/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
strzały
Autor Wiadomość
mateusz2010 
mati2010

Motocykl: vtx 1800
Wiek: 48
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 58
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-10-12, 21:33   strzały

witam mam takie pytanie czy temperatura zewnętrzna na dworze ma jakikolwiek wpływ na częstotliwość strzałów w wydechu. pozdrawiam :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Todek 2013-10-12, 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bert 


Motocykl: Yamaha TDM 900
Wiek: 45
Dołączył: 08 Lut 2013
Posty: 226
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2013-10-13, 08:39   

Temperatura nie ma większego znaczenia. Ważniejsze jest ustawienie gaźników...a poza tym, to strzały są fajne ;)..
_________________
http://youtu.be/E2JibN0XEBw - moja była
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2013-10-13, 08:54   Re: strzały

mateusz2010 napisał/a:
witam mam takie pytanie czy temperatura zewnętrzna na dworze ma jakikolwiek wpływ na częstotliwość strzałów w wydechu. pozdrawiam :mrgreen:


Bez obrazy , ale to tak jak ta panienka która pyta lekarza czy można zajść w ciążę na wietrze...przez zapylenie.
Masz po prostu za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną i następuje nie dokładne spalanie w cylindrach , a wyrzucone drobiny paliwa zaworami wydechowymi dopalają się w gorących - rurach...i strzelają
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
mateusz2010 
mati2010

Motocykl: vtx 1800
Wiek: 48
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 58
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-10-13, 09:09   

pytam porostu z ciekawości bo już ustawiałem gaźniki wymieniłem filtr powietrza i nic więc szukam wszędzie przyczyny. wiem ze to jest wina przewierconych wydechów ale chyba da się to jakoś zlikwidować. pozdrawiam :-D
 
 
szadownik 


Motocykl: VT 750 C2 ACE '98 RC44
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2013-10-13, 13:31   

Witka, to ja się doklejam, na aktualnym etapie motocyklizmu nie przepadam za strzałami z wydechu, różne gusta, nie wnikam.
Sprzęt kupiłem z dwoma przelotowymi wydechami (dźwięk super) ale chcę się pozbyć owych strzałów, rozumiem, że powinienem zubożyć mieszankę wkręcając dyszę (w obu gaźnikach).
Może mi ktoś powiedzieć którą? Szukałem na forum ale nic nie widzę, z góry dzięki za info, pozdrawiam.
 
 
kjakub 

Motocykl: SzukamVT750('83-5)/1.1('85-6)/AT RD07(ew04)
Dołączył: 03 Gru 2012
Posty: 74
Skąd: G. Śląsk (Tychy)
Wysłany: 2013-10-13, 18:43   

I powypalasz sobie zawory... Wolny wydech przy gaźniku będzie strzelać i tyle. Jedyna możliwość pozbycia się strzałów, to stłumienie przepływu w wydechu, czyli innymi słowy zwiększenie oporu.
 
 
mateusz2010 
mati2010

Motocykl: vtx 1800
Wiek: 48
Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 58
Skąd: poznań
Wysłany: 2013-10-13, 18:47   

czyli radzisz żeby zostało jak jest :-)
 
 
A.Balcerski 
Hondek Schadołowski


Motocykl: Honda Shadow 750 C2 1997
Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 25
Skąd: Kalinowa
Wysłany: 2013-10-13, 19:19   

mateusz2010 napisał/a:
czyli radzisz żeby zostało jak jest :-)



[ Dodano: 2013-10-13, 19:26 ]
A może wstawić jakieś dławiki , coś mi świta ale jak je tam zamocować
dwie rurki 1/2 cala stal czarna nawiercona + zaślepione tyły
Górna krótka 20 cm do przewierconej przegrody dolna dłuższa 40 cm do przewierconej przegrody.
Co wy na to ?

[ Dodano: 2013-10-13, 19:40 ]
Można jeszcze składem mieszanki , ale co jeden to inaczej pisze !
Ile w końcu tych obrotów 2,25 czy 2.5 czy jak w niektórych opracowaniach (Wolny wydech)
1,25 - nie ma jednej normy !!!!
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2013-10-13, 21:02   

W gażnikowych silnikach , a konkretnie w naszych motocyklach jest tylko jeden sposób na regulację mieszanki - dozowanie powietrza (bez ingerencji w fabryczne dysze).
Najczęściej śruba regulacyjna powietrza ustawiana jest na 1,5 obrotu , ale jest to mało istotne przy zmienionych wydechach , wyregulować trzeba metodą prób i błędów. Należy pamiętać tylko o pewnych zasadach : wkręcając śrubę dajemy mniej powietrza i tym samym wzbogacamy mieszankę.
- wykręcając - dajemy więcej powietrza i zubożamy mieszankę (chodzi o stosunek powietrza do benzyny)
- jeżeli mieszanka jest za bogata , strzały w wydech
- za uboga , strzela w gażnik
- regulować trzeba po 1/4 obrotu i oczywiście za każdym razem próba w normalnej jeżdzie
Nie należy się spodziewać rewelacyjnych efektów po regulacji , ale można znacznie zmiejszyć częstotliwość strzałów w rury.
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
juras 


