strzały |
Autor |
Wiadomość |
mateusz2010
mati2010
Motocykl: vtx 1800
Wiek: 48 Dołączył: 23 Wrz 2012 Posty: 58 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-10-12, 21:33 strzały
|
|
|
witam mam takie pytanie czy temperatura zewnętrzna na dworze ma jakikolwiek wpływ na częstotliwość strzałów w wydechu. pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Todek 2013-10-12, 22:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bert
Motocykl: Yamaha TDM 900
Wiek: 45 Dołączył: 08 Lut 2013 Posty: 226 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2013-10-13, 08:39
|
|
|
Temperatura nie ma większego znaczenia. Ważniejsze jest ustawienie gaźników...a poza tym, to strzały są fajne ;).. |
_________________ http://youtu.be/E2JibN0XEBw - moja była |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2013-10-13, 08:54 Re: strzały
|
|
|
mateusz2010 napisał/a: | witam mam takie pytanie czy temperatura zewnętrzna na dworze ma jakikolwiek wpływ na częstotliwość strzałów w wydechu. pozdrawiam |
Bez obrazy , ale to tak jak ta panienka która pyta lekarza czy można zajść w ciążę na wietrze...przez zapylenie.
Masz po prostu za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną i następuje nie dokładne spalanie w cylindrach , a wyrzucone drobiny paliwa zaworami wydechowymi dopalają się w gorących - rurach...i strzelają |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
mateusz2010
mati2010
Motocykl: vtx 1800
Wiek: 48 Dołączył: 23 Wrz 2012 Posty: 58 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-10-13, 09:09
|
|
|
pytam porostu z ciekawości bo już ustawiałem gaźniki wymieniłem filtr powietrza i nic więc szukam wszędzie przyczyny. wiem ze to jest wina przewierconych wydechów ale chyba da się to jakoś zlikwidować. pozdrawiam |
|
|
|
|
szadownik
Motocykl: VT 750 C2 ACE '98 RC44
Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 57 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2013-10-13, 13:31
|
|
|
Witka, to ja się doklejam, na aktualnym etapie motocyklizmu nie przepadam za strzałami z wydechu, różne gusta, nie wnikam.
Sprzęt kupiłem z dwoma przelotowymi wydechami (dźwięk super) ale chcę się pozbyć owych strzałów, rozumiem, że powinienem zubożyć mieszankę wkręcając dyszę (w obu gaźnikach).
Może mi ktoś powiedzieć którą? Szukałem na forum ale nic nie widzę, z góry dzięki za info, pozdrawiam. |
|
|
|
|
kjakub
Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012 Posty: 74 Skąd: G. Śląsk (Tychy)
|
Wysłany: 2013-10-13, 18:43
|
|
|
I powypalasz sobie zawory... Wolny wydech przy gaźniku będzie strzelać i tyle. Jedyna możliwość pozbycia się strzałów, to stłumienie przepływu w wydechu, czyli innymi słowy zwiększenie oporu. |
|
|
|
|
mateusz2010
mati2010
Motocykl: vtx 1800
Wiek: 48 Dołączył: 23 Wrz 2012 Posty: 58 Skąd: poznań
|
Wysłany: 2013-10-13, 18:47
|
|
|
czyli radzisz żeby zostało jak jest |
|
|
|
|
A.Balcerski
Hondek Schadołowski
Motocykl: Honda Shadow 750 C2 1997
Dołączył: 22 Kwi 2013 Posty: 25 Skąd: Kalinowa
|
Wysłany: 2013-10-13, 19:19
|
|
|
mateusz2010 napisał/a: | czyli radzisz żeby zostało jak jest |
[ Dodano: 2013-10-13, 19:26 ]
A może wstawić jakieś dławiki , coś mi świta ale jak je tam zamocować
dwie rurki 1/2 cala stal czarna nawiercona + zaślepione tyły
Górna krótka 20 cm do przewierconej przegrody dolna dłuższa 40 cm do przewierconej przegrody.
Co wy na to ?
[ Dodano: 2013-10-13, 19:40 ]
Można jeszcze składem mieszanki , ale co jeden to inaczej pisze !
Ile w końcu tych obrotów 2,25 czy 2.5 czy jak w niektórych opracowaniach (Wolny wydech)
1,25 - nie ma jednej normy !!!! |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2013-10-13, 21:02
|
|
|
W gażnikowych silnikach , a konkretnie w naszych motocyklach jest tylko jeden sposób na regulację mieszanki - dozowanie powietrza (bez ingerencji w fabryczne dysze).
Najczęściej śruba regulacyjna powietrza ustawiana jest na 1,5 obrotu , ale jest to mało istotne przy zmienionych wydechach , wyregulować trzeba metodą prób i błędów. Należy pamiętać tylko o pewnych zasadach : wkręcając śrubę dajemy mniej powietrza i tym samym wzbogacamy mieszankę.
- wykręcając - dajemy więcej powietrza i zubożamy mieszankę (chodzi o stosunek powietrza do benzyny)
- jeżeli mieszanka jest za bogata , strzały w wydech
- za uboga , strzela w gażnik
- regulować trzeba po 1/4 obrotu i oczywiście za każdym razem próba w normalnej jeżdzie
Nie należy się spodziewać rewelacyjnych efektów po regulacji , ale można znacznie zmiejszyć częstotliwość strzałów w rury. |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
juras
Motocykl: chwilowy brak
Wiek: 50 Dołączył: 15 Cze 2013 Posty: 171 Skąd: Leszno
|
Wysłany: 2013-10-13, 21:05
|
|
|
a mnie się moje strzały podobają Przynajmniej przy dojeździe do skrzyżowania jak mnie z puszek nie dojrzą to chociaż usłyszą |
_________________ Doświadczenie to dobra szkoła, ale czesne jest bardzo wysokie
Heirich Heine |
|
|
|
|
szadownik
Motocykl: VT 750 C2 ACE '98 RC44
Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 57 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2013-10-14, 22:19
|
|
|
kjakub napisał/a: | I powypalasz sobie zawory... Wolny wydech przy gaźniku będzie strzelać i tyle. Jedyna możliwość pozbycia się strzałów, to stłumienie przepływu w wydechu, czyli innymi słowy zwiększenie oporu. |
Dzięki, nie wiedziałem, więc przynajmniej 0,5 obrotu śrubki zrobię na korzyść powietrza i zobaczę może się uda ograniczyć, strzały są całkiem mocne, pozdrawiam. |
|
|
|
|
marselus09
Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41 Dołączył: 29 Kwi 2013 Posty: 128 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2013-10-14, 22:44
|
|
|
a strzela stojac na wolnych obrotach? bo domyslam sie ze wali jak kazdy przy schodzeniu z obrotow, jesli jednak stojac tez strzela znaczy, ze wypadaloby sie tez przyjzec ukladowi zaplonowemu swiece fajki kable, a co do regulacji gaznikow wejdz w temat Cezara o gaznikach w 500, zasada jest ta sama |
|
|
|
|
szadownik
Motocykl: VT 750 C2 ACE '98 RC44
Dołączył: 10 Lis 2012 Posty: 57 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2013-10-16, 07:27
|
|
|
Tylko przy schodzeniu, po wkręceniu wyszło, 2,3/4 obrotu na prawym gaźniku i 2,5 na lewym, zmniejszyłem w obu o połowę obrotu, po rozgrzaniu wydechów praktycznie bez różnicy, kręcić jeszcze czy sobie odpuścić? Przynajmniej wyczyściłem igły, będę obserwował świeczki aby nie przegiąć, dzięki |
|
|
|
|
januszek
Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 1413 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: 2013-10-16, 10:31
|
|
|
szadownik napisał/a: | Tylko przy schodzeniu, po wkręceniu wyszło, 2,3/4 obrotu na prawym gaźniku i 2,5 na lewym, zmniejszyłem w obu o połowę obrotu, po rozgrzaniu wydechów praktycznie bez różnicy, kręcić jeszcze czy sobie odpuścić? Przynajmniej wyczyściłem igły, będę obserwował świeczki aby nie przegiąć, dzięki |
Czyli pogorszyłeś sprawę , bo dałeś bogatrzą mieszankę , a strzały powoduje właśnie większa ilość paliwa , bo jest ono nie spalane i dopala się w rurach. Zwiększaj ilość powietrza , aż uzyskasz strzały w gażnik , ale w jeżdzie nie na wolnych i póżniej wkręcaj równo obserwując świece. |
_________________ Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami |
|
|
|
|
Gwivaldi
Waldek
Motocykl: Honda Shadow VT 700 C
Wiek: 60 Dołączył: 04 Wrz 2010 Posty: 48 Skąd: Lubuskie/Skwierzyna
|
Wysłany: 2013-10-16, 15:48
|
|
|
A może tak najpierw, czyszczenie gaziorów, synchronizacja + regulacja składu mieszanki paliwowo powietrznej ? Dobra metodą jest sprawdzanie termometrem elektronicznym temperatury kolanek wydechów. Im wyższa temperatura, tym uboższa jest mieszanka. Wiele wymienionych tu przez kolegów porad jest trafnych. Niemniej jednak po za gaźnikiem , jego czystością oraz synchronizacją duży wpływ na takie objawy mają, membrany oraz luzy zaworowe. Te drugie nie sprawiają problemu, jak można je regulować za pomocą śruby regulacyjnej. Gorzej wygląda to przy kasowatorach, można je regulować ale tu wymagana jest duża precyzja, duży wkład pracy i co najważniejsze dostęp do podkładek regulacyjnych różnych grubości . W silnikach z takim układem zaworowym, a już trochę leciwych, walenie w kominy to standart i TAK MA BYĆ i . A co do membran to w starszych motocyklach mogą być już troszeczkę " Przytwardawe" i zchodzenie z obrotów może również powodować strzały w kominy Pozdrawiam |
_________________ Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach. |
|
|
|
|
|