/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie włącza się wentylator chłodnicy
Autor Wiadomość
abs 

Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 92
Skąd: PL
Wysłany: 2013-05-31, 18:05   Nie włącza się wentylator chłodnicy

Witam ponownie,

Piszę znowu bo niestety mam chyba poważny problem z moją hondą. Po zrobieniu przeglądu i ogarnięciu motora pojeździłem ostatnio trochę i zauważyłem że nie włącza mi się praktycznie wcale wentylator chłodnicy. Na czym polega problem, kilka razu w godzinach szczytu w korku oświeciła mi się kontrolka 'temp' w tym momencie wentylator nie pracował. Dzisiaj zrobiłem eksperyment i zostawiłem motor na biegu jałowym na dworze i czekałem co się stanie. Po jakiś 8-10min zapaliła się kontrolka temp i brak reakcji ze strony wentylatora, co chyba nie powinno mieć miejsca przynajmniej w moich poprzednich motorach to załączał się często więc tutaj wygląda na to że mam coś uszkodzone. Wg. mnie to wentylator powinien włączyć się dużo szybciej niż oświeci się kontrolka 'temp'. Oczywiście płyn chłodnicy świeżo nalany, poziom odpowiedni.

Proszę o pomoc co może być nie tak? Dodam że sprawdziłem na 'krótko' czy wentylator w ogóle działa i się kręci więc jest sprawny. Jedyne co mnie nie pokoi to przewód prowadzący do czujnika temp w chłodnicy po jego wyjęciu zauważyłem że w środku są dwa kabelki z czego podłączony jest tylko jeden nie wiem czy ktoś tam już nie majstrował wcześniej i jest coś nie tak podłączone czy tak ma być. Jeden z tych kabli jest wsunięty w czujnik temperatury). Proszę o sugestie co może być nie tak;/?
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-05-31, 18:42   

Od groma jest na forum napisane na ten temat, zwłaszcza w dziale VT500. Czy chłodnica była gorąca, czy tylko lekko ciepława od silnika? Czujnik może być na jednym kabelku, pod warunkiem, że jest dobrze podłączony i że zwiera do masy na właściwym pinie.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
abs 

Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 92
Skąd: PL
Wysłany: 2013-05-31, 19:28   

potfur napisał/a:
Czujnik może być na jednym kabelku, pod warunkiem, że jest dobrze podłączony i że zwiera do masy na właściwym pinie.


Możesz wyjaśnić gdzie powinien zwierać do masy na właściwym pionie?

Mhm... Chłodnica była mniej ciepła niż sam silnik. No ale to chyba i tak powinno spowodować uruchomienie wentylatora czy się mylę? Można jakoś sprawdzić czy czujnik działa właściwie? np wykręcić go i zanurzyć we wrzącej wodzie? i zobaczyć czy włączy wentylator? albo może jest jakiś inny sposób?. Będę w najbliższym czasie rozbierać przednie zawieszenie w celu wymiany uszczelniaczy i oleju w lagach więc będę mieć dobry dostęp do chłodnicy i chciałbym to sprawdzić.

Tak się jeszcze zastanawiam czy może to być wina źle działającego termostatu? Szukam już każdej możliwości.
 
 
Mateusz 
Prospect


Motocykl: VT 750 C '83
Wiek: 45
Dołączył: 24 Maj 2007
Posty: 3085
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2013-05-31, 19:44   

Przede wszystkim sprawdź, czy w ogóle działa Ci wentylator - podłącz go "na krótko" pod jakiś akumulator - jak wystartuje to działa :-) . Jak nie - no to padaka i albo do wymiany albo próba naprawy albo poszedł bezpiecznik (sprawdziłeś?).
Jeśli wystartuje to poszukaj na forum, czy ktoś nie wymieniał już czujnika temp w 600 i nie dobrał zamiennika. Wymień czujnik i sprawdź. Jak znowu nie odpali - to szukaj na kablach - zwarcie, przebicie, przetarcie izolacji, słaby styk na pinach i/lub złaczkach.
No tak na początek chyba starczy :-)
 
 
abs 

Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 92
Skąd: PL
Wysłany: 2013-05-31, 20:23   

Sprawdziłem na krótko i działa. Więc tutaj jestem spokojny. Czujnik temperatury może być rzeczywiście padnięty, tak się zastanawiam czy można by go sprawdzić w taki sposób. Wyjąć czujnik temperatury, podłączyć go w obwód np z żarówką pod źródło napięcia 12V i wrzucić np do gorącej wody i sprawdzić czy czujnik otwiera/zwiera napięcie na obwodzie, powinno dać to pogląd czy czujnik działa.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-05-31, 20:38   

A nie łatwiej miernikiem? Zacznij od tego, że kabel, który idzie od czujnika zewrzyj do masy i zobacz, czy wentylator ruszył. Jeśli nie, przerwa w obwodzie. Jeśli ruszył, podejrzanych masz dwóch - termostat i czujnik. Oba możesz sprawdzić przy pomocy wody, kuchenki i funkcji "szukaj" na forum ;-)
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
abs 

Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 92
Skąd: PL
Wysłany: 2013-05-31, 23:24   

Od jutra zabieram się za wymianę uszczelniaczy i oleju w lagach więc będę mieć do tego wszystkiego lepszy dostęp sprawdzę dokładnie zarówno termostat jak i czujnik zobaczymy co z tego wyjdzie. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-06-01, 00:17   

z tego co czytam o owych problemach nie wiem czy nie zabrać się za sklecenie jakiegoś komputerka pokładowego na np atmedze, 3 czujniki temperatury (chłodnica, gdzieś na krótkim obiegu i temperatura otoczenia), obrotomierz (dokładny, przydać się może do regulacji gaźników) prędkościomierz, tylko trzeba by było założyć gdzie jakiś hallotron, można by jeszcze dołożyć pomiar oporności żarówek (głównie stopu) lub jakiś fotorezystor w lampie tylnej aby sprawdzał czy stop się zaświeca. Obudowę można by było wykonać na CNC z klasówki tylko czy to nie za duże powiązanie elektroniki z klasyką ?
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-06-01, 12:04   

Za duże :-) I potem człowiek zamiast pisać zabawne posty (takie jak moje o sprzęgle) i dłubać z piwkiem w garażu szukałby na allegro całego podzespołu do wymiany.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-06-01, 15:39   

Może i głupie pytanie ale czy odpowietrzyłeś układ po zmianie płynu?
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-06-01, 15:39   

potfur napisał/a:
Za duże :-) I potem człowiek zamiast pisać zabawne posty (takie jak moje o sprzęgle) i dłubać z piwkiem w garażu szukałby na allegro całego podzespołu do wymiany.


Eee chodzi mi głównie o styl :-P bo aby to porządnie zrobić też troszkę trzeba by było posiedzieć i podłubać aby czujniki były starannie pomontowane i wiązki nie szły po zewnątrz moto tylko podpinane przy oryginalnych a przy takich dłubaniach można moto w parę minut do stanu jezdnego doprowadzić wiec i robota do wykonania w sezonie. A co do skrobania kodu można to przy piwku wieczorkami zrobić (tylko jak za dużo piwa to wtedy mogą śmieszne rzeczy wyjść - prędkość w m/s :mrgreen: chyba bardziej by było upierdliwe niż mph).

A co do szukania podzespołów na allegro mówię o wykonaniu hobbystycznym z ewentualnym udostępnieniem schematu i kodu dla ludzi bawiących się elektroniką wiec na allegro marne szanse by były za znalezienie.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
abs 

Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 92
Skąd: PL
Wysłany: 2013-06-01, 16:01   

GhoustDragon napisał/a:
Może i głupie pytanie ale czy odpowietrzyłeś układ po zmianie płynu?


Odpowietrzyłem.

Dziś przy okazji pracy przy lagach zdemontowałem chłodnicę i termostat. Wstępnie mogę powiedzieć tak, termostat jest najprawdopodobniej do wymiany (wygląda na to że jest cały czas otwarty, poza tym silna korozja jeszcze nie sprawdzałem czy działa metodą z wrzącą wodą ale taka moja wstępna opinia) Muszę poszukać na forum z jakich innych modeli pasuje. Po drugie to po zdemontowaniu czujnika temperatury znajdującego się w chłodnicy okazało się że na obudowie ma napisane że włącza się przy 100 st.C. Nie sprawdzałem jeszcze czy w ogóle on działa (jutro go zmierzę) i czy to poprawna wartość przy jakiej powinien się załączyć ale wydaje mi się że nie. Jutro przyjrzę się jeszcze raz wszystkiemu na spokojnie i sprawdzę dokładnie wiązki przewodów ale powinny być ok bo po zwarciu przewodu czujnika z masą wentylator się załączył więc tutaj podejrzewam że jest wszystko ok.
 
 
Saruman 


Motocykl: Honda VT 600 Shadow 97
Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 65
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-06-01, 17:23   

Zamiennikiem termostatu może być termostat z Daewoo Matiz- Stahlter 44300.82 z temp otwarcia 82 stopnie.-gdzieś kiedyś wyczytałem na forum.
 
 
abs 

Motocykl: Honda VT 600 '94r.
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 92
Skąd: PL
Wysłany: 2013-06-01, 20:23   

Z tego co sprawdziłem termostat na pewno jest do wymiany. Kupię ten od Matiza o którym piszesz. Co do czujnika temperatury mam wątpliwości bo jest oryginalny temperatura włączenia 100 stopni C. Jak mierzę rezystancję z termometrem to też źle nie wygląda. Znalazłem w necie tabelę że dla tego typu czujników pownna mieć ok 150-200 Ohm. Nie wiem czy błąd nie tkwi w czymś innym. Wentylator niby działa jak się zewrze przewód idący do czujnika z masą, ale jakoś inaczej jest u mnie ta masa podłączona dlatego chciałem zapytać gdzie macie podłączoną masę w waszych 600'tkach chodzi mi o ten element zaznaczony w załączniku w serwisówce (pierścień) gdzie powinien być przykręcony do obudowy wentylatora?

Druga sprawa jak się okaże że czujnik padł to jak sobie radzicie z dwu pinowym czujnikiem od nissana bluebird?
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-06-02, 10:21   

abs napisał/a:
Druga sprawa jak się okaże że czujnik padł to jak sobie radzicie z dwu pinowym czujnikiem od nissana bluebird?


Jeden pin na wentylator, a drugi na masę moto i to wszystko.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM