/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Utwardzenie przedniego zawieszenia
Autor Wiadomość
potfur 
miś przekliniak


Motocykl: VT 1100 C 86, TDM 850 3VD '91
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2333
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2013-03-06, 10:58   

sowacki napisał/a:
Wychodzi na to, że słuszna inwestycja te sprężyny progresywne.


A jak myślicie ile mechanior mógłby krzyknąć za taki pełny serwis przedniego zawieszenia. Tak mniej więcej. Wymiana sprężyn, uszczelniaczy... Sam jakoś bałbym się to składac.


Robota jest naprawdę prosta, jedno popołudnie. Ile biorą w warsztacie to nie wiem. Uszczelniacze i sprężyny spokojnie kupisz, raczej nie zapłacisz za nie drożej niż w warsztacie.
_________________
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości orzechów.
 
 
Roch 
dawniej v2conect

Motocykl: Shadow VLX 600 92r
Wiek: 34
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-06-16, 11:26   

Nie będę zakładać nowego temeatu wieć:
Wymiana Oleju w lagach vt 600 :

1. Wykręcam górny kapsel
2. Odkręcam w dolnej części lagi tą śrubkę na śrubokręt krzyżakowy ( chyba PH2)
3. Wylewa się olej
4. Płuczę lagę naftą/benzyna
5. Wkręcam śrubkę z pkt. 2
6. Wlewam po 463ml 15W do lagi
7. Przykręcam kapsel z pkt 1
8. Jazda testowa
9. Browarek po skończonej pracy :mrgreen:

Czy coś pominąłem i czy nie popełniam żadnego błędu??
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2013-07-29, 22:36   

Postanowiłem coś zrobić z przednim zawieszeniem, mam dość dobijania na każdej nierówności drogi, kilka garbów na drodze a hałas i dobicia takie że kolega za mną mi na postoju mówi: stary a co tak Ci dobija że aż echo poszło po okolicy... i to co mnie dziwi to po przejechaniu nawet drobnych nierówności to jeszcze nie dobije jak już coś zadzwoni. Sama wymiana oleju tylko złagodziła na pewien czas a ostatnio po powrocie z długiej trasy postanowiłem zrobić zawieszenie jak należy. Wiem że z shadowki nie uda się zrobić twardego sportowego moto - ale nie o to mi chodzi. Chce zniwelować te dobicia bo mam wrażenie że motocykl z każdym dobiciem rozwala się na kawałki. Zacząłem przeglądać sprężyny progresywne i tu mam pytanie - czy pomiędzy firmami są jakieś różnice inne niż cenowe ?? Planuje wymienić uszczelniacze, sprężynki i olej. Coś jeszcze powinienem od razu zrobić ?

ps. jeżeli ktoś jeszcze robił taką wymianę będę wdzięczny za podzieleniem się opinią i wrażeniami!
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
bogdi 
aby do przodu :)


Motocykl: vt600-NC700x i skutery dwa
Wiek: 59
Dołączył: 06 Cze 2013
Posty: 1051
Skąd: Kiełczów
Wysłany: 2013-07-29, 23:21   

będę to robił po sezonie, na razie dołożyłem podkładki 7 mm i jest duuuużo lepiej i to bez wymiany oleju
 
 
Roch 
dawniej v2conect

Motocykl: Shadow VLX 600 92r
Wiek: 34
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 163
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-07-30, 00:58   

7mm tylko?
Ja dołożyłem 50mm?!
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2013-07-30, 19:27   

u mnie dobijało, wymiana oleju na gęstszy niewiele pomogła. kupiłem sprężyny Wirtha progresywne i po klopocie
_________________
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2013-07-30, 21:16   

na allegro znalazłem progresywne sprężynki firmy YSS.

http://allegro.pl/sprezyn...3401045476.html

czy ktoś wie co to za firma ?? Warto się nad nimi zastanowić ?? bo cena dość atrakcyjna!
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
marcin k 
KARDAN SHADOG

Motocykl: VTX1300R
Wiek: 49
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 480
Skąd: Rokietnica k. P-nia
Wysłany: 2013-07-31, 11:19   

za 420 w moto- akcesoriach miałem do odbioru na miejscu sprężyny Wirth niemieckie. użytkuje więc mogę je polecić, tych nie znam
_________________
Emeryt, Uprawniony Diagnosta Samochodowy- lubię zapach diesla o poranku. "Lekarz stara się ujrzeć w człowieku jego niedomagania, sędzia złe strony a ksiądz głupotę- im większa tym lepsza" A.Schopenhauer
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2013-09-20, 11:52   

No i zakup zrobiony. Zdecydowalem sie na sprezyny progresywne Wirth`a. Kupilem w Larssonie, cena wyjsciowa 400 ale znajomy ma u nich rabaty wiec poszly 25% taniej, do tego nowe uszczelniacze i kapturki. Musze jeszcze tylko na olej sie zdecydowac i chyba wszystko co potrzebne do wymiany juz mam.
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-09-20, 13:30   

Bierz 15W lub 20W :)
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2013-09-20, 14:42   

Wleje chyba 15, tak po srodku bedzie - tu pytanie do kolegow ktorzy maja u siebie sprezyny progresywne 15 np motula bedzie ok ?
Teraz pytanie o "panewki w ladze" bo byla tu o nich mowa w temacie. Czy moze mnie ktos oswiecic ktory to element ?? I jak sprawdzic ich stan ?? Bo jak ostatnio robilem wymiane oleju to nie zwrocilem uwagi na to a teraz kiedy robie wszystko na nowych elementach to chcialbym na nie tez zwrocic uwage i miec pewnosc ze wszystko jest sprawne na 100%.
Drugie pytanie czy ktos ma instrukcje montazu sprezyn po PL, bo z niemieckiego ja nic nie kumam!
Trzecia sprawa to musze zrobic taki "klucz" dzieki ktoremu dokladnie dam rade dokrecic ta srube na dnie lagi - kiedys ktos na forum dawal zdjecie takiego wynalazku, ale nie moge go teraz odszukac.

Dzieki za pomoc
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-09-20, 15:40   

Też byłbym chętny na takie porady, bo na dniach będę całe lagi składał a nie mam pojęcia jak :) szczególnie jeśli chodzi o ten klucz
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1750
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2013-09-20, 18:06   

Lejcie 15w, 20 jest za twardy
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2013-10-28, 21:44   

obecnie na starych sprężynach i oleju 20W zawieszenie jest tak miękkie jak by go wcale nie było, lekki uskok w drodze a dobicie to mnie prawie z moto zrzuca !!! Sprężynki progresywne jak pisałem wcześniej już kupione, olej chyba wleje 15W Motula, chce żeby było twardo ale też bez przesady. Dobrze myślę ?? :)

A druga sprawa, to takie dobicia coś mogły jeszcze ewentualnie uszkodzić, zniszczyć ?? Co tam jeszcze dokładnie pooglądać ?
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
Ari 

Motocykl: Shadow VT 600 C 94'
Wiek: 33
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 479
Skąd: Piasecznica
Wysłany: 2013-10-29, 00:57   

Łożyska główki ramy ?
_________________
Mój Bobber:
https://www.youtube.com/watch?v=PyL-zUmrQt8
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM