obroty |
Autor |
Wiadomość |
White [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-10, 22:39 obroty
|
|
|
a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum ,ale co tam ;) mianowicie chodzi mi o tą ekonomiczną jazde... przy ilu tys obrotach najlepiej zmieniac biegi i w ogole ilu lepiej nie przekraczac? ;] ja tam nie wiem ale fajnie jezdzi mi sie w przedziale 3-4... czy to zloty srodek? :D |
|
|
|
|
Dorka73
Motocykl: brak
Wiek: 50 Dołączyła: 05 Lip 2007 Posty: 2658 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-06-10, 22:43 Re: obroty
|
|
|
White napisał/a: | a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum |
Na tym forum żadne pytanie nie jest głupie I tym to forum różni się od innych
Na pewno ktoś Ci na nie odpowie. Ja niestety nie znam odpowiedzi. |
|
|
|
|
omo
Motocykl: VTX 1300 R 05
Wiek: 62 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 1766 Skąd: Witkowo /k Gniezna
|
Wysłany: 2008-06-10, 22:55
|
|
|
Ja nie mam obrotomierza-robię to na czuja,jak wyczuje to przewalam |
_________________ .Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami.
|
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2008-06-10, 23:21 Re: obroty
|
|
|
White napisał/a: | a teraz moze najglupsze pytanie jakie padło na forum ,ale co tam ;) mianowicie chodzi mi o tą ekonomiczną jazde... przy ilu tys obrotach najlepiej zmieniac biegi i w ogole ilu lepiej nie przekraczac? ;] ja tam nie wiem ale fajnie jezdzi mi sie w przedziale 3-4... czy to zloty srodek? :D |
Ja też jeżdżę na swojej, w przedziale obrotów 3-4 tys. Ale myślę, że to kwestia wyczucia maszyny. Np. na 6 biegu przy obrotach 3,5 tys jest około 100 i to dla mnie jest odpowiadająca prędkość przelotowa. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Myster
Szanowny
Motocykl: VT 750 C2 07 SPIRIT
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2008 Posty: 141 Skąd: Szyszłowo k. Słupcy
|
Wysłany: 2008-06-11, 21:32
|
|
|
Ja niestety też nie mam obrotomierza. Więc trudno mi mówić o obrotach. Generalnie musisz wyczuć maszynę wsłuchać się w odgłos silnika a następnie wrzucać bieg niższy lub wyższy w zależności od sytuacji |
|
|
|
|
Słoniu [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-11, 21:58
|
|
|
a moja maszynka juz przy 70km/h na szóstym biegu pięknie idzie i przyspiesza po dodaniu gazu. |
|
|
|
|
yanucha
Motocykl: VF 750 C 97
Wiek: 59 Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2780 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2008-06-13, 08:17
|
|
|
Jak Ci zaczyna szarpac, to wiadomo, że czas na redukcję, jeżeli Ci wszystko zaczyna wibrowac, łącznie z jajkami to w górę |
_________________ Gdyby dureń zrozumiał, że jest durniem, automatycznie przestałby być durniem. Z tego wniosek, że durnie rekrutują się jedynie spośród ludzi pewnych, że nie są durniami. |
|
|
|
|
zeza
morderca żelazaiopon
Motocykl: VT 750 C5 05 i F6C 97
Wiek: 55 Dołączył: 13 Mar 2008 Posty: 1055 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 2008-06-13, 09:28
|
|
|
yanucha napisał/a: | Jak Ci zaczyna szarpac, to wiadomo, że czas na redukcję, jeżeli Ci wszystko zaczyna wibrowac, łącznie z jajkami to w górę |
Takie wibracje chyba są nie zdrowe , dla jednego i drugiego |
_________________ Podobno żadna praca nie hańbi - oprócz fizycznej. |
|
|
|
|
bboy4 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-25, 11:51
|
|
|
Powiedzcie mi jedno - W instrukcji napisane jest że na wolnych obrotach VT700 powinno miec około 1000obr/min ([plus minus 100). Tak właśnie mam około 1100obr/min...
Natomiast kiedy maszyną polatam kilka godzin i jest już solidnie rozgrzana , na postoju trzyma 1400 a czasami nawet 1500obr/min... Uważam że to troszke dużo , z czym to jest związane?? |
|
|
|
|
bodek [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-25, 11:59
|
|
|
Rozgrzana powinna mieć właśnie 1000-1100, po to jest ssanie, żeby Ci nie gasła na zimnym silniku. A wracając do obrotów, to mi również najlepiej jeździ się w przedziale 3 do 4,5 kilo. |
|
|
|
|
bboy4 [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-28, 09:46
|
|
|
Wiem że ssanie jest do odpalenia i dogrzania silnika - Potem ssanie OFF i można jechać...
Problem jest w tym że na wyłączonym ssaniu kiedy już silnik jest ciepły ale jeszcze nie gorący czyli skala na wskaźniku temperatury jest na połowie silnik trzyma tak jak fabryka nakazuje czyli 1000obr/min... Natomiast kiedy silnik po dłuższej jeździe rozgrzewa się solidnie a wskaźnik pokazuje już 3/4 skali , wtedy silnik trzyma 1400obr/min...
Czyli dokładnie rozgrzany silnik trzyma zby wysokie obroty przez cały czas... |
|
|
|
|
Dziki
Adam
Motocykl: VT 1100 C2 Sabre'04
Wiek: 43 Dołączył: 29 Lip 2008 Posty: 445 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2008-08-28, 21:45
|
|
|
jaka to jest dluzsza jazda? 5 km czy 50?
poza tym mam wrazenie ze za mocno ci sie troszke grzeje gdzies czytalem ze ludziom ten wskaznik rzadko wychodzi poza polowe skali
u mnie na przyklad w polowie juz odpala sie wiatrak
moja rada - wykrec swiece i sprawdz kolor - czerwony nalot pokazuje ze dostaje za malo paliwa czyli przegrzewa sie i robi na wyzszych obrotach - wtedy sobie sprawdz filtr paliwa a jak nie pomoze daj gaznik do regulacji
2 opcja jak swieca jest ok- czyli ladnie wypalona na brazowo albo bez nalotu w kolorze metalu to se po prostu na rozgrzanym silniku odkrec obroty do 1000
sruba regulacyjna to takie czarne pokretelko przy gazniku z lewej strony tam gdzie wchodza linki od gazu
a tu se poczytaj o swiecach
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm |
|
|
|
|
|