Dylemat z napędem w VT 125
Odpowiedz do tematu

:
hej przed chwilą sprawdzałem, u mnie zębatki są 14/14 prędkościomierz 90 nawigacja 80 prędkościomierz 100 nawigacja 90. Szybciej nie jechałem

:
Jedno jest pewne - ten motocykl nie odczytuje rzeczywistej prędkości z jaką kręcą się koła.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
test z samochodem u mnie 100 w Oplu 96 a na nawigacji w Oplu 93, w moim przypadku dopuszczalna tolerancja na oryginalnych zębatkach

:
saxo napisał/a:
... na oryginalnych zębatkach


Właśnie, na oryginalnych zębatkach.
Ja obecnie będę zamawiał małą zębatkę na 14 ząbków oraz dużą na 40. Zrobię eksperyment na oryginalnych przełożeniach oraz na kombinacji 14 do 40 to powinno mi dać przyrost prędkości o około 5% od fabrycznej. Generalnie nie uśmiecha mi się latanie po trasach z max prędkością 100 km/h. Na pewno będę dążył do tego aby Hanka latała 120 km/h.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
no i kolego ciekawostke nam zrobiłeś. w takim razie jak z przodu dodamy zęby to predkościomierz będzie pokazywał np 100km/h a w rzeczywistości będziemy jechac szybciej.
prędkość napewno jest odczytywana z wałka wyjściowego skrzyni biegów bo innego wytłumaczenia nie ma.

a czy ktoś wie jakie rozmiary zębatek montowane były fabrycznie podczas produkcji?

:
Fabryka zamontowała 14 przód, 41 tył.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Fabryka 14/41.
Jak nie ważysz więcej niż jakieś 90kg, to kupuj 14 zębów, jak więcej albo z plecakiem, to możesz się zastanowić nad 13. Mi jednak nie odpowiadała, wróciłem do 14.

Prędkość jest "czytana" z wałka, ustrojstwo wystaje koło zębatki przedniej, nieco wyżej. Jest wszystko na schematach.. Też mnie dziwiło to. . Myślałem że z piasty się czyta.


Ale z takiej trasy to bym nie zawrócił :twisted:

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
Ważę 90 kilo. Póki co jeżdżę sam. Muszę zatem kupić zębatkę 14 i łańcuch bo przy tym zestawieniu co mam to będzie za krótki. Według kalkulatora ma 110 ogniw a ja potrzebuję 112.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Wymień od razu tył, jak szaleć to szaleć... Potwierdzam że do zestawu 14/41 potrzebujesz 112 oczek.

kilka udostępnionych foto
https://goo.gl/photos/tGRvfjn7TsppQYWcA
:
MARQ napisał/a:
Wymień od razu tył, jak szaleć to szaleć... Potwierdzam że do zestawu 14/41 potrzebujesz 112 oczek.


Pewnie, że tak, nie mam zamiaru się ślimaczyć. Co proponujesz na tył? Nie wystarczy wymienić na fabrykę 14 - 41? Przód już wiem, że przywracam na 14.

[ Dodano: 2015-07-06, 20:14 ]
Panowie czy poniższy wyrób jest warty uwagi?

http://allegro.pl/ir-zeba...5514188268.html

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
Na 5 stronie tego tematu opisałem moje wrażenia i spostrzeżenia po wymianie przedniej zębatki z 14 na 13 oraz opisałem wyniki wskazań prędkości z gps i wskaźnika. Jeżdzę na 13 już pół roku i nie mam zamiafu wrócić do 14 zębów. Osiągane prędkości są wystarczające a przyspieszenie zadowalajàce :)

Pozdrawiam
silver77
:
Wymieniłem dzisiaj zębatkę na 14 oraz założyłem nowiutki łańcuch. Niestety aura dzisiaj u mnie była fatalna zatem testy odłożone na jutro, oczywiście jeśli znowu nie będzie lało.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
I jak wrażenia po zmianie ? Przetestowałeś dzisiaj - pogoda raczej powinna dopisać :)

Pozdrawiam
silver77
:
Mam zamiar dzisiaj przetestować, ale coś mi się za oknami zaczyna chmurzyć. :-( Będę obserwował pogodę i jeśli się nie pogorszy to jazda.

[ Dodano: 2015-07-12, 16:59 ]
Zatem Panowie i panie udało mi się przeprowadzić testy z nową zębatką oraz łańcuchem. Zakładając, że teraz przy fabrycznej liczbie zębów prędkościomierz pokazuje prawdę to Hanusię z wielkimi trudami udało mi się bujnąć do 110 km/h. Ponadto jak wcześniej brakowało mi jednego biegu to teraz jest lepiej. Biegi zmieniam znacznie później. Zdecydowanie odczuwam obniżenie dynamiki, ale nie wiem czy jest to odczucie subiektywne bo poprzednio licznik pokazywał np. 60 km/h a w rzeczywistości jechałem 40 km/h. Nie sprawdzałem prędkości licznika z jakąś apką na smarta gdyż nie mam żadnego uchwytu. Zatem jak wyposażę się w uchwyt to na pewno to zrobię i zdam relacje. Podsumowując jestem trochę zawiedziony gdyż podczas wyboru Hanki sugerowałem się właśnie vmax gdzie wszyscy bębnią, że lata 125 km/h, a to są bajki z mchu i paproci.

Przesiadka na 750 ACE C2 - teraz w poszukiwaniu VTX 1800F lub C
:
i tak nie ma czoperka co lata szybciej. no i tu masz kawał maszyny a nie popierdółke

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group