Chlodzenie vt 1100 89 |
Autor |
Wiadomość |
xman70
Motocykl: vt 1100 sc18 '89
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 15 Skąd: Czeladz, Voss
|
Wysłany: 2013-05-21, 22:04 Chlodzenie vt 1100 89
|
|
|
Witam, opisze po krotce moj problem z moto. Probowalem znalezc odpowiedz, usunac usterke korzystajac z forum jednak nie pomoglo. Glowa mnie tylko rozbolala.
Mieszkam w Norge wiec czasem wspinam sie na gory moim moto. Po zdobyciu szczytu i zatrzymaniu na ok 2 min wiatrak zaczyna chlodzic ciecz, wylacza sie i niemal natychmiast plyn w zbiorniku wyrownawczym osiaga szczyt i wyrzuca plyn oraz pare. Wiatrak sie nie zalacza wtedy, chlodnica jest chlodna. Jesli szybko rusze, szum wiatru schlodzi moto i potem jest OK. Poziom plynu wraca do min. Jednak gdy po przejechaniu kilkudziesieciu km sie zatrzymam np w korku jest to samo. Kontrolka temp sie nie zapala. Oczywiscie- moto chce zeby na nim jezdzic :) Nawet po odpaleniu jak go zostawie na ok 10 min jest to samo. Sprawdzilem termostat, wymienilem plyn, olej, w plynie nie ma oleju i na odwrot. Nie zauwazylem gorszych osiagow, wyciekow, dziwnych dzwiekow...spalanie ponizej 5l. Wyczytalem dzis o korku chlodnicy...nie ma go na allegro, na ebayu tylko w stanach...
Prosze o pomoc...chcialem na wakacje do PL przyjechac do tych pagorkow pozlacanych zbozem rozmaitem :)
Pozdrawiam, Adam |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-05-21, 22:07
|
|
|
No tak, korek do dostania w USA, lub w serwisie Hondy. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Johan
Janusz
Motocykl: Był Spirit 1100 C, jest FJR 1300 2006 Rp13
Wiek: 54 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 739 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2013-05-21, 22:24
|
|
|
Na moje oko to taki sam korek jest w Accordzie 96-97, miałem taki model, i sądzę że to będzie to. Jedź na szrot w norge i poszukaj. |
_________________ Trahit sua quemque voluptas.... |
|
|
|
|
Korzonek
Marek
Motocykl: HONDA 1100 C 2004
Wiek: 46 Dołączył: 01 Paź 2012 Posty: 136 Skąd: Wschód-\SŁAWATYCZE
|
|
|
|
|
Johan
Janusz
Motocykl: Był Spirit 1100 C, jest FJR 1300 2006 Rp13
Wiek: 54 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 739 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2013-05-21, 22:33
|
|
|
Org jest 1.1, ten ma 2.0.
Jestem na 99% pewny, że od samochodu pasuje, a w tym Accordzie jest 1,1.
To dość popularny samochód w Norkowni (wiem, bo 6 lat tam mieszkam), więc warto sprawdzić na złomie. |
_________________ Trahit sua quemque voluptas.... |
|
|
|
|
Heinrich7
Motocykl: VT1100 86r
Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 87 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-22, 07:57
|
|
|
Korek układu chłodzenia Shadow 85' - 86' (a pewnie i inne)
Oryginał: Honda 19045-MB3-000
Zamiennik - Daewo 17920A78B00 (czyli Tico po prostu...)
to z tematu kompatybilnych czesci, ale ja bym sklanial sie w strone termostatu bo to typowy objaw jak termostat nie puszcza plynu na chlodnice a potem gotowanie, para i zapowietrzony uklad. wymien/podmien termostat albo wywal na chwile i pokulaj sie po okolicy. |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2013-05-22, 08:19
|
|
|
Korek korkiem, ale...
W moim przypadku (a objawy podobne jak u kolegi) korek chyba był w końcu dobry - choć dobrze że znalazł się tani zamiennik.
Problemem okazała się wyrobiona krawędź we wlewie płynu. Jak wiecie, korek ma "w sobie" dwa zawory i dwie uszczelki (z czego wewnętrzna spełnia rolę uszczelki ciśnieniowej i podciśnieniowej. I ta uszczelka właśnie nie trzymała gdyż krawędź do której przylegała nie była po prostu równa. Nie wiem jak to się wyrobiło ale się zrobiło
I objaw: moto się trochę grzeje ale trzyma temperaturę przez jakiś czas - zatrzymujesz silnik, lub nawet zostawiasz na wolnych obrotach (przestaje pracować pompa) - następuje gwałtowne zagotowanie płynu chłodzącego w bloku (brak cyrkulacji "wyłącza" wymuszone chłodzenie przez radiator czyli chłodnicę) i następuje gwałtowny (i efektowny... ) wyrzut pary i płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.
Niestety po dłuższej trasie kończy się to suchością w układzie chłodzenia... Ale spoko... Przestudzić... zalać...
Doraźną naprawą (tzn. może pomóc z naciskiem na może...) jest włożenie pod korek uszczelki hydraulicznej 3/4 cala, takiej do montażu bateri, czy wodomierza... Uszczelka szybko się odkształca i na jakiś czas uszczelnia. Ale praktycznie co postój należy ją wymienić. Na szczęście kosztuje tak z 30 groszy chyba...
[ Dodano: 2013-05-22, 08:23 ]
Reasumując, obejrzyj korek, obejrzyj wlew...
Najpierw naprawiłem sytuację dorobionym mosiężnym pierścionkiem wklejonym na silikon, docelowo udało mi się zakupić używaną obudowę termostatu i wymienić wlew po prostu.
Jak wena mnie nie opuści to zamieszczę fotki ku potomności, jak tylko zrobię... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
xman70
Motocykl: vt 1100 sc18 '89
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 15 Skąd: Czeladz, Voss
|
Wysłany: 2013-05-22, 16:51
|
|
|
dzieki za rady,,,wlasnie rozebralem termostat, otwiera sie przy 95 stopniach ok 3 mmm. Nie jest to za malo? Tymczasem zaleje plynem bez termostatu. Zobacze co sie stanie :) Obejrze wlew plynu... |
|
|
|
|
Heinrich7
Motocykl: VT1100 86r
Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 87 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-22, 19:32
|
|
|
generalnie uklad chlodzenia jest ukladem cisnieniowym wiec plyn wrze nam szybciej jezeli uklad jest rozszczelniony. jak pisal Shadok mamy 2 obiegi i zaczyna sie wszystko od tego malego i tam zazwyczaj sie nam gotuje gdy nie puszcza termostat lub powietrze gdzies sobie zaleglo ( rzadko ale bywa). gdy sam korek jest nieszczelny to po jakims czasie zawrze i wywali plyn mimo dzialajacego wiatraka na chlodnicy, jak termostat pada (puszcza troche albo czasem wcale ) to kazdy korek staje sie w koncu nieszczelny(chyba ze wczesniej wywali rurke). po rajdzie pod gorke silnik dostaje po garach ale powietrze robi swoje, stajesz i wtedy dopiero widac czy uklad dziala prawidlowo bo wiatrak powinien dzialac az temp spadnie a termostat czekac
mi w samochodzie rozwalilo korek na 2 kawalki dzieki termostatowi a stary korek podejrzany o nieszczelnosc chodzi do dzisiaj. |
Ostatnio zmieniony przez Heinrich7 2013-05-22, 22:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
xman70
Motocykl: vt 1100 sc18 '89
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 15 Skąd: Czeladz, Voss
|
Wysłany: 2013-05-22, 22:09
|
|
|
Zalalem plynem bez termostatu, przejechalem ok 20 km, na postoju moto pracowalo pare minut i...nic :) na silniku moglem potrzymac reke kilka sekund, niedogrzany. Wiec chyba to termostat /wlew chlodnicy wyglada dobrze, rowny/ jutro moze jak bedzie pogoda to przejade troche wiecej i zobacze. Termostat zamowilem tu: http://www.davidsilverspa...AN)/part_23963/ |
|
|
|
|
Heinrich7
Motocykl: VT1100 86r
Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 87 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-05-22, 22:26
|
|
|
droga impreza, ale wazne ze znalazles.
zdrowego moto i szerokosci ! |
|
|
|
|
Todek
Lone Rider
Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56 Dołączył: 12 Lut 2008 Posty: 9501 Skąd: Kostry/Parczew/LPA
|
Wysłany: 2013-05-22, 23:07
|
|
|
xman70 napisał/a: | otwiera sie przy 95 stopniach ok 3 mmm. |
Trochę mało, pełne otwarcie to chyba coś około 8 mm. |
_________________ "Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".
Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85 |
|
|
|
|
Johan
Janusz
Motocykl: Był Spirit 1100 C, jest FJR 1300 2006 Rp13
Wiek: 54 Dołączył: 26 Wrz 2012 Posty: 739 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2013-05-23, 01:57
|
|
|
Shadok napisał/a: | Problemem okazała się wyrobiona krawędź we wlewie płynu. Jak wiecie, korek ma "w sobie" dwa zawory i dwie uszczelki (z czego wewnętrzna spełnia rolę uszczelki ciśnieniowej i podciśnieniowej. I ta uszczelka właśnie nie trzymała gdyż krawędź do której przylegała nie była po prostu równa. Nie wiem jak to się wyrobiło ale się zrobiło |
I tu jest cały zonk. Tylko "made in honda" pasuje. Zamienniki nie spełniają tych warunków. Testowałem w chłodnicach Hond, i tylko org działa poprawnie. |
_________________ Trahit sua quemque voluptas.... |
|
|
|
|
Shadok
Administrator
Motocykl: VT 1100 '85,'86,'07
Dołączył: 04 Paź 2006 Posty: 1953 Skąd: Dziecinów
|
Wysłany: 2013-05-23, 07:30
|
|
|
No nie... Jak już wstawilem końcowkę "z krawędzią" korek od Tico działał świetnie... |
_________________ Zawsze ktoś nas podgląda,
raz są to poeci, raz szpicle. |
|
|
|
|
xman70
Motocykl: vt 1100 sc18 '89
Dołączył: 21 Maj 2013 Posty: 15 Skąd: Czeladz, Voss
|
Wysłany: 2013-05-23, 22:29
|
|
|
Co do czesci zamiennych- kupilem taniej na ebayu oring do lagi, wymiana w serwisie...po paru dniach poci sie. Wczesniej kupilem do drugiej lagi z david spare parts i ani kropli...
Pojezdzilem dzis po pagorkach bez termostatu i wyglada ze jest OK. Po postoju na gorce troche sie podniosl poziom plynu i to wszystko. Czekam teraz na termostat.
Mam pytanie z innej beczki- chcialbym zalozyc te gmole http://allegro.pl/gmole-s...3240446607.html do mojej vt 1100 /ten model z wydechami z prawej strony, ida razem pod katem od gory potem poziomo do tylu/ ale gosc z nautiliusa mowi ze jak mam inny model niz na zdjeciu to nie gwarantuje ze przypasuje. Tam na zdj jest chyba Sabre...Nie wiecie moze czy jest duza roznica w rozstawie srub, szerokosci? Nie da sie jakos upchac...ew moze macie namiar na kogos w ok Katowic kto by zrobil fajne gmole? |
|
|
|
|
|