Kontrolka TEMP
Odpowiedz do tematu

Janusz
[Usunięty]
: Kontrolka TEMP
Witam



Mam problem - w chwili kiedy staje na swiatlach/w korku (mimo tego ze wczesniej jechalem non stop ok 20/30 km zapala sie kontrolka TEMP - dalsza jazda z predkoscia ok 60/70 km/h powoduje ze gasnie po ok 3 minutach.



Plyn w ukladzie jest JEST (tzn ostatnio majac dylemat czy jest wlalem w zbiornik wyrownawczy ok 0.7L i przelalem - od dolu jest wezyk i troche polecialo wiec zakladam ze jest uklad pelny).



Czy nim zapali sie kontrolka powinien wlaczyc sie wiatrak - u mnie sie nie wlacza (jak go sprawdzic?)



Jak sprawdzic dzialanie pompy wodnej ?



Dodam ze maksymalne predkosci z ktorymi sie poruszam to srednio 90km/h (max 120)



Z gory dzieki za info - POZDRO

:
Wiatrak sprawdź podłączając na krótko do zasilania (zwierasz czujnik temperatury), później sprawdź, a raczej na początku, bezpiecznik wiatraka, oraz czujnik temperatury w chłodnicy. Działanie pompy można sprawdzić w ten sposób, że dotykając pompy podczas jej działania powinieneś odczuć, że się kręci (to taka luźna teoria :) )

Jadę jadę na motorze...
Janusz
[Usunięty]
: Co dalej ?
Dzieki za odpowiedz.

Odnosnie moich poczynan to :

1. Wylalem caly plyn - byl zielony i bylo go OK 2 litrow

2. Wykrecilem chlodnice - poszla do regenerecji/odnowienia za jedyne 80PLN

3. Nim wkrecilem chlodnice dmuchnalem w gumowy waz / wylecialy resztki plynu przez dolne rurki odpowietrzajace i przez zbiornik wyrownawczy

4. Zalozylem chlodnice na miejsce



Zostalo zalac uklad plynem a ja dalej nie wiem:

Jak (prosze o instrukcje dla laika) sprawdzic dzialanie wentylatora?

Jak sprawdzic to cos wkrecone w chlodnice na dole (termostat ? czujnik temperatury ?) - jest do tego wpiety jeden przewod od wentylatora - jak go wykrecilem to podczas potrzasania (temp pokojowa) cos w nim delikatnie "latalo" - po wrzuceniu do wrzatku i ponownym potrzasaniu bylo cicho.



Czy w ukladzie sa dwa czujniki temperatury - jeden wlacza kontrolke a drugi wiatrak ?



Z gory dzieki za cierpliwa lekture i ewentualna odpowiedz ...

:
Wiatrak na krótko podłączasz pod zasilanie i powinien się zakręcić..

Czujnik temperatury, piszesz, że wrzucałeś do wrzątku.. Jeśli tylko po to by się pogotował z jajkami to nie ma to sensu.

Czy dokonałeś w tej próbie jakiś pomiarów?

Czujnik powyżej 80 stopni powinien między obudową, a elektrodą stanowić "zwarcie elektryczne".

Zmierzysz zwykłym omomierzem, bądź czymkolwiek innym, ja to zrobiłem za pomocą starej latarki i kabelka, bo to akurat było pod ręką...

Jadę jadę na motorze...
:
Wystarczy kabelek który idzie do czujnika zewrzeć z masą i wiatrak powinien się kręcić.

Janusz
[Usunięty]
:
Dzieki za podpowiedz/odpowiedz

Na chwile obecna pytam o cudo wkrecone w chlodnice (thermostatic switch).

Wyczytalem w instrukcji ze temperatura "zadzialania" to 93-97st C - wzialem miernik, zagotowalem wode w czajniku razem z termostarem i dupa - temperatura wody to ok 95st C a czujnik "niezadzialany". Zostal piekarnik - temp. 100-110 st C i dalej NIC. CZy ktos wie ile kosztuje owe cudo i czy istnieja zamienniki. Na chwile obecna czekam na info z polskiego salonu i z niemieckiego jaka jest cena ... Moze ktos widzial gdzies uzywke (sprawna bo cos co robi za zaslepke w chlodnicy juz mam :-) )

:
Było już o tym na forum.

Kup od jakiegoś samochodu, Matiza, Poloneza czy innego wynalazku, idź z tym co masz do sklepu samochodowego to Ci Pan dobierze, oby temperatura zadziałania była taka sama bądź lekko niższa. gwint zawsze można przetoczyć, a jak dobrze pójdzie to znajdziesz na identycznym gwincie..

Powodzenia

Jadę jadę na motorze...
Janusz
[Usunięty]
:
Czytalem na forum i porownywalem foty termostatow. Wydaje mi sie ze odnosnie dobierania czesci z Matiza to chodzilo o termosensor (ten przy wlewie plynu chlodzacego) a nie o termostat (ten z chlodnicy do ktorego przypiety jest przewod z wiatraka)...

:
do któregoś modelu pasował termostat z avensis

Oryginalny post

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Janusz napisał/a:
Czytalem na forum i porownywalem foty termostatow. Wydaje mi sie ze odnosnie dobierania czesci z Matiza to chodzilo o termosensor (ten przy wlewie plynu chlodzacego) a nie o termostat (ten z chlodnicy do ktorego przypiety jest przewod z wiatraka)...


Tak nazwę Matiza rzuciłem dla przykładu, nie wiem od czego pasuje w 100%...

Jadę jadę na motorze...
:
Ja miałem zamontowany czujnik od borewicza wraz z "przejściówką".

Czujnik zdjąłem bo kupiłem oryginał (53 Eur + VAT + przesyłka - na szczęście dla mnie eur kosztował wtedy 3,30).

Stary borewiczowski wraz z przejściówką mam w garażu - jak sobie życzysz mogę przesłać. powinien pasować. Taki sam czujnik jest w 750 i 1100 chociaż mają inne nr części.

Live FREE or DIE !!!



www.horseteam.info
:
Może banalne pytanie, ale jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi; czy po przekręconym kluczyku w stacyjce na nieodpalonym silniku powinna świecić się dioda TEMP na budziku?

:
Dodo napisał/a:
Może banalne pytanie, ale jakoś nigdy nie zwróciłem uwagi; czy po przekręconym kluczyku w stacyjce na nieodpalonym silniku powinna świecić się dioda TEMP na budziku?



tak powinna się świecić

:
Gdzie dokładnie się znajduje termosensor/termoswitch w VT600 od 1997r? Teoretycznie w serwisówce jest fotka ale jest tak kiepskiej jakości, że w żaden sposób nie mogę w tym połapać się.

:
Jeżeli chodzi Ci o termostat i czujnik temperatury jest ulokowany pod zbiornikiem dokładnie w okolicach korka wlewu płynu chłodniczego. Natomiast włącznik wentylatora jest ulokowany w dolnej części chłodnicy po jej prawej stronie.
https://www.youtube.com/watch?v=h9m5nXTzL9w

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group