Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Odpowiedz do tematu

:
Tojakdusz napisał/a:
Jako, że te lampy wyposażone są w żarówki H3, więc działają jak światła drogowe dając w praktyce snop światła bez wyraźnej granicy świata/cienia. Czyli mogą oślepiać jadących bliźnich :evil: . Wynika z tego, że nie powinno się z powyższych powodów używać ich ze światłami mijania - czy tak je używacie? jeżeli nie, to jaka jest reakcja innych użytkowników drogi, "miśków", czy diagnostów podczas przeglądu rejestracyjnego?


Wedlug przepisow nie mozna ich montowac :-/ a w praktyce co drugie moto je ma :mrgreen:

Nie traktuj życia zbyt poważnie, bo i tak nie wyjdziesz z niego cało.
:
ja dziś zakończyłem montaż swoich ligtbarów schemat instalacji wykonałem co powyżej lecz mocowanie lightbarów wykonałem inaczej niż kolega chciałem w jednej lini zachować 3 lampy więc mocowanie jest do głównej lampy włącznik zamocowałem w obudowie filtra powietrza na zdjęciach wiać jak się to prezentuje koszt nie był większy niż u kolegi i tak samo wykonane z nierdzewki na ostatnim zdjęciu są lagi które wypolerowałem i wywalił jak dla mnie szpecący odblask i zastąpiłem go wypolerowanym płaskownikiem aluminiowym
http://imageshack.us/phot.../imag0138x.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0152uu.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0153fp.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0158t.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0155uz.jpg/

:
Gratulacje, pięknie to się prezentuje i pomysł z tym mocowaniem zarąbisty :thx:

CZEKAJĄC NA VT 1100 JEST VT 750 C2
SLOW RIDE -> LONG LIFE
:
No super wyszlo. Moglem zrobic tez mocowanie do lampy ale pomysl odpadl poniewaz szyba mi przeszkadza w tym.I musialem zamocowac nizej. Super robota. :D

Pichor
[Usunięty]
:
Witam. Polecam zgrabne lampy Highway Hawk. Mają żarówki 2x35 W. Wystarczające i w nocy i w dzień, a moc istotnie niższa.
Pichor

:
ital4x4 napisał/a:
Tojakdusz napisał/a:
Jako, że te lampy wyposażone są w żarówki H3, więc działają jak światła drogowe dając w praktyce snop światła bez wyraźnej granicy świata/cienia. Czyli mogą oślepiać jadących bliźnich :evil: . Wynika z tego, że nie powinno się z powyższych powodów używać ich ze światłami mijania - czy tak je używacie? jeżeli nie, to jaka jest reakcja innych użytkowników drogi, "miśków", czy diagnostów podczas przeglądu rejestracyjnego?


Wedlug przepisow nie mozna ich montowac :-/ a w praktyce co drugie moto je ma :mrgreen:




Panowie. Z Waszego doświadczenia i praktyki podsumowując ten wątek z typem zarówek. Kupiłem te popularne lightbary, żarówka h3. Chciałbym ich używać razem z mijania przy jakiej jeździe poza miastem. Mam zmieniać na h4?

:
O ile zmiana żarówki z H3 na H4 ze względu na różnicę w cokołach (chyba jest mała różnica) może częściowo załatwić problem (pomijając inne szczegóły np. homologację) to nadal należy liczyć się z problemami podczas spotkania z diagnostą w SKP, jak również z organami uprawnionymi do przeprowadzania kontroli pojazdów na drodze.
Ale najważniejszym problemem jest oślepianie innych użytkowników drogi ! - (dobrze wiemy, jaka to przyjemność).
Myślę jednak, że jeżeli tylko jest możliwe uzyskanie prawidłowej granicy światła i cienia oraz prawidłowe ustawienie świateł to co stoi (poza wspomnianymi wyżej względami formalnymi) na przeszkodzie by takiego urządzenia używać? :roll:

pozdrawiam Wszystkich!!!
"Tojakdusz"
"niech żyje wolność i swoboda..."!!!
:
Dzisiaj skończyłem ostatecznie instalacje do lightbarow.
Same lampy miałem założone juz w zeszłym roku ale nie moglem sie zebrac zeby zrobic zasilanie.
Poprowadziłem nowa instalacje razem z gniazdem zapalniczki :)
Zasilanie glowne prosto z akumulatora a do przekaźnika wziąłem z oświetlenia tylnej lampy, wiec wszystko smiga ładnie z kluczyka.

Kiedy tak naprawdę używacie lightbarow.
Ja widzę trzy wskazania:

1. pochwalić sie na zlotach jak to fajnie mi świeci ;)
2. w ciągu dnia zeby byc lepiej widocznym
3. jazda po SZCZERYM polu, gdzie NA PEWNO nikogo nie oślepimy


:
No do dołożę się do tematu i ja :mrgreen:

Mam już L-bary zamontowane i czas je podłączyć.
Czytam temat ale nie natrafiłem na kwestię wykorzystania obu włókien żarówki w nich.
Jedna z możliwości to po prostu używać tylko jednego włókna np 50W jako dwóch dodatkowych świateł mijania. To czy będzie to niezależna instalacja czy będzie wpięte w dotychczasowe światło to osobna kwestia.
Drugim rozwiązaniem jest wykorzystanie obu włókien. Analogicznie można zrobić niezależnie dwa nowe obwody lub wpiąć się w już istniejące dwa obwody lampy głównej.

A moje pytanie jest takie: czy ktoś w ogóle podpiął lightbary aby działały na mijania i długie? Czy to raczej mija się z celem? Jeśli tylko jedno to które lepiej?
Proszę o porady.

edyta : Już znalazłem inny temat i odpowiedź że macie i takie i tamte rozwiązania :-)8

Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją.
:
Ja mam lightbary firmy Highway hawk z żarówkami 35 watowymi, co oszczędza regulator napięcia, i są one na żarówki dwuwłóknowe.Można je kupić w dwóch wersjach, zwykłe dwa włókna jedno nad drugim i w wersji halogenowej gdzie włókno do mijania jest osłonięte blaszką-odbłyśnikiem jak w żarówkach H4.
Polecam te drugie bo świecą dużo jaśniejszym i bielszym światłem i lepsza jest granica światła. prawie jak w samochodowych H4. Problem jest jednak taki że te żarówki mają bardzo kiepskie wykonanie, każda wygląda inaczej, miałem takie że żarnik był tak blisko blaszki że po podłączeniu efektownie błyskały i płonęły w środku. Teraz jak kupuję to sprzedawca wysypuje mi wszystkie kartoniki i wybieram dwie o identycznych odległościach żarnika od blaszek, bo jak są różne odległości to krzywo świecą. Ale jak dobrze trafisz to wystarczają na ok 20 tyś km i dobrze oświetlają te miejsca których nie oświetla lampa główna, a nie oślepiają i biorą mniej prądu. Ja mam podpięte pod osobny wyłącznik i w dzień jeżdżę na długich czyli 2x35W a wieczorem i w nocy jak zaczynam razić to na krótkich

:
Odgrzeję trochę temat lightbarów ;-) . Co sądzicie o żarówkach LED w lightbarach i czy macie jakieś doświadczenia związane z ich używaniem?

Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
:
Kilka uwag w kwestii ledowych zamienników np h3 :
- kwestia ogniskowania się takiej żarówki w odbłyśniku jest największym problemem, zwykła ma przezroczysty klosz natomiast ledowe osadzone są na trzonku który nie przepuszcza światła
- kwestia marnej wydajności bądź kiepskiego chłodzenia (dlatego szybko się palą)

Z mojej autopsji mogę napisać tyle:
Jeśli mają służyć do jazdy w dzień żeby oszczędzić alternator i być widocznym(oślepiają) to można zamontować ledy. Jednak najczęściej nie zmieszczą nam się w lampie bo zwykła żarówka h3 ma 32mm a ledowe sporo więcej (przynajmniej te które w miarę przyzwoicie świecą)
Do jazdy nocnej na bezdrożach to już nie polecam - za mała wydajność niestety

Sam się zastanawiam na zamontowaniem na spacerówki takich lamp do jazdy w dzień a lightbarów po zmroku.

http://www.banggood.com/M...t-p-923250.html
Obudowa wychłodzi leda a soczewka będzie dawać po oczach

:
Znalazłem ciekawie opisaną instalacje:
http://www.corrado.com.pl...age1/stage1.htm

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
Mam taki mały dylemat. Mam założone gniazdo zapalniczki i pociągnięty + na osobnym przewodzie z bezpiecznikiem z akumulatora do przekaźnika. Zakładam teraz lightbary i instalacje do nich, i zastanawiam się czy lepiej podpiąć się z plusem pod ten już istniejący przewód z akumulatora do przekaźnika gniazda zapalniczki czy ciągnąć kolejny z akumulatora do przekaźnika lightbarów?

NIL MORTIFI SINE LUCRE
:
elektrycy cię zaraz zjedzą ;) żeby dobrze odpowiedzieć, to pewnie trzeba wiedzieć minimum:
- ile prądu teraz konsumujesz,
- ile prądu dodatkowo chciałbyś konsumować lightbarami,
- jaki jest bezpiecznik założony na kablu,
- i czy ten kabel to sam sklejałeś? czy chińczycy na oślep? czy jednak ktoś z głową?
(tzn czy kabel przypadkiem nie jest mniej wytrzymały niż użyty na nim bezpiecznik ;) )



albo i nie ;) może to mnie zjedzą ... bo mogę nie rozumieć koncepcji
"pociągnięty + na osobnym przewodzie z bezpiecznikiem z akumulatora do przekaźnika."
"czy lepiej podpiąć się z plusem pod ten już istniejący przewód z akumulatora do przekaźnika gniazda zapalniczki
czy ciągnąć kolejny z akumulatora do przekaźnika lightbarów?"

tzn chcesz dodatkowo obciążyć instalację za przekaźnikiem czy przed? ten istniejący przekaźnik ma odłączać lightbary czy tylko korzystać z jednego kabla?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group