Wymiana uszczelniaczy w lagach (widelcu) |
Autor |
Wiadomość |
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2012-12-19, 18:24 Wymiana uszczelniaczy w lagach (widelcu)
|
|
|
Witam kolegów.
Jestem w trakcie remontu kapitalnego mojej Shadowki - właśnie zabrałem się za wymianą uszczelniaczy w lagach (widelcu) mojej 500-ki. Wymontowałem lagi z półek i wszystko byłoby OK, gdyby nie problem ze śrubą imbusową w dolnej części lagi. Próbowałem kluczem pneumatycznym ale bez efektu macie może jakieś sprawdzone rady lub pomysły ? |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-12-19, 19:01
|
|
|
Poczytaj sobie ten dział.
http://www.shadow.org.pl/forum/viewforum.php?f=40
Czasami warto przejrzeć forum. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2012-12-19, 19:54
|
|
|
To właśnie jest ten PROBLEM jak odkręcić tą cholerną dolną śrubę w goleni, prawdopodobnie muszę wyspawać odpowiednio długi klucz. Mam tylko dylemat patrząc do wewnątrz lagi nie mogę określić rozmiaru, może 22,23 lub 24 ? no i musi mieć około 1 metra długości, ale dam radę |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2012-12-19, 20:07
|
|
|
Ale jesteś uparty. A może tak zwyczajnie, po prostu, przeczytaj cały temat o serwisowaniu zawieszenia. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2012-12-19, 20:57
|
|
|
Wielkie dzięki, przegapiłem ten motyw z kluczem, sprawdziłem u mnie, do wykręcenia wewnątrz goleni od lagi potrzebna jest śruba, nakrętka na klucz nr. 19 - jutro zrobie ten mądry klucz. Już jestem optymistą.
[ Dodano: 2012-12-21, 09:04 ]
... a czy ktoś mnie jeszcze uświadomi w kwestii ilości oleju do lag ? Mam problem jaką ilość oleju 20W powinienem zastosować do VT 500C 86' mam jeden mętlik w głowie po przeczytaniu dużej ilości komentarzy (to jest jak haide park robi się śmietnik), przewijają się różne wartości najczęściej 390 ml. oraz 442 ml. którą wartość wybrać ??? |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
minkes
Adam
Motocykl: Honda Shadow VT500, NT650V Deauville
Wiek: 38 Dołączył: 10 Mar 2012 Posty: 318 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-12-21, 16:03
|
|
|
Ja wlałem po 390 |
_________________ "Cztery kółka potrafią poruszyć ciało, ale dwa ruszają duszę" |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2012-12-22, 22:01
|
|
|
Ja też. |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2012-12-23, 10:49
|
|
|
Dziękuje za info, mam jeszcze jedną prośbę do kolegów czy ktoś mnie uświadomi w takiej kwestii jak uszczelniacze - serwisówka podaje że powinny być 37*50* 11* i takie kupiłem niestety nie wchodzą na tych które wymontowałem jest oznaczenie 37*49* 8-10* - i tu mam problem
Jestem pewny że serwisówka kłamie zresztą nie po raz pierwszy, uważam że najbardziej wiarygodny jest ten wymiar podany na wymontowanych uszczelniaczach - pod warunkiem że poprzedni właściciel nie założył takich jakie były dostępne w najbliższym sklepie Proszę niech jakiś PRAKTYK mnie uświadomi |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2012-12-23, 11:45
|
|
|
Temat już przerabiany, ale jeszcze raz napiszę (wg późniejszego Clymera, a nie manuala '83):
VT 500 C '83-84 - prawa laga-440 cc, lewa-455 cc
VT 500 C '85-86 - po 442 cc
VT 500 FT - po 390 cc
VT 500 E - po 360 cc
Roczniki 85-86 w wersji amerykańskiej miały inne amortyzatory, a w nich inne uszczelniacze.
Nawet łącznik goleni jest inny
Górall napisał/a: | na tych które wymontowałem jest oznaczenie 37*49* 8-10* | I to jest prawdopodobnie twój rozmiar
Zajrzyj też tutaj:
http://www.shadow.org.pl/...opic.php?t=3427
Te, które kupiłem wtedy w Larssonie - pasują |
|
|
|
|
Górall
Motocykl: CŹ-350,VT-500, VT-750, VN-900, xxx/?
Wiek: 59 Dołączył: 22 Sie 2012 Posty: 675 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 2012-12-23, 14:31
|
|
|
Wielki dzięki Globi ... |
_________________ Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali… |
|
|
|
|
Stevo1234
Motocykl: honda shadow VT 500 c
Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 6 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2014-09-18, 18:57 Uszczelniacze przedniego zawieszenia
|
|
|
Wiem, ze ten temat był poruszany wielokrotnie na forum. Czytałem instrukcje na temat wymiany uszczelniaczy i wiem, że to niełatwa naprawa dla niedoświadczonego majsterkowicza, ale nadal mam pytanie. W moim vt 500c z 83 r. niedawno pojawił się wyciek oleju z przedniego zawieszenia, chce zabrać się za naprawe, ale po weekandzie miałem pojechać na wycieczke, jakieś 200 km. Czy moge pojechać z wyciekiem i dopiero po trasie sie tym zająć? Czy nie można z tym jezdzić i musze sie tym zająć od razu? Czy warto zbierać się za to samemu, jeśli nie znam się za dobrze na mechanice? Czy zdać się na warsztat? |
|
|
|
|
maka
Krzysiek
Motocykl: był VT 700 C 85 ; XL 1000 V, VT 1100 C 88
Wiek: 38 Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 751 Skąd: Kurów //LPU
|
Wysłany: 2014-09-18, 19:54
|
|
|
Jak nie leje Ci się wiadrami to możesz śmiało śmigać, a uszczelniacze wymienisz w zimie |
_________________ Ideologia jest dla ludzi którzy nie mają własnego rozumu... |
|
|
|
|
Globi
Motocykl: VT 500C '85
Wiek: 55 Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 1297 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-09-19, 19:53 Re: Uszczelniacze przedniego zawieszenia
|
|
|
Stevo1234 napisał/a: | i wiem, że to niełatwa naprawa dla niedoświadczonego majsterkowicza, | Uwierz mi - łatwa. Nawet dla takiego majsterkowicza jak ja.
Największy problem to zrobić sobie "klucz do lag" aby przytrzymać tą wewnętrzną śrubę.
Ale od czego jest sklep metalowy (pręt gwintowany, ze dwie nakrętki na klucz chyba 19, wiertarka z małym wiertłem aby przewiercić na wylot nakrętki na pręcie i zrobić ich blokady wykorzystując cienkie gwóździe; jedna na jednym końcu, druga z drugiej strony tak, aby wystawała z lagi, bo tu będziesz kręcić kluczem)
Stevo1234 napisał/a: | Czy moge pojechać z wyciekiem i | możesz
Stevo1234 napisał/a: | Czy warto zbierać się za to samemu, jeśli nie znam się za dobrze na mechanice? | warto, ponieważ:
1 Po co przepłacać?
2 Satysfakcja, że coś zrobiłeś sam - gwarantowana
EDIT:
Wczoraj sprawdziłem w garażu.
Pręt gwintowany 14 albo 16 mm (ale to dobierzesz do nakrętki), wystarczy przyciąć do długości 60-70 cm
Nakrętki na klucz 24, a nie 19, przynajmniej dla amerykańskiej VT '85 |
|
|
|
|
|