/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowanie
Autor Wiadomość
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-06-13, 12:41   

,,Jamcio''- nie wiem wszystkiego... ;-) zresztą jak każdy.

- to już pół roku jak tu jestem oficjalnie, więc czytając forum można przewidzieć zachowanie ludzi, zwłaszcza tych którzy mają wiedzę, lub próbują ją czerpać z wypowiedzi innych w konkretnych tematach, stąd moje ,,proroctwo''



Myślę że treść całego tematu wiedzę zgłębia i o to przecież chodzi, dzięki Wam za zabranie głosu...

i zwróćcie uwagę, nawet nic się tu nie rozmyło(prawie), co nie jest do końca praktykowane w innych tematach.





Oczywiście przedstawię wyniki pomiarów napięć po uruchomieniu moto.

Pozdrawiam.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
Ostatnio zmieniony przez Zibi665 2010-06-13, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-13, 12:43   

Zibi665 napisał/a:
,,Jamcio''- nie wiem wszystkiego... ;-) zresztą jak każdy.

- to już pół roku jak tu jestem oficjalnie, więc czytając forum można przewidzieć zachowanie ludzi, zwłaszcza tych którzy mają wiedzę, lub próbują ją czerpać z wypowiedzi innych w konkretnych tematach, stąd moje ,,proroctwo''



Myślę że treść całego tematu wiedzę zgłębia i o to przecież chodzi, dzięki Wam za zabranie głosu...

i zwróćcie uwagę, nawet nic się tu nie rozmyło, co nie jest do końca praktykowane w innych tematach.





Oczywiście przedstawię wyniki pomiarów napięć po uruchomieniu moto.

Pozdrawiam.




Zibi... Powiedz tylko słowo, a zmienimy natychmiast ten stan rzeczy - jesteśmy w tym naprawdę dobrzy :mrgreen: :-)8
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-06-16, 17:01   

senda napisał/a:
Zibi... Powiedz tylko słowo, a zmienimy natychmiast ten stan rzeczy - jesteśmy w tym naprawdę dobrzy :mrgreen: :-)8




To słowo to ,,sukces'' i wcale nie chodzi o zmiany.



A więc; alternator po przewinięciu zainstalowany już w motocyklu, wszystko działa jak należy, prąd ładowania zaraz po pierwszym uruchomieniu moto po trzech tygodniach nie życia, wynosił 14,7; 14,8V znaczy w granicach serwisowych.

Następne uruchomienie motocykla przy wypiętym alternatorze,pomiar prądu wychodzącego z alternatora na wszystkich trzech fazach na wolnych obrotach w granicach 25V, na wysokich obrotach w granicach 40V .

Po przejechaniu około 100 km prąd ładowania na klemach akumulatora wynosi; na niskich obrotach 13,2V, na wysokich 14,7V.



Jestem zadowolony z pracy wykonanej przez gościa z Suwałk, po odpakowaniu przesyłki stator wyglądał jak nowy, polecam. Co prawda nie do końca wywiązał się z terminu, ale teraz to już nie ma znaczenia.



Nooo i życie już wygląda inaczej...nawet żona jakaś taka spokojniejsza jakby.

Dzięki wszystkim za zaangażowanie, za dobre słowo i porady :thx: :thx: :thx: .



Lecę odrabiać straty w milach...
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
senda 


Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 1555
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-16, 18:33   

Zibi ... Nie chcę być czepliwy, ale wszystkie wartości, które podałeś dotyczą napięcia a nie prądu :mrgreen:
_________________
Nawrót choroby! :)
 
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2010-06-16, 20:02   

senda napisał/a:
Zibi ... Nie chcę być czepliwy, ale wszystkie wartości, które podałeś dotyczą napięcia a nie prądu :mrgreen:


To nie bądź, w prądzie jest napięcie.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-06-16, 20:16   

Dobra ,,Senda'', nie jesteś czepliwy, ;-)



faktycznie, teraz widzę co namalowałem :oops: , ale musisz mi wybaczyć, tyle szczęścia, że nie panuję do końca nad myślami... :thx:

Po południu 150 km nawinąłem i jest w porządku.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.



Masz rację RObi, w prądzie jest napięcie, ale jest i natężenie.

Prąd dla fizyka to natężenie, więc czepianie się ma sens,

co ja gadam - przecież napisał że się nie czepia ;-)
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Keys 


Motocykl: VT1100 '94
Wiek: 51
Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: Będzin, Siemonia
Wysłany: 2010-06-18, 15:01   

@Zibi665

Czy mógłbyś zdradzić jakie są koszty i jak długo czekałeś na przewinięcie altka?



Wygląda, że mam to samo i zastanawiam się czy kupić nowy czy też warto trochę poczekać na przewinięcie - zależy jak duża jest różnica w PLN i czas oczekiwania.
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2010-06-18, 15:07   

Keys napisał/a:
@Zibi665

Czy mógłbyś zdradzić jakie są koszty i jak długo czekałeś na przewinięcie altka?



Wygląda, że mam to samo i zastanawiam się czy kupić nowy czy też warto trochę poczekać na przewinięcie - zależy jak duża jest różnica w PLN i czas oczekiwania.




Keys, wiele osób z tego forum (w tym ja) przewijało altki właśnie w Suwałkach i każdy jest bardzo zadowolony z wykonanej przez niego pracy no i oczywiście ceny.... Z tego co pamiętam, to było coś w okolicach 50-ciu złotych... Przewijanie wtedy trwało znacznie mniej, bo i miał chłop mniej zleceń (nie był jeszcze tak rozreklamowany) a teraz, to już niestety trzeba trochę poczekać, ale warto... :-D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-06-20, 00:41   

Jeżeli chodzi o cenę to zgodnie z umową telefoniczną miało być 100 zł plus koszty przesyłki.

Czas trwania usługi od wysłania do odebrania przesyłki 2 tygodnie, miało być tydzień.

Przy odbiorze przesyłki jednak musiałem zapłacić o 60 zł więcej, ale co miałem zrobić zapłaciłem i jeżdżę, pomiary napięcia ładowania ( ,,Senda'', napisałem napięcia, nauka nie idzie w las) , w granicach norm podanych przez fachowców, wygląd statora po otwarciu przesyłki - jak nowy.

Jestem zadowolony!



Po telefonie do faceta okazało się że to jego żona posyła paczki i nastąpiła pomyłka co do kasy, obiecał przysłać różnicę, zobaczymy.

Lecz patrząc obiektywnie, po wykonaniu kilkunastu telefonów do różnych firm zajmujących się takim przezwajaniem, to u Pana Janusza w Suwałkach nawet te 160zł to niska kwota i termin oczekiwania minimalny, do powiedzmy 2 miesięcy oczekiwania w Krakowie i ceny zaczynające się od 250 zeta w górę, nawet miałem informację że gość w tamtym roku taką awarię przerabiał i skasowali go na 5 stów, szok.



Mnie cała ta impreza kosztowała łącznie z przesyłką niecałe dwie stówy plus silikon na uszczelnienie dekla i elektrosol do kostek/złaczy. Jeżeli dostanę zwrot tych 6 dych, to rachunek automatycznie ulegnie pomniejszeniu. Jeżeli nawet nie, to i tak nie jest najgorzej.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
Zibi665 
dVa gary


Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 2458
Skąd: Libiąż, KCH
Wysłany: 2010-06-28, 22:02   

Wielkie dzięki dla Pana Janusza z Suwałk

:thx: :thx: :thx:

okazał się być słownym w stu procentach.

Właśnie otrzymałem przekaz pocztowy ze zwrotem nadpłaconej gotówki na kwotę 60 zł.



w ,,razie czego'', Polecam



Od zainstalowania alternatora w motocyklu zrobiłem już prawie 2000 km i wszystko jest w porządku.
_________________
To mówiłem ja - Jarząbek :-P .
================
Ach ten oddech ;-) .
 
 
markiz70 


Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 4158
Skąd: Sztum-Malbork
Wysłany: 2010-06-28, 23:00   

no to brawo :chytrusek: Szukałeś porad chyba na wszystkich forach-udalo się :thx: :-)8
_________________
motocykle to nie wszystko-liczy się pasja

CrusaderRider
 
 
 
wojtekania
[Usunięty]

Wysłany: 2010-07-03, 20:43   

Z naprawą w Suwałkach u mnie jest troszkę inaczej.

