/
|
zmiana przełożeń, mniej / więcej zebów ? |
Autor |
Wiadomość |
Destiny
Przemek
Motocykl: Bandzior
Wiek: 39 Dołączył: 10 Lip 2011 Posty: 734 Skąd: Kraków / Niepołomice
|
Wysłany: 2017-07-31, 17:15 zmiana przełożeń, mniej / więcej zebów ?
|
|
|
Prawdopodobnie wkrótce czeka mnie wymiana napędu i chodzi mi po głowie nieco zmienić przełożenia, ilość zębów na zębatkach, ale nie do końca wiem jak to ugryźć. Liczę że tu trafie na kogoś kto takie zmiany przerobił na swojej maszynie i podpowie co zrobić aby osiągnąć zamierzony cel.
Do rzeczy.
Nie interesuje mnie zwiększanie Vmaxa bo nie jestem ani nie planuje być królem prędkości autostrady, więc czy pojedzie 140 czy 180 nie ma da mnie znaczenia bo takimi prędkościami się nie poruszam. Najwygodniejsza prędkość w trasie dla mnie to 110/120 km/h.
Zależy mi aby motocykl był na pierwszych biegach maksymalnie zrywny, dynamiczny. W przyszłym sezonie planuję jechać w alpy, czyli dużo zakrętów , podjazdów i wzniesień. Do tego żona za plecami i żeby nie było że na ostrym podjeździe będę musiał cały czas ciąć na jedynce. Gdzie dodać, ując zębów ? Będę wdzięczny za informację sprawdzone na maszynach i jak się sprawdzały w użytkowaniu.
Dzieki |
_________________ Przeszłość >> Teraźniejszość |
|
|
|
|
waludi
Waldek
Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62 Dołączył: 16 Lip 2014 Posty: 590 Skąd: Zabrze, Pradła
|
Wysłany: 2017-07-31, 21:05
|
|
|
Sposób obliczania prędkości jest taki:
X= stara zębatka tył / stara zębatka przód
Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód
Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa
Taki przykład
X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5 2,75/2,5= 1,1x100 =110 1,1x50 =55
i tak zamiast 100 będzie 110 zamiast 50 będzie 55
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr czy duże wzniesienie . |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-01, 09:59
|
|
|
jeśli uważasz, że teraz motocykl ma zbyt ciężko pod obciążeniem i na podjazdach,
to pomyśl co ty byś zrobił w takiej sytuacji na rowerze z przerzutkami?
trzeba zwiększyć ilość zębów z tyłu lub zmniejszyć z przodu a wtedy jedzie się łatwiej. tylko, że tutaj robisz to na stałe..
sprawdź czy masz swoje moto w tym toolu w necie: gearingcommander - może to ci pomoże..
to, czy działasz z przodu czy z tyłu - to zależy już od tego
- jak bardzo chcesz coś zmienić (jaka różnica w ilości zębów względem oryginału),
- jakie zębatki masz dostępne i
- ile masz miejsca przy przedniej zębatce, żeby łańcuch się zmieścił (tam może być taka jedna blacha ;) ).
i oczywiście łańcuch może zmienić ilość oczek..
ogólnie: jeden ząb z przodu to tak jak ok. 3 (2,75 według wyliczeń kolegi) zęby z tyłu.
aby poczuć różnicę w zbieraniu się (opcja na miasto) u mnie wystarczyło np. zmniejszyć z przodu o jeden ząb..
a np. w drugą stronę - zmniejszenie z tyłu o 2 zęby względem ori - zabiło całą miejską werwę ;) ale ja mam tylko 15koni - silnik nie dał rady. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|