Motocykl: chwilowy brak
Wiek: 50
Dołączył: 15 Cze 2013
Posty: 171
Skąd: Leszno
Wysłany: 2013-10-13, 21:05   

a mnie się moje strzały podobają :mrgreen: Przynajmniej przy dojeździe do skrzyżowania jak :-)8 mnie z puszek nie dojrzą to chociaż usłyszą
_________________
Doświadczenie to dobra szkoła, ale czesne jest bardzo wysokie
Heirich Heine
 
 
szadownik 


Motocykl: VT 750 C2 ACE '98 RC44
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2013-10-14, 22:19   

kjakub napisał/a:
I powypalasz sobie zawory... Wolny wydech przy gaźniku będzie strzelać i tyle. Jedyna możliwość pozbycia się strzałów, to stłumienie przepływu w wydechu, czyli innymi słowy zwiększenie oporu.

Dzięki, nie wiedziałem, więc przynajmniej 0,5 obrotu śrubki zrobię na korzyść powietrza i zobaczę może się uda ograniczyć, strzały są całkiem mocne, pozdrawiam.
 
 
marselus09 


Motocykl: VT 600 r.93 PC21
Wiek: 41
Dołączył: 29 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-10-14, 22:44   

a strzela stojac na wolnych obrotach? bo domyslam sie ze wali jak kazdy przy schodzeniu z obrotow, jesli jednak stojac tez strzela znaczy, ze wypadaloby sie tez przyjzec ukladowi zaplonowemu swiece fajki kable, a co do regulacji gaznikow wejdz w temat Cezara o gaznikach w 500, zasada jest ta sama
 
 
szadownik 


Motocykl: VT 750 C2 ACE '98 RC44
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 57
Skąd: wrocław
Wysłany: 2013-10-16, 07:27   

Tylko przy schodzeniu, po wkręceniu wyszło, 2,3/4 obrotu na prawym gaźniku i 2,5 na lewym, zmniejszyłem w obu o połowę obrotu, po rozgrzaniu wydechów praktycznie bez różnicy, kręcić jeszcze czy sobie odpuścić? Przynajmniej wyczyściłem igły, będę obserwował świeczki aby nie przegiąć, dzięki
 
 
januszek 


Motocykl: Yamaha 1900 Stratoliner
Wiek: 67
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 1413
Skąd: Działdowo
Wysłany: 2013-10-16, 10:31   

szadownik napisał/a:
Tylko przy schodzeniu, po wkręceniu wyszło, 2,3/4 obrotu na prawym gaźniku i 2,5 na lewym, zmniejszyłem w obu o połowę obrotu, po rozgrzaniu wydechów praktycznie bez różnicy, kręcić jeszcze czy sobie odpuścić? Przynajmniej wyczyściłem igły, będę obserwował świeczki aby nie przegiąć, dzięki


Czyli pogorszyłeś sprawę , bo dałeś bogatrzą mieszankę , a strzały powoduje właśnie większa ilość paliwa , bo jest ono nie spalane i dopala się w rurach. Zwiększaj ilość powietrza , aż uzyskasz strzały w gażnik , ale w jeżdzie nie na wolnych i póżniej wkręcaj równo obserwując świece.
_________________
Życie jest piękne , ale oglądane zsiodła z V-ką między nogami
 
 
Gwivaldi 
Waldek


Motocykl: Honda Shadow VT 700 C
Wiek: 60
Dołączył: 04 Wrz 2010
Posty: 48
Skąd: Lubuskie/Skwierzyna
Wysłany: 2013-10-16, 15:48   

A może tak najpierw, czyszczenie gaziorów, synchronizacja + regulacja składu mieszanki paliwowo powietrznej :lol: ? Dobra metodą jest sprawdzanie termometrem elektronicznym temperatury kolanek wydechów. Im wyższa temperatura, tym uboższa jest mieszanka. Wiele wymienionych tu przez kolegów porad jest trafnych. Niemniej jednak po za gaźnikiem , jego czystością oraz synchronizacją duży wpływ na takie objawy mają, membrany oraz luzy zaworowe. Te drugie nie sprawiają problemu, jak można je regulować za pomocą śruby regulacyjnej. Gorzej wygląda to przy kasowatorach, można je regulować ale tu wymagana jest duża precyzja, duży wkład pracy i co najważniejsze dostęp do podkładek regulacyjnych różnych grubości :omg: . W silnikach z takim układem zaworowym, a już trochę leciwych, walenie w kominy to standart i TAK MA BYĆ i :ride: . A co do membran to w starszych motocyklach mogą być już troszeczkę " Przytwardawe" i zchodzenie z obrotów może również powodować strzały w kominy :thx: Pozdrawiam
_________________
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM