/
|
Vt500 problem po nagrzaniu silnika |
Autor |
Wiadomość |
kjuba
kjuba
Motocykl: honda vt 500 E
Wiek: 54 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 9 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2016-05-23, 18:07
|
|
|
[quote="AMarek"] kjuba napisał/a: | No więc jest tak:
1. Regulator ładowania - jego poprzednik wywalił się dokładnie jak byłem na Rajdzie Polski na Mazurach (każdemu polecam obejrzeć jak pruje Sebastian Ogier). I wtedy go wymieniłem. W tej chwili ładowanie 13 - 14,5 V
ps2. pozdro
ad.1 Pod obciążeniem? |
Ok. no więc, żeby być dokładnym to sytuacja z ładowaniem na gorącym silniku wygląda tak;
Napięcie w aku:
1. silnik wyłączony - 12,68
2. silnik na wolnych - 14,7 - 14,85 (nie wiem skad te wahania - żle mierzę?)
3. 5000 obrotów - 14,68
4. luz + światło krótkie - 14,86 - 14,92
5. luz + krótkie + kierunek - 14,20 (ciekawy wynik, co nie? jutro jak wrócę z roboty przyłożę jeszcze raz by być pewnym)
ps. tak więc mój tekst o ładowaniu w granicach 13 odszczekuję (nie warto pisać z pamięci.)
ERRATA:
przed chwilą zajmowałem się hondą i zaobserwowałem co następuje:
opór pomiędzy żółtym kablami z alternatora identyczny - 1,6 ohma
opór cewek na uzwojeniu pierwotnym: przednia 3,2, tylnia 3,4 (cholerka coś dużo, instrukcja mówi 2,0!!!) wymieniać???
opór cewek na uzwojeniu wtórnym: przednia 20,6, a tylnia nijak nie pokazuje ŻADNEGO wyniku! (czyżby tylni cylinder jeśdził na 1 świeczce????) wymieniać?
co WY na to? |
|
|
|
|
AMarek
Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67 Dołączył: 17 Mar 2016 Posty: 254 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2016-05-24, 23:47
|
|
|
Ad4 Trochę duże, miernik dobry?
Małe oporności trudno zmierzyć zwykłym miernikiem,może być duży błąd
Wtórne 20-40kom, brak przejścia- iskra może być, ale cewka uszkodzona.
Świece są połączone szeregowo- iskra jest na obu naraz. |
|
|
|
|
Marlboro
Tomek
Motocykl: VT500C 86r, GPZ 1100
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 951 Skąd: Suskowola /WRA
|
Wysłany: 2016-05-26, 00:47
|
|
|
[quote="kjuba"] AMarek napisał/a: | kjuba napisał/a: | No więc jest tak:
1. Regulator ładowania - jego poprzednik wywalił się dokładnie jak byłem na Rajdzie Polski na Mazurach (każdemu polecam obejrzeć jak pruje Sebastian Ogier). I wtedy go wymieniłem. W tej chwili ładowanie 13 - 14,5 V
ps2. pozdro
ad.1 Pod obciążeniem? |
Ok. no więc, żeby być dokładnym to sytuacja z ładowaniem na gorącym silniku wygląda tak;
Napięcie w aku:
1. silnik wyłączony - 12,68
2. silnik na wolnych - 14,7 - 14,85 (nie wiem skad te wahania - żle mierzę?)
3. 5000 obrotów - 14,68
4. luz + światło krótkie - 14,86 - 14,92
5. luz + krótkie + kierunek - 14,20 (ciekawy wynik, co nie? jutro jak wrócę z roboty przyłożę jeszcze raz by być pewnym)
ps. tak więc mój tekst o ładowaniu w granicach 13 odszczekuję (nie warto pisać z pamięci.)
ERRATA:
przed chwilą zajmowałem się hondą i zaobserwowałem co następuje:
opór pomiędzy żółtym kablami z alternatora identyczny - 1,6 ohma
opór cewek na uzwojeniu pierwotnym: przednia 3,2, tylnia 3,4 (cholerka coś dużo, instrukcja mówi 2,0!!!) wymieniać???
opór cewek na uzwojeniu wtórnym: przednia 20,6, a tylnia nijak nie pokazuje ŻADNEGO wyniku! (czyżby tylni cylinder jeśdził na 1 świeczce????) wymieniać?
co WY na to? |
1 co do napięć w czasie pracy - dlaczego w punkcie 5 piszesz że dziwne - duże obciązenie = spadek napięcia. Jak np w instalacji domowej załączysz jakiś grzejnik (farelke itp) to da się zaobserwowac przygaśnięcie żarówki - na wskutek spadku napięcia - podobnie jest w motorze. Ale czy tak czy siak napięcie nie przekracza 15V i jest powyżej 14 więc aku dobrze się ładuje.
2 Co do tych cewek to faktycznie można mieć sporo do życzenia. |
_________________ Maruda od urodzenia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|