/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Autor Wiadomość
Gibek 
Mroczny Kosiarz Traw


Motocykl: VT 750 Aero C7
Wiek: 54
Dołączył: 30 Mar 2012
Posty: 664
Skąd: Karczew
Wysłany: 2016-05-17, 13:25   

MARQ napisał/a:
elektrycy cię zaraz zjedzą ...

To mit, elektrycy nie jedzą ludzi. Wiem coś o tym sam jestem elektrykiem. :-P
Ale co do pytania to sam nie wiem o co chodzi.
_________________
Ukłony dla ciebie Gość .
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1704
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-17, 13:47   

Lightbary ledowe 2 razy 10W 1,5A.
Wyraziłem się nieprecyzyjnie.
Do przekaźnika gniazda zapalniczki mam pociągnięty z akumulatora przewód 1,5 mm2 (z bezpiecznikiem 10A na przewodzie, oczywiście w odpowiedniej obudowie). Pytanie jest następujące czy mogę z tego przewodu przed przekaźnikiem "pożyczyć" prądu do przekaźnika lightbarów. Chodzi o 2 różne przekaźniki. Czyli coby Akumulatora wychodził jeden przewód który za bezpiecznikiem rozdziela się i "zasila" 2 przekaźniki.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
walek81 

Motocykl: VT 1100 ACE '92
Dołączył: 23 Lut 2016
Posty: 38
Skąd: WOLBÓRZ
Wysłany: 2016-05-17, 14:28   

A nie lepiej podpiąć pod włącznik długich świateł. Jak zapalisz długie to włączą się lightbary. no chyba że chcesz mieć włączane oddzielnie to musisz uważać, tak jak piszą chłopaki, żeby kabla nie stopić :) wydaje mi się taki kabel 1,5 mm powinien wytrzymać
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1704
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-17, 14:41   

Chce mieć właśnie na oddzielnym przełączniku. Całą resztę instalacji ogólnie ogarniam. Chodzi tylko o to czy jeden przewód dodatni z akumulatora z jednym wspólnym bezpiecznikiem mogę sobie rozdzielić na 2 przekaźniki.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1971
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 15:12   

Ja mam podpięte tak jak mówisz... na tym samym kablu z zapalniczką, z bezpiecznikiem, ale bez przekaźnika i banga...

Też pewnie zaraz dostanę po uszach :-)
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
garnett 
Majsterpopsuj


Motocykl: HD Electra Glide wcześniej VT500c i VT1100ace
Wiek: 43
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 1617
Skąd: Warszawa-Wesoła
Wysłany: 2016-05-17, 15:19   

Piwek napisał/a:
Też pewnie zaraz dostanę po uszach :-)

Po uszach to nie ale po przełączniku, spalisz go (przepalą się styki ) bez przekaźnika :mrgreen:
_________________
Jeżeli kobieta włącza wycieraczki kiedy nie pada, znaczy będzie skręcać.
 
 
Piwek 
Wredna MENDA


Motocykl: Była VT 125, VT 750 C8, FZ8 FAZER, BMW R1200R
Wiek: 52
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 1971
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 15:22   

garnett napisał/a:
Piwek napisał/a:
Też pewnie zaraz dostanę po uszach :-)

Po uszach to nie ale po przełączniku, spalisz go (przepalą się styki ) bez przekaźnika :mrgreen:


Czyli gdzie go wsadzić w instalację konkretnie ?? :-)
_________________
"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche



Pozdrawiam
Tomek
 
 
AMarek 

Motocykl: Vt 500 C 85r.
Wiek: 67
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 253
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2016-05-17, 17:58   

Panoramiks napisał/a:
Chce mieć właśnie na oddzielnym przełączniku. Całą resztę instalacji ogólnie ogarniam. Chodzi tylko o to czy jeden przewód dodatni z akumulatora z jednym wspólnym bezpiecznikiem mogę sobie rozdzielić na 2 przekaźniki.

Obciążalność przewodu to ok.25A a typowe gniazdo 8A i te dodatkowe 1,5A. to dlaczego by nie?
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1704
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-17, 18:21   

AMarek napisał/a:
Panoramiks napisał/a:
Chce mieć właśnie na oddzielnym przełączniku. Całą resztę instalacji ogólnie ogarniam. Chodzi tylko o to czy jeden przewód dodatni z akumulatora z jednym wspólnym bezpiecznikiem mogę sobie rozdzielić na 2 przekaźniki.

Obciążalność przewodu to ok.25A a typowe gniazdo 8A i te dodatkowe 1,5A. to dlaczego by nie?


I o taką odpowiedź mi chodziło. Skoro obciążalność przełącznika to 8A to mógłbym założyć przełącznik na przewodzie bez przekaźnika. Ale tak nie zrobie bo nie pasuje mi to do koncepcji.
Zależy mi na tym żeby lightbary można było włączyć przełącznikiem dopiero po przekręceniu stacyjki, i po to mi przekaźnik.
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2618
Skąd: Otwock
Wysłany: 2016-05-17, 19:46   

garnett napisał/a:
...Po uszach to nie ale po przełączniku, spalisz go (przepalą się styki ) bez przekaźnika :mrgreen:



Piwek nie napisał, że ma ledy które nie ciągną prądu ;-) .
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM