/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
V-max
Autor Wiadomość
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-10-12, 13:00   

Set napisał/a:
Tak więc dalej nie wiem jak mniej więcej zmieniać biegi przy danych szybkościach.

Nie ma jakichś konkretnych wytycznych. To zależy od elastyczności silnika. Trochę km przejechałem, a nie potrafię dokładnie powiedzieć przy jakiej prędkości obrotowej zmieniałem biegi, czy to w VT700, czy 1100, czy teraz w VTX1800. Jak w VT1100 zamontowałem obrotomierz, to chyba było to w okolicy 3000 obr/min. Jak mi się wydaje, to zmiana biegu na wyższy powinna następować po osiągnięciu przez silnik, na poszczególnych biegach, obrotów przy których jest najwyższy moment obrotowy. Tak więc dla każdego modelu silnika występuje to przy innych obrotach.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Fatum 
Marcin


Motocykl: Triumph Tiger SE 1050 / VT 600 C 97
Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 1028
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-12, 13:32   

nie bardzo rozumiem temat... przecież zmiana biegu zależy od potrzeby chwili, jak mam czas to przy 80 km/h wrzucam 5 i toczę się dalej, jak mam trochę mniej czasu to wrzucam dwójkę :mrgreen: i też jest dobrze
 
 
mpkostka 


Motocykl: HONDA VT 750 C2
Wiek: 65
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Koźmin Wielkopolski
Wysłany: 2014-10-12, 14:08   

Set napisał/a:
Jestem nowym posiadaczem shadow 125 - od 3 dni.
V - max - 110km/h.

Korzystając z okazji - to jak wbijać te biegi - przy jakich szybkościach :?:
Mam chyba ten sam problem co Duszeek .






Witaj zmieniaj biegi tak aby po zmianie biegu z mniejszego na większy np. z 2 na 3 motocykl miał siłę przyspieszać jeśli po zmianie biegu dodajesz gazu i czujesz że zaczyna szarpać to znaczy że było za wcześnie. Pozdrawiam LwG.
_________________
http://www.facebook.com/#...100001524264902
 
 
shadowar 

Motocykl: shadow
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-10-12, 16:49   

Ja zaraz po ruszeniu wbijam 2 bieg.
Na drugim jadę do 50km i wbijam 3 bieg potem do 70 km i wbijam 4 bieg - do 90 i 5 bieg.

Na piątym słabo ciągnie więc jak jest większa górka to 4 bieg - a i wyprzedzam na 4 biegu w trasie.
 
 
MadJiitensha 


Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 136
Skąd: Kettering
Wysłany: 2014-10-12, 17:03   

Biegi zmieniasz kiedy chcesz, w koncu nie zabijesz tym motocyklu.
Jezdzac po miescie, na krótkim wydechu, czesto z 1 wrzucam 3 a potem 5 by ładnie brzmiała. Ale pamietajmy, że nasze szadowy w przeciwieństwie do innych krecą sie do 12 tysiaczków. Wiec smiało mozecie go kręcić do odcięcia i dopiero poczujecie ze motor sie rozpędza.
Moj max speed to 86mil/h czyli jakies 140km/h.
_________________
Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2014-10-12, 17:06   

Nie w każdej VT125 jest oznaczenie na liczniku przy jakiej prędkości na którym biegu powinno się jechać.

Najlepsza metoda jest na słuch. Ja w swojej staram się zmieniać bieg na wyższy przy 4000 obrotów.
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Japa 


Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 50
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 966
Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
Wysłany: 2014-10-12, 17:57   

dokladnie jak pisza powyzej, zobacz przy jakim zakresie obrotow te silniki osiagaja najwiekszy moment obrotowy: nisko,
wiec tak jak pisali, wole jak ladnie pyrkocze i sie toczy na 4 biegu (np w 4 biegowej vt600 ktora mialem i chwale),
nie szarpie = jest ok
sytuacja sie zmienia i masz potrzebe mocniej przyspieszyc -> redukcja do 3, lub jesli nie jest juz naprawde za wolno (czy za wolno to po jakims czasie wyczujesz) po prostu odkrecenie manetki na 4 biegu (patrz wzmianke o momencie obrotowym :mrgreen: )
 
 
 
silver77 


Motocykl: Honda Shadow VT800C
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lip 2014
Posty: 109
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-10-13, 22:05   Vmax Shadow VT 125

Witajcie,

Moj Vmax = 120 km/h na prostej (czułem, że mogę więcej, ale nie chciałem)

Co do zmiany biegów, to napiszę że jeżdzę (już) 2 miesiąc :-D i na początku patrzyłem na obrotomierz z wymalowanymi wskazaniami co do zmiany biegów i jeździło mi się nie komfortowo.
Teraz jeżdzę "na słuch" i jeździ mi się wyśmienicie. A biegi zmieniam mniej więcej tak:
1 bieg tylko jak ruszam, od razu potem wbijam 2 bieg (nie wyobrażam sobie jazdy na 1 biegu z prędkością 40 km/h)
2 bieg też u mnie długo nie jeździ, jakoś przy 30-35 wbijam 3 bieg
3 bieg najdłużej - jak wiem, że będę jechał spokojnie (w mieście) z prędkością do 50-60 (max) km/h to nie zmieniam na wyższy. Jak wiem że będę jechał dłużej z prędkością 60 i więcej to wbijam 4 bieg.
4 bieg przeważnie poza miastem - kiedy zmieniam na 5 bieg ? - to zależy od warunków - jak pod górkę to cisnę na 4 biegu, jak po prostej, to gdzieś w okolicy 95-100 (jak wiem że będę dłużej jechał z tą prędkością) wbijam 5 bieg.

Najlepiej pojeździj troszkę i sam wyczujesz kiedy najlepiej zmieniać biegi. Nie polecam sztywno trzymać się wskazań.
_________________
Pozdrawiam
silver77
 
 
Japa 


Motocykl: VN1600 Nomad '07, był VT 600C '89
Wiek: 50
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 966
Skąd: Ostrowiec Św. / TOS
Wysłany: 2014-10-13, 23:08   

w manualu nomada jest ot taka porada :mrgreen:
 
 
 
MARi0 


Motocykl: VTX1800N'05 / był VT750Aero'04
Wiek: 54
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 909
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-13, 23:46   Re: Vmax Shadow VT 125

silver77 napisał/a:
...Co do zmiany biegów, to napiszę że jeżdzę (już) 2 miesiąc :-D i na początku patrzyłem na obrotomierz z wymalowanymi wskazaniami co do zmiany biegów i jeździło mi się nie komfortowo.
Teraz jeżdzę "na słuch" i jeździ mi się wyśmienicie. A biegi zmieniam mniej więcej tak:
1 bieg tylko jak ruszam, od razu potem wbijam 2 bieg (nie wyobrażam sobie jazdy na 1 biegu z prędkością 40 km/h)
2 bieg też u mnie długo nie jeździ, jakoś przy 30-35 wbijam 3 bieg
3 bieg najdłużej - jak wiem, że będę jechał spokojnie (w mieście) z prędkością do 50-60 (max) km/h to nie zmieniam na wyższy. Jak wiem że będę jechał dłużej z prędkością 60 i więcej to wbijam 4 bieg.
4 bieg przeważnie poza miastem - kiedy zmieniam na 5 bieg ? - to zależy od warunków - jak pod górkę to cisnę na 4 biegu, jak po prostej, to gdzieś w okolicy 95-100 (jak wiem że będę dłużej jechał z tą prędkością) wbijam 5 bieg.



I tego się trzymaj :-) "na słuch", "na wyczucie", "na potrzebę chwili" - nie "NA CYFERKI"!
A spróbuj kiedyś tę "piątkę" wbić w mieście (przy 50-60 km/h) - uwierz, że się da ;-)
Zdarza mi się czasem jeździć tzw. "popierdółką" mojej żony (rebel 125) i nigdy mi do głowy nie przyszło, żeby (bez "potrzeby chwili" oczywiście!) piłować, np. na 3 do 70 km/h, czy na 4 do 90, bo jakieś tam kreski są na cyferblacie :mrgreen:
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-10-14, 15:42   

czy jesteście pewni np. tych 4000 obrotów, czy jak wcześniej ktoś pisał nawet 3k?
myślałem, że skoro silnik w motocyklu jest benzynowy, czyli lubi wysokie obroty - to nieco bardziej się kręci... tym bardziej, że z czytania jakiejś kniżki chyba pamiętam, że vt125 ma maksymalny moment obrotowy ok 1,89 (coś z niutonem czy niotonometrem) bodajże przy 11k rpm. albo coś pomyliłem...

obrotomierza nie mam, ale wydaje mi się, że więcej powinno być tych tysięcy obrotów.
przecież w samochodzie z silnikiem diesla zmienia się biegi na pewno przy ponad 2k rpm a nieżadko nawet w okolicy 3k... turbina się uruchamia w okolicy prawie 2k.
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-14, 17:29   

MARQ, to silniki benzynowe - fakt.
Ale to ciężkie maszyny a nie szlifierki.
W 1100 maks moment masz na przykład w okolicach 3krpm.
_________________
Silnik, dwa koła i mina wesoła :-)
 
 
MadJiitensha 


Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32
Dołączył: 17 Wrz 2014
Posty: 136
Skąd: Kettering
Wysłany: 2014-10-14, 18:10   

Wait wait wait.

Alabaster, fakt faktem, że 125 jest ciężka, ale specyfikacja silnika jest bezduszna i nie ulegnie zmianie. Moc maxymalna bestialskich 15koni jest osiagana przy 11 tysiakow a kreci sie gdzies pow. 12000 chyba 12500 juz odcinka jest.
By nie było, że wyssane z palca oto krzywa mocy z ksiazki reklamujacej szadołkę.


Marq, silniki samochodowe, a motocyklowe, mimo podobnej zasady działania różnią się w cholere.
Nie ma sensu porównywać.
_________________
Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9488
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-10-15, 14:07   

Moc maksymalna 15.00 KM (10.9 kW)) przy 11000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 10.50 Nm przy 9000 obr/min, niektóre źródła podają, że przy 8500 obr/min.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Kuba05 
Majster


Motocykl: Honda Shadow VT 125C 99'
Wiek: 26
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Skąd: Lubliniec SLU
Wysłany: 2014-10-15, 22:49   

Jak to czytam to się serce kraje patrząc jak niektórzy katują cienie 100km/h cały czas na 4 biegu.
Ja piątkę wbijam czasami przy 30-40km/h na mieście bo na niskich obrotach i przewierconym wydechu brzmi prawie jak 1800 :mrgreen:
Te wskaźniki na liczniku kiedy zmieniać biegi, według nich ten motor już pod odcięcię podchodzi. Ja jeżdżę tak:
0-15km/h 1
15-35km/h 2
35-55km/h 3
55-70km/h 4
70-Do prędkości światła 5

No chyba że trzeba wyprzedzić albo szybciej ruszyć :lol:

O motor trzeba dbać a nie go zarzynać :ride:

I przy okazji nie ma ktoś linki z gazu do Shadowki, bo mi się zerwała :-/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM