w jaki sposob sprawdza sie olej
Odpowiedz do tematu

Hektor
[Usunięty]
:
Ok to dołączę się do tematu i może ktoś mi odpowie bo za obserwowałem dziwną rzecz .
jakieś 1500km temu sprawdziłem olej było go na bagnecie około min więc dolałem do stanu .
(oczywiście postępując tak jak niby ma być czyli rozgrzany silnik 15 min poczekałem i dolałem do stanu odpowiedniego)
teraz po przejechaniu tych 1500km stanęliśmy z kumplami na obiadek tak więc trwało to może 1 godz i sprawdziłem olej i co?? stan troszeczkę ponad min :-(
Stwierdziłem że zaczął łykać olej :cry: .
Hania odstała 3 dni w garażu więc przed kolejną wycieczką zasuwam z olejem ale wcześniej coś mnie tchnęło by sprawdzić jeszcze raz stan ale na zimno ,stawiam więc motocykl na wprost sprawdzam na bagnecie i co?? jest ok
ale odczekałem jeszcze kilka minut i ze stanu prawidłowego zrobiło mi się MAX !!!
Tak jakby olej przelał się z drugiej połowy silnika :?:
no i sam już nie wiem jaki pomiar brać pod uwagę .
Olej motul 5100 10w40
Proszę tych mądrzejszych o wytłumaczenie mi tej sytuacji .

Ostatnio zmieniony przez Hektor 2011-08-07, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
:
Witaj
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy.

"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
:
yarkom napisał/a:
Witaj
Mnie dawno temu nauczono : olej sprawdzam przed jazdą po nocy w garażu. Zauważyłem że u mnie olej scieka dość długo i po 10 minutach od wyłączenia silnika jeszcze nie ma stanu takiego jak po nocy spędzonej w garażu. Mierze więc przed jazdą a nie po czy miedzy.


To jest całkowicie normalne i proste do wytłumaczenia, jednak niepoprawne. ;-)
Nie wiem, jak Was, ale mnie przekonuje taka książeczka dołączona do motocykla wydane pewnie przez, albo pod baczną pieczą inżynierków z Hondy, a w tej książeczce jest dokładnie opisane, jak poprawnie sprawdzić stan oleju. ;-) Swego czasu kolega Todek nie mogąc już słuchać (tudzież czytać) jak to powinno, czy nie powinno sprawdzać się oleju nawet przedrukował, co tam napisali w tej książeczce po angielsku, aby każdy mógł sobie przetłumaczyć po swojemu ;-)
Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą. :-)

Pozdrawiam
Ticky

:
ticky napisał/a:

Ale. Róbta co chceta i cieszta się jazdą. :-)



Zrobiłem dziś dwa pomiary, pierwszy , tak jak zawsze robiłem i drugi wg wskazówek. Różnice:
1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max
2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max

Skoro fabryka każe to zacznę mierzyć jak piszecie. Troszkę dolałem oleju i niech będzie dobrze :D

PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu.

"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
:
yarkom napisał/a:


Zrobiłem dziś dwa pomiary (...). Różnice:
1 pomiar (zimny silnik po nocy) max i ponad max
2 pomiar (3 minuty pracy, 5 minut spoczynku) 1/2 skali i max


Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? (To chyba niezbyt zgodne z fizyką?) Chyba że różnica wynika z tego, że przez noc cały olej na pewno się zlał.

yarkom napisał/a:

PS Te moje "podwójne" pomiary są dlatego że bagnet mi wchodzi skośnie w silnik i jest różnica wskazań z jednej i drugiej strony bagnetu.


Tak jak już chyba w tym temacie ja miałem wątpliwości - bierz sobie wynik uśredniony (pomiędzy górnym a dolnym), tak powinno być prawidłowo :-D

Na szczęście pracujesz całe życie,

a na nieszczęście sekundę...
:
qbels napisał/a:
Czy dobrze zrozumiałem, że gdy olej jest zimny, masz go więcej? To chyba niezbyt zgodne z fizyką?

nie ma go więcej tylko jak ma ciepły olej to robi pomiar za wcześnie nie dając olejowi spłynąć w całości - stąd to wrażenie że zimnego więcej :lol:

Honda - The Power of Dreams
:
Czyli poziom sprawdzamy za pomocą bagnetu jedynie wkładając go do otworu (nie wkręcamy??) ???

:
Poziom sprawdzamy za pomocą bagnetu jedynie wkładając go do otworu i nie wkręcamy.
Wiele już było na temat i myślę że wszystko. Można skorzystać z kompedium wiedzy w zasobach forum.
http://www.shadow.org.pl/forum/search.php

:
Amen :mrgreen:

www.tmin.pl
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl

Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)

... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :)
ARNI01
[Usunięty]
:
WITAM SERDECZNIE.MAM TAKIE PYTANKO?ILE OLEJU WCHODZI W LAGI VT750 85r????

:
Amortyzator przedni 470 ml/goleń; olej AFT ( SAE 10W)

Ps. Jeśli mogę prosić to nie pisz CAPS LOCK -iem

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
:
Matrix napisał/a:
olej AFT ( SAE 10W)


Chyba chodziło o ATF :-)

:
Grzechoo napisał/a:
Matrix napisał/a:
olej AFT ( SAE 10W)


Chyba chodziło o ATF :-)


Masz rację ATF, ale to znaczy, że Tu jest błąd

Matrix w Trasie

Gość Usługi BHP dla Ciebie twojebhp@gmail.com
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group