Hałasujący napęd
Odpowiedz do tematu

: Hałasujący napęd
Witam!

Mam poważny problem z moim napędem. Naciąg łańcucha zmienia się w zależności od położenia kątowego zębatek napędowych. Efekt jest taki, że łańcuch mam luźny, a po przetoczeniu motocykla kilkadziesiąt centymetrów łańcuch napina się jak struna. Taka cykliczna praca podczas jazdy powoduje powstawanie hałasu.

Oddałem motocykl do mechanika. Mechanik stwierdził, że zębatka zdawcza była założona odwrotnie (!) co mogło przyczynić się do uszkodzenia napędu. Ponadto posiada duży luz na wałku, jej zamocowanie jest bardzo niepewne, można swobodnie odchylać ją we wszystkich płaszczyznach nawet, gdy śruby mocujące są maksymalnie dokręcone.

Proponowane przez mechanika rozwiązanie to wymiana całego napędu. To zrozumiałe, jednak nie jest on w stanie zapewnić, że to zlikwiduje problem. Prawdopodobieństwo uszkodzenia wałka jest jednak niskie, bo stosunkowo ciężko go skrzywić. Zębatki nie wykazują śladów nadmiernego zużycia, a łańcuch jest dopiero na trzeciej kresce regulacji.

Rozważam wymianę napędu, ale obawiam się, że to nie przyniesie rezultatu. Problem jest dziwny i ciężko o jednoznaczną diagnozę. Co o tym myślicie?

:
Jak nie wymienisz to się nie dowiesz :-/

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Ta wiedza będzie kosztowała mnie 660 zł, a w tym roku wydałem na motocykl więcej PLN, niż przejechałem kilometrów :D

:
Tak czy siak napęd masz do wymiany i tego nie zmienisz, a wiedza jest bezcenna :-P :mrgreen:

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
kumpel maił taki sam problem z napędem w trampku tylko że u niego objawem było "podskakiwanie" motocykla powyżej 60km/h - skakał jak byś po kostce jechał i pomogła wymiana

:
miałem to samo - wymiana kpl. napędu i po bólu :mrgreen:

:
bartekh2o napisał/a:
Efekt jest taki, że łańcuch mam luźny, a po przetoczeniu motocykla kilkadziesiąt centymetrów łańcuch napina się jak struna.


Ludziska nie naciągajcie tak łańcuchów bo krzywdy można sobie narobić.
Jak łańcuch jest rozciągnięty nierówno to naciąga się go w tym najciaśniejszym miejscu. Jeśli w tym luźnym wykracza poza zakres dopuszczalny luzu to napęd kwalifikuje się do wymiany.

Za ciasny naciąg może uszkodzić wałek zdawczy, ośkę, wahacz, a w najgorszym wypadku pęknąć i narobić jeszcze więcej biedy. Już lepszy jest za luźny łańcuch pod warunkiem, ze nie jest na tyle luźny by spaść z zębatki.

Honda Shadow VT1100 C3X Aero - Tarantella
BMW F800GS 2008 - Apache
MW750 - Kaśka
Dr650

Podróże. Te małe i te duże - Galactic Adventure
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group