/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
popychacze hydrauliczne
Autor Wiadomość
gregor7_233 
MŁODY

Motocykl: Honda Shadow vt 125
Wiek: 28
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 94
Skąd: Praszka/OOL
Wysłany: 2012-06-25, 10:10   popychacze hydrauliczne

Witam.
Czy macie sposób na regenerowanie popychaczy, motocykl jest z 1996 roku i model ramy cs-23. Drugi cylinder bardzo zaczął klepać i jeden z popychaczy mam wypolerowany od spodu czyli raczej on klepał i teraz czy jest możliwość podłożenia grubszej podkładki i wszystko będzie dobrze czy raczej nowy popychacz. Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki.
 
 
szerszeń 


Motocykl: VT 1100 C3 Aero/VT 1100 C2
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-06-25, 13:40   

Napisz jaki dokładnie masz motocykl, bo w opisie jest 125, a piszesz w dziale dla 1100?
A tak ogólnie to szklanka powinna być wypolerowana, bo w przypadku gdyby nie miała odpowiedniej gładzi doszło by do zatarcia. Szklanki popychaczy hydraulicznych mają tylko nominalne grubości, więc nie da się skasować luzu zaworowego kupując grubsze szklanki lub stosując jakiegoś rodzaju podkładki. To nie rozrząd z regulacją płytkową. Sprawdź w manualu jakie są dopuszczalne luzy i jeżeli odbiegają od normy należy wymienić hydrauliczny kasator. Sprawdź przy okazji krzywki na wałku rozrządu czy, bo jest prawdopodobne, że są wytarte. O regeneracji popychaczy nie słyszałem.
 
 
gregor7_233 
MŁODY

Motocykl: Honda Shadow vt 125
Wiek: 28
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 94
Skąd: Praszka/OOL
Wysłany: 2012-06-25, 18:53   

Stało się to przy motorze mojego taty i pisze w jego imieniu jest to vt 1100 z 1996 roku model sc-23 model v-twim. Wałki i zawory są w porządku w tym modelu nie ma szklanek zawory regulują się samoczynnie. Czytając na innych forach o tym przypadku czytałem że właśnie da się dołożyć jakieś podkładki i to może troszeczke pomóc
 
 
GhoustDragon 
Samotny Wilk


Motocykl: Była VT 1100 C3 '98 i VT 600C jest NT650V
Wiek: 41
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 4188
Skąd: Zawiercie/SZA/
Wysłany: 2012-06-26, 08:04   

gregor7_233 napisał/a:
...w tym modelu nie ma szklanek zawory regulują się samoczynnie...


Albo ja głupi jestem, albo ktoś chce Nas w przysłowiowego "wała" zrobić :evil:


Samoczynne kasowanie luzów zaworowych = hydrauliczne kasatory/kasowatory/popychacze(każdy nazwie sobie jak chce :-)8 ) = szklanka zaworowa.
_________________
Ateistą jestem z powodów moralnych. Uważam, że twórcę rozpoznajemy poprzez jego dzieło - w moim odczuciu świat jest skonstruowany tak fatalnie, że wolę wierzyć, iż nikt go nie stworzył.

Na mechanice się nie znam, ale chociaż podoradzam.
 
 
 
szerszeń 


Motocykl: VT 1100 C3 Aero/VT 1100 C2
Wiek: 38
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 76
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-06-26, 20:02   

Szklanka działa na zasadzie poduszki olejowej i w przypadku gdy nie trzyma oleju luz nie jest kasowany. W takim przypadku należy ją wymienić.
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-06-28, 08:37   

Szklanka to nie to samo co hydrauliczny kasowator luzu zaworowego i też nie to samo co popychacz (chociaż tutaj już bliżej). W naszych motorkach nie ma miejsca na szklankę a jedynie na kasowator czyli urządzenie hydrauliczne do podpierania mimiośrodowej ośki zaworowej.
Szklanka ma kontakt z powierzchnią cierną wałka a u nas jest dźwignia w dodatku pokryta warstwą chromu.
Kolego można to "naprawić" tylko nie słuchaj kozaków którzy myślą że tam filozofii żadnej nie ma, bo już nie jedno auto rozbierali. Można narobić sobie problemu. Na forum znajdziesz rade jak to poskładać nie uszkadzając kasowatorów - być może nowych , które kupisz, lub głowicy.
Proponuję poszukać kogoś kto to robił bo szkoda motora.
Można też próbować pokombinować jeszcze z olejami, napisz jaki motor ma przebieg?
Problem jest znany z wielu 1100. Czasem klepie bo wałek zużyty lub z jakiejś innej przyczyny.
A może to co innego klepie?
 
