Filtr powietrza - regeneracja
Odpowiedz do tematu

btomek
[Usunięty]
: Filtr powietrza - regeneracja
W związku z tym, iż do nowszych VT/VLX 600 ciężko znaleźć zamiennik filtra powietrza, a dostepny filtr K&N jest filtrem"sportowym" i po jego założeniu wymagana jest ewentualna regulacjia gaźnika lub wymiana dysz, postanowiłem zregenerować posiadany dotychczas filtr.

Regeneracja polegała na zastąpieniu wkładu filtrującego, nowym wyciętym z filtra samochodowego.









Dodatkowo zrobiłem nowe uszczelnienia otworów z uszczelki w/w filtra.

Może wygląda to mało profesjonalnie, ale po założeniu całości do moto wszystko pasuje i działa prawidłowo.



Koszt: filtr do cc/sc/pandy 15 pln; silikon - miałem już zaczęty więc 0 pln; 5 piwek koszt ok 15 pln; satysfakcja - bezcenna :lol:

:
Pomysłowe zawsze wymieniam filtr powietrza na nowy, ale może następnym razem zastosuję twój pomysł.

: Re: Filtr powietrza - regeneracja
btomek napisał/a:
W związku z tym, iż do nowszych VT/VLX 600 ciężko znaleźć zamiennik filtra powietrza, a dostepny filtr K&N jest filtrem"sportowym" i po jego założeniu wymagana jest ewentualna regulacjia gaźnika lub wymiana dysz, postanowiłem zregenerować posiadany dotychczas filtr.

Regeneracja polegała na zastąpieniu wkładu filtrującego, nowym wyciętym z filtra samochodowego.



[url=http://img52.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://img688.images....th.jpg]Obrazek[/URL]



Dodatkowo zrobiłem nowe uszczelnienia otworów z uszczelki w/w filtra.

Może wygląda to mało profesjonalnie, ale po założeniu całości do moto wszystko pasuje i działa prawidłowo.



Bąbel - u ciebie sprawa jest prostsza ( chyba że zmieniłeś filtr na ten od nowszego modelu) bo filtr możesz kupić za ok 60 zeta. Od 1999 r jesteśmy skazani na serwis Hondy (195 zł) lub filtr K& N za ok. 250 zł plus oleje do czyszczenia



Koszt: filtr do cc/sc/pandy 15 pln; silikon - miałem już zaczęty więc 0 pln; 5 piwek koszt ok 15 pln; satysfakcja - bezcenna :lol:




Pomysł i wykonanie podobne - koszty zresztą też. Zrobiłem prawie dokładnie jak kolega> Ciekaw jestem jak postąpiłeś z perforowana blaszką . Ja ją najpierw usunąłem (ściąłem plastikowe " nity" , wyczyściłem miejsce montowania wkładu filtra, wpasowałem filtr uszczelniając silikonem a blaszkę przykręciłem ponownie wkrętami (do docisk blaszki przy użyciu "podkładek" w kształcie litery L przez który przechodził wkręt ) . Wiem że opis brzmi dość skomplikowanie ale sprawa jest dość prosta. Jeśli ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić foto

jack8823
[Usunięty]
:
Panowie pomysł świetny.

Ekamyk wstaw foto jeśli możesz. Z góry dzięki :-)

:
jack8823 napisał/a:
Panowie pomysł świetny.

Ekamyk wstaw foto jeśli możesz. Z góry dzięki :-)


Proszę o odrobinę cierpliwości - postaram się to zrobić jutro. :-)

btomek
[Usunięty]
: Re: Filtr powietrza - regeneracja
ekamyk napisał/a:








Ciekaw jestem jak postąpiłeś z perforowana blaszką . Ja ją najpierw usunąłem (ściąłem plastikowe " nity" , wyczyściłem miejsce montowania wkładu filtra, wpasowałem filtr uszczelniając silikonem a blaszkę przykręciłem ponownie wkrętami (do docisk blaszki przy użyciu "podkładek" w kształcie litery L przez który przechodził wkręt ) . Wiem że opis brzmi dość skomplikowanie ale sprawa jest dość prosta. Jeśli ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić foto


Ściąłem nity, wyczyściłem pozostałości po starym wkładzie, uszczelniłem silikonem wkład i przykleiłem także na silikon blaszkę, a łby nitów z powrotem na swoje miejsce na superglue.

EDIT: łby nitów usunięte, gdyż przemyślałem sprawę, iż mogą się one oderwać i zostać zassane do gaźnika.

:
No fajne - podpowiedzcie jak wrzucić zdjęcia na forum?

btomek
[Usunięty]
:
ekamyk napisał/a:
No fajne - podpowiedzcie jak wrzucić zdjęcia na forum?


poszło na PW

:
A tu obiecane zdjęcia:

1 2 3

Wkręty przed odkręceniem zabezpiecza klej i konsystencji masy bitumicznej.

:
Nie prościej kupić na Allegro

:
sniegu71 napisał/a:
Nie prościej kupić na Allegro




Może i byłoby prościej, :lol: tylko jest jeden problem, to są dwa różne filtry, i z dostaniem tego przerabianego jest wielki problem. :lol: :mrgreen:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
sniegu71 napisał/a:
Nie prościej kupić na Allegro




Prościej ale do motorków po 1998 r. filterek kosztuje 195 zł ( w serwisie Hondy) lub K&N ok. 250 zł. Podróbek nie ma

:
Sorki ale mam Cienia od bardzo niedawna. Mój też jest po 1998, dokładnie 1999r. i nie mogę nigdzie znaleźć do niego instrukcji. Pewnie za chwilkę będę miał ten sam problem z filtrem. Może ktoś mi pomoże nie tylko z filtrem powietrza?

:
sniegu71 napisał/a:
Sorki ale mam Cienia od bardzo niedawna. Mój też jest po 1998, dokładnie 1999r. i nie mogę nigdzie znaleźć do niego instrukcji. Pewnie za chwilkę będę miał ten sam problem z filtrem. Może ktoś mi pomoże nie tylko z filtrem powietrza?




Najtaniej "zrobić" filtr samemu jak opisane jest parę postów wyżej.

Jeśli nie to pozostaje zakup oryginału serwisie lub K&N - ale jak pisałem kasiorki trzeba wydać sporo :mrgreen:

:
Cytat:
Sorki ale mam Cienia od bardzo niedawna. Mój też jest po 1998, dokładnie 1999r. i nie mogę nigdzie znaleźć do niego instrukcji.




Instrukcja (serwisówka) VT600C 1997-2001



honda vt600 and vt750 shadow v-twin owners workshop manual (1988-2003)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group