W związku z tym, iż do nowszych VT/VLX 600 ciężko znaleźć zamiennik filtra powietrza, a dostepny filtr K&N jest filtrem"sportowym" i po jego założeniu wymagana jest ewentualna regulacjia gaźnika lub wymiana dysz, postanowiłem zregenerować posiadany dotychczas filtr.
Regeneracja polegała na zastąpieniu wkładu filtrującego, nowym wyciętym z filtra samochodowego.
Dodatkowo zrobiłem nowe uszczelnienia otworów z uszczelki w/w filtra.
Może wygląda to mało profesjonalnie, ale po założeniu całości do moto wszystko pasuje i działa prawidłowo.
Koszt: filtr do cc/sc/pandy 15 pln; silikon - miałem już zaczęty więc 0 pln; 5 piwek koszt ok 15 pln; satysfakcja - bezcenna
Odpowiedz do tematu
: Filtr powietrza - regeneracja
:
Pomysłowe zawsze wymieniam filtr powietrza na nowy, ale może następnym razem zastosuję twój pomysł.
: Re: Filtr powietrza - regeneracja
Pomysł i wykonanie podobne - koszty zresztą też. Zrobiłem prawie dokładnie jak kolega> Ciekaw jestem jak postąpiłeś z perforowana blaszką . Ja ją najpierw usunąłem (ściąłem plastikowe " nity" , wyczyściłem miejsce montowania wkładu filtra, wpasowałem filtr uszczelniając silikonem a blaszkę przykręciłem ponownie wkrętami (do docisk blaszki przy użyciu "podkładek" w kształcie litery L przez który przechodził wkręt ) . Wiem że opis brzmi dość skomplikowanie ale sprawa jest dość prosta. Jeśli ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić foto
btomek napisał/a: |
W związku z tym, iż do nowszych VT/VLX 600 ciężko znaleźć zamiennik filtra powietrza, a dostepny filtr K&N jest filtrem"sportowym" i po jego założeniu wymagana jest ewentualna regulacjia gaźnika lub wymiana dysz, postanowiłem zregenerować posiadany dotychczas filtr.
Regeneracja polegała na zastąpieniu wkładu filtrującego, nowym wyciętym z filtra samochodowego. [url=http://img52.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img688.images....th.jpg]Obrazek[/URL] Dodatkowo zrobiłem nowe uszczelnienia otworów z uszczelki w/w filtra. Może wygląda to mało profesjonalnie, ale po założeniu całości do moto wszystko pasuje i działa prawidłowo. Bąbel - u ciebie sprawa jest prostsza ( chyba że zmieniłeś filtr na ten od nowszego modelu) bo filtr możesz kupić za ok 60 zeta. Od 1999 r jesteśmy skazani na serwis Hondy (195 zł) lub filtr K& N za ok. 250 zł plus oleje do czyszczenia Koszt: filtr do cc/sc/pandy 15 pln; silikon - miałem już zaczęty więc 0 pln; 5 piwek koszt ok 15 pln; satysfakcja - bezcenna |
Pomysł i wykonanie podobne - koszty zresztą też. Zrobiłem prawie dokładnie jak kolega> Ciekaw jestem jak postąpiłeś z perforowana blaszką . Ja ją najpierw usunąłem (ściąłem plastikowe " nity" , wyczyściłem miejsce montowania wkładu filtra, wpasowałem filtr uszczelniając silikonem a blaszkę przykręciłem ponownie wkrętami (do docisk blaszki przy użyciu "podkładek" w kształcie litery L przez który przechodził wkręt ) . Wiem że opis brzmi dość skomplikowanie ale sprawa jest dość prosta. Jeśli ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić foto
:
Panowie pomysł świetny.
Ekamyk wstaw foto jeśli możesz. Z góry dzięki
Ekamyk wstaw foto jeśli możesz. Z góry dzięki
:
Proszę o odrobinę cierpliwości - postaram się to zrobić jutro.
jack8823 napisał/a: |
Panowie pomysł świetny.
Ekamyk wstaw foto jeśli możesz. Z góry dzięki |
Proszę o odrobinę cierpliwości - postaram się to zrobić jutro.
: Re: Filtr powietrza - regeneracja
Ściąłem nity, wyczyściłem pozostałości po starym wkładzie, uszczelniłem silikonem wkład i przykleiłem także na silikon blaszkę, a łby nitów z powrotem na swoje miejsce na superglue.
EDIT: łby nitów usunięte, gdyż przemyślałem sprawę, iż mogą się one oderwać i zostać zassane do gaźnika.
ekamyk napisał/a: |
Ciekaw jestem jak postąpiłeś z perforowana blaszką . Ja ją najpierw usunąłem (ściąłem plastikowe " nity" , wyczyściłem miejsce montowania wkładu filtra, wpasowałem filtr uszczelniając silikonem a blaszkę przykręciłem ponownie wkrętami (do docisk blaszki przy użyciu "podkładek" w kształcie litery L przez który przechodził wkręt ) . Wiem że opis brzmi dość skomplikowanie ale sprawa jest dość prosta. Jeśli ktoś będzie zainteresowany mogę wstawić foto |
Ściąłem nity, wyczyściłem pozostałości po starym wkładzie, uszczelniłem silikonem wkład i przykleiłem także na silikon blaszkę, a łby nitów z powrotem na swoje miejsce na superglue.
EDIT: łby nitów usunięte, gdyż przemyślałem sprawę, iż mogą się one oderwać i zostać zassane do gaźnika.
:
No fajne - podpowiedzcie jak wrzucić zdjęcia na forum?
:
poszło na PW
ekamyk napisał/a: |
No fajne - podpowiedzcie jak wrzucić zdjęcia na forum? |
poszło na PW
:
A tu obiecane zdjęcia:
1 2 3
Wkręty przed odkręceniem zabezpiecza klej i konsystencji masy bitumicznej.
1 2 3
Wkręty przed odkręceniem zabezpiecza klej i konsystencji masy bitumicznej.
:
Może i byłoby prościej, tylko jest jeden problem, to są dwa różne filtry, i z dostaniem tego przerabianego jest wielki problem.
sniegu71 napisał/a: |
Nie prościej kupić na Allegro |
Może i byłoby prościej, tylko jest jeden problem, to są dwa różne filtry, i z dostaniem tego przerabianego jest wielki problem.
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Prościej ale do motorków po 1998 r. filterek kosztuje 195 zł ( w serwisie Hondy) lub K&N ok. 250 zł. Podróbek nie ma
sniegu71 napisał/a: |
Nie prościej kupić na Allegro |
Prościej ale do motorków po 1998 r. filterek kosztuje 195 zł ( w serwisie Hondy) lub K&N ok. 250 zł. Podróbek nie ma
:
Sorki ale mam Cienia od bardzo niedawna. Mój też jest po 1998, dokładnie 1999r. i nie mogę nigdzie znaleźć do niego instrukcji. Pewnie za chwilkę będę miał ten sam problem z filtrem. Może ktoś mi pomoże nie tylko z filtrem powietrza?
:
Najtaniej "zrobić" filtr samemu jak opisane jest parę postów wyżej.
Jeśli nie to pozostaje zakup oryginału serwisie lub K&N - ale jak pisałem kasiorki trzeba wydać sporo
sniegu71 napisał/a: |
Sorki ale mam Cienia od bardzo niedawna. Mój też jest po 1998, dokładnie 1999r. i nie mogę nigdzie znaleźć do niego instrukcji. Pewnie za chwilkę będę miał ten sam problem z filtrem. Może ktoś mi pomoże nie tylko z filtrem powietrza? |
Najtaniej "zrobić" filtr samemu jak opisane jest parę postów wyżej.
Jeśli nie to pozostaje zakup oryginału serwisie lub K&N - ale jak pisałem kasiorki trzeba wydać sporo
:
Instrukcja (serwisówka) VT600C 1997-2001
honda vt600 and vt750 shadow v-twin owners workshop manual (1988-2003)
Odpowiedz do tematu
Cytat: |
Sorki ale mam Cienia od bardzo niedawna. Mój też jest po 1998, dokładnie 1999r. i nie mogę nigdzie znaleźć do niego instrukcji. |
Instrukcja (serwisówka) VT600C 1997-2001
honda vt600 and vt750 shadow v-twin owners workshop manual (1988-2003)