Wyrzuca płyn z zbiornika wyrównawczego |
Autor |
Wiadomość |
mytek1
Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 109 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2015-02-14, 19:59 Wyrzuca płyn z zbiornika wyrównawczego
|
|
|
Witam, pod koniec sezonu na zlocie jak stałem w korku to zaczęło wyrzucać mi płyn chłodniczy z zbiornika wyrównawczego. Dziś zdemontowałem chłodnicę i mam kilka pytań.
Jak sprawdzić termostat i włącznik termiczny wentylatora? Jak sprawdzić pompę wody czy jest w pełni sprawna? i jak wymyć cały obieg a w szczególności chłodnicę? |
_________________ Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont... |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-02-14, 21:52
|
|
|
I termostat i czujnik sprawdzisz w garnku z gorącą wodą. Czujnik zanurzasz częściowo a termostat całkowicie. Temperaturę kontrolujesz termometrem a zwarcie styków czujnika omomierzem. Na sprawdzenie pompy nie mam pomysłu ale jeśli jest sprawna mechanicznie to powinna pompować. Temperatura załączenia czujnika to wg mojej instrukcji 98 do 102 stopni Celsjusza. Początek otwarcia termostatu 80 do 84 C a pełne otwarcie przy 95 C |
|
|
|
|
Polo
Marcin
Motocykl: VT 1100 C SC23 94
Wiek: 40 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 78 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-02-14, 23:28
|
|
|
Trzeba też pamiętać o korku od wlewu płynu, który może upuszczać płyn przy zbyt małym ciśnieniu. |
|
|
|
|
mytek1
Motocykl: xv 535, vt 1100c '88
Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 109 Skąd: okolice Rzeszowa
|
Wysłany: 2015-02-15, 11:04
|
|
|
Termometru nie mam na taki zakres i muszę poszukać po z znajomych. Co do sprawdzenia to wiedziałem, ze w garnku i w wodzie, tylko czujnik powinien przy 100 C łączyć i pytanie czy on działa 0-1 czy też ma liniową ch-ke rezystancji w pewnym przedziale temperatury. Wpadła mi wczoraj do głowy jeszcze jedna opcja, a mianowicie bezpiecznik i faktycznie był upalony, co mogło być przyczyną? Jak już mam chłodnice zdemontowaną to i tak zobaczę termostat, chłodnicę przepłukam i ten czujnik obadam. Jak miernik ustawiłem na zwarcie i zanurzyłem czujnik na kilka minut w wrzątku to miernik nie pokazał zwarcia. Jak będę miał czas to to wszystko obadam dokładnie, tylko na ten upalony bezpiecznik nie mam pomysłu, co mogło być przyczyną. |
_________________ Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont... |
|
|
|
|
Krzychoo
Krzysiek
Motocykl: Valkyrie GL1500 Interstate
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 855 Skąd: Kurów LPU
|
Wysłany: 2015-02-15, 12:18
|
|
|
Czujnik działa na zasadzie włącz wyłącz, sprawdź czy wentylator obraca się bez oporów. Jeśli tak to wymień bezpiecznik, czujnik zewrzyj na krótko i włącz zapłon, jak ponownie spali bezpiecznik to najpewniej uszkodzony jest silnik wentylatora. To samo jeśli stwierdzisz że śmigło obraca się z oporami. |
|
|
|
|
MARQ
f.k.a. Konar
Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014 Posty: 1608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-02-15, 12:36
|
|
|
mytek1 napisał/a: | Termometru nie mam na taki zakres i muszę poszukać po z znajomych |
Ja przy okazji narodzin córy zakupiłem taki domowy laserowy dziecku do ucha/czoła...
ma funkcję "dom" i tutaj działa do 100C. taki multitool ;) pytaj dzieciatych ;) |
_________________ kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA |
|
|
|
|
|