/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Miękki hamulec...
Autor Wiadomość
Timon
[Usunięty]

  Wysłany: 2013-08-12, 22:52   Miękki hamulec...

Witajcie, mam problem z przednim hamulcem...
Wydawał mi się zbyt miękki, więc odpowietrzyłem go tak jak to się robi i tym razem nie pomogło... Klamkę mogę docisnąć do manetki... Podjechałem więc do mechanika, który stwierdził że układ zapowietrzony (odpowietrzył i skasował...;p) Dla mnie nie było żadnej różnicy :-( w dalszym ciągu klamkę można było dociągnąć prawie do samej manetki a łapała dopiero gdzieś od połowy. Następnie wymieniłem przewód w oplocie stalowym-nic się nie zmieniło. Dodam że układ jest szczelny... Nie wiem gdzie jeszcze luknąć. SHADOWe mam pierwszy sezon. W innych motocyklach przerabiałem temat i wszystko grało. Może coś z zaciskiem .... Klocki i tarcza są w porządku. POMOCY :-/
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2013-08-12, 23:31   

Weź nalej płynu do maxa w zbiorniczku i odkręć odpowietrznik w zacisku, odczekaj chwilę aż zacznie sam się wylewać odpowietrznikiem, wtedy zakręć odpowietrznik i to powinna być cała filozofia. U mnie zadziałało, powodzenia LWG.
_________________
Vel Thomas
 
 
Bartez_nd 
+ Milunia :)


Motocykl: vt 750 83r.
Wiek: 39
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 483
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2013-08-13, 00:12   

Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej.
_________________
A na starość powiem tak: "Jestem stary, niedołężny, ale motór mam potężny" :D
 
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2013-08-13, 09:23   

Bartez_nd napisał/a:
Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej.


a gdzie pompa ma dekiel ?
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
Timon
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-13, 09:42   

Bartez_nd napisał/a:
Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej.



chodzi tobie o dekielek zbiorniczka??
 
 
Woder 
Woder


Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 629
Skąd: Nysa, Malary
Wysłany: 2013-08-13, 09:50   

Spróbuj tak jak mówiłem z otwartym deklem! Klamką w tym momencie nie ruszaj będzie OK!
_________________
Vel Thomas
 
 
Timon
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-13, 10:15   

dobra dobra :chytrusek: zaraz idę próbować...

[ Dodano: 2013-08-13, 13:57 ]
Woder napisał/a:
Spróbuj tak jak mówiłem z otwartym deklem! Klamką w tym momencie nie ruszaj będzie OK!



Zrobiłem jak pisałeś i nic... Po wykręceniu odpowietrznika z zacisku i zdjęciu dekla ze zbiorniczka, płyn od razu zaczął wyciekać, więc dolałem dwa razy do pełna (gdy poziom spadł do połowy), zakręciłem odpowietrznik i zamknąłem dekiel. Żadnej poprawy... :-|
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-08-13, 16:34   

nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły)
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Timon
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-13, 17:59   

Marlboro napisał/a:
nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły)


nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho...
 
 
pyton 
Piotrek


Motocykl: vt 750c 1983-vt 1100C2 1995
Wiek: 47
Dołączył: 15 Paź 2012
Posty: 292
Skąd: kłomnice
Wysłany: 2013-08-13, 18:45   

raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja.
_________________
Tak młody jak dzisiaj nie będziesz już nigdy!
https://plus.google.com/photos/114769053866466971600/albums/6038086538392746145?authkey=CPXQgc3Bktfg1wE
 
 
Timon
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-13, 18:47   

Timon napisał/a:
Marlboro napisał/a:
nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły)


nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho...


Zdjąłem zacisk - tam wszędzie sucho. Wyczyściłem go, tłoczki są ok - też wyczyściłem...
To jest chyba pompa... Zestaw naprawczy i do renowacji... nic innego mi nie zostało...
No chyba, że macie jakieś pomysły jeszcze...

[ Dodano: 2013-08-13, 18:51 ]
pyton napisał/a:
raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja.


PYTON to na bank pompa.... jestem też po konsultacji z moim mechaniorem i doszliśmy do wniosku, że po trzynastu latach pompka ma nas w POMPIE ;-)
 
 
Marlboro 
Tomek


Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 951
Skąd: Suskowola /WRA
Wysłany: 2013-08-14, 00:33   

Timon napisał/a:
Timon napisał/a:
Marlboro napisał/a:
nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły)


nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho...


Zdjąłem zacisk - tam wszędzie sucho. Wyczyściłem go, tłoczki są ok - też wyczyściłem...
To jest chyba pompa... Zestaw naprawczy i do renowacji... nic innego mi nie zostało...
No chyba, że macie jakieś pomysły jeszcze...

[ Dodano: 2013-08-13, 18:51 ]
pyton napisał/a:
raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja.


PYTON to na bank pompa.... jestem też po konsultacji z moim mechaniorem i doszliśmy do wniosku, że po trzynastu latach pompka ma nas w POMPIE ;-)


no i o to mi chodziło z tą nieszczelnością że nie tłoczy wszystkiego w przewód -> zacisk tylko cześć przelatuje przez tłoczek.
_________________
Maruda od urodzenia :omg:
 
 
 
Bartez_nd 
+ Milunia :)


Motocykl: vt 750 83r.
Wiek: 39
Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 483
Skąd: Nowa Dęba
Wysłany: 2013-08-14, 10:07   

Siwy_Dym napisał/a:
Bartez_nd napisał/a:
Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej.


a gdzie pompa ma dekiel ?


Zdrobniale nie nazwałem rzeczy i zamęt powstał :mrgreen: tak dekielek od zbiorniczka od pompki . Jak jest sucho i nie sączy sie płyn to znaczy ze góra jest ok. A ta gumka pod dekielkiem jest po to by nie zapowietrzyć układu. Ona przy zaciskaniu hamulca idzie w dół by utrzymać poziom płynu tak by pompka nie zassała powietrza.
_________________
A na starość powiem tak: "Jestem stary, niedołężny, ale motór mam potężny" :D
 
 
 
Timon
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-15, 09:02   

Wymieniał ktoś z Was pompkę hamulca?? Kupiłem zestaw naprawczy . Tego akurat nigdy nie robiłem... jakieś wskazówki?? Czy lepiej nie ryzykować w tej sytuacji i do mechaniora zaprowadzić
Ostatnio zmieniony przez 2013-08-15, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lukasz 


Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 599
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-08-15, 09:13   

Timon napisał/a:
Wymieniał ktoś z Was pompkę hamulca?? Kupiłem zestaw naprawczyObrazek

To chcesz regenerować swoją czy kupić inną ? Jeśli chodzi o wymianę to żaden problem - odkręcasz przewód hamulcowy, odkręcasz pompkę od kierownicy, klamkę od pompki składasz w odwrotnej kolejności poźniej odpowietrzasz układ i uważasz żeby płyn hamulcowy nie kapał na lakier i chrom (jest żrący lakier na pewno zniszczy nie wiem jak chrom)
_________________
Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM