/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Synchronizacja gaźników
Autor Wiadomość
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-08-22, 01:04   

Chyba wakuometrów ;-)
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
JARACZ 


Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-22, 13:40   

sq9nrf napisał/a:
Witam

czy ktoś z kolegów używał tych wakumetrów do pomiarów i synchronizacji? Zastanawiam się nad zakupem i nie wiem czy kupować te czy te dedykowane? Z drugiej strony można zrobić to na zwykłej U- rurce. Co polecacie.

http://allegro.pl/wakuome...5563253923.html

dedykowane:

http://allegro.pl/wakuome...5587210357.html


Witaj, zdecydowanie polecam Ci ten drugi zestaw.

Krótko opiszę różnicę. Pierwszy mierzy tylko siłę ssącą, podciśnienie w gaźniku. Jest co prawda wypełniony gliceryną ale ma to tyle samo wad co zalet.

Drugi natomiast oprócz siły ssącej (podciśnienia), mierzy kompresję. Po zastosowaniu kilku tanich rozwiązań (przejściówek na wężykach) zmierzysz kompresję w cylindrze lub ciśnienie w oponie. Poza tym, oprócz skali w polach czerwonych masz plus minus opisane "dolegliwości" sprzętu.

Zresztą jeden obraz wart jest tysiąca słów: https://www.youtube.com/watch?v=1FY5LBKB05I Obejrzyj ten filmik.

Do synchronizacji polecam także zakupić strzykawkę min. 100 ml. Po wyjęciu tłoczka i podpięciu wężyka (całość do gaźnika) będziesz mógł obserwować na skali ilość pochłanianego paliwa względem czasu. Bardzo przydatna informacja.

Mam nadzieję że pomogłem.
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-08-22, 15:03   

Ok dzięki za wyjaśnienie. Puki co odpuszczę sobie te zwykłe wakłometry i zrobiłem U- rurkę z tłumikami z igieł zobaczę co będzie powinno pokazać to samo co na tych pierwszych. Jak będę miał troszkę zbędnej kasy to myślę że zakupię te dedykowane.
 
 
JARACZ 


Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-22, 20:56   

Jeśli nie "pracujesz" stale z motocyklami to rurka powinna Ci wystarczyć. A jak będziesz kiedyś przelotem w Krakowie to daj znać, wiele pracy nie ma, wpadniesz i pomierzymy Ci wszystko od ręki.
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-08-24, 15:18   

Dzięki za pomoc. Tak dla informacji nie udało mi sie pomierzyć bo na jednym z gardzieli mam zaślepkę i nie mam króćca zakupiłem stosowny na gwint M5 czy będzie pasował? bo kupowałem w ciemno... czekam na dostawę.
 
 
JARACZ 


Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-24, 18:37   

Nie chcę Cię wprowadzać w błąd, ale wydaje mi się (z tego co pamiętam) że tam jest M4. Mogę to sprawdzić najwcześniej jutro :-/

Jeżeli Ci nie podejdzie pamiętaj że króciec możesz zrobić samemu kupując odpowiednią śrubę i nawiercając osiowo. Koszt takiej operacji to ok. 10 gr (nie wliczając wiertła i wiertarki :-P )
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2015-08-24, 18:54   

kupiłem M5 ponieważ adaptery ( zakładam że są to rurki z różnymi długościami do podłączenia wężyków) do tych dedykowanych wakumetrów są na M5 spójrz w aukcji.
 
 
JARACZ 


Motocykl: Honda Shadow VT 500 C
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-24, 19:30   

Tak, wiem. Dlatego napisałem że nie chcę Cię wprowadzać w błąd, ale pamiętam że te w kilku motocyklach, różnych marek i modeli M5 nie podchodził. Jeżeli się nie mylę, to u mnie jest M4. Oczywiście w zdecydowanej większości jest to M5.
 
 
crazyduck 


Motocykl: vt 600
Dołączył: 02 Wrz 2015
Posty: 146
Skąd: Brodnica
Wysłany: 2017-07-15, 23:10   

Witam Panowie jak jest prawidłowa kolejność synchronizacji gaźników Hondy Magny 750 z 1994 chodzi mi o śruby regulacji przepustnic ,czyli przednie cylindry 2 śruby i tylne 1 od której zaczynam i na której kończę ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM