Skrzynia stuka
Odpowiedz do tematu

: Skrzynia stuka
Cześć,
Skończyłem renowację 500-tki i na pierwszej jeździe testowej zauważyłem, a właściwie usłyszałem, duże stuki podczas jazdy. Postawiłem moto na centralce, włączyłem jedynkę (silnik zgaszony) i ruszyłem tylnym kołem. I tu jest zauważalny spory luz i stuk na jego końcu, który nie pochodzi z kardana, tylko gdzieś z silnika.
Zapaliłem silnik, wbiłem 1 i puściłem sprzęgło... Zaczęło walić, stukać gdzieś w tylnej części silnika. Na 2 biegu to samo, na kolejnych coraz gorzej. Biegi wchodzą łagodnie, stukania nie ma po naciśnięciu sprzęgła.
Pytanie: skąd może dochodzić ten dźwięk i gdzie można wykryć luz?
Dodam jeszcze, że podczas jazdy puszczenie manetki i odkręcenie jej z powrotem TEŻ powoduje taki dźwięk. Masakra, jakby miało zaraz coś pęknąć. Od czego zacząć?

:
Może kosz sprzęgła?
Jesteś na 100% pewien, że to nie z okolic przegubu i że sam przegub dobrze siedzi?

Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
:
Tak, jestem pewien. Podczas składania wszystko tam sprawdziłem.
Sprzęgło działa bardzo dobrze, biegi cicho są przełączane. Dopiero po jego puszczeniu zaczyna się...
Ale tylko wtedy, gdy bieg jest wbity, na luzie nic nie słychać.

:
z opisu wynikało by że to raczej jest problem przeniesienia napędu. sprawdz jeszcze raz przegub kardana przy wyjściu z silnika. może to łożysko się wysypało

:
Wygląda na wałek zdawczy silnika. Co dokładnie robiłeś w czasie remontu? Oczywiście przed, wszystko było dobrze?

Jadę jadę na motorze...
:
Cezar napisał/a:
Wygląda na wałek zdawczy silnika. Co dokładnie robiłeś w czasie remontu? Oczywiście przed, wszystko było dobrze?

Z silnikiem nic nie robiłem. Kupiłem niesprawny, nie zapalał, prawie nie było elektryki. Teraz wszystko działa, tylko te stuki...
Też mi to wygląda na wałek zdawczy. Rozumiem, że czeka mnie rozbiórka skrzyni?

:
Na początek spróbuj namierzyć luz. Jak przesuniesz silnik do przodu to wyjmiesz przegub kardana i może wyczujesz coś na wałku lub na wale napędowym?

Jadę jadę na motorze...
:
Może przekładnia kątowa stuka?

Vel Thomas
:
Cezar napisał/a:
Na początek spróbuj namierzyć luz. Jak przesuniesz silnik do przodu to wyjmiesz przegub kardana i może wyczujesz coś na wałku lub na wale napędowym?

Luzu nie ma ani na kardanie przy kole, ani na łączeniu go z wałkiem, ani na krzyżaku, ani na łączeniu krzyżaka z jednej i z drugiej strony. Co się dzieje dalej w stronę silnika nie wiem. Zacznę od rozebrania prawej strony, sprawdzę sprzęgło i od razu będę mógł wyciągnąć cross shafta (przekładnię kątową). Ale czuję coś, że to też nie jej wina. Będę miał rozebrane sprzęgło, to będę mógł sprawdzić wałek zdawczy. Mam nadzieję, że się nie mylę z tą kolejnością działania?

[ Dodano: 2014-01-20, 23:54 ]
Po wielu miesiącach, witam ponownie. Pozdrawiam forumowiczów.
Mój problem nadal nie jest rozwiązany, choć mam kolejne nowinki.
Otóż, po wyjęciu sprzęgła (przy odkręcaniu zepsułem docisk :-/ ), sprawdziłem wszelkie luzy związane z moim problemem. Na wałku sprzęgła mam luz, obracając go w lewo i w prawo. Włączyłem pierwszy bieg i luz wynosi 3 zęby (czyli ok 45 stopni). Na wyższych biegach luz ten się redukuje do osiągnięcia 1,5 zęba zęba na wałku na ostatnim biegu.
Czy ja mam padniętą skrzynię???

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group