 
gregor7_233 
MŁODY

Motocykl: Honda Shadow vt 125
Wiek: 28
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 94
Skąd: Praszka/OOL
Wysłany: 2012-06-28, 17:53   

Wałek jest w dobrym stanie inne rzeczy to też mogą być tylko za bardzo nie wiadomo co bo za bardzo tam nie ma co klepać łańcuszki rozrządu są w porządku.
Przebieg motocykla jest troche podejrzany bo wszędzie co czytałem to wychodziło że ta rzecz psuje się przy 100tyś km ok. a tutaj na liczniku powyżej 35tyś i wali strasznie.
Chyba że byłaby to wina oleju już teraz sam nie wiem bo wiele jest przypuszczeń.
 
 
kulibroda 

Motocykl: Honda Shadow VT 1100C '85
Dołączył: 31 Sty 2011
Posty: 130
Skąd: Kcynia
Wysłany: 2012-07-06, 23:10   

A możesz podać ile miałeś podkladek, o jakiej grubości i pod jakimi zaworami?
Podaj jakie masz wysunięcie napinaczy i sprawdz jaki znaczek masz wybity na ogniwach łańcuszka dowiemy się czy ktoś tam juz był?
Generalnie zauważyłeś ślady jakiegoś mechaniora np: silikon albo po śrubach?
 
 
gregor7_233 
MŁODY

Motocykl: Honda Shadow vt 125
Wiek: 28
Dołączył: 30 Paź 2011
Posty: 94
Skąd: Praszka/OOL
Wysłany: 2012-07-07, 07:45   

Ogólnie to żaden mechanik w niej nie grzebał, kurde z tym wysunięciem napinaczy to będzie kłopot bo ogólnie motocykl już poskładany, ale niestety zjawisko to samo trzeba będzie jeszcze raz go rozebrać. Jeśli chodzi o te podkładki to starałem się zrobić to tak jak jest podane w książce zgodnie z tabelą że jeśli jeden z popychaczy ma dane wysunięcie to odpowiednia ilość podkładek no ale w warunkach domowych bez zegarów to jest trudne i jest teraz efekt tego wszystkiego. Już nie długo będę miał więcej czasu i zabiorę się ponownie za nią... mówi się to trzech razy sztuka może się uda.
 
 
KrisZbro 


Motocykl: vt 1100c3
Wiek: 45
Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 231
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2012-07-09, 11:51   

gregor7_233 napisał/a:
Ogólnie to żaden mechanik w niej nie grzebał, kurde z tym wysunięciem napinaczy to będzie kłopot bo ogólnie motocykl już poskładany, ale niestety zjawisko to samo trzeba będzie jeszcze raz go rozebrać. Jeśli chodzi o te podkładki to starałem się zrobić to tak jak jest podane w książce zgodnie z tabelą że jeśli jeden z popychaczy ma dane wysunięcie to odpowiednia ilość podkładek no ale w warunkach domowych bez zegarów to jest trudne i jest teraz efekt tego wszystkiego. Już nie długo będę miał więcej czasu i zabiorę się ponownie za nią... mówi się to trzech razy sztuka może się uda.

Podejście informatyka nie zawsze działa - rozebrać poskładać może się naprawi:)
Tak na serio to pokusił by się przynajmniej o sprawdzenie kilku kluczowych elementów np. przez pomiar wielkości geometrycznych.
 
 
stary 
jozin

Motocykl: honda shadov vt 1100 spirit 0,4
Wiek: 59
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 127
Skąd: Zywiec
Wysłany: 2014-03-23, 09:51   

mam stuki metaliczne na 1 cylindrze jak moto zimne to je slychac jak sie nagrzeje to zanikają
odkręciłem pokrywy silnika ,i rorząd wymiana na obu cylindrach
i pod kasowatorami takie podkładki
1--cylinder przedni--na zaworach wdechowych ssących byly po- 1 podkładce pod kasowatorem o grubości -1,02mm , a na wydechowym tez byla 1 podkładka o- 1,02mm i to mnie dziwi ktos tam cos kombinował
2--teraz tylny cylinder------
kasowatory te dwa co sa na zaworach ssących,wdechowych miały po 2 podkładki każdy o łącznej grubości 1,5mm a na zaworze wydechowym byla 1 podkładka o grubości 1,02mm
3--teraz pytanie jest gdzieś napisane jakie maja być grubości tych podkładek na kasowatorach od zaworów wdechowych ( ssących )-ile mm ???
a jaka grubość podkladek na zaworach wydechowych
podpowiedzcie na podstawie serwisówki
jak ktoś kuma angielski :-(
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-03-23, 10:23   

Tymi podkładkami reguluje się wstępne ustawienie kasowatorów. W serwisówce powinna być opisana procedura tej czynności i kiedy należy ją przeprowadzić. Potrzebny jest do tego czujnik zegarowy wraz z odpowiednim mocowaniem/podstawą.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
stary 
jozin

Motocykl: honda shadov vt 1100 spirit 0,4
Wiek: 59
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 127
Skąd: Zywiec
Wysłany: 2014-03-24, 10:25   

dzieki Todek
mozecie podpowiedziec
1---pod ---dekiel głowicy --dajemy silikon np;hylomar
http://www.youtube.com/watch?v=GSm2jSgEsFU
2---pod głowice dajemy uszczelkę taką :-?
http://motoklinika.com/pl...AD-6320453.html
bo wygląda mi ona na gumową ,a tam chyba powinna byc z innego materiału?
czy taką --- :-?
http://allegro.pl/uszczel...4016134936.html

3---jeżeli by trzeba było ściągnąć cylinder bo sie mi rozszczelnił na uszczelce( TEJ POD CYLINDREM ) to trzeba wymieniać tam uszczelkę czytałem ze jest papierowa ?? czy jak jest dobra może być PONOWNIE UŻYTA ??
4--jeżeli by trzeba by było odkręcić ---GŁOWICE OD CYLINDRA ---bo puściła na uszczelce ---to musi być głowica dana do planowania ,czy można skręcać na tej samej uszczelce -lub na nowej uszczelce --BEZ PLANOWANIA GŁOWICY
---DZIEKI ZA WSZELAKIE ODPOWIEDZI :toast:
Ostatnio zmieniony przez stary 2014-03-24, 11:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Todek 
Lone Rider


Motocykl: VTX 1800 C 03 XL 650 V 04
Wiek: 56
Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 9472
Skąd: Kostry/Parczew/LPA
Wysłany: 2014-03-24, 10:45   

Hylomar, jak najbardziej, to jest taki ulepszony silikon. Z tego co czytałem, to angole Rolls Royca na to składają.
Te dwa linki nie działają.
Pod głowicę i cylinder w orygnale to chyba idą usczelki metalowe. Tą pod cylinder to można zregenerować przy pomocy wysokotemperaturowego lakieru silikonowego. A tą pod głowicę to proponuję wymienić na nową.
Jeżeli jest papierowa i się nie zniszczyła przy demontażu, to m ożna zastosować Hylomar i użyć jej ponownie.
_________________
"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
 
 
 
stary 
jozin

Motocykl: honda shadov vt 1100 spirit 0,4
Wiek: 59
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 127
Skąd: Zywiec
Wysłany: 2014-03-24, 10:51   

TERAZ DZIAŁAJĄ LINKI
dzieki Todek
mozecie podpowiedziec
1---pod ---dekiel głowicy --dajemy silikon np;hylomar
http://www.youtube.com/watch?v=GSm2jSgEsFU
2---pod głowice dajemy uszczelkę taką :-?

http://motoklinika.com/pl...AD-6320453.html
bo wygląda mi ona na gumową ,a tam chyba powinna byc z innego materiału?
czy taką --- :-?
http://allegro.pl/uszczel...4016134936.html

3---jeżeli by trzeba było ściągnąć cylinder bo sie mi rozszczelnił na uszczelce( TEJ POD CYLINDREM ) to trzeba wymieniać tam uszczelkę czytałem ze jest papierowa ?? czy jak jest dobra może być PONOWNIE UŻYTA ??
4--jeżeli by trzeba by było odkręcić ---GŁOWICE OD CYLINDRA ---bo puściła na uszczelce ---to musi być głowica dana do planowania ,czy można skręcać na tej samej uszczelce -lub na nowej uszczelce --BEZ PLANOWANIA GŁOWICY
---DZIEKI ZA WSZELAKIE ODPOWIEDZI :toast:
Ostatnio zmieniony przez stary 2014-03-24, 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM