
 
mordimer 

Motocykl: Honda
Dołączył: 01 Maj 2014
Posty: 182
Skąd: tu_i_tam
Wysłany: 2015-01-05, 12:57   

Jak wszystko,
Ostatnio zmieniony przez mordimer 2015-01-07, 23:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9499
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2015-01-05, 15:01   

mordimer napisał/a:
zmniejszono chyba także stopnie sprężania

Dokładnie tak. VT1100 z lat 85-86 miały 9.0:1, VT1100 z lat 87-96 miały 8.5:1, a VT1100 z lat 97-07 miały 8.0:1. I dlatego była coraz mniejsza moc. Te pierwsze miały około 78 KM, następnie około 67 KM, a te ostatnie w zależności od modelu od około 52 KM do około 60 KM. Oczywiście w wersjach niedławionych.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Heinrich7 

Motocykl: VT1100 86r
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2012
Posty: 87
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-01-09, 13:11   

to rozumisz panie masz zagwozdke :omg: znajdz zaklad zajmujacy sie regeneracja glowic wszelakich i sie tam poprosu wybierz a wszystko stanie sie jasne (graty wez ze soba) jak dla mnie to sie poprosu przez zaslepki jakos syf dostal lub (bo na zdjeciu nie widze ) smarowanie nie takie miales bo kolor jak by przejarany stop byl. moze na silikon skladali i sie cosik zapchalo itp. co do kasowatorow to sprawdz ile sie je da wcisnac i sprawdz w tabeli ile i jakich podkladek musisz miec i gdzie. temu kolkowi daj spokoj, niech sobie bedzie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM