Sabre-pompa paliwa |
Autor |
Wiadomość |
trebor03
Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Rogów/Irlandia
|
Wysłany: 2012-10-03, 13:34 Sabre-pompa paliwa
|
|
|
Witam.
Mój kuzyn kupił Sabre 05r.Po kilku przejażdżkach stwierdził że trochę dużo spala paliwa.Zaprowadził do mechanika,który powiedział że pompa paliwa sie spsuła.
W serwisie krzyknęli 1100zł.
Zanim zaczniemy grzebać po aukcjach,pytam bardziej wtajemniczonych, czy z innej Shadow będzie pasować?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
trebor03
Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Rogów/Irlandia
|
Wysłany: 2012-10-03, 18:04
|
|
|
Objawy:motocykl pracuje nierówno.Po przekręceniu kluczyka pompka załącza się,po odpaleniu ,po kilku chwilach słychać znów charakterystyczne brrrr i tak cały czas.
Mechaniur powiedział że pompka jest spalona i pracuje w trybie awaryjnym.Jest zrobiona na przelew.Nie wiem o co chodzi.To są jego słowa.Spalanie ponad 10L.
Co o tym sądzicie?
Szperałem trochę po aukcjach,jednak nie znalazłem pompki do tego modelu.
Proszę o rady,pomoc. |
|
|
|
|
Wojtek
elbląskie korzenie
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45 Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2136 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2012-10-03, 18:20
|
|
|
Jeżeli 10 pali na 100 km to rzeczywiście sporo. Mnie się jeszcze nie udało takiego wyniku osiągnąć
Co do części to trzeba sprawdzić czy takiej samej pompy nie ma w innej hondzie (niekoniecznie VT). W serwisie powinni móc to sprawdzić.
Co do części, to najłatwiej o nie w Stanach, bo wersja Sabre tam była sprzedawana.
Na ebayu w US sprawa wygląda tak pompy
Jeżeli kogoś macie w US, to może tą drogą. |
_________________ I will survive...
Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory |
|
|
|
|
ticky
Ciułający kasiore
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 570 Skąd: Karwieńskie Błota I
|
Wysłany: 2012-10-03, 19:17
|
|
|
Pompka powinna pasować od każdej 1100 od 1997 r, ale pewny nie jestem, więc trzeba czekać na Todka
A i jeszcze coś. Sprawdźcie może przekaźnik pompy paliwa (serwisówka-intrukcja), żeby mieć pewność, że to przekaźnik czegoś nie mąci. |
|
|
|
|
trebor03
Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Rogów/Irlandia
|
Wysłany: 2012-10-03, 19:42
|
|
|
Niestety w USA nie ma znajomości,a z ebayem ja,jak i mój kuzyn mało mieliśmy do czynienia,a można powiedzieć wcale,także odpada,chyba że znajdę kogoś kto pomoże.
No i czekam cierpliwie na Todka,który po raz drugi może zechce mi pomóc. |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:04
|
|
|
Pompka jest chyba "uniwersalna", ja pożyczałem sobie od żony z NTV650
Być może sprawę załatwi zestaw naprawczy - jeśli cewki i zawory są zdrowe, a w końcu pompuje...
http://sklepmotocyklowy.p...wczy-pompy.html |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
piotrgag
Motocykl: honda shadow 1100 c2
Wiek: 55 Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 76 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 2012-10-03, 20:10
|
|
|
No i co moto pali jeździ i pompa paliwa nie działa? Na początku sezonu przerabiałem tę pompkę. Nie wiem do tej pory kiedy ona chodzi a kiedy nie. Jest to pompka nie taka jak w auto tylko jak w odkurzaczu piorącym. po podłączeniu poza przekaźnikiem, tym pod kanapą, słychać jak brzęczy, ale tylko przez chwilkę, myślę że odbywa się to podobnie jak w pompkach samochodowych napędzanych z krzywki wałka rozrządu, jak nie ma gdzie dalej tłoczyć paliwa trzpień stoi w miejscu do momentu otwarcia zaworu iglicowego. Tak więc tak duży apetyt na paliwo nie ma nic wspólnego z działającą bądź niedziałającą pompą paliwa. Zresztą jest gdzieś na forum jak pominąć pompkę. wtedy wystarczy więcej paliwa w zbiorniku. Grawitacja zrobi swoje. |
_________________ leszku |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2012-10-04, 11:27
|
|
|
piotrgag napisał/a: | Tak więc tak duży apetyt na paliwo nie ma nic wspólnego z działającą bądź niedziałającą pompą paliwa. |
Zgoda.
Ale może mieć, jeśli pompa działa wadliwie. Pompa wyłącza się (dokładniej - nie pompuje) jeśli w układzie od pompy do zaworu iglicowego panuje określone ciśnienie. Wynika to z zamknięcia zaworu iglicowego po osiągnięciu przez pływak określonego poziomu. Jeśli ten poziom spadnie, iglica otworzy zawór, ciśnienie za pompą spada i pompa dopompowuje paliwo. Jeśli pompa dopompowuje z większym ciśnieniem niż powinna (np. przez uszkodzenie sprężyny w elektromagnesie), powoduje to otwarcie zaworu iglicowego "na siłę" i dopompowanie paliwa którego nadmiar albo przeleje się na zewnątrz albo pójdzie w kolektor. To tak jakbyś jeździł cały czas na ssaniu.
To oczywiście jedna z możliwości nadmiernego apetytu silnika, ale akurat poruszamy się w zagadnieniu pt. "pompa". |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
Agathocles
master of disaster
Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 361 Skąd: Gorzyce/Nurnberg
|
Wysłany: 2012-10-04, 16:58
|
|
|
Shadok napisał/a: | Ale może mieć, jeśli pompa działa wadliwie. |
Albo dziala albo nie dziala. Z opisu wynika ze byc moze jakis przewod paliwowy cieknie. |
|
|
|
|
trebor03
Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 47 Skąd: Rogów/Irlandia
|
Wysłany: 2012-10-04, 21:57
|
|
|
Panowie.Dziękuję za poświęcony czas,oraz wszelkie rady
Jest kupiona druga pompa.
Zobaczymy jakie będzie spalanie po jej założeniu.
Jeśli nie będzie poprawy,to będziemy szukać dalej. |
|
|
|
|
browcu
Jasne pełne
Motocykl: VT 750 DCA 03
Wiek: 45 Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 105 Skąd: Warszawa-Ursus
|
Wysłany: 2012-11-05, 21:37
|
|
|
Jak sprawdzić najprościej pompę? Czy można odpiąć przewód paliwowy i po przełączeniu kluczyka powinna cały czas pompować paliwko?
Czy mam racje ??
Nadmienie ze mam paliwo na rezerwie i nie mogę odpalić Hani, iskra jest wszędzie.
A swiece wydaje sie ze sa zalewane. |
|
|
|
|
Matrix
Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53 Dołączył: 27 Sty 2011 Posty: 3151 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
browcu
Jasne pełne
Motocykl: VT 750 DCA 03
Wiek: 45 Dołączył: 04 Kwi 2009 Posty: 105 Skąd: Warszawa-Ursus
|
Wysłany: 2012-11-13, 20:18
|
|
|
czy po przekreceniu kluczyka powinna pompa podawac paliwo czy jak krecimy silnikiem?
bo zdjąłem węża i nic nie leci po włączeniu kluczyka |
|
|
|
|
ticky
Ciułający kasiore
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 570 Skąd: Karwieńskie Błota I
|
Wysłany: 2012-11-13, 22:15
|
|
|
Musisz zakręcić silnikiem lub podłączyć 'na krótko'. |
|
|
|
|
|