/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z prądem
Autor Wiadomość
szwagier 

Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-19, 12:14   problem z prądem

witam
w marcu zakupiłem nową baterie HCB16A do swojej VT 1100 85r zadowolony zamontowałem i paliła od kopa bez najmniejszego problemu (czyli dwa m-ce) w maju zmuszony byłem postawic moto, stał około mieiąca i zaczeły się problemy z odpalaniem kręci słabiej i czasami odpali. Po ładowaniu prostownikiem lub z auta na kable odpala bez problemu ładowanie po odpaleniu na poziomie 14V przy wiekszych obrotach i wiecej.Stąd moje pytanie.
1) Czy mozliwe jest padnięcie bateri w tak krótkim czasie (elektrolit w normie)
2) Czy w tym modelu po odłączeniu zacisku w aku silnik powinien zgasnąć czy chodzić dalej . PROSZĘ DORADŻCIE COS
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-06-19, 12:58   

Nie jest wykluczone, że bateria pada. Jakiej m-ki masz to aku? Proponuję sprawdzenie aku specjalnym miernikiem z obciążeniem.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
szwagier 

Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-19, 22:03   

witam
bateria POWERBAT nie wiem czy to jest dobra firma czy nie ale jaka by nie była rok powinna wytrzymac zaczynam załować ze nie kupiłem YUSA ale to juz po ptokach moze uznają gwarancje to wtedy dołoze i wezme oryginał
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-06-19, 22:48   

szwagier napisał/a:
witam
bateria POWERBAT nie wiem czy to jest dobra firma czy nie ale jaka by nie była rok powinna wytrzymac zaczynam załować ze nie kupiłem YUSA ale to juz po ptokach moze uznają gwarancje to wtedy dołoze i wezme oryginał


Akurat o tej firmie nie mam najlepszego zdania. A reklamację powinni uznać, jak nie to powołaj się na Rzecznika Spraw Konsumenta - czasem samo wymówienie tej nazwy działa cuda ;-)
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
szwagier 

Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-20, 09:31   

też mi ie tak wydaje ze to bateria ale do końca nie jestem pewien dlatego wole zapytac jest tu wielu kolegów którzy pomagają na wiele tematów :-) jeszcze interesuje mnie drugie moje zapytanie bo tez nie mam pojęcia moze ktoś sprawdzał czy po odłączeniu zacisku z aku silnik bedzie pracował ??????????????/
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-06-20, 12:43   

szwagier napisał/a:
też mi ie tak wydaje ze to bateria ale do końca nie jestem pewien dlatego wole zapytać jest tu wielu kolegów którzy pomagają na wiele tematów :-) jeszcze interesuje mnie drugie moje zapytanie bo tez nie mam pojęcia moze ktoś sprawdzał czy po odłączeniu zacisku z aku silnik bedzie pracował ??????????????/


Jeżeli alternator i regulator działają poprawnie to będzie działał
(przynajmniej moja chodziła).
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
szwagier 

Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-20, 20:54   

moja po odłączeniu bateri odrazu gasnie i nie wiem czy tak powinno byc będę wdzieczny za każdą opinę (Shadow 1100 85r)
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2013-06-20, 22:05   

szwagier napisał/a:
moja po odłączeniu bateri odrazu gasnie i nie wiem czy tak powinno byc będę wdzieczny za każdą opinę (Shadow 1100 85r)


I chyba tak powinno być - w zasadzie to przerywasz obwód ale ja tam się nie znam.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
Jasieks 


Motocykl: VTX 1800F '05 / VT 1100 '92
Wiek: 50
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 263
Skąd: Siemianowice Śl. SI
Wysłany: 2013-06-20, 23:24   

w moto nie sprawdzałem ale kiedyś w aucie (Citroen BX) po odłączeniu aku silnik pracował niestety spaliło mi wszystkie zapalone żarówki - tyle historii.
Wydaje mi się że powinien zgasnąć bo ciągnie prąd z aku które jest w międzyczasie doładowywane. ( tak jest zdecydowanie mniej skomplikowanie)
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-06-21, 01:27   

akumulator nie jest wpięty w szereg a układ alternator-regulator powinny dostarczać prądu w czasie pracy.

Układ w samochodzie mógł spalić żarówki tylko i wyłącznie gdy akumulator pobierał duży prąd i nagle został odłączony w skutek bezwładności regulacji alternator wytworzył za duże napięcie ale istotnym elementem jest to że w samochodzie jest regulowane napięcie uzwojenia wzbudzenia w skutek pomiaru napięcia wyjściowego a nie napięcie wyjściowe (jak w naszych moto).

U mnie odłączenie aku trwało tylko chwile (silnik mógł nie zejść z obrotów w czasie ponownego odpalenia ale na 99% będzie on chodził po odpięciu akumulatora - Jutro sprawdzę i napiszę.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
Ostatnio zmieniony przez Marlboro 2013-06-21, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szwagier 

Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-21, 12:06   

W aucie zgodzę sie bo sam kiedyś sprawdzałem tyle ze trzeba włączyć wiatła aby żarówek nie popaliło . Ale jestem od nie dawna posiadaczem motocykla i nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z mechaniką takiego sprzętu dlatego pytam. Dodam jezcze ze to wersja USA z ciągle palącymi się światłami moze one pobierają tyle prądu ze od razu gaśnie. Może w europejczykach jest inaczej(inne rozwiązanie instalacji) ale to tylko moje domysły.
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9503
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2013-06-21, 12:14   

szwagier napisał/a:
ze trzeba włączyć wiatła aby żarówek nie popaliło

A nie odwrotnie, wyłączyć? :mrgreen:
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2334
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-06-21, 13:22   

szwagier napisał/a:
Dodam jezcze ze to wersja USA z ciągle palącymi się światłami moze one pobierają tyle prądu ze od razu gaśnie

Wiemy, tego modelu raczej na Europę nie robili, ale może coś przegapiłem ;-)
Gdyby pobierany prąd był tak duży, że bez akumulatora nie uciągnie, to by się akumulator nigdy nie ładował.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
szwagier 

Motocykl: Honda VT 1100
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 16
Skąd: Goleniów
Wysłany: 2013-06-21, 13:42   

tak tylko dlaczego jak wszytko jet podłaczone to silnik pracuje i ładowanie jest na poziomie 14-15V światła się rozjaśniają w zależności od obrotów a jak zdejmę zacisk to gaśnie sam nie wiem o co tu biega. Może mam jakiś wynalazek ??? ręce opadają :cry:
 
 
szerszeń 


Motocykl: VT 1100 C3 Aero/VT 1100 C2
Wiek: 39
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Toruń
Wysłany: 2013-06-21, 14:23   

Odpinanie klemy w motocyklu może spowodować spaleniem regulatora napięcia i przy okazji można załatwić taki osprzęt jak żarówki, prędkościomierz, moduły sterujące (w przypadku wtrysku) i trochę innego osprzętu. Nie polecam!!! W przypadku elektronicznego zapłonu potrzebny jest prąd, a gdy odepnie się akumulator prądu brak. Dlaczego, przecież jest jeszcze alternator...? Bo prąd z alternatora dostarczany jest właśnie do regulatora napięcia i ładowania akumulatora, a prąd z akumulatora idzie do regulatora, na cewki itd. Taki układ zamknięty. Wiec wyjęcie aku powoduje przerwanie obwodu, i dlatego motocykl gaśnie jak jest słaby akumulator, bo blokuje przepływ pruntu. Są instalacje w samochodach i motocyklach którym wyjmowanie aku nie przeszkadza, ale nie w tym przypadku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM