Miękki hamulec... |
Autor |
Wiadomość |
Timon [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-12, 22:52 Miękki hamulec...
|
|
|
Witajcie, mam problem z przednim hamulcem...
Wydawał mi się zbyt miękki, więc odpowietrzyłem go tak jak to się robi i tym razem nie pomogło... Klamkę mogę docisnąć do manetki... Podjechałem więc do mechanika, który stwierdził że układ zapowietrzony (odpowietrzył i skasował...;p) Dla mnie nie było żadnej różnicy w dalszym ciągu klamkę można było dociągnąć prawie do samej manetki a łapała dopiero gdzieś od połowy. Następnie wymieniłem przewód w oplocie stalowym-nic się nie zmieniło. Dodam że układ jest szczelny... Nie wiem gdzie jeszcze luknąć. SHADOWe mam pierwszy sezon. W innych motocyklach przerabiałem temat i wszystko grało. Może coś z zaciskiem .... Klocki i tarcza są w porządku. POMOCY |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2013-08-12, 23:31
|
|
|
Weź nalej płynu do maxa w zbiorniczku i odkręć odpowietrznik w zacisku, odczekaj chwilę aż zacznie sam się wylewać odpowietrznikiem, wtedy zakręć odpowietrznik i to powinna być cała filozofia. U mnie zadziałało, powodzenia LWG. |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
Bartez_nd
+ Milunia :)
Motocykl: vt 750 83r.
Wiek: 39 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 483 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2013-08-13, 00:12
|
|
|
Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
_________________ A na starość powiem tak: "Jestem stary, niedołężny, ale motór mam potężny" :D |
|
|
|
|
Siwy_Dym
Mariusz
Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1107 Skąd: Lublin/Radom /LU/
|
Wysłany: 2013-08-13, 09:23
|
|
|
Bartez_nd napisał/a: | Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
a gdzie pompa ma dekiel ? |
_________________ Nic tak nie zabija czasu jak motor |
|
|
|
|
Timon [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-13, 09:42
|
|
|
Bartez_nd napisał/a: | Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
chodzi tobie o dekielek zbiorniczka?? |
|
|
|
|
Woder
Woder
Motocykl: VT 500 C 86, WSK M06 KOS 85
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lut 2010 Posty: 629 Skąd: Nysa, Malary
|
Wysłany: 2013-08-13, 09:50
|
|
|
Spróbuj tak jak mówiłem z otwartym deklem! Klamką w tym momencie nie ruszaj będzie OK! |
_________________ Vel Thomas |
|
|
|
|
Timon [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-13, 10:15
|
|
|
dobra dobra zaraz idę próbować...
[ Dodano: 2013-08-13, 13:57 ]
Woder napisał/a: | Spróbuj tak jak mówiłem z otwartym deklem! Klamką w tym momencie nie ruszaj będzie OK! |
Zrobiłem jak pisałeś i nic... Po wykręceniu odpowietrznika z zacisku i zdjęciu dekla ze zbiorniczka, płyn od razu zaczął wyciekać, więc dolałem dwa razy do pełna (gdy poziom spadł do połowy), zakręciłem odpowietrznik i zamknąłem dekiel. Żadnej poprawy... |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2013-08-13, 16:34
|
|
|
nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Timon [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-13, 17:59
|
|
|
Marlboro napisał/a: | nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho... |
|
|
|
|
pyton
Piotrek
Motocykl: vt 750c 1983-vt 1100C2 1995
Wiek: 47 Dołączył: 15 Paź 2012 Posty: 292 Skąd: kłomnice
|
|
|
|
|
Timon [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-13, 18:47
|
|
|
Timon napisał/a: | Marlboro napisał/a: | nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho... |
Zdjąłem zacisk - tam wszędzie sucho. Wyczyściłem go, tłoczki są ok - też wyczyściłem...
To jest chyba pompa... Zestaw naprawczy i do renowacji... nic innego mi nie zostało...
No chyba, że macie jakieś pomysły jeszcze...
[ Dodano: 2013-08-13, 18:51 ]
pyton napisał/a: | raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja. |
PYTON to na bank pompa.... jestem też po konsultacji z moim mechaniorem i doszliśmy do wniosku, że po trzynastu latach pompka ma nas w POMPIE |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2013-08-14, 00:33
|
|
|
Timon napisał/a: | Timon napisał/a: | Marlboro napisał/a: | nie chce narobić sobie wrogów ale ja obstawiał bym nieszczelność pompy (ale to tylko moje filozoficzne domysły) |
nieszczelność pompy objawia się czym? Zapowietrzaniem i czymś jeszcze? Może gdzieś płyn przeciekać? U mnie przy tej pompce jest sucho... |
Zdjąłem zacisk - tam wszędzie sucho. Wyczyściłem go, tłoczki są ok - też wyczyściłem...
To jest chyba pompa... Zestaw naprawczy i do renowacji... nic innego mi nie zostało...
No chyba, że macie jakieś pomysły jeszcze...
[ Dodano: 2013-08-13, 18:51 ]
pyton napisał/a: | raczej pompa ma tak wytarty tłoczek że nie trzyma ciśnienia można to sprawdzić zaciskając przewód hamulcowy kluczem typu mors i wtedy nacisnąć na klamkę powinna być twarda.ale ty masz stalowy oplot więc chyba odpada ta operacja. |
PYTON to na bank pompa.... jestem też po konsultacji z moim mechaniorem i doszliśmy do wniosku, że po trzynastu latach pompka ma nas w POMPIE |
no i o to mi chodziło z tą nieszczelnością że nie tłoczy wszystkiego w przewód -> zacisk tylko cześć przelatuje przez tłoczek. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
Bartez_nd
+ Milunia :)
Motocykl: vt 750 83r.
Wiek: 39 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 483 Skąd: Nowa Dęba
|
Wysłany: 2013-08-14, 10:07
|
|
|
Siwy_Dym napisał/a: | Bartez_nd napisał/a: | Jak odpowietrzasz to zakrecasz dobrze dekiel pompy hamulcowej? czasami pomaga wymiana płynu lub dolanie go ponad stan, zobacz czy nie masz uszkodzonej gumy pod dekielkiem pompy hamulcowej. |
a gdzie pompa ma dekiel ? |
Zdrobniale nie nazwałem rzeczy i zamęt powstał tak dekielek od zbiorniczka od pompki . Jak jest sucho i nie sączy sie płyn to znaczy ze góra jest ok. A ta gumka pod dekielkiem jest po to by nie zapowietrzyć układu. Ona przy zaciskaniu hamulca idzie w dół by utrzymać poziom płynu tak by pompka nie zassała powietrza. |
_________________ A na starość powiem tak: "Jestem stary, niedołężny, ale motór mam potężny" :D |
|
|
|
|
Timon [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-15, 09:02
|
|
|
Wymieniał ktoś z Was pompkę hamulca?? Kupiłem zestaw naprawczy . Tego akurat nigdy nie robiłem... jakieś wskazówki?? Czy lepiej nie ryzykować w tej sytuacji i do mechaniora zaprowadzić |
Ostatnio zmieniony przez 2013-08-15, 09:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
lukasz
Motocykl: VT 750 c2 99
Wiek: 39 Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 599 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-08-15, 09:13
|
|
|
Timon napisał/a: | Wymieniał ktoś z Was pompkę hamulca?? Kupiłem zestaw naprawczyObrazek |
To chcesz regenerować swoją czy kupić inną ? Jeśli chodzi o wymianę to żaden problem - odkręcasz przewód hamulcowy, odkręcasz pompkę od kierownicy, klamkę od pompki składasz w odwrotnej kolejności poźniej odpowietrzasz układ i uważasz żeby płyn hamulcowy nie kapał na lakier i chrom (jest żrący lakier na pewno zniszczy nie wiem jak chrom) |
_________________ Ropa jest do ciężarówek gaz do zapalniczek a benzyna do motocykli :) |
|
|
|
|
|