/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Utwardzenie przedniego zawieszenia
Autor Wiadomość
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2012-12-11, 12:10   Utwardzenie przedniego zawieszenia

Koledzy piszę z prośbą o jakieś rady. Musze nieco utwardzić zawieszneie z przodu, bo nie wielkie dziury lub jakieś uskoki w drodze powodują mocne dobicie zawieszenia z przodu.
Sprężyny są jeszce raczej ok bo długość zagadza się z normami w książce, olej wymieniony na najgęstszy możliwy. Po wymianie oleju jest o wiele lepiej niż na początku nie mniej jednak dalej jest za miękko. Wiem że można kombinować z wymianą sprężyn ale tego raczej nie biorę pod uwagę gdyż, chciałbym uniknąć mocnego płukania portfela.
Kiedyś będąc u mechanika wspomniał coś o pewnym pomyśle który mógłby tu coś zaradzić.
Chodzi o to aby dopasować metalowe podkładki płaskie tak aby kilka ładnie położyło się na sprężynie, po skręceniu automatycznie sprężyna jest nieco mocniej ściśnięta. Czy ktoś z forum stosował takie rozwiązanie u siebie ??

Proszę o info i ewentualnie rady
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
endrjus 


Motocykl: HONDA Shadow VT 700 C 86r.
Wiek: 44
Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 207
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2012-12-11, 12:30   

wymień olej na gęstrzy.
_________________
VT 700 C
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 67
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2012-12-11, 12:44   

może lepiej dać sprężyny do Hamrowania, lepsze to niż podkładki...
 
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1600
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-11, 12:52   

zmień na progresywne
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1750
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2012-12-11, 12:54   

To zależy czy chcesz tanio czy dobrze.... niestety. Można podkładki i olej jak koledzy proponują, można pomyśleć nad protezą czyli regenerowania sprężyn (efekt zwykle mizerny) lub wymienić. Nowy komplet progresywnych to 350-400zł, a warto. Ja w swojej wymieniałem na progresywne i efekt naprawdę jest niezły. Oczywiście nowe przychodzą z olejem więc ten zakup odpada.
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2012-12-11, 13:59   

Hamrowanie, co to jest, jak to robią, jaka cena i na ile to ma sens ??

Sprężyny progresywne, myślałem że droższa to zabawa, jakieś namiary możecie polecić ?? i jak się jeździ na takich sprężynakch?


endrjus napisał/a:
wymień olej na gęstrzy.

miło by było gdyby zanim się nabije kolejny post, udzielając odpowiedzi, przeczytało się w całości temat :)

Destiny napisał/a:
olej wymieniony na najgęstszy możliwy
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1600
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-11, 14:09   

Destiny napisał/a:

Sprężyny progresywne, myślałem że droższa to zabawa, jakieś namiary możecie polecić ?? i jak się jeździ na takich sprężynakch?


wcale nie taka droga to zabawa jak Ci się wydaje a rozwiązałaby Twój problem.
Mam progresy w swoim VTXie i jeździ się rewelacyjnie. Motong amortyzuje właściwie i nie charakteryzuje go już nurkowanie podczas hamowania - co na oryginalnych springach ma miejsce.
w każdym razie obalam mit o mega twardym zawieszeniu na progresach
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
Destiny 
Przemek


Motocykl: Bandzior
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lip 2011
Posty: 734
Skąd: Kraków / Niepołomice
Wysłany: 2012-12-11, 14:24   

Własnie o to mi chodzi, aby moto jadąc z plecakiem nie nurkowało i głownie to że płytka dziura w drodzę a dobicie takie jak by uszczelniacze miały wystrzelić... Bo tez nie chciał bym moto tak sztywnego że groch na drodzę bym na kierownicy wyczuwał ;)

Zaraz poszperam w necie za ile można takie coś wyrwać. A jaki olej wtedy się leje ?? bo chyba nie 20-tke ;)
_________________
Przeszłość >> Teraźniejszość
 
 
Dziki HTL 


Motocykl: VTX 1800F1 `07
Wiek: 48
Dołączył: 16 Cze 2011
Posty: 1600
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-12-11, 15:08   

Destiny napisał/a:
A jaki olej wtedy się leje ?? bo chyba nie 20-tke ;)

w momencie wymiany sprężyn oryginalnych na progresywne zalałbym olej o wartościach podanych w serwisówce
_________________
Honda - The Power of Dreams
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1750
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2012-12-11, 20:02   

Ja miałem zamontowane HyperPro i wlany olej z kompletu od sprężyn chyba 15W HyperPro. Całość kosztowała 360zł ale kupowane było z zagramanicy więc od kursu zależy, ale pewnie max 400zł. A różnica jest kolosalna, przy małych drganiach jest miękki, a jak będzie większa dzuira to się usztywnia
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
Aramil 


Motocykl: VT 600 90'
Wiek: 34
Dołączył: 09 Cze 2012
Posty: 152
Skąd: Białystok (Cz. B.)
Wysłany: 2012-12-11, 22:09   

Ałć, według cennika który znalazłem to aktualnie po niemal 600 :/

A co z np. tymi? Dwie stówy tańsze niż HyperPro, ale czy proporcjonalnie gorsze? A może to w ogóle nie to o co chodzi? ;)
http://www.sklep-motocykl...rth-p-6235.html
 
 
Maupe 

Motocykl: VT 600 '88
Wiek: 45
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 70
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-12, 08:46   

ja mam sprężyny z bike star , narzekać nie będe bo ze starymi sprężynami co chwilę miałem uderzenie w półkę

ale cudów nie ma przy mocnym hamowniu przodem nurkuje :mrgreen:

wlałem olej 10 W ale chyba przed wiosna wleję gęstrzy , na dodatek mam tłumienie tylko w jednej ladze , bo w drugiej tylko olej - tak fabryka wymyśliła
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1750
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2012-12-12, 14:55   

Jak to w jednej ladze? Jakoś dziwnie. Ja miałem w jednej ale dlatego że mechanik spier*.* mi usługę, sam poprawiłem i było na obu. No ale moje moto było młodsze, choć nie sądzę żeby to miało znaczenie. Może Masz tłumik uszkodzony...
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
Dodo 
Dominik


Motocykl: Honda Shadow VT 600 C '88 Custom
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 518
Skąd: W-Wa / Sanok
Wysłany: 2012-12-12, 15:44   

ja znalazłem np takie cuś;
http://www.sklep-motocykl...rth-p-6235.html
nie wypowiem się na temat marki ale zapodaje przybliżenie cenowe ;d
 
 
Agathocles 
master of disaster


Motocykl: VT1100C, NX650 , VTR1100 , CRF1000A
Dołączył: 21 Kwi 2010
Posty: 361
Skąd: Gorzyce/Nurnberg
Wysłany: 2012-12-12, 16:19   

W jakim stanie sa panewki w lagach? Jesli sa przetarte to wymiana oleju/sprezyn nie pomoze.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM