/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z VT 1100 C z 86
Autor Wiadomość
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-09-27, 18:29   Problem z VT 1100 C z 86

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem tutaj nowy i nie dokońca wiem jak się poruszać po takim forum, więc prosze was o wyrozumiałość.

Otóż nie dawno kupiłem Honde Shadow VT 1100 C z 1986 w wersji USA.
Problem mój polega na tym że jak odpale zimne moto to wszystko ok ale jak tylko się troche zagrzeje to przestaje pracować na tylny cylinder. Natomiast jak przekrocze dokładnie 3000 rpm to go załącza a jak spadnie poniżej tych obrotów znowu go rozłacza. Myślałem że to cewki ale po ich zamianie problem pozostaje.

Co waszym zdaniem może być przyczyną takich objawów ? Może ktoś z was miał coś takiego.

Szukałem na forum ale znalazłem tylko podobne objawy czyli inni mieli problemy z jednym cylindrem ale cały czas. Mnie natomiast nurtuje zagadka związana z dokładnością tych 3 tys obrotów.

Prosze pomużcie.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-09-28, 13:04   

Weź dodatkową świecę i:
- zagrzej motocykl, wyłącz
- zdejmij fajkę z tylnego cylindra,
- włóż do niej tą dodatkową świecę,
- odpal,
- zbliż świecę do wydechu/bloku silnika
- sprawdź, czy jest iskra.

poszukaj na forum instrukcji mierzenia impulsatorów i sprawdź na ciepłym motocyklu.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-09-28, 21:27   

ok. Dzięki za reakcje.
Zrobie tak jak mówisz. Instrukcje już znalazłem muszę tylko zorganizować miernik.
W chwili "oddechu" zabieram się za to i dam znać jak poszło.
 
 
Kola 


Motocykl: XV 1900,VTX 1300C 07, VT 1100C
Wiek: 55
Dołączył: 23 Gru 2011
Posty: 85
Skąd: Łódzkie Sulejów
Wysłany: 2014-09-29, 20:18   

Witam. Problem jaki opisałeś może się wiązać z nieprawidłowym podciśnieniem na gaźnikach. Dzieje się tak gdy na jednym gaźniku masz bardzo mocne ssanie a na drugim słabe, silnik po odpaleniu na ssaniu dostaje bogatszą mieszankę paliwowo-powietrzną i pracuje na dwóch cylindrach a gdy zdejmiesz ssanie mieszanka ubożeje i cylinder jeden zamiera do momentu odkręcenia manetki. Rozwiązaniem jest synchronizacja gaźników.
 
 
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-09-30, 22:14   

Witam ponownie.
Zrobiłem wszystko według zaleceń "portfura". Impulsatory w moim moto powinny mieć parametry od 450 do 550 ohm, moje mają na zimnym silniku oba 430 a na ciepłym oba 560. Czyli chyba ok.
Ale sprawdzając iskrę zapasową świecą to na tylnym cylindrze po lewej stronie iskra jest a na prawym nie ma. Co ciekawe to jak podłącze tylko jedną świece i tylko na przednim cylindrze to moto odpala tylko na tej jednej świecy a jak podłącze tylko na tylnym cylindrze i tylko na lewej świecy (która ma iskre) to już nie odpala. Dziwne.
Ale chyba z tego wynika że do wymiany świece i przewody WN z fajkami ?
"Kola" wiem, gazniki i tak mam do czyszczenia i regulacji ale troche z tym zwlekam bo do mojego moto ciężko już znaleść jakiekolwiek części a tu potrzebowałbym kompletu regenerującego wraz z dyszami.

A może wiecie gdzie moge dostać jakieś części do mojej hanki ?
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-09-30, 22:59   

Zamień miejscami połączenia kabli tylnego cylindra z cewką - znaczy prawy kabel podłącz w miejsce lewego i sprawdź czy iskra jest. Jak nie ma, to może jednak cewka. Jak jest, to kable WN.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-10-04, 17:09   

Jednak problem pozostaje nie odgadniony. Po wymianie przewodów nadal niema iskry ale teraz na obu tylnych świecach. Co ciekawe jak kręce rozrusznikiem to jest na obu a jak zapali i puszczam starter to niema. Nawet przy zapalonym na pierwszym cylindrze, naciskając starter wraz z rozrusznikiem isktra jest na tylnych obu świecach a jak puszcze niema ( czy to normalne ?). To już tylko chyba moduł. Więc motor na straty :-( bo tej części już raczej niedostane.
Macie jakieś pomysły ?
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-10-04, 19:12   

Z punktu widzenia zapłonu jedyna różnica pomiędzy wciśniętym a puszczonym starterem to pojawienie się napięcia na jednym z pinów modułu zapłonowego (czerwono-żółty kabel). Odłącz moduł, przeczyść wszystkie styki i sprawdź czy to coś da. Moduł kupisz, ale oczywiście używany. Popytaj jakie to są przedziały cenowe. Poza tym może to jakaś pierdoła i ogarnięty elektronik coś poradzi.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Krzychoo 
Krzysiek


Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 855
Skąd: Kurów LPU
Wysłany: 2014-10-04, 19:41   

Po pierwsze sprawdź kable WN i fajki(oporniki w fajkach), ew. zmień świece, po drugie zrob synchronizację gaźnikow jak Ci Kola radził, do tego żadne części nie są Ci potrzebne. Jak nie pomoże, będziesz grzebać w module.
_________________
<-VT1100C2<-WSKM06B3<-WSKM06B1
 
 
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-10-04, 20:02   

Dziś właśnie czyściłem wszystkie styki i popsikałem kontakt-sprayem.
Taki moduł idzie znaleść ale tak jak piszesz używany ok 300-400 euro i do końca nie wiesz czy sprawny bo nie nowy. Ale chyba nie powinno się tak dziać żeby iskra była jak się kręci rozrusznik a bez niego nie.

Tak gazniki ważna żecz ale do synchronizacji potrzebny mi adapter do wakuometra których nie posiadam.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-10-04, 22:39   

Ha! A może nie jest tak źle... Obejrzyj schemat elektryczny przygotowany przez Shadoka. Wygląda na to, że podczas normalnej pracy moduł zasilany jest białym przewodem, a podczas startu przewodem czerwono-żółtym. Może masz gdzieś przerwę na tym białym przewodzie, np pomiędzy kostkami łączącymi moduł zapłonowy #1 i #2.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-10-04, 23:54   

"portfur" No dobra ale jak jest zimny to wszystko jest ok. no i dlaczego iskra aktywowałaby się przy ok 3000 rpm

[ Dodano: 2014-10-04, 23:58 ]
Sorry, ale jak znaleść ten schemat ? Nie jestem obeznany w forach.

[ Dodano: 2014-10-05, 00:25 ]
krzysztof2002 napisał/a:
Po pierwsze sprawdź kable WN i fajki(oporniki w fajkach), ew. zmień świece, po drugie zrob synchronizację gaźnikow jak Ci Kola radził, do tego żadne części nie są Ci potrzebne. Jak nie pomoże, będziesz grzebać w module.


"krzysztof2002" kable już wymieniłem, fajki i świece podmieniałem na różne sposoby z przednim cylindrem to samo się tyczy cewki.
A tu ewidentnie jest wina elektryki bo w momencie awarii niema iskry więc gazniki odpadają.
 
 
Alabaster 
Maciej


Motocykl: VT 1100 C Spirit '03 SC18
Wiek: 52
Dołączył: 18 Paź 2012
Posty: 2818
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-05, 07:45   

Schemat instalacji

Na stronie www jest w dziale motocykle.
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-10-05, 08:51   

nalest napisał/a:
no i dlaczego iskra aktywowałaby się przy ok 3000 rpm
Bo wtedy rośnie napięcie ładowania i może prądu wystarcza. A jak to się ma do temperatury - nie wiem, może izolacja na wadliwym kablu mięknie ;-) Trzeba szukać.

[ Dodano: 2014-10-05, 08:51 ]
Możesz też się poddać i wyrzucić moto... tylko daj wcześniej znać na który śmietnik zamierzasz go wywalić :D:D:D
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
nalest 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100 c
Wiek: 45
Dołączył: 14 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Opolskie
Wysłany: 2014-10-05, 10:37   

Dzięki wszystkim za pomoc. Będe szukał. Jeszcze raz polatam po kablach z miernikiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM