nie wchodzi na obroty i stuka w silniku
Odpowiedz do tematu

jokertm
[Usunięty]
: nie wchodzi na obroty i stuka w silniku
Witam, od wczoraj mam problem ze swoją maszyną. Otóż przed południem zrobiłem ze 2-3km i było ok, ale jak wyjechałem wieczorem to nie chciała wchodzić na obroty, ciągnęła tylko do 4 tys. czasem do 6 na niższym biegu, a na biegu jałowym ciągnęła do końca ale wolniej niż normalnie. Właśnie wtedy wieczorem zrobiłem jakieś 3km i coś zaczęło nawalać (w sensie pukać w silniku) :oops: . Silnik chodził dalej więc, wyrzuciłem na luz i zepchałem ją do domu:-/ . Co to może być :?: Bardziej martwi mnie to pukanie niż to, że się dławi. Od jakiegoś czasu słychać łańcuszek rozrządu, ale boję się, że to mogą być panewki chociaż przejechałem 1kkm od ich zrobienia. Lipa totalna, początek wakacji a motor niesprawny:/. Podpowiedzcie mi co to może być, bo czuję, że bez wyciągania i rozgrzebania silnika się nie obejdzie...

pzdr

:
Niestety historia mogła się powtórzyć. Ciężko cokolwiek powiedzieć w tej sytuacji, sprawdź luz zaworowy, możesz podnieść dekle zaworowe, zobacz czy nie masz oleju w filtrze, sprawdź poziom oleju. Może brakuje zasilania jednego cylindra. Sprawdź iskry na świecach.



Widzę że już wcześniej była o tym rozmowa, tzn. po remoncie silnika... Miałeś zatarty silnik, niestety marnie to widzę ;/

Jadę jadę na motorze...
jokertm
[Usunięty]
:
ja też marnie to widzę, olej był, chłodzenie też, ale chyba czas powoli go rozebrać i szukać dawcy :-/ . Właśnie najgorszy problem to będzie chyba z tymi kosztami bo dolecą uszczelki...

Narazie nie mam zbytnio czasu wziąć się za niego, ale jak rozbiorę i oblukam to powiem co i jak

:
Poszukał bym całego sprawnego silnika i podmienił. Chyba nie ma sensu w tym grzebać... Może uda Ci się części sprzedać i częściowo się zwróci.

Jadę jadę na motorze...
jokertm
[Usunięty]
:
szukam czegoś taniego ale godnego roboty, najlepiej cały, albo jakiegoś z rozdupconą górą i dobrym dołem

pzdr

:
Nie wiem czy to cię zainteresuje, ale wydaje mi się, że widziałem na Allegro wał do VT 500 w bardzo dobrym stanie. :lol: :lol:

"Bardzo też pożytecznie bywa najsamprzód zdzielić świadka, ledwo wejdzie, mocno kijem po głowie, od czego ten bardzo zdumiony bywa, a przeto i do kłamstwa nieskory."
Car Wszechrosji Piotr I - Ukaz o Badaniu Świadków".

Moje moto:
WSK 125 M06 B3 85
jokertm
[Usunięty]
:
wiem, wiem też go widziałem, ale znalazłem silnik z uszkodzoną górą w podobnej cenie;) i możliwe że uda mi się go kupić :lol:

jokertm
[Usunięty]
:
Miałem troszkę czasu więc zdjąłem lewy dekiel silnika i na kole zamachowym czuć luz tylko i wyłącznie poprzeczny (czyli w poprzek silnika) czy świadczy to o końcu panewek :?: Mam jeszcze jedno pytanko: od czego jest taki mniejszy dekielek w prawym deklu VT500, chodzi mi o ten dekielek który jest kręcony i ma szerokie miejsce na płaski wkrętak czy coś w tym stylu. To służy może do naciągu sprzęgła, to jest jakiś dekielek podglądowy czy co :?: , bo nie mam pojęcia :-/

:
jokertm napisał/a:
Miałem troszkę czasu więc zdjąłem lewy dekiel silnika i na kole zamachowym czuć luz tylko i wyłącznie poprzeczny (czyli w poprzek silnika) czy świadczy to o końcu panewek :?: Mam jeszcze jedno pytanko: od czego jest taki mniejszy dekielek w prawym deklu VT500, chodzi mi o ten dekielek który jest kręcony i ma szerokie miejsce na płaski wkrętak czy coś w tym stylu. To służy może do naciągu sprzęgła, to jest jakiś dekielek podglądowy czy co :?: , bo nie mam pojęcia :-/


Ten dekielek odkręcasz, jak chcesz ustawiać zawory. Jak to odkręcisz to będziesz widział wał korbowy ze znakami GMP (górny martwy punkt). Jak Ty wyczułeś luz na panewkach? Ciągnąłeś za wał korbowy?

jokertm
[Usunięty]
:
ciągnąłem za to koło zamachowe i luz czuć tylko w poprzek silnika. Mam pytanie: czy jeśli obróci się panewka lub panewki to może być tak że będzie łapała na jeden cylinder, a drugi będzie walił :?: Bo u mnie właśnie tak jest :-x

:
A ja postawiłbym na uszkodzoną cewkę zapłonową :)

:
jacabe napisał/a:
A ja postawiłbym na uszkodzoną cewkę zapłonową :)


Zasilanie bym odrzucił ze względu na historię motocykla... Najpierw trzeba by się przyjrzeć temu co było robione i czy rana się nie otwiera na nowo ;/

Jadę jadę na motorze...
jokertm
[Usunięty]
:
witam, w nocy wyjąłem silnik i zawiozłem go do znajomego mechanika, jak rozbierze to dowiem się co to jest i napiszę bo ostatnio huczało w tylnym cylindrze pzdr

jokertm
[Usunięty]
:
witam, silnik częściowo rozebrany: rozrząd puścił na tylnym cylindrze, do wyrzucenia napinacze, łańcuchy, zapewne zawory i tłok, w który wbił się kawałek prowadnicy zaworowej :-x . Mam pytanie: czy można dostać same uszczelki pod głowice :?: Jeśli ktoś ma którąkolwiek z części to proszę o kontakt na pw lub gg 249108 nawet gdy niedostępny pzdr

:
Można, ale w Hondzie po numerze części lub w innych sklepach z częściami - najbardziej opłaci się chyba w USA. Chyba że chcesz tylko uszczelkę, podmieniasz górę silnika od innego moto a tą wyrzucasz... PS: jeśli miałbyś zamiar wyrzucić te części o których napisałeś bo są zniszczone i nie nadają się do niczego to bardzo chętnie je przygarnę do celów naukowych.

Jadę jadę na motorze...
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group