/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana przełożeń, mniej / więcej zebów ?
Autor Wiadomość
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2017-07-31, 17:15   zmiana przełożeń, mniej / więcej zebów ?

Prawdopodobnie wkrótce czeka mnie wymiana napędu i chodzi mi po głowie nieco zmienić przełożenia, ilość zębów na zębatkach, ale nie do końca wiem jak to ugryźć. Liczę że tu trafie na kogoś kto takie zmiany przerobił na swojej maszynie i podpowie co zrobić aby osiągnąć zamierzony cel.
Do rzeczy.

Nie interesuje mnie zwiększanie Vmaxa bo nie jestem ani nie planuje być królem prędkości autostrady, więc czy pojedzie 140 czy 180 nie ma da mnie znaczenia bo takimi prędkościami się nie poruszam. Najwygodniejsza prędkość w trasie dla mnie to 110/120 km/h.
Zależy mi aby motocykl był na pierwszych biegach maksymalnie zrywny, dynamiczny. W przyszłym sezonie planuję jechać w alpy, czyli dużo zakrętów , podjazdów i wzniesień. Do tego żona za plecami i żeby nie było że na ostrym podjeździe będę musiał cały czas ciąć na jedynce. Gdzie dodać, ując zębów ? Będę wdzięczny za informację sprawdzone na maszynach i jak się sprawdzały w użytkowaniu.

Dzieki
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
waludi 
Waldek


Motocykl: honda shadow vt 600
Wiek: 62
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 590
Skąd: Zabrze, Pradła
Wysłany: 2017-07-31, 21:05   

Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył / stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył / nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna = x/y pomnożyć przez prędkość maks dotychczasowa

Taki przykład

X = 44/16 = 2,75
Y = 40/16 = 2,5 2,75/2,5= 1,1x100 =110 1,1x50 =55

i tak zamiast 100 będzie 110 zamiast 50 będzie 55
Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr czy duże wzniesienie .
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-01, 09:59   

jeśli uważasz, że teraz motocykl ma zbyt ciężko pod obciążeniem i na podjazdach,
to pomyśl co ty byś zrobił w takiej sytuacji na rowerze z przerzutkami?
trzeba zwiększyć ilość zębów z tyłu lub zmniejszyć z przodu a wtedy jedzie się łatwiej. tylko, że tutaj robisz to na stałe..
sprawdź czy masz swoje moto w tym toolu w necie: gearingcommander - może to ci pomoże..

to, czy działasz z przodu czy z tyłu - to zależy już od tego
- jak bardzo chcesz coś zmienić (jaka różnica w ilości zębów względem oryginału),
- jakie zębatki masz dostępne i
- ile masz miejsca przy przedniej zębatce, żeby łańcuch się zmieścił (tam może być taka jedna blacha ;) ).
i oczywiście łańcuch może zmienić ilość oczek..

ogólnie: jeden ząb z przodu to tak jak ok. 3 (2,75 według wyliczeń kolegi) zęby z tyłu.
aby poczuć różnicę w zbieraniu się (opcja na miasto) u mnie wystarczyło np. zmniejszyć z przodu o jeden ząb..
a np. w drugą stronę - zmniejszenie z tyłu o 2 zęby względem ori - zabiło całą miejską werwę ;) ale ja mam tylko 15koni - silnik nie dał rady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM