/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja gaźników
Autor Wiadomość
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
  Wysłany: 2013-07-11, 01:51   Regulacja gaźników

Witam, chciałbym wyregulowac gaźniki w mojej Shadow'ce 125. Wytłumaczy mi ktoś gdzie znajdują sie śrubkido rregulacji i jak do nich dojść? Albo jakieś zdjęcie, film. Bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
k0d0 


Motocykl: Honda Shadow VT750 C2 ACE
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 134
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-11, 07:24   

Tutaj znajdziesz wszystko( nie tylko regulacje gaźnika) może przyda się na przyszłość
http://www.hsocuk.com/manuals/VT125cWM.pdf
Powodzenia ;-)
W tym pierwszym jest mało informacji.
http://forum.bjbikers.com...-manuals-honda/
tu jest link do serwisówek do 250 pewnie maja podobne gaźniki.
 
 
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2013-07-11, 09:11   

W pierwszym nie widzę właśnie gdzie jest śrubki do regulacji. I gdzie mam włożyć wężyki od wakuometra :/
A to drugie to nie wiem które bo tam jest ich ze sto sztuk w tym linku.
 
 
k0d0 


Motocykl: Honda Shadow VT750 C2 ACE
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 134
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-11, 09:48   

http://www.google.pl/imgr...15&tx=107&ty=89

Zielonym kółkiem jest zaznaczona śruba regulacji mieszanki. To nie jest Twój gaźnik ale śruba powinna być w tym samym miejscu jeżeli masz gaźniki keihin. Masz dwa gaźniki? Jeden dla przedniego cylindra drugi dla tylnego? Regulacja polega na ustawieniu odpowiedniego wykręcenia tej śruby. Jeżeli nie znasz fabrycznej ilości obrotów to wkręć do oporu i policz dokładnie obroty. Przód powinien być wykręcony na ok 2 i 5 obrotu a tył 2,75 obrotu.
Polecam podjechać do jakiegoś dobrego warsztatu i się zapytać. Powinni powiedzieć ile trzeba wykręcić i palcem pokazać śrubę za darmo :-P
 
 
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2013-07-11, 10:54   

Tak, są dwa. Musze znać liczbę tych obrotów jeśli będę miał wakumetr? Ta sruba jest jedna? Czy do każdego gaznika osobno?
 
 
Matrix 


Motocykl: HONDA SHADOW VT 700 TWIN 1986
Wiek: 53
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 3151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-07-11, 10:57   

Każdy gaźnik ma swoją śrubę regulacyjną :-)
_________________
Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
 
 
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2013-07-11, 10:59   

A jak go reguluje wakuometrem to obie musze regulować, tak?

[ Dodano: 2013-07-11, 11:03 ]
Tu jest śrubka do tylnego gaznika zaznaczona na zdjęciu?
A gdzie jest do tego drugiego?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9495
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-07-11, 12:27   

Juszka_ napisał/a:
A jak go reguluje wakuometrem to obie musze regulować, tak?

Wakuometr nie służy do regulacji składu mieszanki tylko do synchronizacji gaźników. A te śrubki o których pisali koledzy nie mają nic wspólnego z synchronizacją, tylko służa do regulacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
k0d0 


Motocykl: Honda Shadow VT750 C2 ACE
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 134
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-11, 12:29   

Symetrycznie po drugiej stronie. Bardzo możliwe ze trzeba będzie zdemontować osłonę filtra powietrza. A wakuometr służy do synchronizacji gaźników. Nie do regulacji. Regulacja gaźników to regulacja składu mieszanki. Synchronizacja gaźników to takie ustawienie przepustnic w dwóch lub więcej gaźnikach aby otwierały się jednocześnie generując taki sam przelot w gaźniku. Więc musisz znać liczbę obrotów. I dobrze radze jak się nie znasz na synchronizacji gaźników to lepiej tego nie ruszaj. Jak przekombinujesz i za bardzo zubożysz mieszankę to możesz przepalić tłok bo będzie za wysoka temperatura spalania.
 
 
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2013-07-11, 12:56   

Dzięki panowie za pomoc. Mam do kręcić te srubki na max, później je wykręcić i liczyć obroty? Przód 2.5 a tyl 2.75?
 
 
k0d0 


Motocykl: Honda Shadow VT750 C2 ACE
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 134
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-11, 13:13   

Licz dokręcając na max. Dla sprawdzenia. Bo może wyjść ze będą 2.25 i 2.5. W każdym razie nie powinny być wkręcone identycznie. Powiedź po co to robisz? Poszukaj w necie najpierw na 100% ile trzeba obrotów wykręcić.
 
 
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2013-07-11, 13:53   

Mam rozregulowane gazniki i motor na 1szym biegu nie chce jechać bo gaśnie. Z góry jeśli pojadę to 30km/h na 1ce i tyle. Na innych biegach gaśnie.
 
 
k0d0 


Motocykl: Honda Shadow VT750 C2 ACE
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 134
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-07-11, 14:28   

Sprawdź kompresje. Bo na rozregulowanych gaźnikach da się ruszyć a na wyższym biegu nie będzie idealnie, ale powinien jeździć. Nie chce Cie straszyć ale jeżeli chodzi na wolnych obrotach a na wysokich zaczyna się zamulać to problem może nie leżeć w gaźniku. Rozpędza się do prędkości podawanej przez fabrykę? Wali z rury czarnym dymem? Przy dodawaniu gazu przy ruszaniu? Wali w gaźnik przy przyspieszaniu na wysokim biegu? Daj jak najwięcej szczegółów to może się da wykombinować co jest nie tak. Długo masz ten motocykl? Odpala na ciepłym i zimnym silniku? Świece jak wyglądają? Na jedynce chyba więcej nie pojedziesz niż 30 bo chyba przy 30- 40 km/h jest odcinka zapłonu.
 
 
Juszka_ 

Motocykl: Honda Shadow 125
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 7
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2013-07-11, 16:02   

Zacznijmy od odpalenia motora. Silnik pracuje ładnie na wolnych obrotach lecz gdy zaczynam go wkręcać na wysokie i puszczam to strasznie wolno schodzą do neutralnych. Gdy próbuję ruszyć na 1ce to motor gaśnie od razu. Nie ma mowy żeby nim ruszyć a co dopiero jechać. Motor nie kopci, nie pluje. Motocykl posiadam od roku i nigdy nie było z nim żadnych kłopotów.Pali zimny jak i ciepły. Obie świece są w porzadku. O co chodzi z tą kompresja? Jak mogę ją ustawić/naprawić?
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9495
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-07-11, 16:21   

Juszka_ napisał/a:
O co chodzi z tą kompresja? Jak mogę ją ustawić/naprawić?

Kompresja, jest to ciśnienie wytwarzane przez tłok w cylindrze.
http://pl.wikipedia.org/w...a_%28silniki%29
https://www.google.pl/sea...lient=firefox-a
Nie ustawia się jej.
Lepiej żeby nie trzeba było jej naprawiać.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM