/
|
Ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-06-13, 12:41
|
|
|
,,Jamcio''- nie wiem wszystkiego... zresztą jak każdy.
- to już pół roku jak tu jestem oficjalnie, więc czytając forum można przewidzieć zachowanie ludzi, zwłaszcza tych którzy mają wiedzę, lub próbują ją czerpać z wypowiedzi innych w konkretnych tematach, stąd moje ,,proroctwo''
Myślę że treść całego tematu wiedzę zgłębia i o to przecież chodzi, dzięki Wam za zabranie głosu...
i zwróćcie uwagę, nawet nic się tu nie rozmyło(prawie), co nie jest do końca praktykowane w innych tematach.
Oczywiście przedstawię wyniki pomiarów napięć po uruchomieniu moto.
Pozdrawiam. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
Ostatnio zmieniony przez Zibi665 2010-06-13, 12:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-06-13, 12:43
|
|
|
Zibi665 napisał/a: | ,,Jamcio''- nie wiem wszystkiego... zresztą jak każdy.
- to już pół roku jak tu jestem oficjalnie, więc czytając forum można przewidzieć zachowanie ludzi, zwłaszcza tych którzy mają wiedzę, lub próbują ją czerpać z wypowiedzi innych w konkretnych tematach, stąd moje ,,proroctwo''
Myślę że treść całego tematu wiedzę zgłębia i o to przecież chodzi, dzięki Wam za zabranie głosu...
i zwróćcie uwagę, nawet nic się tu nie rozmyło, co nie jest do końca praktykowane w innych tematach.
Oczywiście przedstawię wyniki pomiarów napięć po uruchomieniu moto.
Pozdrawiam. |
Zibi... Powiedz tylko słowo, a zmienimy natychmiast ten stan rzeczy - jesteśmy w tym naprawdę dobrzy |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-06-16, 17:01
|
|
|
senda napisał/a: | Zibi... Powiedz tylko słowo, a zmienimy natychmiast ten stan rzeczy - jesteśmy w tym naprawdę dobrzy |
To słowo to ,,sukces'' i wcale nie chodzi o zmiany.
A więc; alternator po przewinięciu zainstalowany już w motocyklu, wszystko działa jak należy, prąd ładowania zaraz po pierwszym uruchomieniu moto po trzech tygodniach nie życia, wynosił 14,7; 14,8V znaczy w granicach serwisowych.
Następne uruchomienie motocykla przy wypiętym alternatorze,pomiar prądu wychodzącego z alternatora na wszystkich trzech fazach na wolnych obrotach w granicach 25V, na wysokich obrotach w granicach 40V .
Po przejechaniu około 100 km prąd ładowania na klemach akumulatora wynosi; na niskich obrotach 13,2V, na wysokich 14,7V.
Jestem zadowolony z pracy wykonanej przez gościa z Suwałk, po odpakowaniu przesyłki stator wyglądał jak nowy, polecam. Co prawda nie do końca wywiązał się z terminu, ale teraz to już nie ma znaczenia.
Nooo i życie już wygląda inaczej...nawet żona jakaś taka spokojniejsza jakby.
Dzięki wszystkim za zaangażowanie, za dobre słowo i porady .
Lecę odrabiać straty w milach... |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
senda
Motocykl: VF 750 C 83 & GL 1500 C 97
Wiek: 53 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 1555 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-06-16, 18:33
|
|
|
Zibi ... Nie chcę być czepliwy, ale wszystkie wartości, które podałeś dotyczą napięcia a nie prądu |
_________________ Nawrót choroby! :) |
|
|
|
|
R0bi
Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57 Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 2127 Skąd: Koluszki
|
Wysłany: 2010-06-16, 20:02
|
|
|
senda napisał/a: | Zibi ... Nie chcę być czepliwy, ale wszystkie wartości, które podałeś dotyczą napięcia a nie prądu |
To nie bądź, w prądzie jest napięcie. |
_________________
Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało. |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-06-16, 20:16
|
|
|
Dobra ,,Senda'', nie jesteś czepliwy,
faktycznie, teraz widzę co namalowałem , ale musisz mi wybaczyć, tyle szczęścia, że nie panuję do końca nad myślami...
Po południu 150 km nawinąłem i jest w porządku.
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
Masz rację RObi, w prądzie jest napięcie, ale jest i natężenie.
Prąd dla fizyka to natężenie, więc czepianie się ma sens,
co ja gadam - przecież napisał że się nie czepia |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Keys
Motocykl: VT1100 '94
Wiek: 51 Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 5 Skąd: Będzin, Siemonia
|
Wysłany: 2010-06-18, 15:01
|
|
|
@Zibi665
Czy mógłbyś zdradzić jakie są koszty i jak długo czekałeś na przewinięcie altka?
Wygląda, że mam to samo i zastanawiam się czy kupić nowy czy też warto trochę poczekać na przewinięcie - zależy jak duża jest różnica w PLN i czas oczekiwania. |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2010-06-18, 15:07
|
|
|
Keys napisał/a: | @Zibi665
Czy mógłbyś zdradzić jakie są koszty i jak długo czekałeś na przewinięcie altka?
Wygląda, że mam to samo i zastanawiam się czy kupić nowy czy też warto trochę poczekać na przewinięcie - zależy jak duża jest różnica w PLN i czas oczekiwania. |
Keys, wiele osób z tego forum (w tym ja) przewijało altki właśnie w Suwałkach i każdy jest bardzo zadowolony z wykonanej przez niego pracy no i oczywiście ceny.... Z tego co pamiętam, to było coś w okolicach 50-ciu złotych... Przewijanie wtedy trwało znacznie mniej, bo i miał chłop mniej zleceń (nie był jeszcze tak rozreklamowany) a teraz, to już niestety trzeba trochę poczekać, ale warto... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-06-20, 00:41
|
|
|
Jeżeli chodzi o cenę to zgodnie z umową telefoniczną miało być 100 zł plus koszty przesyłki.
Czas trwania usługi od wysłania do odebrania przesyłki 2 tygodnie, miało być tydzień.
Przy odbiorze przesyłki jednak musiałem zapłacić o 60 zł więcej, ale co miałem zrobić zapłaciłem i jeżdżę, pomiary napięcia ładowania ( ,,Senda'', napisałem napięcia, nauka nie idzie w las) , w granicach norm podanych przez fachowców, wygląd statora po otwarciu przesyłki - jak nowy.
Jestem zadowolony!
Po telefonie do faceta okazało się że to jego żona posyła paczki i nastąpiła pomyłka co do kasy, obiecał przysłać różnicę, zobaczymy.
Lecz patrząc obiektywnie, po wykonaniu kilkunastu telefonów do różnych firm zajmujących się takim przezwajaniem, to u Pana Janusza w Suwałkach nawet te 160zł to niska kwota i termin oczekiwania minimalny, do powiedzmy 2 miesięcy oczekiwania w Krakowie i ceny zaczynające się od 250 zeta w górę, nawet miałem informację że gość w tamtym roku taką awarię przerabiał i skasowali go na 5 stów, szok.
Mnie cała ta impreza kosztowała łącznie z przesyłką niecałe dwie stówy plus silikon na uszczelnienie dekla i elektrosol do kostek/złaczy. Jeżeli dostanę zwrot tych 6 dych, to rachunek automatycznie ulegnie pomniejszeniu. Jeżeli nawet nie, to i tak nie jest najgorzej. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
Zibi665
dVa gary
Motocykl: VTX-1800 F '06
Wiek: 68 Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 2458 Skąd: Libiąż, KCH
|
Wysłany: 2010-06-28, 22:02
|
|
|
Wielkie dzięki dla Pana Janusza z Suwałk
okazał się być słownym w stu procentach.
Właśnie otrzymałem przekaz pocztowy ze zwrotem nadpłaconej gotówki na kwotę 60 zł.
w ,,razie czego'', Polecam
Od zainstalowania alternatora w motocyklu zrobiłem już prawie 2000 km i wszystko jest w porządku. |
_________________ To mówiłem ja - Jarząbek .
================
Ach ten oddech . |
|
|
|
|
markiz70
Motocykl: VT750 DCB 2003 Spirit ,WSK M06B3 1972 awo S
Wiek: 54 Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 4158 Skąd: Sztum-Malbork
|
Wysłany: 2010-06-28, 23:00
|
|
|
no to brawo Szukałeś porad chyba na wszystkich forach-udalo się |
_________________ motocykle to nie wszystko-liczy się pasja
CrusaderRider |
|
|
|
|
wojtekania [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-07-03, 20:43
|
|
|
Z naprawą w Suwałkach u mnie jest troszkę inaczej.
Na wiosnę padło mi ładowanie po sprawdzeniu statora między 2 uzwojeniami 30V a na 3 15V. Wysłałem do pana w Suwałkach 3 tygodnie czekania miało być 100 zł. plus przesyłka było 160 zł. po zamontowaniu przez 30 minut silnik pracował w garażu ładowanie OK. Ale niestety po przejechaniu 15 km. nie mogłem już odpalić. Zapalony przy pomocy przechodnia i do domu dojechałem. Po sprawdzeniu statora przebicie do masy i zwarcia między fazami. Stator wysłany w ramach reklamacji do Suwałk( 0zł.). Regulator sprawdziłem zgodnie z manualem wyszło że uszkodzony. Wysłałem do firmy DIGITECH (uszkodzony naprawa 150 zł.) Stator wrócił z Suwałk po 4 tygodniach naprawiony , pan powiedział że miał problem i musiał dwa razy nawijać bo po pierwszym razie miało przebicie do masy. Wszystko naprawione zamontowałem, ładowanie OK. Tydzień jazdy niedaleko domu około 400 km. no i znowu padło. Ostatnie 15 km. na przyczepce bo akumulator wydojony i już nie chciał odpalić. Robię pomiary statora i zwarcie do masy. Wymontowałem całe spalone, regulator po sprawdzeniu w serwisie pod obciążeniem OK.
I co wy na to powiecie bo ja tylko patrzę jak inni jeżdżą. HA HA
Czekam na nowy za 500zł. |
|
|
|
|
PiotrBlackSh
Motocykl: Shadow VT1100 '87
Wiek: 47 Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 116 Skąd: Przezchlebie
|
Wysłany: 2011-04-19, 20:22
|
|
|
Witam
Mój pierwszy post zacznę od tematu problemu z ładowaniem - później przedstawię się w powitalni.
Co do tematu:
Problem z ładowaniem - mam na aku 12,8V maks.
Pomiędzy fazami na alternatorze:
- brak zwarcia do masy
- pomiędzy jest przejście (oporność ok 1ohm)
- po odpaleniu - odpięty od regulatora - mam pomiędzy 2 fazami ok 22-25V a pomiędzy 1 brak
- przy podłączonym regulatorze - na stałym napięciu do masy - wszędzie 6,5 V
co może być powodem zbyt małego prądu ładowania?
pozdrawiam Piotr |
|
|
|
|
Divastion
Dawid
Motocykl: GS 11
Wiek: 34 Dołączył: 14 Cze 2008 Posty: 1239 Skąd: Jeżowe
|
Wysłany: 2011-04-19, 20:53
|
|
|
PiotrBlackSh napisał/a: | Witam
Mój pierwszy post zacznę od tematu problemu z ładowaniem - później przedstawię się w powitalni.
Co do tematu:
Problem z ładowaniem - mam na aku 12,8V maks.
Pomiędzy fazami na alternatorze:
- brak zwarcia do masy
- pomiędzy jest przejście (oporność ok 1ohm)
- po odpaleniu - odpięty od regulatora - mam pomiędzy 2 fazami ok 22-25V a pomiędzy 1 brak
- przy podłączonym regulatorze - na stałym napięciu do masy - wszędzie 6,5 V
co może być powodem zbyt małego prądu ładowania?
pozdrawiam Piotr |
Właśnie to, co Ci pogrubiłem. Na każdej parze musisz mieć mniej więcej stałe wartości, jeżeli choć na jednej parze masz o wiele niższą wartość/nie pokazuje praktycznie nic, to masz pewnie uzwojenie sfajczone i trzeba je przewinąć. Gdzie to zrobić, a TUTAJ
Koszt zrobienia: 100zł + opłata za przesyłkę.
Czas oczekiwania: ok tygodnia z przesyłką. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=ziOEOFDQ51o
Come on! |
|
|
|
|
PiotrBlackSh
Motocykl: Shadow VT1100 '87
Wiek: 47 Dołączył: 19 Kwi 2011 Posty: 116 Skąd: Przezchlebie
|
Wysłany: 2011-05-11, 19:03
|
|
|
Cewki przewinięte działają OK
Niestety po podłączeniu regulatora i tak ładowania nie było...
Kable grzały się mocno przy wtyczce z alternatora/cewek - kostka
Wymieniłem regulator wygląda, że jest OK ładowanie 13,2V więcej nie wychodzi
Jest to OK?? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|