Na wiosnę padło mi ładowanie po sprawdzeniu statora między 2 uzwojeniami 30V a na 3 15V. Wysłałem do pana w Suwałkach 3 tygodnie czekania miało być 100 zł. plus przesyłka było 160 zł. po zamontowaniu przez 30 minut silnik pracował w garażu ładowanie OK. Ale niestety po przejechaniu 15 km. nie mogłem już odpalić. Zapalony przy pomocy przechodnia i do domu dojechałem. Po sprawdzeniu statora przebicie do masy i zwarcia między fazami. Stator wysłany w ramach reklamacji do Suwałk( 0zł.). Regulator sprawdziłem zgodnie z manualem wyszło że uszkodzony. Wysłałem do firmy DIGITECH (uszkodzony naprawa 150 zł.) Stator wrócił z Suwałk po 4 tygodniach naprawiony , pan powiedział że miał problem i musiał dwa razy nawijać bo po pierwszym razie miało przebicie do masy. Wszystko naprawione zamontowałem, ładowanie OK. Tydzień jazdy niedaleko domu około 400 km. no i znowu padło. Ostatnie 15 km. na przyczepce bo akumulator wydojony i już nie chciał odpalić. Robię pomiary statora i zwarcie do masy. Wymontowałem całe spalone, regulator po sprawdzeniu w serwisie pod obciążeniem OK.

I co wy na to powiecie bo ja tylko patrzę jak inni jeżdżą. HA HA

Czekam na nowy za 500zł.
 
 
PiotrBlackSh 


Motocykl: Shadow VT1100 '87
Wiek: 47
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 116
Skąd: Przezchlebie
Wysłany: 2011-04-19, 20:22   

Witam
Mój pierwszy post zacznę od tematu problemu z ładowaniem - później przedstawię się w powitalni.

Co do tematu:
Problem z ładowaniem - mam na aku 12,8V maks.
Pomiędzy fazami na alternatorze:
- brak zwarcia do masy
- pomiędzy jest przejście (oporność ok 1ohm)
- po odpaleniu - odpięty od regulatora - mam pomiędzy 2 fazami ok 22-25V a pomiędzy 1 brak
- przy podłączonym regulatorze - na stałym napięciu do masy - wszędzie 6,5 V

co może być powodem zbyt małego prądu ładowania?
pozdrawiam Piotr
 
 
 
Divastion 
Dawid


Motocykl: GS 11
Wiek: 34
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 1239
Skąd: Jeżowe
Wysłany: 2011-04-19, 20:53   

PiotrBlackSh napisał/a:
Witam
Mój pierwszy post zacznę od tematu problemu z ładowaniem - później przedstawię się w powitalni.

Co do tematu:
Problem z ładowaniem - mam na aku 12,8V maks.
Pomiędzy fazami na alternatorze:
- brak zwarcia do masy
- pomiędzy jest przejście (oporność ok 1ohm)
- po odpaleniu - odpięty od regulatora - mam pomiędzy 2 fazami ok 22-25V a pomiędzy 1 brak
- przy podłączonym regulatorze - na stałym napięciu do masy - wszędzie 6,5 V

co może być powodem zbyt małego prądu ładowania?
pozdrawiam Piotr


Właśnie to, co Ci pogrubiłem. Na każdej parze musisz mieć mniej więcej stałe wartości, jeżeli choć na jednej parze masz o wiele niższą wartość/nie pokazuje praktycznie nic, to masz pewnie uzwojenie sfajczone i trzeba je przewinąć. Gdzie to zrobić, a TUTAJ

Koszt zrobienia: 100zł + opłata za przesyłkę.

Czas oczekiwania: ok tygodnia z przesyłką.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o


Come on!
 
 
 
PiotrBlackSh 


Motocykl: Shadow VT1100 '87
Wiek: 47
Dołączył: 19 Kwi 2011
Posty: 116
Skąd: Przezchlebie
Wysłany: 2011-05-11, 19:03   

Cewki przewinięte działają OK
Niestety po podłączeniu regulatora i tak ładowania nie było...
Kable grzały się mocno przy wtyczce z alternatora/cewek - kostka
Wymieniłem regulator wygląda, że jest OK ładowanie 13,2V więcej nie wychodzi
Jest to OK??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM