ładowanie - aku - alternator - ogólnie problem
Odpowiedz do tematu

:
piotrok napisał/a:
pomiędzy trzema żółtymi przewodami koło regulatora mnapięcia....

Zaraz, zaraz, czegoś tu nie rozumiem. Te wartości to jest napięcie jakie daje alternator?
:?: :?:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
piotrok napisał/a:
pomiędzy trzema żółtymi przewodami koło regulatora mnapięcia....

Zaraz, zaraz, czegoś tu nie rozumiem. Te wartości to jest napięcie jakie daje alternator?
:?: :?:

Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Bondi napisał/a:
Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

A co to daje? To napięcie trzeba zmierzyć po dodaniu gazu, ma być w granicach 60V.

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
:
Todek napisał/a:
Bondi napisał/a:
Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

A co to daje? To napięcie trzeba zmierzyć po dodaniu gazu, ma być w granicach 60V.

:oops: Ja jak u siebie mierzyłem to miałem na dwóch 3,5V, a na jednym 19,5V. Ale może dlatego że u mnie było zwarcie na masę z uzwojenia :idea:
Faktycznie mogłem napisać aby zmierzył też po dodaniu gazu.

Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Todek napisał/a:
Bondi napisał/a:
Tak, miał mierzyć na wolnych obrotach, napięcie międzyfazowe na alternatorze.

A co to daje? To napięcie trzeba zmierzyć po dodaniu gazu, ma być w granicach 60V.


Napięcie pomierzone przy 6000 obr. Wynik: 69V, 69V, 70V. Aku skontrolowany w warsztacie pod obciążeniem - jest OK. Qrna..... co robić??????????? :shock: Kombinowałem żeby do Łężycy stanąć na głowie i hanią zajechać ale będzie trzeba autem się stoczyć bo jadę dziś w nocy w delegację do klienta za granicę i już nie dam rady naprawić.... ale za to dotrę do was w piątek rano... ;-) tyle że mam doła bo nie mam pomysłów co padło - szukam regulatora do pożyczenia i sprawdzenia. Qmpel ma niepotrzebny od intrudera - da radę jakoś przystosować?

ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
.... no i wyszło na regler też tak bywa ... ... każdy regler się da wykorzystać ... kwestia wyjścia przewodów ,( 5 lub 7 ) oraz wydajności prądowej , lepiej jednak kupić polski ... jest firma które je produkuje te przynajmniej mają duże radiatory i nie padają jak oryginały ... http://reg_mot.republika.pl/ ... sprawdź jedynie który model się zmieści ... ( model RN7 )..


ps

.... dodam jeszcze że regler można zrobić samemu ... wystarczy generalnie podstawowa znajomość elektroniki i trochę umiejętności w lutowaniu ... schemat mogę podesłać ...

"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
:
Ja się powieszę....... Regler z Intrudera podpięty - napięcie ładowania przy 6000obr 14.0V. Aku podłączone inne - naładowane w 100%. Po przejechaniu 60 km (pogoda na więcej nie pozwoliła) aku ledwo obraca rozrusznikiem............. Co może być grane? Macie jakieś pomysły? Czy uzwojenia alternatora mogą być walnięte pomimo braku zwarć i prawidłowych napięciach między fazami? Poza tym czemu tak szybko się aku rozładowuje jak napięcie ładoeania jest OK? :twisted:

ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
Jak wiecie przyjechałem na Shadowisko bez ładowania +- 12,40 i bez oświetlenia z przodu.
Po przyjechaniu ładowanie się pojawiło, na poziomie +- 14,40, a podczas grzebania w instalacji zapaliła się również lampa z przodu. W czasie wycieczki do Czech trzeba mnie było wspomagać pchając moto by odpalił. Pomiar i znów +- 12,40.
Podczas powrotu do domu przy trasie 500 km gasiłem moto tylko raz by zatankować i jechałem bez oświetlenia z przodu (wypięty bezpiecznik). Odpalił bez problemu. Po powrocie odpala bez problemów ładowanie znów się pojawiło, na poziomie +- 14,40.
Ponownie rozebrałem lampę i skrzynkę za nią i okazało się, że wtyczka od lampy była lekko wypięta (nie miała pełnego kontaktu). Dociśnięta i puki co wszystko działa tak jak powinno i światło i odpala i ładuje, a ja nadal nie wiem o co chodzi :-P

Ps. Jeszcze raz Wielkie dzięki wszystkim grzebiącym przy moim moto :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx: :thx:

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Matrix, Ty to szczęściarz jesteś... :-P
Tylko nie wywal tej uszczelki, może komuś się przyda. W końcu nie wiem czy zdejmowałeś pokrywę czy nie?

To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
:
.... się usiądzie się pomyśli ... poszukam schematu instalacji elektrycznej ... do VT700c i dokładnie się przyjże .. nie ma h...ja na mariolke żeby nie dało sie znaleźć .... i ustalić problemu .... co prawda wyjeżdżam na dwa tygodnie ale laptopa zabieram ... ja wrócę pomierzę swoja instalacje gdzie trzeba i coś się uknuje ... poza tym Matrix przejrzyj wszystkie połączenia .. wazelina techniczna i do boju schemat systemu ładowania jest w serwisówce Shadowa ... i baradzo prosto wyklarowany ciąg połączeń pomiędzy alternatorem , reglerem i akumulatorem ... jak raz jest sztrum a innym razem go nie ma problem jest gdzieś na połączeniach ... trzeba szukać ...

"Ryba nie może żyć w przejrzystej wodzie" - TSUNETOMO YAMOMOTO / STOP ACTA
:
Zibi665 napisał/a:
Matrix, Ty to szczęściarz jesteś... :-P
Tylko nie wywal tej uszczelki, może komuś się przyda. W końcu nie wiem czy zdejmowałeś pokrywę czy nie?


Jeszcze raz wielkie dzięki Zibi :thx: :thx: :thx:
Pokrywy ponownie nie zdejmowałem uszczelka leży i czeka na zeskanowanie :-P

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
a u mnie wciąż bez zmian - ładowania brak a właściwie na postoju wszystko jest ok a podczas jazdy pada aku.... wszystkie kable ok, regulator ok, altek ok.... gdzie szukać panowie? pomocy....

ıɯɐƃou ʎɹoƃ op ɹoʇıuoɯ zsɐɯ
:
Podłącz jakiś miernik na stałe do akumulatora i obserwuj wskazania.
Zaobserwuj w którym momencie spada napięcie.
Być może jakiś odbiornik (np.wentylator) pobiera za dużo prądu.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
Dzisiaj znów grzebałem w elektryce, akumulator po tygodniu trzyma i moto odpala bezproblemowo. Po odpaleniu ładowanie jest na poziomie 14,10 V ~ 14,20 V. Dowiedziałem się też co było grzebane z moją lampą, ktoś się wpiął za pomocą takiego konektorka łącząc dwa kable ze sobą (po rozłączeniu światła zgasły). Na tą chwilę zmostkowałem te przewody i światła działają. Aby się dowiedzieć po co to było łączone potrzebuję schemat elektryczny, ma ktoś może na zbyciu albo wiedzę gdzie szukać tego schematu.

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Mogę wysłać Ci na maila.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group