/
Forum SHOC.PL


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Lightbary ( Instalacja elektryczna)
Autor Wiadomość
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-03, 16:37   Lightbary ( Instalacja elektryczna)

Witam. Mam zamiar sobie wstawic Lightbary do mojego cienia. Juz wszystko mam prawie zrobione tylko pozostala kwestia instalacji. Oto schemacik jak chce to podlaczyc.

Jesli schemat jest dobry i nie ma zastrzezen to powiedzcie mi tylko jedno. Pod jaki kolor mam sie podpiac do stacyjki zeby uzyskac "+" na przelacznik, ktory poda mi go na przekaznik i zalaczy plus idacy z akumulatora do swiatel.
 
 
 
bartekh2o 


Motocykl: VT600 94'
Wiek: 34
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 81
Skąd: Kowary/Wrocław
Wysłany: 2011-10-03, 17:03   

atrox3 napisał/a:
Jesli schemat jest dobry

Wg. mnie jest ok, ale o elektronice mam pojęcie dość "mgliste" :)
 
 
R0bi 


Motocykl: XL 1000 VA 07
Wiek: 57
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 2127
Skąd: Koluszki
Wysłany: 2011-10-03, 17:07   

Schemat dobry, a plus na stacyjne najlepiej sobie miernikiem znaleźć. Jedną końcówkę miernika do masy, a drugą szukać.
_________________


Z krainy zwątpienia, pozdrawiam Cię Gość nieśmiało.
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 67
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2011-10-03, 18:29   

jeden czerwony - ten najgrubszy to jest zasilanie stacyjki z aku , a powinieneś szukac napięcia "po przekręceniu " klucza w stacyjce - też na kablu czerwonyn , lecz troszkę cieńszym .... i tam się podpiąc zasilaniem pod przekaźnik.
 
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-03, 18:51   

no nie ma innego wyjscia bedzie trzebia mierzyc miernikiem :D
 
 
 
TMiN 
brzydal


Motocykl: Suzuki Volusia VL800
Wiek: 50
Dołączył: 01 Wrz 2010
Posty: 465
Skąd: Łódź i Głowno
Wysłany: 2011-10-03, 20:19   

ja lightbary sprzęgnąłem z długimi..oczywiście przez przekaźnik ale włączam je raze z długimi oryginalnym włącznikiem
_________________
www.tmin.pl
trochę fotografuję www.photo.tmin.pl

Bóg stworzył japońskie motocykle, bo miał gest, a inne? no cóż miał też poczucie humoru :)

... a że żarty się mnie trzymają to jeżdżę Suzuki :)
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2011-10-03, 21:04   

Ja bym podpiął nie pod stacyjkę tylko w lampie pod postojowe.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
yarkom 
Jarek


Motocykl: VT 700 C 86
Wiek: 59
Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 246
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-10-03, 21:26   

renegade napisał/a:
Ja bym podpiął nie pod stacyjkę tylko w lampie pod postojowe.


Postojowe? Hmm kolega ma 700c a w niej postojowe włączają się z blokadą kierownicy, po co wtedy mają światła dodatkowe świecic?
_________________
"Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure"
Steppenwolf "Born to be Wild"

https://picasaweb.google.com/111954795753993843437/HondaShadow700c?authkey=Gv1sRgCK6QhoWsnu6UCQ&feat=directlink#
 
 
 
AJK 
Klucznik-Andrzej


Motocykl: VT 750 C4 04; VF750S 86
Wiek: 67
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 4666
Skąd: Wrocław-Rancho AJK
Wysłany: 2011-10-03, 22:06   

podepnij jak napisałem , i będziesz zadowolony.
 
 
 
Bondi 
Wojtek


Motocykl: Honda VT 1100 ACE C2 98
Wiek: 54
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 370
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-03, 22:12   

Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. Oczywiście należy użyć bezpiecznik, wyłącznik świateł dodatkowych, przekaźnik.
To rozwiązanie pozwala włączyć i wyłączyć lightbara tylko wtedy kiedy potrzebujemy :-) .

Dlatego schemat atrox3, podoba mi się i to napisałem :chytrusek:
_________________
Cytat:
W życiu nie liczy się cel, liczy się podróż...

Mój Cień:
http://www.fotosik.pl/pok...1c48bcf098.html

https://www.fotosik.pl/zd...qM3P0Fxng2AnfSg
Ostatnio zmieniony przez Bondi 2011-10-03, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Siwy_Dym 
Mariusz


Motocykl: BMW R1200GS ADV
Wiek: 50
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 1107
Skąd: Lublin/Radom /LU/
Wysłany: 2011-10-03, 22:17   

Bondi napisał/a:
Według mnie, najlepszym rozwiązaniem jest całkowicie oddzielny obwód elektryczny dla lightbara, i to najlepiej oddzielny aż do samej baterii, tzn. proponuje wyprowadzić dodatkowy przewód z zacisku (+)
akumulatora. .


Przecież tak jest na schemacie który pokazał ;-)
_________________
Nic tak nie zabija czasu jak motor
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2011-10-04, 08:46   

Jak może zauważyłeś też mam 700. Z przodu postojówki nie mam ale idą kable do tylnej i jeśli ktoś tam już grzebał i nie świecą przednie kierunki to w lampie będzie luźny kabelek pod który też można się podpiąć..

Ja miałem puszczone bezpośrednio z aku ale parę razy zapomniałem wyłączyć i przepiąłem.
Zasilanie lightbarów powinno iść z aku jak na schemacie ale sterowanie najlepiej puścić z tylnej postojówki lub podświetlenia przednich kierunków, i będzie można je włączyć zawsze po włączeniu zapłonu.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
atrox3 
atrox3


Motocykl: Triumph Sprint Executive 900
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 110
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2011-10-04, 10:33   

wszystko przemysle i podepne tak zeby bylo wygodnie i dzialalo na 200%. Jedno jeszcze pytanko mi sie nasunelo. Zaluzmy ze jade sobie w nocy i przez 1,5 godz pala mi sie non stop lightbary. Czy da rade alternator podac napiecie zeby swiecilo swiatlo mijania 55W i lightbary 2 X 55W a zarazem nie rozladuje mi akumulatora?
 
 
 
renegade 
Handlarz gumek :-)


Motocykl: BRAK :-( było VT 700 C 85
Wiek: 45
Dołączył: 12 Mar 2007
Posty: 2433
Skąd: Lipsko
Wysłany: 2011-10-04, 12:33   

Da radę. Dokładnie już nie pamiętam i nie chcę wprowadzać w błąd ale alternator ma ponad 300W i spokojnie poradzi.
_________________
...a ósmego dnia Bóg stworzył Shadowa...
http://www.shadow.org.pl/...p=256254#256254
wydechy własnej konstrukcji
http://g.co/maps/t9uzt
 
 
 
wyvern 


Motocykl: GL1800 GoldWing
Wiek: 48
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 1751
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2011-10-04, 14:20   

W vt 600 jest 350w, ale jak jadę z odpalonymi lighbarami to w trasie jest ok, ale w miescie zjada aku niestety. Problem w tym, że tą moc alternator ma przy określonych niemałych obrotach, a tak nie ma takiej wydajności. Dlatego na codzień już nie kursuję na lightbarach, tylko w trasie i w nocy używam.
Dodam, że elektryka jest po przeglądzie, aku nowy i alernator po naprawie (trochę był już wymęczony). Teraz kombinuję jeszcze żeby po sezonie dołożyć mniejsze lampki na ledach, ale dość jasne żeby w dzień było go lepiej widać. Ledy jednak zjadają mniej prądu. Kombinowałem też z upakowaniem do lightbarów diodowych żarówek, ale dają guzik nie światło - są za ciemne do jazdy...
_________________
-=< wyvern >=-

Dziewczyny - Nurek może głębiej ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM