problem z prądem |
Autor |
Wiadomość |
szwagier
Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-06-19, 12:14 problem z prądem
|
|
|
witam
w marcu zakupiłem nową baterie HCB16A do swojej VT 1100 85r zadowolony zamontowałem i paliła od kopa bez najmniejszego problemu (czyli dwa m-ce) w maju zmuszony byłem postawic moto, stał około mieiąca i zaczeły się problemy z odpalaniem kręci słabiej i czasami odpali. Po ładowaniu prostownikiem lub z auta na kable odpala bez problemu ładowanie po odpaleniu na poziomie 14V przy wiekszych obrotach i wiecej.Stąd moje pytanie.
1) Czy mozliwe jest padnięcie bateri w tak krótkim czasie (elektrolit w normie)
2) Czy w tym modelu po odłączeniu zacisku w aku silnik powinien zgasnąć czy chodzić dalej . PROSZĘ DORADŻCIE COS |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-06-19, 12:58
|
|
|
Nie jest wykluczone, że bateria pada. Jakiej m-ki masz to aku? Proponuję sprawdzenie aku specjalnym miernikiem z obciążeniem. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
szwagier
Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-06-19, 22:03
|
|
|
witam
bateria POWERBAT nie wiem czy to jest dobra firma czy nie ale jaka by nie była rok powinna wytrzymac zaczynam załować ze nie kupiłem YUSA ale to juz po ptokach moze uznają gwarancje to wtedy dołoze i wezme oryginał |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-06-19, 22:48
|
|
|
szwagier napisał/a: | witam
bateria POWERBAT nie wiem czy to jest dobra firma czy nie ale jaka by nie była rok powinna wytrzymac zaczynam załować ze nie kupiłem YUSA ale to juz po ptokach moze uznają gwarancje to wtedy dołoze i wezme oryginał |
Akurat o tej firmie nie mam najlepszego zdania. A reklamację powinni uznać, jak nie to powołaj się na Rzecznika Spraw Konsumenta - czasem samo wymówienie tej nazwy działa cuda |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
szwagier
Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-06-20, 09:31
|
|
|
też mi ie tak wydaje ze to bateria ale do końca nie jestem pewien dlatego wole zapytac jest tu wielu kolegów którzy pomagają na wiele tematów jeszcze interesuje mnie drugie moje zapytanie bo tez nie mam pojęcia moze ktoś sprawdzał czy po odłączeniu zacisku z aku silnik bedzie pracował ??????????????/ |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2013-06-20, 12:43
|
|
|
szwagier napisał/a: | też mi ie tak wydaje ze to bateria ale do końca nie jestem pewien dlatego wole zapytać jest tu wielu kolegów którzy pomagają na wiele tematów jeszcze interesuje mnie drugie moje zapytanie bo tez nie mam pojęcia moze ktoś sprawdzał czy po odłączeniu zacisku z aku silnik bedzie pracował ??????????????/ |
Jeżeli alternator i regulator działają poprawnie to będzie działał
(przynajmniej moja chodziła). |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
szwagier
Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-06-20, 20:54
|
|
|
moja po odłączeniu bateri odrazu gasnie i nie wiem czy tak powinno byc będę wdzieczny za każdą opinę (Shadow 1100 85r) |
|
|
|
|
GhoustDragon
Samotny Wilk
Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 4188 Skąd: Zawiercie/SZA/
|
Wysłany: 2013-06-20, 22:05
|
|
|
szwagier napisał/a: | moja po odłączeniu bateri odrazu gasnie i nie wiem czy tak powinno byc będę wdzieczny za każdą opinę (Shadow 1100 85r) |
I chyba tak powinno być - w zasadzie to przerywasz obwód ale ja tam się nie znam. |
_________________ Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.
Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam. |
|
|
|
|
Jasieks
Motocykl: VTX 1800F '05 / VT 1100 '92
Wiek: 50 Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 263 Skąd: Siemianowice Śl. SI
|
Wysłany: 2013-06-20, 23:24
|
|
|
w moto nie sprawdzałem ale kiedyś w aucie (Citroen BX) po odłączeniu aku silnik pracował niestety spaliło mi wszystkie zapalone żarówki - tyle historii.
Wydaje mi się że powinien zgasnąć bo ciągnie prąd z aku które jest w międzyczasie doładowywane. ( tak jest zdecydowanie mniej skomplikowanie) |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2013-06-21, 01:27
|
|
|
akumulator nie jest wpięty w szereg a układ alternator-regulator powinny dostarczać prądu w czasie pracy.
Układ w samochodzie mógł spalić żarówki tylko i wyłącznie gdy akumulator pobierał duży prąd i nagle został odłączony w skutek bezwładności regulacji alternator wytworzył za duże napięcie ale istotnym elementem jest to że w samochodzie jest regulowane napięcie uzwojenia wzbudzenia w skutek pomiaru napięcia wyjściowego a nie napięcie wyjściowe (jak w naszych moto).
U mnie odłączenie aku trwało tylko chwile (silnik mógł nie zejść z obrotów w czasie ponownego odpalenia ale na 99% będzie on chodził po odpięciu akumulatora - Jutro sprawdzę i napiszę. |
_________________ Maruda od urodzenia |
Ostatnio zmieniony przez Marlboro 2013-06-21, 12:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szwagier
Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-06-21, 12:06
|
|
|
W aucie zgodzę sie bo sam kiedyś sprawdzałem tyle ze trzeba włączyć wiatła aby żarówek nie popaliło . Ale jestem od nie dawna posiadaczem motocykla i nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z mechaniką takiego sprzętu dlatego pytam. Dodam jezcze ze to wersja USA z ciągle palącymi się światłami moze one pobierają tyle prądu ze od razu gaśnie. Może w europejczykach jest inaczej(inne rozwiązanie instalacji) ale to tylko moje domysły. |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9503 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-06-21, 12:14
|
|
|
szwagier napisał/a: | ze trzeba włączyć wiatła aby żarówek nie popaliło |
A nie odwrotnie, wyłączyć? |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
potfur
miś przekliniak
Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2334 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2013-06-21, 13:22
|
|
|
szwagier napisał/a: | Dodam jezcze ze to wersja USA z ciągle palącymi się światłami moze one pobierają tyle prądu ze od razu gaśnie |
Wiemy, tego modelu raczej na Europę nie robili, ale może coś przegapiłem
Gdyby pobierany prąd był tak duży, że bez akumulatora nie uciągnie, to by się akumulator nigdy nie ładował. |
_________________ Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów. |
|
|
|
|
szwagier
Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012 Posty: 16 Skąd: Goleniów
|
Wysłany: 2013-06-21, 13:42
|
|
|
tak tylko dlaczego jak wszytko jet podłaczone to silnik pracuje i ładowanie jest na poziomie 14-15V światła się rozjaśniają w zależności od obrotów a jak zdejmę zacisk to gaśnie sam nie wiem o co tu biega. Może mam jakiś wynalazek ??? ręce opadają |
|
|
|
|
szerszeń
Motocykl: VT 1100 C3 Aero/VT 1100 C2
Wiek: 39 Dołączył: 08 Lut 2012 Posty: 76 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2013-06-21, 14:23
|
|
|
Odpinanie klemy w motocyklu może spowodować spaleniem regulatora napięcia i przy okazji można załatwić taki osprzęt jak żarówki, prędkościomierz, moduły sterujące (w przypadku wtrysku) i trochę innego osprzętu. Nie polecam!!! W przypadku elektronicznego zapłonu potrzebny jest prąd, a gdy odepnie się akumulator prądu brak. Dlaczego, przecież jest jeszcze alternator...? Bo prąd z alternatora dostarczany jest właśnie do regulatora napięcia i ładowania akumulatora, a prąd z akumulatora idzie do regulatora, na cewki itd. Taki układ zamknięty. Wiec wyjęcie aku powoduje przerwanie obwodu, i dlatego motocykl gaśnie jak jest słaby akumulator, bo blokuje przepływ pruntu. Są instalacje w samochodach i motocyklach którym wyjmowanie aku nie przeszkadza, ale nie w tym przypadku. |
|
|
|
|
|