Regulacja gaźników |
Autor |
Wiadomość |
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2015-07-10, 23:34
|
|
|
tzn?
leci lepiej czy gorzej?
Ja u siebie też będę musiał dokonać korekt tylko nie bardzo czas mam teraz...
EDIT:
dzięki uprzejmości jednego z użytkowników udało mi się 'zajrzeć' do serwisówki i jednak to co Ty znalazłeś "MadJiitensha" jest prawie prawdziwe...
dla 125C (wersja poza Szwajcarją)
ustawienie początkowe to 1 i 3/4 obrotu
a końcowe 1 obrót
tak więc w tym przedziale należy regulować
Dla wersji "Szwajcarskiej'
ustawienie początkowe to 1 i 1/2 obrotu
a końcowe 3/4 obrotu
Wstawiłbym cały screen z danymi oraz z opisem regulacji jednak nie chcę rozpowszechniać bez zgody właściciela - akurat te informacje wstawić musiałem gdyż nie chcę wprowadzać nikogo w błąd
a jeśli chodzi o więcej to najlepiej niech sam się wypowie:) |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-07-11, 18:52
|
|
|
Leci tak samo sam nie wiem.
Te urzytkownik, daj spojrzeć w te papierki |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-11, 22:53
|
|
|
To chyba o mnie... Daj mejla. Mam rozdział 4a w pdf. Może haynes do mnie nie zapuka. . No victim no crime. |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2015-07-13, 19:35
|
|
|
MadJiitensha napisał/a: | Leci tak samo sam nie wiem.
Te urzytkownik, daj spojrzeć w te papierki |
i jak, pokręciłeś coś śrubkami? daj znać bo ciekaw jestem a nie mam czasu sam u siebie pogrzebać;) |
|
|
|
|
Zamek1200
Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35 Dołączył: 15 Cze 2015 Posty: 514 Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2015-07-13, 20:34
|
|
|
a ja mam pytanie: co jeszcze ma wpływ na prace silnika? tzn ciągle skupiajmy sie na gaźniku. czy jeśli śrubki pokręce tak jak zaleca instrukcja to czy jest jeszcze coś co może zaburzyć prace silnika np zuzyta membrana albo cos podobnego?? syf w gaźniku pomińmy bo to oczywiste:) |
_________________
|
|
|
|
|
MARi0
Motocykl: VTX1800N'05 / był VT750Aero'04
Wiek: 55 Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 915 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-07-13, 22:35
|
|
|
MadJiitensha napisał/a: | Leci tak samo sam nie wiem.
Te urzytkownik, daj spojrzeć w te papierki |
...wzrok można stracić... |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-13, 23:27
|
|
|
promo napisał/a: |
dla 125C (wersja poza Szwajcarją)
ustawienie początkowe to 1 i 3/4 obrotu
a końcowe 1 obrót
tak więc w tym przedziale należy regulować
regulować |
To nie jest górna i dolna granica przedziału podczas regulacji .
Czytać dobrze i tłumaczyć po kolei. |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2015-07-14, 23:04
|
|
|
to jakbyś to widział? ja rozumiem to dokładnie tak:)
initial setting - początkowe
final settings - koncowe |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-07-14, 23:36
|
|
|
procedura "pilot screw adjustment", którą dostałeś , brzmi tak:
- upewnij się, że masz zsynchronizowane gaźniki ;)
- używając specjalnego śrubokręta wkręć śruby do końca.
- potem cofnij dokładnie o wartość podaną jako "initial setting",
- Rozgrzej silnik i ustaw idle speed zgodnie z zaleceniem 1500rpm (chyba pokrętłem);
- na pracującym silniku, przekręć "front carburettor pilot screw" o niewielką wartość w obie strony aby znaleźć punkt, w którym otrzymujesz najwyższą stabilną "idle speed".
- zrób pkt 5. z "rear carburettor pilot screw";
- Delikatnie przegazuj kilka razy;
- ustaw ponownie 1500rpm,
- przekręć "front carburettor pilot screw" zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, aż obroty spadną o 50rpm, a następnie wykręć o wartość podaną jako "final setting";
- ustaw 1500rpm,
- przekręć "rear carburettor pilot screw" też clockwise, ażobroty spadną o 50rpm, a następnie :
then back it up to the final setting ...
- ustaw 1500rpm, koniec.
przedostatniego kroku nie jestem pewien. tłumaczę dobrze, nie wiem czy dobrze napisane ;)
[ Dodano: 2015-07-14, 23:37 ]
sorry za polisz inglisz, ale baterii mam 2 minuty ;) |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2015-07-15, 00:00
|
|
|
fakt mój błąd że nie wczytałem się aż tak dobrze w tą procedurę ale...
niech będzie ktoś teraz mądry i powie ile trzeba wkręcić śrubę by obroty spadły o 50rpm... |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
promo
Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 274 Skąd: Serock
|
Wysłany: 2015-07-15, 17:06
|
|
|
no tak ja wiem że niektórzy mają mierniki obrotów... ale jednak nie wszyscy:)
chyba pozostaje ustawiać starą metodą na kolor świec... :) |
|
|
|
|
Dennis B-B
Motocykl: Honda VT 125 Shadow 2001r
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 2015-07-18, 09:36
|
|
|
Witam. Pytanko mam - zmieniał ktoś dysze główne? jeśli tak, to czy taka zmiana daje jakiekolwiek efekty? obecnie mam przód/tył 78
pzdr
ps. rzućta linka do powitalni zanim admin na mnie siądzie |
|
|
|
|
MadJiitensha
Motocykl: vt 125 Rat.
Wiek: 32 Dołączył: 17 Wrz 2014 Posty: 136 Skąd: Kettering
|
Wysłany: 2015-07-18, 15:04
|
|
|
Przecież powitalnie łatwiej znaleźć niż ten temat leniu .
A zwiekszenie dyszy da efekt, pierwszy i najpewniejszy to zwiększenie zużycia paliwa :D.
Po zamuleniu go paliwem będziesz musiał dać mu większą dawkę powietrza, przez co będzie krztusił się przez to, że wydech nie bedzie wstanie odprowadzić wystarczającej ilości spalin.
Nie spokojnie nie bedzie to bardzo odczuwalne ale tak. Do niczego to nie prowadzi. |
_________________ Nie ważne jest to co kupisz, ważne jest co zbudujesz.
Monter kadłubów okrętowych!
Mój Bobber |
|
|
|
|
Dennis B-B
Motocykl: Honda VT 125 Shadow 2001r
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Bielsko - Biała
|
Wysłany: 2015-07-19, 10:23
|
|
|
To sie wyjaśniło. dzięki ;) |
|
|
|
|
|