Przesunięty przez: Globi 2009-04-03, 14:54 |
Wymiana płynu w chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
vin324pl
Motocykl: VT600 + FZ6
Wiek: 35 Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 31 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 2015-06-13, 15:39
|
|
|
Gdzie w cieniu VT 600 można sprawdzić poziom plynu chłodniczego? |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2015-06-13, 15:41
|
|
|
po prawej stronie, na dole motocykla, za wahaczem jest schowany plastikowy zbiorniczek z płynem. musisz się schylić, żeby go dopatrzeć. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
vin324pl
Motocykl: VT600 + FZ6
Wiek: 35 Dołączył: 20 Sie 2014 Posty: 31 Skąd: Myślenice
|
Wysłany: 2015-06-13, 16:05
|
|
|
Dzięki, znalazłem. Tylko nie mogę się doszukać na nim zakresu... |
|
|
|
|
towalsky
Motocykl: GSX 1400 + SV 650 N
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sie 2011 Posty: 1232 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2015-06-13, 16:08
|
|
|
vin324pl napisał/a: | Dzięki, znalazłem. Tylko nie mogę się doszukać na nim zakresu... |
o ile się nie mylę, to powinny być dwie kreski podpisane jako min i max po LEWEJ stronie tego zbiorniczka. ogólnie ciężko dopatrzyć się poziomu, bo zbiorniczek ma kolor mleczny, miejsce umieszczenia jest ciemne i ciężko o poprawne stwierdzenie stanu płynu. |
_________________ -=ShadoW=- |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2015-06-13, 17:46
|
|
|
towalsky napisał/a: | ... ogólnie ciężko dopatrzyć się poziomu, bo zbiorniczek ma kolor mleczny, miejsce umieszczenia jest ciemne i ciężko o poprawne stwierdzenie stanu płynu. |
A wystarczy poświęcić z drugiej strony... |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Michał 330xd
Motocykl: VT 600cd
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-28, 19:53
|
|
|
Jako świeży nabywca mam pytanie do doświadczonych posiadaczy.
Z racji tego że poprzedni właściciel nie zmieniał płynu chłodniczego postanowiłem to zrobić przed zimą.
Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcjami z tego forum i mam pytanie odnośnie zbiorniczka wyrównawczego.
Zalałem płyn do chłodnicy pod korek i do zbiorniczka wyrównawczego między kreskami min a max.
Odpaliłem silnik i podczas rozgrzewania dolewałem do chłodnicy żeby był na max. Korek miałem odkręcony w celu odpowietrzenia. Jak przestało bąblować to zakręciłem korek i czekałem aż włączy się wentylator. Wentylator włączył się po około 15min.
Czyli wygląda na to że wszystko jest dobrze tylko czy normalne jest to, że płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny.
Patrząc po wężach, do zbiorniczka wyrównawczego idzie tylko jeden cienki przewód od korka chłodnicy i jest to chyba przelew. Wnioskuję że skoro do tego zbiorniczka idzie tylko jeden przewód to płyn nie krąży przez ten zbiorniczek tak jak to wygląda w układzie chłodzenia samochodu.
Czy to jest normalne i wobec tego jaką funkcję ma ten zbiorniczek ?
A i jesze pytanie czy normalne jest to, że na wolnych obrotach jak silnik jest rozgrzany to przy odkręconym korku chłodnicy płyn powoli się z niej wylewa. Po zakręcniu nigdzie płynu nie wywala. |
|
|
|
|
Skorupek
Motocykl: VT 1100C 1996 SC23
Wiek: 37 Dołączył: 21 Wrz 2011 Posty: 1180 Skąd: Morszków/WSK, Marki
|
Wysłany: 2018-08-28, 22:01
|
|
|
To że płyn wyrzucany jest przez otwarty korek przy zwiększaniu obrotów jest rzeczą normalną. Świadczy to o prawidłowej pracy pompy. Jeżeli płyn byłby wyrzucany burzliwe jak np ława z wulkanu to znaczy o uszkodzonej uszczelce głowicy lub innym przedmuchy z układu korbowego. Płyn w zbiorniczku powinien być zimny i to rzecz normalna. Do zbiornika dochodzi jeden wężyk od korka chłodnicy i wychodzi drugi wyrzutowy. Po zagrzaniu silnika do włączenia wentylatora układ radzi sobie sam z temperaturą. Gdybyś nie gasił silnika po włączeniu wentylatora tylko pozwolił mu pracować dalej ( co powinieneś zrobić) zadziałał by układ bezpieczeństwa korka i nadmiar ciśnienia oraz płynu odprowadził by właśnie do naczynka. Warunkiem prawidłowego działania układu chłodniczego jest: odpowiedni poziom płynu, sprawny korek który musi mieć miękka i nie popękana uszczelkę. ,Właściwe dokręcenie korka czyli nie do końca a na drugi klik. Sprawny termostat i zamknięty układ korkiem przy naczynku wyrównawczym. Po rozgrzaniu nadmiar płynu z układu silnik chłodnica zostanie wyrzucany do naczynka a z niego na zewnątrz. Po ostygnięciu podciśnienie zassie z naczynka tyle płynu ile potrzeba do prawidłowego działania układu a reszta (pomiędzy min a Maxx) w naczynku stanowi zapas gdyby gdzieś w układzie ubywało a silnik po zagrzaniu nie zawacha się go zassać. Pamiętaj tylko o korku bo ta podkładka z gumką jest BARDZO ważnym elementem i powinna być czysta miękka i przylegać dobrze do wlewu a sprężyna nie powinna być zardzewiała i pracować swobodnie. Od tego zależy być albo nie być uszczelki pod głowicą. |
|
|
|
|
Michał 330xd
Motocykl: VT 600cd
Dołączył: 28 Sie 2018 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-29, 07:24
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedz. To rozwiało wszystkie moje wątpliwości. Po włączeniu wentylatora silnik jeszcze długo pracował i wentylator włącza się co jakiś czas. Czyli wszystko dobrze zrobiłem dzięki instrukcją z forum |
|
|
|
|
BOBIN
Motocykl: Honda Shadow VT750 C2, 2001
Wiek: 43 Dołączył: 16 Lut 2019 Posty: 78 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2019-03-03, 10:57
|
|
|
Dodam coś od siebie bo właśnie jestem na etapie wymiany płynu.
Nie zauważyłem tego żeby ktoś zwrócił uwagę w tym temacie ale do spuszczenia płynu oprócz odkręcenia śruby w pompie to jest jeszcze jedna z tyłu tylnego cylindra, umieszczona bliżej jego lewej strony (łańcucha) tuż nad rozrusznikiem. |
|
|
|
|
|