Ok to dołączę się do tematu i może ktoś mi odpowie bo za obserwowałem dziwną rzecz .
jakieś 1500km temu sprawdziłem olej było go na bagnecie około min więc dolałem do stanu .
(oczywiście postępując tak jak niby ma być czyli rozgrzany silnik 15 min poczekałem i dolałem do stanu odpowiedniego)
teraz po przejechaniu tych 1500km stanęliśmy z kumplami na obiadek tak więc trwało to może 1 godz i sprawdziłem olej i co?? stan troszeczkę ponad min
Stwierdziłem że zaczął łykać olej .
Hania odstała 3 dni w garażu więc przed kolejną wycieczką zasuwam z olejem ale wcześniej coś mnie tchnęło by sprawdzić jeszcze raz stan ale na zimno ,stawiam więc motocykl na wprost sprawdzam na bagnecie i co?? jest ok
ale odczekałem jeszcze kilka minut i ze stanu prawidłowego zrobiło mi się MAX !!!
Tak jakby olej przelał się z drugiej połowy silnika
no i sam już nie wiem jaki pomiar brać pod uwagę .
Olej motul 5100 10w40
Proszę tych mądrzejszych o wytłumaczenie mi tej sytuacji .
Odpowiedz do tematu
:
Ostatnio zmieniony przez Hektor 2011-08-07, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Hektor 2011-08-07, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
:
Witaj
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy.
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy.
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"
https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"
https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
:
To jest całkowicie normalne i proste do wytłumaczenia, jednak niepoprawne.
Nie wiem, jak Was, ale mnie przekonuje taka książeczka dołączona do motocykla wydane pewnie przez, albo pod baczną pieczą inżynierków z Hondy, a w tej książeczce jest dokładnie opisane, jak poprawnie sprawdzić stan oleju. Swego czasu kolega Todek nie mogąc już słuchać (tudzież czytać) jak to powinno, czy nie powinno sprawdzać się oleju nawet przedrukował, co tam napisali w tej książeczce po angielsku, aby każdy mógł sobie przetłumaczyć po swojemu
Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą.
Pozdrawiam
Ticky
yarkom napisał/a: |
Witaj
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy. |
To jest całkowicie normalne i proste do wytłumaczenia, jednak niepoprawne.
Nie wiem, jak Was, ale mnie przekonuje taka książeczka dołączona do motocykla wydane pewnie przez, albo pod baczną pieczą inżynierków z Hondy, a w tej książeczce jest dokładnie opisane, jak poprawnie sprawdzić stan oleju. Swego czasu kolega Todek nie mogąc już słuchać (tudzież czytać) jak to powinno, czy nie powinno sprawdzać się oleju nawet przedrukował, co tam napisali w tej książeczce po angielsku, aby każdy mógł sobie przetłumaczyć po swojemu
Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą.
Pozdrawiam
Ticky
:
Zrobiłem dziś dwa pomiary, pierwszy , tak jak zawsze robiłem i drugi wg wskazówek. Różnice:
1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max
2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max
Skoro fabryka każe to zacznę mierzyć jak piszecie. Troszkę dolałem oleju i niech będzie dobrze :D
PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu.
ticky napisał/a: |
Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą. |
Zrobiłem dziś dwa pomiary, pierwszy , tak jak zawsze robiłem i drugi wg wskazówek. Różnice:
1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max
2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max
Skoro fabryka każe to zacznę mierzyć jak piszecie. Troszkę dolałem oleju i niech będzie dobrze :D
PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu.
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"
https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"
https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
:
Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? (To chyba niezbyt zgodne z fizyką?) Chyba że różnica wynika z tego, że przez noc cały olej na pewno się zlał.
Tak jak już chyba w tym temacie ja miałem wątpliwości - bierz sobie wynik uśredniony (pomiędzy górnym a dolnym), tak powinno być prawidłowo
yarkom napisał/a: |
Zrobiłem dziś dwa pomiary (...). Różnice: 1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max 2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max |
Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? (To chyba niezbyt zgodne z fizyką?) Chyba że różnica wynika z tego, że przez noc cały olej na pewno się zlał.
yarkom napisał/a: |
PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu. |
Tak jak już chyba w tym temacie ja miałem wątpliwości - bierz sobie wynik uśredniony (pomiędzy górnym a dolnym), tak powinno być prawidłowo
Na szczęście pracujesz całe życie,
a na nieszczęście sekundę...
a na nieszczęście sekundę...
:
nie ma go więcej tylko jak ma ciepły olej to robi pomiar za wcześnie nie dając olejowi spłynąć w całości - stąd to wrażenie że zimnego więcej
qbels napisał/a: |
Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? To chyba niezbyt zgodne z fizyką? |
nie ma go więcej tylko jak ma ciepły olej to robi pomiar za wcześnie nie dając olejowi spłynąć w całości - stąd to wrażenie że zimnego więcej
Honda - The Power of Dreams
:
Czyli poziom sprawdzamy za pomocą bagnetu jedynie wkładając go do otworu (nie wkręcamy??) ???
:
https://picasaweb.google.com/andrzej.ak.konarski/Forum?authuser=0&authkey=Gv1sRgCK2zsPjKkaqKGA&feat=directlink
Není nutné plakat nad rozlitým mlékem - vždyť to není pivo
Poziom sprawdzamy za pomocą bagnetu jedynie wkładając go do otworu i nie wkręcamy.
Wiele już było na temat i myślę że wszystko. Można skorzystać z kompedium wiedzy w zasobach forum.
http://www.shadow.org.pl/forum/search.php
Wiele już było na temat i myślę że wszystko. Można skorzystać z kompedium wiedzy w zasobach forum.
http://www.shadow.org.pl/forum/search.php
https://picasaweb.google.com/andrzej.ak.konarski/Forum?authuser=0&authkey=Gv1sRgCK2zsPjKkaqKGA&feat=directlink
Není nutné plakat nad rozlitým mlékem - vždyť to není pivo
:
Amen
www.tmin.pl
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl
Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)
... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :)
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl
Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)
... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :)
:
WITAM SERDECZNIE.MAM TAKIE PYTANKO?ILE OLEJU WCHODZI W LAGI VT750 85r????
:
Amortyzator przedni 470 ml/goleń; olej AFT ( SAE 10W)
Ps. Jeśli mogę prosić to nie pisz CAPS LOCK -iem
Ps. Jeśli mogę prosić to nie pisz CAPS LOCK -iem
:
Chyba chodziło o ATF
Matrix napisał/a: |
olej AFT ( SAE 10W) |
Chyba chodziło o ATF
:
Masz rację ATF, ale to znaczy, że Tu jest błąd
Odpowiedz do tematu
Grzechoo napisał/a: | ||
Chyba chodziło o ATF |
Masz rację ATF, ale to znaczy, że Tu jest błąd