/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja gaźników
Autor Wiadomość
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-04-12, 21:17   

To ja mam u siebie oryginał  ( tak z ciekawości sprawdzałem pod koniec sezonu jego stan , wyglądał jak nowy )

Kllego jake będziesz mu tego mechaniora to zapytaj go na czym polegało to " wzmocnienie "
ale tak dokładnie co zrobili , np jakie były dysze a na jakie wymienili. I porosimy o testy z których będzie wynikać co dało to wzmocnienie oprócz efektów ubocznych jakim jest dławienie ( jaki miałeś V max przed a jaki masz teraz )
_________________
 
 
 
sq9nrf 
Paweł


Motocykl: Honda Shadow VT 125 C29 2000
Wiek: 41
Dołączył: 27 Sty 2015
Posty: 226
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2016-04-13, 11:09   

Ja nie wzmacniałem swojego moto. Kto inny pisał na forum o tym zabiegu zdaje się kolega z Bierunia
 
 
Znachu 
ZnAcHu

Motocykl: HONDA CBR1100XX
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 146
Skąd: Kutno
Wysłany: 2016-04-13, 13:48   

Sorki zakręciłem się
 
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-04, 23:21   

japi napisał/a:
Dla wersji VT125C-X i C-Y tak powinno być:
Przód 70 tył 75
Dla wersji VT125C-1 do C-4 przód i tył 78.


ktoś tez pisał że ma
IGLICA - przedni cylinder - C12C
- tylny cylinder - B76E

DYSZE - przedni cylinder – 85
- tylny cylinder - 92


ten wiekszy rozmiar jest odpowiedni dla Varader 2003-2005 chyba. u mnie siedziały jeszcze inne dysze, mianowicie 82P i 88T - odpowiednie dla varadero 2001-2003. przy okazji wymiany łożysk wałków rozrządu mechanik wymienił mi dysze na... 72P i 78T. odziwo moto chodzi bardzo fajnie na tym zestawie, osiaga pełną prędkość obrotową do 4 biegu, na piatce już troszke gorzej ale powolutku buja sie dalej. myśle że to raczej zasługa zaworów które wreszcie otwieraja się całe no ale ok.. zobaczymy.

ciekawy jestem jak by było po wymianie łożysk na starych dyszach - tutaj kolejny raz powiem że mechanik jest troche cymbał no ale dymu nie robiłem bo rozpierała mnie euforia po wymianie łożysk. gość twierdził że świece czarne okopcone i dysze leją - no tak bo zimny silnik, do mechanika tylko 5km i co chwila czerwone światło. jakby przejechał 100km to miałby cappucino. no ale ok. na razie tak zostawie. podsumowując:
1. zamykam "szafę" na każdym biegu prócz piątki
2. temperatura silnika wydaje mi sie większa niż wcześniej - uboższa mieszanka na tych dyszach? przydałby sie termometr. taki do oleju można kupic a są korki do chłodnicy z termometrem? :-)
3. kolor świec zweryfikuje jak sie wybiore na jakąś dłuższą wycieczkę
4. spalanie j.w.
5. jak sprawdzć działanie wentylatora? jak wykręce czujnik i zwarcie do masy zrobie to powinien sie zakręcic? wole sprawdzić czy działa skoro mam wrażenie że temp wyższa
_________________

 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-07-05, 02:08   

odpowiadając na twoje drugie pytanie owszem są termometry do oleju

a co do temp płynu chlodniczego to zrobić można kupując miernik i kawalek miedzianej rurki

szukasz dobrego miejsca w wężykach od chłodnicy, najlepsza będzie dolna idąca do silnika, odcinasz tyle wężyka by potem weszła tam rurka miedziana ale przed tym wiercisz w miedzianej rurce otwór by przeszła sonda i zaklejasz poxipolem bezbarwnym ,po obu stronach dajesz opaski zaciskowe uzupełniasz płyn i jazda temp pracy silnika powinna wynieść mniej niz 70
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-07-05, 08:45   

ten cyfrowy termometr to trochę lipa, mają one tylko zakres to 70 stopni:)
warto poszukać takiego z zakresem do 300 stopni (pośrednich chyba nie ma)
 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-07-05, 10:22   

jak narazie znalazlem taki termometr
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-05, 12:09   

70? tak mało?
_________________

 
 
Matthew90 


Motocykl: Honda Shadow 125
Wiek: 33
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 230
Skąd: Darłowo
Wysłany: 2016-07-05, 12:37   

no a ile byś chciał by silnik miał temp on jest podwójnie chłodzony
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-05, 19:14   

tzn taka jest jego normalna temp pracy? tzn taka powinna być? o to mi chodzi :) tak jak np w samochodach przyjeło się że temp pracy rozgrzanego silnika to ok 90 st.C. jak robiłęm prawko to yamaha miała cyfrowy wskaznik temp i przy ok 100stC włączała się wichura i schładzała do 90-92
_________________

 
 
Iceman31 
Lord Hindenburg


Motocykl: Honda Shadow VT125 99'
Wiek: 51
Dołączył: 09 Cze 2015
Posty: 218
Skąd: Śląsk - Zabrze
Wysłany: 2016-07-06, 06:57   

Zamek , tak ma być. Mam akurat taki termometr i jeszcze nigdy nie poszło wyżej jak 70
 
 
Zamek1200 


Motocykl: VT 125 00'
Wiek: 35
Dołączył: 15 Cze 2015
Posty: 514
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2016-07-06, 09:06   

heh no ok. w takim razie. bo generalnie po dość krótkiej przejażdzce oparzyłem się o chłodnicę wody co nigdy nie maiło miejsca bo aż tak gorąca nie była. dało się na chwilę dotknąć (mówię o stronie z korkiem wlewowym - płyn z silnika do chłodnicy, od strony odpływu z chłodnicy zwykle była po prostu ciepła a teraz w sumie nie sprawdzałem)

Iceman31, prośba żebyś zrobił foto jak masz to rozwiązane - może zaporzyczę to u siebie ;-)

i wróce jeszcze do kwestii wichury - jak wypnę kabelek z czujnika i zewrę go do masy to wichura chyba powinna wystartować co nie? a czujnik jak sprawdzić? wykręcić i podgrzać zapalniczka?
_________________

 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-06, 09:29   

Zamek1200 napisał/a:

i wróce jeszcze do kwestii wichury - jak wypnę kabelek z czujnika i zewrę go do masy to wichura chyba powinna wystartować co nie?

tak. wiatrak powinien zakręcić.


Zamek1200 napisał/a:
a czujnik jak sprawdzić? wykręcić i podgrzać zapalniczka?

opalarką dmuchnąć albo wrzucić do garnka i gotować.
(oczywiście najpierw wyprowadzić trzeba przewody) i sprawdzać opór miernikiem.
szukam specyfikacji naszego włącznika ale jeszcze nie widzę. zamiennik ma temp. załączenia 100st.C.
 
 
DrunkenPL 


Motocykl: VT 125 '99
Dołączył: 21 Sie 2014
Posty: 44
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-07-15, 11:26   

Temat o regulacji gaźników a tu już o czujnikach temp :D

Ale co tam ja dołożę coś od siebie z racji, że kolega Zamek1200 wspominał w tym temacie o wymianie łożysk rozrządu.

Jestem właśnie po tej czynności jak i również gruntowanym sprawdzeniu silnika po awarii w trakcie podróży. Silnik zaczął strasznie hałasować (rzęzić) - trudno jednoznacznie określić ten dźwięk ale po rozebraniu silnika wyszło, że jakiś element zębatki sprzęgła (mówię z tego co zapamiętałem ze słów mechanika - nie jestem mechanikiem kształconym ani też samoukiem więc moja wiedza ogranicza się do podstaw działania) ukruszył się i spowodował małe zamieszanie w silniku. Szczęście, że nie doszło do żadnych uszkodzeń - po prostu zadomowił się przy jakimś łożysku i generował hałas.

Po złożeniu całości, wymianie łożysk, uszczelek silnika i regulacji zaworów odebrałem moto i zrobiłem jazdę próbną. Wniosek jeden - mój cień stracił na mocy :(
Wcześniej - na 4 biegu spokojnie przekraczał 100 km/h na wysokich obrotach, na 5 biegu potrafił rozbujać się do 115 km/h.
Obecnie - na 4 biegu max 95 km/h (jak go przeciągnę prawie do odcięcia to jest szansa dokulania do 100), na 5 biegu prędkość spada do 90 km/h.
Udało mi się rozpędzić do 110 km/h na drodze szybkiego ruchu ale to głównie zasługa wiatru wiejącego w plecy.

Dodam, że gaźnik nie był ruszany a świece sprawdziłem i wyczyściłem - wyglądają normalnie. Może ktoś wspomóc radą?
 
 
promo 

Motocykl: Vt1100 Sabre
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 274
Skąd: Serock
Wysłany: 2016-07-15, 23:39   

trochę za mało informacji podałeś by móc cokolwiek podpowiadać...

piszesz o gruntownym sprawdzeniu silnika - czyli co dokładnie? ściągane były garki? był rozpoławiany? czy rozebrany w drobny mak?

Czy podczas awarii przegrzałeś sprzęt?

świeca sprawdzona i oczyszczona nie musi być sprawna - może mieć przebicie w wyniku np przegrzania stąd pytanie wyżej

Czy obecnie po nagrzaniu moto słabnie? czy nie ma znaczenia zimny czy ciepły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM