Synchronizacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
marek80
Motocykl: honda vt 750 c 85r
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: okolice gdańska
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:53
|
|
|
ok ja miałem tak ciężko odpalał bez ssania a z ssaniem to mi zalewał świeczki walka ok 3 miesiące składanie rozkładanie czyszczenie synchro i nic. Doszedłem do wniosku że za duże luzy na cięgnach pomiędzy gaźnikami zredukowałem je o 3/4 i nie bardzo ale była poprawa gdzieś na jakimś forum znalazłem że może lewe powietrze ciągnie okazało się że przez oś przepustnicy od strony linek gazu można to sprawdzić psikając jakimś łatwo palnym areozolem na gaźnik przy uruchomionym silniku. Jeśli obroty wzrosną to lewe powietrze ciągnie bokiem. Ja kupiłem drugi komplet gaźników na allegro i co i lipa bo były w jeszcze gorszym stanie niż te moje. Ale z tych wszystkich części zbudowałem jeden w miarę dobry od strony linek dorobiłem z wężyka paliwowego tulejkę aby uszczelnić i to było to pomogło w dużej mierze ale trochę oporu ta tulejka daje więc nie bardzo z obrotów schodzi. |
_________________ http://images69.fotosik.p...e270111agen.jpg |
|
|
|
|
pako 40
pako
Motocykl: vt 500C
Dołączył: 15 Kwi 2011 Posty: 17 Skąd: Ostrowy nad Okszą
|
Wysłany: 2014-04-04, 10:57
|
|
|
ale mi odpala bez problemu bez ssania,tylko z ssaniem ma problem.Chodzi o zimny motor.
A powinno byc na odwrot jak zimny. |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2014-04-04, 11:52
|
|
|
u mnie kiedyś to był jeden z pierwszych symptomów padających świec. Chciałem sobie polepszyć i wymieniłem na świece denso (kupione w sklepie ze świecami zapłonowymi). Na początku wszystko było okiej, po jakimś czasie trochę nierówno zaczął pracować na wolnych (było słychać jak co jakiś czas wypada zapłon), później właśnie przestał palić na ssaniu (strzelał w wydech, bez ssania odpalał) a potem to już była tragedia: potrafił zgasnąć na dohamowaniu, przy ruszaniu, przestał w ogóle odpalać na gorącym silniku. Wymieniłem świece na te "stare" i wszystko wróciło do normy. Tylko, że ja wiedziałem, że wcześniej było dobrze i nic innego poza świecami nie było ruszane a twojej historii nie znamy |
|
|
|
|
stary
jozin
Motocykl: honda shadov vt 1100 spirit 0,4
Wiek: 59 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 127 Skąd: Zywiec
|
Wysłany: 2014-04-04, 13:09
|
|
|
mam pytanie
a obecnie jakie masz założone świece ,bo to temat rzeka |
|
|
|
|
marek80
Motocykl: honda vt 750 c 85r
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 75 Skąd: okolice gdańska
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9489 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-04-04, 20:27
|
|
|
Cytat: | Chciałem sobie polepszyć i wymieniłem na świece denso |
A ja przez cały czas montuję Denso, i jest wszystko OK. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
mrmefisto
Motocykl: shadow
Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 134 Skąd: Cze-wa
|
Wysłany: 2014-04-05, 00:31
|
|
|
stary napisał/a: | a obecnie jakie masz założone świece |
NGK DPR8EA-9
no właśnie ludzie ogólnie chwalą denso i dlatego je wziąłem. Wcześniej czy do motocykli czy do samochodu brałem zawsze NGK i nigdy nie miałem takich problemów. Pewnie miałem pecha ale zawiodłem się i więcej denso nie kupię |
|
|
|
|
stary
jozin
Motocykl: honda shadov vt 1100 spirit 0,4
Wiek: 59 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 127 Skąd: Zywiec
|
Wysłany: 2014-04-05, 09:00
|
|
|
jeżdżę tylko na Ngk ( oczywiście od czasu upadku RWPG ) jak i w Hani mam je założone ,tak i w obu yamaszkach ( a zdarza sie ze Yamaszki dostają po ciele ) i nie zdarzyło się by zawiodły ,
spytam -jaka powinna być szczelina na świecy zapłonowej ,oczywiście mierzona szczelinomierzem ? |
Ostatnio zmieniony przez stary 2014-04-06, 21:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9489 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2014-04-05, 09:17
|
|
|
0.80 - 0.90mm |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-04-05, 08:09
|
|
|
mam pytania z gatunku naiwnych ale niestety niewiele wiem o mechanice
jakie są wskazania do czyszczenia i synchronizacji gaźników?
-czy powinna to być regularna czynność sezonowa?
-czy wahania zużycia paliwa od 3,5 do 4,2l/100km są do tego dobrym powodem?
co do pierwszego,silnik wydaje się pracować normalnie,równo na wolnych, wkręca się na obroty bez problemu, może przy starcie na ssaniu zachowuje cokolwiek inaczej niż wcześniej tzn startuje i jakby w pewnym momencie przyspieszał potem obroty spadają i można wyłączyć ssanie ale o ile się nie przesłyszałem tak być powinno
co do drugiego staram się za każdym razem rzetelnie wprowadzać dane do aplikacji w telefonie przy każdym tankowaniu ale te skoki każą mi się zastanowić czy aby na pewno robię to dobrze, ostatnio na 206km zatankowałem 7,42 czyli 3,6 na 100, poprzednio 5,94 na 137 czyli 4,33 a jeszcze wcześniej 5,7 na 170 czyli 3,35
ok wiem że to może zależeć od techniki jazdy i drogi, miasto/poza ale wahania są moim zdaniem zbyt duże, będę obserwował,przede mną dłuższa trasa do Częstochowy i z powrotem, dobry sprawdzian
z góry zakładam, że dobrze byłoby przeczyścić i zsynchronizować gaźniki bo nie robiłem tego od kupna, pytanie tylko czy muszę już wywalić te 250 w najlepszym razie pln? |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
mps13
Motocykl: VTX 1300 2009
Wiek: 54 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 179 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2015-04-05, 10:35
|
|
|
Jeżeli wchodzi na obroty bez problemów ( nie ma dziury w obrotach), równo pracuje to nic nie ruszaj.
Spalanie masz w normie. Tak jak piszesz spalanie zależy od różnych czynników, nawet podmuchy centralne podmuchy wiatru powodują zwiększone zużycie paliwa.
Czyszczenie gaźników przeprowadza jak zauważysz spadek mocy, nierówną pracę i nadmierne zużycie paliwa (stale nadmierne), poza tym świece albo nadmiernie wypalone (prawie białe) albo mocno zakopcone wręcz smołowate. Regulację (w tym synchronizację przeprowadzasz) po każdej ingerencji w gaźniki szczególnie w regulacje składu mieszanki, oraz jak masz "dziurę" w obrotach zauważalna szczególnie w czasie nagłego (szybkiego) przyśpieszania.
Jak wszystko chodzi Ci tak jak opisujesz to na chwilę obecną nic nie ruszaj !. |
|
|
|
|
Leo
Motocykl: Była VT 500 C 85, Honda XL 600V Transalp
Wiek: 64 Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 3111 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2015-04-05, 15:45
|
|
|
dzięki za odpowiedź
będę uważniej obserwował zużycie paliwa na które wydam te 250pln |
_________________ never as good as the first time |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-04-05, 16:22
|
|
|
Leo, słuchałem jak chodzi twój silnik i myślę że na razie nie masz nic do regulacji. |
|
|
|
|
stary
jozin
Motocykl: honda shadov vt 1100 spirit 0,4
Wiek: 59 Dołączył: 23 Mar 2012 Posty: 127 Skąd: Zywiec
|
Wysłany: 2015-04-05, 19:36
|
|
|
macie może pomysł co zrobić by ując mieszanki na 1 cylindrze ,
1----dodam ze na jednym mam 2,5 obrotu odkręconą śrubkę i świeca sucha ,
2---a na drugim prawie cala śrubkę wykręcona jakieś 5 obrotów i dalej świeca mokra
czy te śrubkę ustawie na 1,2 ,3 ,4 ,5 to i tak świeca po jeździe mokra
zmiana świec nie pomogła |
|
|
|
|
sq9nrf
Paweł
Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41 Dołączył: 27 Sty 2015 Posty: 226 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
|
|