/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Autor Wiadomość
ital4x4 
Darek


Motocykl: Honda Shadow VT 750 C4 RC50 04
Wiek: 50
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 326
Skąd: Bożków DKL
Wysłany: 2011-12-28, 21:14   

Tojakdusz napisał/a:
Jako, że te lampy wyposażone są w żarówki H3, więc działają jak światła drogowe dając w praktyce snop światła bez wyraźnej granicy świata/cienia. Czyli mogą oślepiać jadących bliźnich :evil: . Wynika z tego, że nie powinno się z powyższych powodów używać ich ze światłami mijania - czy tak je używacie? jeżeli nie, to jaka jest reakcja innych użytkowników drogi, "miśków", czy diagnostów podczas przeglądu rejestracyjnego?


Wedlug przepisow nie mozna ich montowac :-/ a w praktyce co drugie moto je ma :mrgreen:
_________________
Nie traktuj życia zbyt poważnie, bo i tak nie wyjdziesz z niego cało.
 
 
 
gumis89 

Motocykl: vt 800
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 24
Skąd: zembrzyce
Wysłany: 2012-01-12, 00:03   

ja dziś zakończyłem montaż swoich ligtbarów schemat instalacji wykonałem co powyżej lecz mocowanie lightbarów wykonałem inaczej niż kolega chciałem w jednej lini zachować 3 lampy więc mocowanie jest do głównej lampy włącznik zamocowałem w obudowie filtra powietrza na zdjęciach wiać jak się to prezentuje koszt nie był większy niż u kolegi i tak samo wykonane z nierdzewki na ostatnim zdjęciu są lagi które wypolerowałem i wywalił jak dla mnie szpecący odblask i zastąpiłem go wypolerowanym płaskownikiem aluminiowym
http://imageshack.us/phot.../imag0138x.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0152uu.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0153fp.jpg/
http://imageshack.us/phot.../imag0158t.jpg/
http://imageshack.us/phot...imag0155uz.jpg/
 
 
Mirek43 
Driving is a life


Motocykl: VT 750 C2 2002, DL-1000 2006
Wiek: 56
Dołączył: 09 Lip 2011
Posty: 218
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-01-12, 12:23   

Gratulacje, pięknie to się prezentuje i pomysł z tym mocowaniem zarąbisty :thx:
_________________
CZEKAJĄC NA VT 1100 JEST VT 750 C2
SLOW RIDE -> LONG LIFE
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2012-01-15, 19:18   

No super wyszlo. Moglem zrobic tez mocowanie do lampy ale pomysl odpadl poniewaz szyba mi przeszkadza w tym.I musialem zamocowac nizej. Super robota. :D
 
 
 
Pichor
[Usunięty]

Wysłany: 2012-02-09, 11:01   

Witam. Polecam zgrabne lampy Highway Hawk. Mają żarówki 2x35 W. Wystarczające i w nocy i w dzień, a moc istotnie niższa.
Pichor
 
 
sowacki 


Motocykl: Honda Shadow 500C/ 1985r.
Dołączył: 05 Lip 2011
Posty: 153
Skąd: Bytom
Wysłany: 2012-02-21, 18:01   

ital4x4 napisał/a:
Tojakdusz napisał/a:
Jako, że te lampy wyposażone są w żarówki H3, więc działają jak światła drogowe dając w praktyce snop światła bez wyraźnej granicy świata/cienia. Czyli mogą oślepiać jadących bliźnich :evil: . Wynika z tego, że nie powinno się z powyższych powodów używać ich ze światłami mijania - czy tak je używacie? jeżeli nie, to jaka jest reakcja innych użytkowników drogi, "miśków", czy diagnostów podczas przeglądu rejestracyjnego?


Wedlug przepisow nie mozna ich montowac :-/ a w praktyce co drugie moto je ma :mrgreen:




Panowie. Z Waszego doświadczenia i praktyki podsumowując ten wątek z typem zarówek. Kupiłem te popularne lightbary, żarówka h3. Chciałbym ich używać razem z mijania przy jakiej jeździe poza miastem. Mam zmieniać na h4?
 
 
Tojakdusz 


Motocykl: Honda VT500C/86 :-)))
Wiek: 72
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 57
Skąd: Brzesko-Okocim
Wysłany: 2012-02-21, 21:02   

O ile zmiana żarówki z H3 na H4 ze względu na różnicę w cokołach (chyba jest mała różnica) może częściowo załatwić problem (pomijając inne szczegóły np. homologację) to nadal należy liczyć się z problemami podczas spotkania z diagnostą w SKP, jak również z organami uprawnionymi do przeprowadzania kontroli pojazdów na drodze.
Ale najważniejszym problemem jest oślepianie innych użytkowników drogi ! - (dobrze wiemy, jaka to przyjemność).
Myślę jednak, że jeżeli tylko jest możliwe uzyskanie prawidłowej granicy światła i cienia oraz prawidłowe ustawienie świateł to co stoi (poza wspomnianymi wyżej względami formalnymi) na przeszkodzie by takiego urządzenia używać? :roll:
_________________
pozdrawiam Wszystkich!!!
"Tojakdusz"
"niech żyje wolność i swoboda..."!!!
 
 
 
bossbusko 


Motocykl: Shadow Spirit 750 2006r.
Wiek: 43
Dołączył: 08 Lip 2011
Posty: 86
Skąd: Busko zdrój
Wysłany: 2012-03-18, 22:39   

Dzisiaj skończyłem ostatecznie instalacje do lightbarow.
Same lampy miałem założone juz w zeszłym roku ale nie moglem sie zebrac zeby zrobic zasilanie.
Poprowadziłem nowa instalacje razem z gniazdem zapalniczki :)
Zasilanie glowne prosto z akumulatora a do przekaźnika wziąłem z oświetlenia tylnej lampy, wiec wszystko smiga ładnie z kluczyka.

Kiedy tak naprawdę używacie lightbarow.
Ja widzę trzy wskazania:

1. pochwalić sie na zlotach jak to fajnie mi świeci ;)
2. w ciągu dnia zeby byc lepiej widocznym
3. jazda po SZCZERYM polu, gdzie NA PEWNO nikogo nie oślepimy

 
 
Keeny 
Przemo


Motocykl: VT1100 '85 red&black
Wiek: 56
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 148
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-03-26, 08:36   

No do dołożę się do tematu i ja :mrgreen:

Mam już L-bary zamontowane i czas je podłączyć.
Czytam temat ale nie natrafiłem na kwestię wykorzystania obu włókien żarówki w nich.
Jedna z możliwości to po prostu używać tylko jednego włókna np 50W jako dwóch dodatkowych świateł mijania. To czy będzie to niezależna instalacja czy będzie wpięte w dotychczasowe światło to osobna kwestia.
Drugim rozwiązaniem jest wykorzystanie obu włókien. Analogicznie można zrobić niezależnie dwa nowe obwody lub wpiąć się w już istniejące dwa obwody lampy głównej.

A moje pytanie jest takie: czy ktoś w ogóle podpiął lightbary aby działały na mijania i długie? Czy to raczej mija się z celem? Jeśli tylko jedno to które lepiej?
Proszę o porady.

edyta : Już znalazłem inny temat i odpowiedź że macie i takie i tamte rozwiązania :-)8
_________________
Ilość rodzajów ludzi na świecie : 10
Ci co rozumieją system binarny i ci co nie rozumieją.
 
 
 
elmo 
elmo

Motocykl: czarny wół 750
Wiek: 46
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 61
Skąd: Tychy
Wysłany: 2012-03-27, 00:31   

Ja mam lightbary firmy Highway hawk z żarówkami 35 watowymi, co oszczędza regulator napięcia, i są one na żarówki dwuwłóknowe.Można je kupić w dwóch wersjach, zwykłe dwa włókna jedno nad drugim i w wersji halogenowej gdzie włókno do mijania jest osłonięte blaszką-odbłyśnikiem jak w żarówkach H4.
Polecam te drugie bo świecą dużo jaśniejszym i bielszym światłem i lepsza jest granica światła. prawie jak w samochodowych H4. Problem jest jednak taki że te żarówki mają bardzo kiepskie wykonanie, każda wygląda inaczej, miałem takie że żarnik był tak blisko blaszki że po podłączeniu efektownie błyskały i płonęły w środku. Teraz jak kupuję to sprzedawca wysypuje mi wszystkie kartoniki i wybieram dwie o identycznych odległościach żarnika od blaszek, bo jak są różne odległości to krzywo świecą. Ale jak dobrze trafisz to wystarczają na ok 20 tyś km i dobrze oświetlają te miejsca których nie oświetla lampa główna, a nie oślepiają i biorą mniej prądu. Ja mam podpięte pod osobny wyłącznik i w dzień jeżdżę na długich czyli 2x35W a wieczorem i w nocy jak zaczynam razić to na krótkich
 
 
Trom 
Tomek


Motocykl: VT750 05r,ST1300
Wiek: 54
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 2617
Skąd: Otwock
Wysłany: 2015-04-30, 08:50   

Odgrzeję trochę temat lightbarów ;-) . Co sądzicie o żarówkach LED w lightbarach i czy macie jakieś doświadczenia związane z ich używaniem?
_________________
Pozdrawiam wszystkie motocyklistki i motocyklistów !!!
 
 
vin324pl 

Motocykl: VT600 + FZ6
Wiek: 35
Dołączył: 20 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Myślenice
Wysłany: 2015-06-22, 10:20   

Kilka uwag w kwestii ledowych zamienników np h3 :
- kwestia ogniskowania się takiej żarówki w odbłyśniku jest największym problemem, zwykła ma przezroczysty klosz natomiast ledowe osadzone są na trzonku który nie przepuszcza światła
- kwestia marnej wydajności bądź kiepskiego chłodzenia (dlatego szybko się palą)

Z mojej autopsji mogę napisać tyle:
Jeśli mają służyć do jazdy w dzień żeby oszczędzić alternator i być widocznym(oślepiają) to można zamontować ledy. Jednak najczęściej nie zmieszczą nam się w lampie bo zwykła żarówka h3 ma 32mm a ledowe sporo więcej (przynajmniej te które w miarę przyzwoicie świecą)
Do jazdy nocnej na bezdrożach to już nie polecam - za mała wydajność niestety

Sam się zastanawiam na zamontowaniem na spacerówki takich lamp do jazdy w dzień a lightbarów po zmroku.

http://www.banggood.com/M...t-p-923250.html
Obudowa wychłodzi leda a soczewka będzie dawać po oczach
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1701
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-04-16, 19:33   

Znalazłem ciekawie opisaną instalacje:
http://www.corrado.com.pl...age1/stage1.htm
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
Panoramiks 
Sławek


Motocykl: DL 1000 V Strom
Wiek: 37
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 1701
Skąd: Sanok
Wysłany: 2016-05-17, 11:56   

Mam taki mały dylemat. Mam założone gniazdo zapalniczki i pociągnięty + na osobnym przewodzie z bezpiecznikiem z akumulatora do przekaźnika. Zakładam teraz lightbary i instalacje do nich, i zastanawiam się czy lepiej podpiąć się z plusem pod ten już istniejący przewód z akumulatora do przekaźnika gniazda zapalniczki czy ciągnąć kolejny z akumulatora do przekaźnika lightbarów?
_________________
NIL MORTIFI SINE LUCRE
 
 
MARQ 
f.k.a. Konar


Motocykl: VT125c 99'; VT1100A.C.E. 94-95'
Dołączył: 29 Sie 2014
Posty: 1608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-17, 12:08   

elektrycy cię zaraz zjedzą ;) żeby dobrze odpowiedzieć, to pewnie trzeba wiedzieć minimum:
- ile prądu teraz konsumujesz,
- ile prądu dodatkowo chciałbyś konsumować lightbarami,
- jaki jest bezpiecznik założony na kablu,
- i czy ten kabel to sam sklejałeś? czy chińczycy na oślep? czy jednak ktoś z głową?
(tzn czy kabel przypadkiem nie jest mniej wytrzymały niż użyty na nim bezpiecznik ;) )



albo i nie ;) może to mnie zjedzą ... bo mogę nie rozumieć koncepcji
"pociągnięty + na osobnym przewodzie z bezpiecznikiem z akumulatora do przekaźnika."
"czy lepiej podpiąć się z plusem pod ten już istniejący przewód z akumulatora do przekaźnika gniazda zapalniczki
czy ciągnąć kolejny z akumulatora do przekaźnika lightbarów?"

tzn chcesz dodatkowo obciążyć instalację za przekaźnikiem czy przed? ten istniejący przekaźnik ma odłączać lightbary czy tylko korzystać z jednego kabla?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM