/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sabre-pompa paliwa
Autor Wiadomość
trebor03 

Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Rogów/Irlandia
Wysłany: 2012-10-03, 13:34   Sabre-pompa paliwa

Witam.
Mój kuzyn kupił Sabre 05r.Po kilku przejażdżkach stwierdził że trochę dużo spala paliwa.Zaprowadził do mechanika,który powiedział że pompa paliwa sie spsuła.
W serwisie krzyknęli 1100zł.
Zanim zaczniemy grzebać po aukcjach,pytam bardziej wtajemniczonych, czy z innej Shadow będzie pasować?
Pozdrawiam.
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-03, 16:58   

A ile mu spala?
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
trebor03 

Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Rogów/Irlandia
Wysłany: 2012-10-03, 18:04   

Objawy:motocykl pracuje nierówno.Po przekręceniu kluczyka pompka załącza się,po odpaleniu ,po kilku chwilach słychać znów charakterystyczne brrrr i tak cały czas.
Mechaniur powiedział że pompka jest spalona i pracuje w trybie awaryjnym.Jest zrobiona na przelew.Nie wiem o co chodzi.To są jego słowa.Spalanie ponad 10L.
Co o tym sądzicie?
Szperałem trochę po aukcjach,jednak nie znalazłem pompki do tego modelu.
Proszę o rady,pomoc.
 
 
Wojtek 
elbląskie korzenie


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre
Wiek: 45
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2136
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-03, 18:20   

Jeżeli 10 pali na 100 km to rzeczywiście sporo. Mnie się jeszcze nie udało takiego wyniku osiągnąć ;-)

Co do części to trzeba sprawdzić czy takiej samej pompy nie ma w innej hondzie (niekoniecznie VT). W serwisie powinni móc to sprawdzić.

Co do części, to najłatwiej o nie w Stanach, bo wersja Sabre tam była sprzedawana.

Na ebayu w US sprawa wygląda tak pompy
Jeżeli kogoś macie w US, to może tą drogą.
_________________
I will survive...

Jesienna Szabla
Moje ptaszory i inne stwory
 
 
ticky 
Ciułający kasiore


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 570
Skąd: Karwieńskie Błota I
Wysłany: 2012-10-03, 19:17   

Pompka powinna pasować od każdej 1100 od 1997 r, ale pewny nie jestem, więc trzeba czekać na Todka :-P
A i jeszcze coś. Sprawdźcie może przekaźnik pompy paliwa (serwisówka-intrukcja), żeby mieć pewność, że to przekaźnik czegoś nie mąci.
 
 
 
trebor03 

Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Rogów/Irlandia
Wysłany: 2012-10-03, 19:42   

Niestety w USA nie ma znajomości,a z ebayem ja,jak i mój kuzyn mało mieliśmy do czynienia,a można powiedzieć wcale,także odpada,chyba że znajdę kogoś kto pomoże. ;-)


No i czekam cierpliwie na Todka,który po raz drugi może zechce mi pomóc. :cry:
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1953
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2012-10-03, 20:04   

Pompka jest chyba "uniwersalna", ja pożyczałem sobie od żony z NTV650 :-)
Być może sprawę załatwi zestaw naprawczy - jeśli cewki i zawory są zdrowe, a w końcu pompuje...

http://sklepmotocyklowy.p...wczy-pompy.html
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
piotrgag 

Motocykl: honda shadow 1100 c2
Wiek: 55
Dołączył: 28 Cze 2011
Posty: 76
Skąd: włocławek
Wysłany: 2012-10-03, 20:10   

No i co moto pali jeździ i pompa paliwa nie działa? Na początku sezonu przerabiałem tę pompkę. Nie wiem do tej pory kiedy ona chodzi a kiedy nie. Jest to pompka nie taka jak w auto tylko jak w odkurzaczu piorącym. po podłączeniu poza przekaźnikiem, tym pod kanapą, słychać jak brzęczy, ale tylko przez chwilkę, myślę że odbywa się to podobnie jak w pompkach samochodowych napędzanych z krzywki wałka rozrządu, jak nie ma gdzie dalej tłoczyć paliwa trzpień stoi w miejscu do momentu otwarcia zaworu iglicowego. Tak więc tak duży apetyt na paliwo nie ma nic wspólnego z działającą bądź niedziałającą pompą paliwa. Zresztą jest gdzieś na forum jak pominąć pompkę. wtedy wystarczy więcej paliwa w zbiorniku. Grawitacja zrobi swoje.
_________________
leszku
 
 
Shadok 
Administrator


Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006
Posty: 1953
Skąd: Dziecinów
Wysłany: 2012-10-04, 11:27   

piotrgag napisał/a:
Tak więc tak duży apetyt na paliwo nie ma nic wspólnego z działającą bądź niedziałającą pompą paliwa.


Zgoda.
Ale może mieć, jeśli pompa działa wadliwie. Pompa wyłącza się (dokładniej - nie pompuje) jeśli w układzie od pompy do zaworu iglicowego panuje określone ciśnienie. Wynika to z zamknięcia zaworu iglicowego po osiągnięciu przez pływak określonego poziomu. Jeśli ten poziom spadnie, iglica otworzy zawór, ciśnienie za pompą spada i pompa dopompowuje paliwo. Jeśli pompa dopompowuje z większym ciśnieniem niż powinna (np. przez uszkodzenie sprężyny w elektromagnesie), powoduje to otwarcie zaworu iglicowego "na siłę" i dopompowanie paliwa którego nadmiar albo przeleje się na zewnątrz albo pójdzie w kolektor. To tak jakbyś jeździł cały czas na ssaniu.
To oczywiście jedna z możliwości nadmiernego apetytu silnika, ale akurat poruszamy się w zagadnieniu pt. "pompa". 8-)
_________________
Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle.
 
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2012-10-04, 16:58   

Shadok napisał/a:
Ale może mieć, jeśli pompa działa wadliwie.

Albo dziala albo nie dziala. Z opisu wynika ze byc moze jakis przewod paliwowy cieknie.
 
 
 
trebor03 

Motocykl: Shadow VT 750C 84r
Wiek: 55
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 47
Skąd: Rogów/Irlandia
Wysłany: 2012-10-04, 21:57   

Panowie.Dziękuję za poświęcony czas,oraz wszelkie rady :thx:
Jest kupiona druga pompa.

Zobaczymy jakie będzie spalanie po jej założeniu.
Jeśli nie będzie poprawy,to będziemy szukać dalej.
 
 
browcu 
Jasne pełne


Motocykl: VT 750 DCA 03
Wiek: 45
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 105
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 2012-11-05, 21:37   

Jak sprawdzić najprościej pompę? Czy można odpiąć przewód paliwowy i po przełączeniu kluczyka powinna cały czas pompować paliwko?
Czy mam racje ??

Nadmienie ze mam paliwo na rezerwie i nie mogę odpalić Hani, iskra jest wszędzie.

A swiece wydaje sie ze sa zalewane.
 
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-05, 22:52   

Może po prostu dolej paliwa ponad rezerwę :ride:
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
browcu 
Jasne pełne


Motocykl: VT 750 DCA 03
Wiek: 45
Dołączył: 04 Kwi 2009
Posty: 105
Skąd: Warszawa-Ursus
Wysłany: 2012-11-13, 20:18   

czy po przekreceniu kluczyka powinna pompa podawac paliwo czy jak krecimy silnikiem?

bo zdjąłem węża i nic nie leci po włączeniu kluczyka
 
 
 
ticky 
Ciułający kasiore


Motocykl: VT 1100 C2 Sabre 06
Wiek: 32
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 570
Skąd: Karwieńskie Błota I
Wysłany: 2012-11-13, 22:15   

Musisz zakręcić silnikiem lub podłączyć 'na krótko'.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM