Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Odpowiedz do tematu

: Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Witam. Mam zamiar sobie wstawic Lightbary do mojego cienia. Juz wszystko mam prawie zrobione tylko pozostala kwestia instalacji. Oto schemacik jak chce to podlaczyc.

Jesli schemat jest dobry i nie ma zastrzezen to powiedzcie mi tylko jedno. Pod jaki kolor mam sie podpiac do stacyjki zeby uzyskac "+" na przelacznik, ktory poda mi go na przekaznik i zalaczy plus idacy z akumulatora do swiatel.

:
atrox3 napisał/a:
Jesli schemat jest dobry

Wg. mnie jest ok, ale o elektronice mam pojęcie dość "mgliste" :)

:
Schemat dobry, a plus na stacyjne najlepiej sobie miernikiem znaleźć. Jedną końcówkę miernika do masy, a drugą szukać.



Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
:
jeden czerwony - ten najgrubszy to jest zasilanie stacyjki z aku , a powinieneś szukac napięcia "po przekręceniu " klucza w stacyjce - też na kablu czerwonyn , lecz troszkę cieńszym .... i tam się podpiąc zasilaniem pod przekaźnik.

:
no nie ma innego wyjscia bedzie trzebia mierzyc miernikiem :D

:
ja lightbary sprzęgnąłem z długimi..oczywiście przez przekaźnik ale włączam je raze z długimi oryginalnym włącznikiem

www.tmin.pl
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl

Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)

... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :)
:
Ja bym podpiął nie pod stacyjkę tylko w lampie pod postojowe.

:
renegade napisał/a:
Ja bym podpiął nie pod stacyjkę tylko w lampie pod postojowe.


Postojowe? Hmm kolega ma 700c a w niej postojowe włączają się z blokadą kierownicy, po co wtedy mają światła dodatkowe świecic?

"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
:
podepnij jak napisałem , i będziesz zadowolony.

:
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. Oczywiście należy użyć bezpiecznik, wyłącznik świateł dodatkowych, przekaźnik.
To rozwiązanie pozwala włączyć i wyłączyć lightbara tylko wtedy kiedy potrzebujemy :-) .

Dlatego schemat atrox3, podoba mi się i to napisałem :chytrusek:

Ostatnio zmieniony przez Bondi 2011-10-03, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
:
Bondi napisał/a:
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. .


Przecież tak jest na schemacie który pokazał ;-)

Nic tak nie zabija czasu jak motor
:
Jak może zauważyłeś też mam 700. Z przodu postojówki nie mam ale idą kable do tylnej i jeśli ktoś tam już grzebał i nie świecą przednie kierunki to w lampie będzie luźny kabelek pod który też można się podpiąć..

Ja miałem puszczone bezpośrednio z aku ale parę razy zapomniałem wyłączyć i przepiąłem.
Zasilanie lightbarów powinno iść z aku jak na schemacie ale sterowanie najlepiej puścić z tylnej postojówki lub podświetlenia przednich kierunków, i będzie można je włączyć zawsze po włączeniu zapłonu.

:
wszystko przemysle i podepne tak zeby bylo wygodnie i dzialalo na 200%. Jedno jeszcze pytanko mi sie nasunelo. Zaluzmy ze jade sobie w nocy i przez 1,5 godz pala mi sie non stop lightbary. Czy da rade alternator podac napiecie zeby swiecilo swiatlo mijania 55W i lightbary 2 X 55W a zarazem nie rozladuje mi akumulatora?

:
Da radę. Dokładnie już nie pamiętam i nie chcę wprowadzać w błąd ale alternator ma ponad 300W i spokojnie poradzi.

:
W vt 600 jest 350w, ale jak jadę z odpalonymi lighbarami to w trasie jest ok, ale w miescie zjada aku niestety. Problem w tym, że tą moc alternator ma przy określonych niemałych obrotach, a tak nie ma takiej wydajności. Dlatego na codzień już nie kursuję na lightbarach, tylko w trasie i w nocy używam.
Dodam, że elektryka jest po przeglądzie, aku nowy i alernator po naprawie (trochę był już wymęczony). Teraz kombinuję jeszcze żeby po sezonie dołożyć mniejsze lampki na ledach, ale dość jasne żeby w dzień było go lepiej widać. Ledy jednak zjadają mniej prądu. Kombinowałem też z upakowaniem do lightbarów diodowych żarówek, ale dają guzik nie światło - są za ciemne do jazdy...

-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group